1 per a joves Internet segura. 2 2 Qüestions legals Què cal tenir en compte? Avantatges i perills Consells Objectius Pla d’acció Internet segura.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
LOS LÍMITES DE LA EDUCACIÓN Alba Sánchez Canal Capítol 4: La paternidad responsable.
Advertisements

Projecte Agrega. Què és el Projecte Agrega? El projecte Agrega és un projecte dirigit als membres de la comunitat educativa El projecte Agrega és un projecte.
en els centres educatius de la ciutat de Barcelona
Al vostre gust amb el  Amb so  Si me preguntan: -En qué creo? Si em preguntes: -En què creus?
SAPS TOT ALLÒ QUE ET POT INTERESSAR DE LES DROGUES PER PODER PRENDRE LES DECISIONS QUE MÉS ET CONVINGIN?
Lèxic específic sobre els Virus
S4 League S4: Stylish, eSper, Shooting, Sports.. Dades tècniques Desenvolupada:Pentavision Distribuïdora:Neowiz Games Data de llançament:2008 Gènere:Joc.
CONTEXTUALITZACIÓ I GESTIÓ DE L’AULA DIGITAL Román Rodríguez Cap de projectes del CETEI 30 de juny de 2010.
Pràctica 17 Reflexions Maria Gisbert, Llorenç Godia, Mariona Kiskeri i David González.
La llengua amb les TAC…. UN NOU MODEL SOCIAL ELS DOCENTS NO ENS PODEM QUEDAR ATURATS DAVANT ELS CANVIS SOCIALS. LA TECNOLOGIA ÉS EN TOTS ELS ÀMBITS (administratiu,
WEBQUEST: aprenentatge a través d’Internet Rosabel Roig Vila Universitat d’Alacant.
El pes de la responsabilitat. Guillermo Mordillo és un dibuixant argentí que utilitza molt sovint el món de l’esport en les seves creacions gràfiques.Aquí.
Sabeu qui és Josep de Calassanç?
HABILITATS DE COMUNICACIÓ PER LA PREVENCIÓ DE RISCOS PSICOSOCIALS.
Un milió d’arbres?. En aquesta activitat intentarem fer una estimació aproximada dels quilometres que poden recórrer els ciclistes del Saunier Duval.
Activitat CALCULA: ESPORT MASCULÍ I ESPORT FEMENÍ Observatori Crític de l’Esport Autora: Susanna Soler i Prat INEFC Barcelona.
AIGUA STOP Control Automàtic de Fuites. Situació actual: Situació actual:  A Espanya, els estalvis possibles de la despesa d’aigua en edificis públics.
ELS BLOCS I LA SEVA APLICACIÓ A L’AULA Recull de propostes sobre els usos didàctics dels blocs Material del Curs de l’Escola d’Estiu Virtual d’Espiral.
Creaciód'unblocambwordpress Alexandra Cojocaru 4 A ESO 27/01/2011.
EDUCACIÓ SOBRE INTERNET BELL-LLOC DEL PLA Lluís Esteve Mercader Roig
COMPETÈNCIA COMUNICATIVA
GESTIÓ D’EMOCIONS I SENTIMENTS
SALUT I ESCOLA IES LLANÇÀ Josep Santos Infermer ABS Llançà.
La llegenda m’ajuda a llegir el mapa.... a interpretar el que diu
Deixar de fumar, tota una aventura!. Fumar és una complexa conducta en la què intervenen aspectes bioquímics, psicològics i socials.
: El meu espai. Què és el Recercador És el cercador dels recursos electrònics del CRAI de la UB. Ofereix un sol punt d’accés a: bases de dades, portals.
Catàleg de les biblioteques del CRAI de la Universitat de Barcelona.
PROJECTE BANDA AMPLA RURAL - SATÈL·LIT
Campus Virtual.
Campus Virtual.
TEMA3: Gestió de correu i agenda electrònica
Internet Segura per a mares, pares i docents
Inspirant llàstima o fent-nos responsables
Salut mental i prevenció
Google Scholar citations
PREZI Primers passos Davinia Alfonsin 4rt C Info. Tecnològica
Una experiència a sisè de Primària
Ens comuniquem per CEIP Salvador Espriu
CUIDATGE.
La tecnologia té edat?.
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
Library and Information Science Abstract
ACTIVITATS EXTRAESCOLARS
Per entrar a l’intraweb:
PubMed i el gestor de revistes del CRAI de la UB (servei SFX)
Writer 5... sense faltes! Avui, aprendràs una de les eines que té el Writer: el corrector ortogràfic. Així aprendràs com el programa et pot ajudar a fer.
Aquí podreu buscar i escoltar música on-line
Com enllaçar des de PubMed al gestor de
XARXES SOCIALS VIRTUALS
NOVETATS TAC Claustre de gener 2015
Carta d’un infant als seus pares.
El dia del cribratge d’alcohol a Catalunya, una estratègia de sensibilització en el marc del programa Beveu Menys Autors: Díaz Álvarez, Estela; Segura.
Internet Segura per a mares, pares i docents
Gestió electrònica del Dipòsit Legal
Com fer una presentació? Comunicació oral
Internet Segura per a mares, pares i docents
COM AJUDAR ELS NOSTRES FILLS EN LA TASCA EDUCATIVA
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Introducció Al posicionament Web.
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
LA SEGURETAT ÉS FEINA DE TOTS NECESSITEM LA VOSTRA COL·LABORACIÓ
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
Propostes de millora en el GIR
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
Aquí podreu buscar i escoltar música on-line
AL NOSTRE INSTITUT #AQUIPROUBULLYING!
AL NOSTRE INSTITUT #AQUIPROUBULLYING!
Transcripción de la presentación:

