DEFINICIÓ I OBJECTIU DEL SERVEI COMUNITARI

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
SERVEI D’ORIENTACIÓ I ACOMPANYAMENT A LATRANSICIÓ. ESCOLA-TREBALL
Advertisements

ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
LA PREVENCIÓ DE RISCOS LABORALS VIARIS
1 u n i t a t L’educador infantil.
Què és un pla Individualitzat ?
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
Taula sectorial de Gent gran en risc Avaluació i línies de treball
FINANÇAMENT EUROPEU PER LA CREATIVITAT, LA INNOVACIÓ I LES NOVES TECNOLOGIES Fons Estructurals.
Projecte de Diversificació Curricular
Estudi per a la identificació de
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
Pràctiques externes curriculars
AJUNTAMENTS I SEGUIMENT DE L'ACTIVITAT COMERCIAL
PRÀCTICA ESPORTIVA FORA D’HORARI ESCOLAR
Decret d’autonomia dels centres educatius
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
Instruccions Accidents Esportius
MOTIUS AMBIENTALS I SOCIALS
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
PER A ALUMNES ESPORTISTES D’ELIT
L’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT I ELS PLANS INDIVIDUALITZATS
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
ACTIVITATS EXTRAESCOLARS
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
Àrea d’Afers Acadèmics
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
Experiència de formació conjunta. Dep. Ensenyament i AEST
EL PLA INDIVIDUALITZAT
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
Decret d’autonomia dels centres educatius
COM FER FRONT A LA MANCA D’HABITATGE SOCIAL
CURS DE PREPARACIÓ DE PROVES D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS CURS
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
Xarxa d’Escoles i Instituts per la Igualtat i la No Discriminació
RYT a matrícula (MAT) reunió de centres 21/05/2015.
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
2ª REUNIÓ 2017 CONSELL D’ENTITATS
Seminari d’Educació Especial
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
Treball i aprenentatge en xarxa
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
Catàleg de llocs de treball del CPNL
Elaboració de Plans Individualitzats
Formació per als equips directius d’educació secundària
Badalona, 1 de desembre de 2005
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
Nou Hospital. Fundació Hospital de l’Esperit Sant Gestió de Facturació a Tercers 1 de desembre de 2009.
Estudiant: Eva Muñoz Altimis
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT

ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
El Pla de formació del centre
Convivència i Mediació Escolar
un camí cap a la convivència i el diàleg
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

PREGUNTES MÉS FREQÜENTS SERVEI COMUNITARI PER A L’ALUMNAT DE SECUNDÀRIA OBLIGATÒRIA

DEFINICIÓ I OBJECTIU DEL SERVEI COMUNITARI Desenvolupar la competència social i ciutadana de l’alumnat de secundària a partir d’un servei a la comunitat (lligat als aprenentatges d’una o vàries matèries). SER UN CIUTADÀ DES DE LA PRÀCTICA

SERVEI COMUNITARI I CURRÍCULUM És una activitat curricular. Es realitzarà a tercer o quart de l’ESO. Pot estar ubicat en qualsevol matèria o matèries del currículum. La durada aproximada és de 20 hores, de les quals com a mínim 10 han de ser de servei. Els aprenentatges es realitzaran dins l’horari lectiu i el servei fora d’aquest horari. S’inclourà a la Programació general anual de centre. Com activitat obligatòria, s’avaluarà com qualsevol altre contingut d’acord als objectius propis del projecte i els de la matèria o matèries on està ubicat.

AUTORITZACIÓ DEL PARE, MARE, TUTOR/A Autorització escrita dels seus pares, mares o tutors legals. L’alumnat es podrà desplaçar sol per realitzar el servei. El mitjà de desplaçament es farà constar en l’autorització i en la programació general anual de centre.

ASSEGURANÇA ESCOLAR L’alumnat està cobert per l’assegurança escolar en cas d’accident a l’entitat o in itinere.

RESPONSABILITAT CIVIL: ENTITAT L’entitat haurà de tenir contractada una assegurança de responsabilitat civil.

