L’ESCOLA ÉS UNA ORGANITZACIÓ, OI?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Practica….
Advertisements

6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
Toca fusta FENT DECORATS
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
1 u n i t a t L’educador infantil.
L’ESCOLA ÉS UNA ORGANITZACIÓ, OI?
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
EL SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES A L’AJUNTAMENT DE MANLLEU
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
Anàlisi del Cicle de Vida
L’Expressió escrita.
de qualitat a l’administració local
Recordem què vol dir ser adolescent
Autor: Samuel Lozano Alcodori
GESTIÓ PER PROCESSOS.
I ARA, QUÈ PUC FER?.
PER A ALUMNES ESPORTISTES D’ELIT
SESSIONS DE REFLEXIÓ PRÀCTICA PER A DIRECTORS I DIRECTORES
“…acompanyem al ciutadà en el decurs de la seva vida…”
Models de Qualitat 17 d’Octubre de 2017.
Universitat i RSE: com podem ajudar? Universitat Rovira i Virgili
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
L’ESCOLA ÉS UNA ORGANITZACIÓ, OI?
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
Projecte d’Itineraris Formatius
La Gestió de l’Aula a Primària
La Direcció queda habilitada per:
LA TUTORIA DE PROFESSORAT NOVELL QUÈ ÉS. PER A QUÈ SERVEIX
La gestió per valors Girona, 18 de febrer 2016.
La gestió per processos
LES FUNCIONS DE SUPORT A L’ESCOLA.
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
ACTITUDS I APTITUDS D’UN EMPRENEDOR Novembre 2004
PROJECTE D’IMPLANTACIÓ SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES (SGC)
El Perfil de l’Educador: El Lideratge a l’aula
Objectiu Educatiu Trienni
INDEX 1.- Introducció 2.- Abast i objectius del projecte
Presentació BATXILLERAT
LIDERATGE D’EQUIPS INSCRIPCIÓ Inici: 04/07/2018 Fi: 18/07/2018 Horari:
Treball i aprenentatge en xarxa
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
IV JORNADES DOCTORIALS
Global Cook Service.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Millorar el rendiment escolar dels nostres fills i filles
“Els Managers fan el mateix arreu el món
TEST DE L´EMPRENEDOR/A
Gestió participativa dels projectes de centre
Departamento de Pedagogia Aplicada
LA DIMENSIÓ RELACIONAL A L’ACP
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
Les Franqueses, setembre 2007
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
PRESENTACIÓ RIS VICEPRESIDENCIA I CONSELLERIA INNOVACIÓ
Xarxa de Dones Directives i Professionals del Tercer Sector
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
Coneixement del medi natural
El Pla de formació del centre
Convivència i Mediació Escolar
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Què fas a la universitat?
Què fas a la universitat?
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

L’ESCOLA ÉS UNA ORGANITZACIÓ, OI? V Jornada: Els centres educatius com a organitzacions que aprenen IES Josep Brugulat (Banyoles) 16 de febrer de 2008

Què és una organització? La dinàmica organitzativa Contingut Què és una organització? La dinàmica organitzativa El valor estratègic de les persones La professionalitat efectiva Satisfacció i motivació professional És gestionable la motivació

“No hi ha organització intel·ligent sense visió compartida” Per començar ... “No hi ha organització intel·ligent sense visió compartida” Peter M. Senge “Un problema és allò que veus quan no tens definit el teu objectiu” Enric Garriga - Consultor “Qui vol busca els mitjans. Qui no vol busca les excuses” Jordi Rabassó – Savi sense fama “Els directius de primera s’envolten d’equips de primera. Els directius de segona s’envolten d’equips de tercera per sentir-se de primera” Alejandro Szilagyi – 2SP Consulting Team

CONJUNT DE PERSONES QUE ESTAN JUNTES PER FER ALGUNA COSA L’organització com a procés Una organització és un .. De 2 persones en endavant es donen els processos organitzatius bàsics. A partir d’aquí, és qüestió de volum CONJUNT DE PERSONES QUE ESTAN JUNTES Organitzar-se té dos requisits: interdependència i interacció PER FER ALGUNA COSA Tenir un propòsit comú és el que dóna sentit a l’acció del grup L’organització no és un substantiu … ¡ és un verb, és acció !

Relacions de poder Comunicació MISSIÓ I OBJETIUS DINÀMICA ESTRUCTURAL Els processos organitzatius fonamentals Relacions de poder Comunicació DINÀMICA ESTRUCTURAL Estratègia, planificació, organització, funcions, tecnologia, coneixements, … MISSIÓ I OBJETIUS RESULTATS Actituds i conductes individuals Esperit d’equip (clima i cultura)

SISTEMA COMPLEX EVOLUTIU Canvi: l’organització com a organisme viu Una organització és un .. Obert i compost per subsistemes interrelacionats SISTEMA No hi ha causa-efecte simple, hi ha probabilitats condicionades per persones i situacions COMPLEX O s’adapta, anticipant-se o reaccionant, o es mor EVOLUTIU … que sobreviu amb èxit si és capaç de donar una resposta adaptativa a situacions progressivament més complexes

Què és una organització? La dinàmica organitzativa Contingut Què és una organització? La dinàmica organitzativa El valor estratègic de les persones La professionalitat efectiva Satisfacció i motivació professional És gestionable la motivació