1 per a joves Internet segura

2 2 Qüestions legals Què cal tenir en compte? Avantatges i perills Consells Objectius Pla d’acció Internet segura

3 3 Objectius  Que els menors facin un ús adient i segur de la xarxa Internet.  Alertar i conscienciar de les activitats il·lícites en les quals els menors poden incórrer o ser víctimes.  Informar dels perills potencials de la xarxa als quals poden accedir els menors.  Oferir un canal de contacte entre la policia i els pares, educadors i joves. ObjectiusSORTIRQüestions legalsAvantatges i perillsQuè cal tenir en compte?Consells

4 4  Facilita la socialització dels joves.  Acosta la cultura, la ciència i l’oci a tothom.  Ajuda a la individualització en determinades tasques educatives.  Dóna accés a una gran quantitat d’informació útil, interessant i de qualitat.  Permet la comunicació interactiva de manera immediata. Avantatges d’Internet ObjectiusSORTIRQüestions legalsAvantatges i perillsQuè cal tenir en compte?Consells

5 5 Perills d’Internet  Facilita l’accés a contingut inadequat per als joves: pornografia, continguts amb violència, terrorisme, sectes, etc.  Pot generar problemes de socialització en els joves, ja que en excés pot causar aïllament.  Facilita l’accés a l’oferta de mitjans i serveis als quals els joves són especialment vulnerables: abusos de tipus publicitari, enganys, estafes, etc. ObjectiusSORTIRQüestions legalsAvantatges i perillsQuè cal tenir en compte?Consells

6 6 Perills d’Internet  Ofereix la possibilitat de participar en xats i fòrums on es facilita informació personal que es pot utilitzar per a fins que no controlen els menors i dels quals no tenen coneixement.  No hi ha seguretat ni eines de control.  Es perd el control del que es pot fer amb les imatges que s’han publicat a la xarxa. ObjectiusSORTIRQüestions legalsAvantatges i perillsQuè cal tenir en compte?Consells

7 7 Qüestions legals: continguts nocius ObjectiusSORTIRQüestions legalsAvantatges i perillsQuè cal tenir en compte?Consells És tot allò que pot representar un perjudici per al desenvolupament físic o emocional dels menors:  Pornografia entre adults  Consum de drogues  Anorèxia i bulímia  Imatges violentes  Llenguatge groller, etc.

