L’AVALUACIÓ EN EDUCACIÓ

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Organització, funcionament i gestió dels centres docents públics Les competències bàsiques Jornada de participació Tarragona, Materials a càrrec.
Advertisements

Conxita Mayós Servei d’Ordenació Curricular
Ponència Una educació per a un nou país.
Inspirant llàstima o fent-nos responsables
Portada. Portada Presentació: VEIEM I ESCOLTEM ALS EXPERTS Feu clic a sota.
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
La Terra.
PAC09 1a Reunió de XARXA Setembre 2010 Presentació
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
INTRODUCCIÓ Educar en valors. Eix transversal En tots els àmbits Epp
CONVIVÈNCIA OBSERVATORI PER A LA E S C O L A R.
PETITS REPORTERS Títol.
APRENENT JUNTS.
PROCÉS FINAL FCT amb qBid
@sebastiani64.
Models de Qualitat 17 d’Octubre de 2017.
PREGUEM: Pare, Perdó per les coses que he fet malament,
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
EL RATPENAT Fet per: Mario Pinto, Raúl García, Kevin Lopez, Coral Moya i Rebeca Lopez.
Problema dels camins.
ORGANITZACIÓ TERRITORIAL DE CATALUNYA I ESPANYA
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Implementació d’instruments per a la millora
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
LES FUNCIONS DE SUPORT A L’ESCOLA.
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
Grups interactius a L’Esquitx
DIADA DE LA PAU A SJO.
L’AIGUA A LA NATURA.
Objectiu Educatiu Trienni
“EL PALIC, un model per a les illes”
DINÀMICA DELS FACTORS BIOLÒGICS: Grans grups d’edat
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Educació Infantil i Primària
“El perfil de mestre i professor”
Com preparar una unitat per a l’avaluació
les competències bàsiques
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
La Presència Educadora
PERQUÈ LA NOSTRA SABATA TÉ UN NÚMERO!!
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
CONCURS BÍBLIC Laia Garrit Mª del Mar Puigferrat.
Passes a seguir per iniciar un nou curs acadèmic en el GestIB
“L’ètica empresarial a les organitzacions sanitàries i socials”
APROXIMACIÓ AL MODEL DE DIAGNÒSTIC PEDAGÒGIC
Departamento de Pedagogia Aplicada
El currículum a l’educació primària
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
Les 10 PISTES per desenvolupar les activitats TIC...
Avaluació dels Plans Educatius d’Entorn
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
Convivència i Mediació Escolar
III Jornada de casos clínics en Vacunes per a l’Atenció Primària
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Servei Educatiu Baix Llobregat 5 EAP B 07 Cornellà-St.J.Despí
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
Transcripción de la presentación:

L’AVALUACIÓ EN EDUCACIÓ IV JORNADA EDU21: L’AVALUACIÓ EN EDUCACIÓ EINA I ESTÍMUL PER A LA MILLORA DE LA QUALITAT PEDAGÒGICA I EL COMPROMÍS SOCIAL Jordi Longás Mayayo (FPCEE Blanquerna – URL)

Podem parlar ja d’una “nova” cultura de l’avaluació a/ de l’educació? PUNT DE PARTIDA Hi ha correspondència entre els canvis que s’han donat a l’escola i l’avaluació que es fa a l’escola? Podem parlar ja d’una “nova” cultura de l’avaluació a/ de l’educació?

Il. Sempé

Il. Roser Bosch

Tenim una avaluació dels ensenyaments-aprenentatges molt tradicional. Difícilment trobem experiències sistemàtiques d’avaluació de docents. L’avaluació de centres és molt burocràtica. L’avaluació del Sistema Educatiu és molt recent i encara parcial.

4 QÜESTIONS PER AVANÇAR Què entenem per avaluar? Quines finalitats, funcions, utilitats té l’avaluació? Què hem d’avaluar? Quins obstacles són presents?

1- Què entenem per avaluar? Procés sistemàtic de recollida d’informació, Per “donar valor”, Orientat a la millora (implica presa de decisions).

2- Quines finalitats, funcions, utilitats té l’avaluació? sancionar, acreditar, informar, rendir comptes,… regular, controlar,… comprendre, aprendre,… millorar, ajudar,… CONCEPCIONS IMPLÍCITES? Reproducció Reflexió Innovació

(Per fer-nos-en càrrec!!) 3- Què hem d’avaluar? (Per fer-nos-en càrrec!!) Aprenentatge Alumnes (i procés ensenyament/ aprenentatge), Docents, Institució, Sistema educatiu.

4- Quins obstacles (frens) són presents? Concepcions i conceptes Dificultats tècniques i metodològiques Conflictes d’interessos i de poder Baix nivell de “professionalització”, escassa cultura d’avaluació en la nostra societat Problemes ètics

LA MUNTANYA MÉS ALTA DEL MÓN ÉS… Mauna Kea, a l’archipièlag de Hawaii. Des de la base fins al cim hi ha 9.691m. (4.205 metres per sobre de l’oceà). L’Everest (8.848 m sobre el nivell del mar) continua sent el punt més proper a l’espai. Si tenim en compte el punt més alt de la Terra mesurant la distància des del centre del planeta, la muntanya més alta és el Chimborazo (6.310 m), donat que el radi de la Terra en l’Equador és 43,5 km superior que en els Pols.

TÒPICS A L’ENTORN DE L’AVALUACIÓ L’objectivitat no existeix: equitat, fiabilitat, i validesa. La tirania del número: 4 + 6 = 7 + 3 eclecticisme metodològic (quantitatiu – qualitatiu) utilitat (passa per la comprensió) ¿Final versus processos? Progressa adequadament Extern millor que intern...

Què podríem fer per tenir una avaluació… en profunditat, significativa per a tots, orientada a la millora, justa, dialogada, capaç d’implicar i comprometre a totes les parts, generadora de progrés i satisfacció, que incrementi el prestigi professional i de l’educació, motor de la innovació i de l’escola que aprén??????????????????????????