“El problema de contractar braços és que darrera... ve la gent” El valor estratègic de les persones El que ens deia el Sr. Taylor sobre l’organització científica del treball: RESULTAT 140% RESULTAT 100% DISSENY QUALITAT 100% PROCÉS RESULTAT 60 % “El problema de contractar braços és que darrera... ve la gent” Savi proverbi àrab

“El problema de contractar braços és que darrera... ve la gent” El valor estratègic de les persones El que ens deia el Sr. Taylor sobre l’organització científica del treball: RESULTAT 140% RESULTAT 100% CURRÍCULUM QUALITAT 100% PROCÉS RESULTAT 60 % “El problema de contractar braços és que darrera... ve la gent” Savi proverbi àrab

I això, depèn de les persones El valor estratègic de les persones La clau de l’èxit no resideix tant en el disseny de l’estratègia com en la seva implementació real. I això, depèn de les persones ENTORN TECNOLOGIA RECURSOS LLEIS RESULTAT 140% ESTRATÈGIA de qualitat 100% ACCIÓ RESULTAT 100% RESULTAT 60 %

Què és una organització? La dinàmica organitzativa Contingut Què és una organització? La dinàmica organitzativa El valor estratègic de les persones La professionalitat efectiva Satisfacció i motivació professional És gestionable la motivació

ESTRATÈGIA x x = La professionalitat efectiva Estructura, polítiques i sistemes de gestió Acció directiva CULTURA I VALORS CLAREDAT CONEIXEMENT COMPROMÍS PROFESSIONALITAT Conductes efectives en el treball Tinc clar què s’espera de mi? Estic preparat per fer-ho? Tinc voluntat per fer-ho? x x = Atreure als millors professionals

ESTRATÈGIA x x = La professionalitat efectiva Estructura, polítiques i sistemes de gestió Acció directiva CULTURA I VALORS CLAREDAT CONEIXEMENT MOTIVACIÓ PROFESSIONALITAT Conductes efectives en el treball Tinc clar què s’espera de mi? Estic preparat per fer-ho? SATISFACCIÓ x x = VINCULACIÓ Atreure als millors professionals

“Fer les coses sense sentit comú no és efectiu. La gestió professional “Fer les coses sense sentit comú no és efectiu. Fer les coses només amb sentit comú no es professional” Santiago Quijano – Universitat de Barcelona Què necessita la gestió per ser professional? Conceptes i models teòrics Metodologies, tècniques i eines

Personal subaltern Operaris Dirigir i comprendre Expert Especialista Consultor Cap d’I+D Mestre Professor Coordinador Cap de departament Directiu Comprendre Personal subaltern Operaris Capatàs Dictador Dirigir

Què és una organització? La dinàmica organitzativa Contingut Què és una organització? La dinàmica organitzativa El valor estratègic de les persones La professionalitat efectiva Satisfacció i motivació professional És gestionable la motivació

Energia Benestar Motivació, satisfacció i vinculació Motivació (Movere = moure) Motiu que impulsa l’acció Quantitat d’energia, il·lusió i esforç que una persona està disposada a posar en la seva feina Motivació Energia (Satis = bastant Facere = fer) Sensació de benestar vinculada a l’assoliment d’expectatives o necessitats Satisfacció Benestar És la força que uneix una persona amb la seva organització i que provoca la seva permanència a l’empresa Vinculació

Què és una organització? La dinàmica organitzativa Contingut Què és una organització? La dinàmica organitzativa El valor estratègic de les persones La professionalitat efectiva Satisfacció i motivació professional És gestionable la motivació

POLÍTIQUES, SISTEMES I NORMES Gestió de la motivació: tres nivells Nivell Actua sobre … … a través de ESTRATÈGIC TOTA L’ORGANITZACIÓ POLÍTIQUES, SISTEMES I NORMES DIRECTIU LA PERSONA I L’EQUIP ESTIL DE LIDERATGE INDIVIDUAL LA PRÒPIA PERSONA AUTOMOTIVACIÓ

Factors que impacten en la motivació No modificable Gestionable Factors individuals: fonaments de la personalitat Cicle professional Cicle vital Context intern Circumstàncies personals Context social i cultural Cicle organitzacional Quantitat d’energia, il·lusió i esforç que una persona està disposada a posar en la seva feina

RESULTATS EN LES PERSONES Esquema de contingut del qüestionari FACTORS GESTIONABLES Imatge interna Govern corporatiu Contracte formal Gestió i organització Lideratge Comunicació interna Gestió de persones Relació amb els companys Carrera professional “Contracte emocional” (Confiança) CULTURA i VALORS RESULTATS EN LES PERSONES Satisfacció Motivació Orgull de pertinença Vinculació FACTORS INDIVDUALS

Com ha de ser la tasca veritablement motivadora? Perquè algú visqui quelcom com a seu ha de ser seu: apropiar-se del treball emocionalment Contingut i resultat útil i important Amplitud de les referències que li donen sentit (externes: client, resultats / internes: impacte, valor estratègic) El repte: convertir la rutina en projecte Resultat significatiu Llibertat significativa Subjectiu: expectatives diferents respecte als marges de llibertat La llibertat confereix el caràcter de repte Si m'empenten, em resisteixo. El motor intern No és imprescindible, però és la manera més natural La clau: el director de l'equip La paraula màgica: compartir (metes, dificultats, esforç, celebració) Equip

Només jo estiro del carro?

La potència dels equips 4x4