8 8 Qüestions legals: continguts il·legals ObjectiusSORTIRQüestions legalsAvantatges i perillsQuè cal tenir en compte?Consells  Amenaçar i difamar aprofitant l’anonimat que ofereix la comunicació per Internet.  Vulnerar els drets de la propietat intel·lectual.  Oferir, enviar o descarregar material amb pornografia infantil.

9 9 La contrasenya Què pot passar? Com prevenir-ho? Amb una contrasenya poc segura poseu en risc l’accés a l’ordinador, al correu electrònic i a tots els arxius i imatges que voleu protegir. Utilitzeu una contrasenya segura: es consideren segures les que tenen més de 8 caràcters i combinen lletres i nombres, majúscules i minúscules. Utilitzeu una contrasenya diferent per a cada servei.  No doneu la vostra contrasenya a ningú.  Tingueu cura d’on la deseu.  No utilitzeu com a contrasenyes dates d’aniversari, anys de naixença... ObjectiusSORTIRQüestions legalsAvantatges i perillsQuè cal tenir en compte?Consells

10 Els virus: els cavalls de Troia i els espies Què pot passar? Com prevenir-ho?  Poden entrar al vostre ordinador sense que ho sapigueu quan obriu un missatge o una imatge. Els virus acostumen a venir amagats darrere fotografies, programes o missatges electrònics que semblen segurs.  Poden donar accés remot al control de l’ordinador i/o destruir el contingut del disc dur del vostre ordinador.  Actualitzeu el sistema operatiu i els programes que utilitzeu amb les darreres versions disponibles.  Tingueu cura del contingut que descarregueu de la xarxa i no obriu mai un missatge d’un remitent desconegut.  Instal·leu programes antivirus i tingueu-los sempre activats mentre navegueu. ObjectiusSORTIRQüestions legalsAvantatges i perillsQuè cal tenir en compte?Consells

11 El xat i la missatgeria instantània Què pot passar? Com prevenir-ho?  Us poden enganyar.  Us poden usurpar la vostra identitat.  Us poden sostreure les contrasenyes i així introduir-se dins el vostre ordinador.  Desconfieu dels desconeguts.  Filtreu els vostres contactes i deixeu només els de confiança.  Sigueu responsables amb les vostres dades personals.  Utilitzeu paraules clau o secretes per identificar els vostres amics. ObjectiusSORTIRQüestions legalsAvantatges i perillsQuè cal tenir en compte?Consells

12 Els blocs i fotoblocs Què pot passar? Com prevenir-ho?  Podeu cometre una infracció per publicar fotografies d’altres menors sense el consentiment dels seus pares o tutors.  Podeu cometre un delicte d’injúries o calúmnies per insultar o difamar.  Demaneu permís per publicar fotografies dels vostres amics. Aviseu els vostres pares o tutors abans de publicar les vostres.  Expresseu-vos educadament, respecteu la dignitat i no falteu a l’honorabilitat de les persones, tant si les coneixeu com si no. ObjectiusSORTIRQüestions legalsAvantatges i perillsQuè cal tenir en compte?Consells

13 Descàrregues de música, vídeos, arxius... Què pot passar? Com prevenir-ho?  Podeu baixar continguts il·legals o nocius ocults, com per exemple pornografia infantil, mitjançant programes com emule, edonkey, elephant, bittorrent, etc.  De vegades hi ha continguts diferents dels que apareixen al títol de l’arxiu, música, vídeo, etc.  Utilitzeu la previsualització dels programes que descarregueu i cancel·leu tot el que sospiteu que sigui il·legal.  Activeu els mecanismes de control parental.  Podeu tenir en compte els comentaris d’altres usuaris que han comprovat que el títol no s’adiu amb el contingut. ObjectiusSORTIRQüestions legalsAvantatges i perillsQuè cal tenir en compte?Consells