RESPONSABILITAT CIVIL: CENTRES La responsabilitat civil de l’alumnat centres públics de titularitat de la Generalitat de Catalunya està coberta per la pòlissa d’assegurances de responsabilitat patrimonial civil. La pòlissa cobreix els perjudicis econòmics que es deriven dels danys, (personals o materials) que s’han produït a terceres persones com a conseqüència de l'activitat que ha dut a terme l’alumnat. Les malalties no estan cobertes en cap cas i, els danys personals, només si són a conseqüència de l'activitat realitzada, no si són produïts per l'alumne o l'alumna de manera dolosa. Els centres concertats hauran de contractar una pòlissa de responsabilitat civil i patrimonial.

CONVENIS I DOCUMENT DE COMPROMÍS SERVEI COMUNITARI PER A L’ALUMNAT DE SECUNDÀRIA OBLIGATÒRIA

CONVENIS El Departament d’Ensenyament signarà convenis amb les entitats que col·laborin amb els centres de titularitat pública. Els centres privats i privats concertats hauran de signar amb les entitats el document jurídic que correspongui.

CONVENI AMB LES ENTITATS MODELS DE CONVENIS SIGNATS PEL DEPARTAMENT D’ENSENYAMENT: Departaments de la Generalitat. Ajuntaments. Federacions d’entitats. Entitats.

EL PROJECTE AMB LES ENTITATS CONVENIS VIGENTS : Departament de Benestar Social i Família i Salut. Ajuntaments amb un Pla educatiu d’entorn. Taula del Tercer Sector. Federació Catalana d’ONG Creu Roja. Entitats (ja s’informarà en quines entitats) NOTA: Amb els centres de Primària no cal signar convenis.

EL PROJECTE AMB LES ENTITATS GESTIÓ DELS CONVENIS: TRAMITACIÓ El/ la referent de zona lliura el conveni a l’entitat (dos exemplars) L’entitat signa els dos exemplars, amb les seves dades, i els remet a la Direcció General d’Atenció a la família i Comunitat Educativa Signatura dels dos exemplars per part de la Directora General El Departament d’Ensenyament lliura un exemplar de conveni a l’entitat (s’informa al referent de SE) El Departament d’Ensenyament signarà convenis amb les entitats que col·laborin amb els centres de titularitat pública. Els centres privats i privats concertats hauran de signar amb les entitats el document jurídic que correspongui. Caldria que els convenis es signessin per dos o tres anys. NOTA: Tota aquesta tramitació s’ha de fer per correu certificat ordinari

EL PROJECTE AMB LES ENTITATS Les entitats es comprometen a: Rebre la formació per a desenvolupar el projecte de Servei Comunitari Col·laborar en la concreció, seguiment i valoració del projecte. Fer la formació inicial de l’alumnat de Secundària Obligatòria, que participi en el projecte, per al desenvolupament del Servei Comunitari Col·laborar i coordinar-se amb els professionals dels centres educatius que actuïn com a responsables per tal d’obtenir el màxim d’efectivitat en les activitats. Contractar una assegurança de responsabilitat civil. Difondre les pràctiques de referència que es realitzin. Es portarà un model de conveni.

El Departament d'Ensenyament es compromet a : EL PROJECTE AMB LES ENTITATS El Departament d'Ensenyament es compromet a : Dissenyar i planificar el projecte. Aportar els centres educatius que participin en el projecte. Dissenyar, coordinar i assumir la formació a centres educatius, agents educatius i entitats implicats d’aquesta proposta educativa. Fer el seguiment i valoració de l’actuació. Facilitar la coordinació entre els centres eductius i les entitats participants per tal d’obtenir el màxim d’efectivitat en les activitats. Difondre les pràctiques de referència que es realitzin. Es portarà un model de conveni.

DOCUMENT DE COMPROMÍS. Els centres educatius podran, si escau, signar documents de compromís amb les entitats col·laboradores on constin els compromisos adquirits.

Dates i horaris del servei. Tasques a realitzar. Desplaçaments. DOCUMENT DE COMPROMÍS. Dates i horaris del servei. Tasques a realitzar. Desplaçaments. Elaboració d’un pla de treball conjunt. Acabament activitat: entitat aportarà informació per l’avaluació de l’alumnat i per l’elaboració de la memòria. Activitats de difusió de les diferents actuacions.

DOCUMENT DE COMPROMÍS.