14 La càmera web Què pot passar? Com prevenir-ho?  Us poden activar la càmera web sense que ho sapigueu. Pot passar si teniu l’ordinador infectat amb un programa maliciós, com ara els cavalls de Troia.  Desconnecteu o tapeu la càmera web quan ja no la feu servir.  Sigueu responsables del que feu davant la càmera web. ObjectiusSORTIRQüestions legalsAvantatges i perillsQuè cal tenir en compte?Consells

15 Consells per a infants i adolescents  Quan navegueu o us comuniqueu per Internet, no envieu fotografies si no en coneixeu el destinatari, ni doneu mai les vostres dades. A més, no publiqueu cap dada personal en el vostre bloc que us pugui identificar.  Deseu en secret la vostra contrasenya d’accés al correu i no la doneu a ningú.  Si feu coneixences noves, expliqueu-ho als vostres pares i també presenteu-los els vostres amics nous.  Si voleu conèixer en persona algú que heu conegut per la xarxa, consulteu-ho amb els vostres pares o amb algun adult. ObjectiusSORTIRQüestions legalsAvantatges i perillsQuè cal tenir en compte?Consells

16 Consells per a infants i adolescents  Si al web trobeu cap paraula o fotografia que us faci sentir malament sortiu de la pàgina i expliqueu-ho a un adult.  Fer un xat pot ser divertit, però si algú us molesta o us fa sentir incòmode o preocupat sortiu de seguida i digueu-ho a un adult.  No us cregueu tot el que us diuen en el xat.  No obriu ni llegiu missatges ni fitxers que us enviïn persones desconegudes.  Controleu la vostra llista de contactes de missatgeria instantània i deseu la vostra contrasenya en secret. ObjectiusSORTIRQüestions legalsAvantatges i perillsQuè cal tenir en compte?Consells

17 Consells per a infants i adolescents  No utilitzeu els SMS del telèfon mòbil per descarregar continguts d’Internet.  Podeu ensenyar als vostres pares a utilitzar Internet i les pàgines web que visiteu.  Si voleu conèixer en persona algú que heu conegut per Internet, consulteu-ho amb els vostres pares o amb algun adult.  Estareu més segurs si quedeu en un lloc públic i, si és possible, si aneu acompanyats ObjectiusSORTIRQüestions legalsAvantatges i perillsQuè cal tenir en compte?Consells

18 Consells per a pares i educadors La manera millor de prevenir situacions de risc i d’ajudar els menors a navegar amb seguretat per la xarxa es pot resumir així:  Feu-los conscients dels beneficis i riscos d’Internet.  Eduqueu-los perquè sàpiguen navegar de manera responsable.  Doneu-los estratègies perquè puguin protegir-se sols dels possibles perills de la xarxa.  Familiaritzeu-vos amb l’ús d’Internet. ObjectiusSORTIRQüestions legalsAvantatges i perillsQuè cal tenir en compte?Consells

19 Consells per a pares i educadors  Parleu obertament amb els menors sobre l’ús d’Internet.  Navegueu per la xarxa amb els vostres fills i/o alumnes. Informeu-vos-en de les eines de control.  Pregunteu en el centre educatiu quines polítiques de seguretat segueixen.  Establiu regles bàsiques de seguretat a la llar i al centre educatiu.  Ensenyeu als menors a navegar amb seguretat.  Entreu dins llocs web segurs. ObjectiusSORTIRQüestions legalsAvantatges i perillsQuè cal tenir en compte?Consells

20 Contactes d’ajuda i suport als educadors, pares i menors  Policia de la Generalitat-Mossos d’Esquadra Adreceu-vos a la comissaria més pròxima al vostre domicili o entreu a la nostra web:  ACIM- Associació catalana per la infància maltractada C. Gran de Gràcia, 241, 1r Barcelona  IQUA- Agència de Qualitat d’Internet C. Entença, Barcelona ObjectiusSORTIRQüestions legalsAvantatges i perillsQuè cal tenir en compte?Consells

21 per la vostra