Mon: Journal Peer Editing, Discussion Post, Lesson (shortened for writing assignment) Tues: Lesson, Exit Quiz Weds: Lesson, Exit Quiz Thurs: Lesson, Weekly.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El título: Los ojos y el pelo
Advertisements

A partir de un verbo Los Verbos Regulares en AR.
Subject Pronouns & Ser Spanish II.
Write out the sentences, matching the sides up correctly 1. La madre de mi madre… 2. El hijo de mi tío… 3. El hijo de mis padres… 4. La hermana de mi padre…
Ms. Martinez September 3, 2014 Spanish 1 Instructions:  You need to write the notes in your Spanish journals.  Write the translation next to the Spanish.
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
¿Cómo eres? Soy... Tengo... ¿Cómo es? Es... Tiene...
{ Preparativo 2 de marzo del 2015 learning target: Students will be able to talk about their families and describe them by presenting the family tree they.
Verbo “ser” Present tense yosoy tú eres él/ella/usted es nosotros(as) somos ellos/ellas/ustedes son Verbo “tener” Present tense yotengo tú tienes él/ella/ustedtiene.
Personality/ personalidad 1.boring 2.good 3.funny, comical 4.enjoyable, fun 5.intelligent 6.bad 7.patient 8.lazy 9.serious 10.nice 11.hard-working 1.aburrido/a.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Practiquen las formas de los adjetivos con Get out your yellow adjectives sheet. With your partner,
Capítulo uno Gramática 1.2 Subject pronouns (Los pronombres)
Hacer Ahora: Lunes 7 de octubre del What is an adjective? 2.Read the sentence and identify the adjectives. Ella es seria, guapa y trabajadora. 3.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
La familia.
Los Adjetivos Sra. Waters español 1. Unit Objectives Throughout this unit students will revisit: –Greetings & Salutations –the verb Ser in the present.
Hoy es lunes, el 26 de enero 26/1/15. Para comenzar: Reflect on these questions and answer them in your journal. Was the workday on Friday valuable for.
¿Cómo eres tu? (What are you like)
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
DESCRIBING MY EYES: los ojos
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea nueva en la cesta. P ut your new homework in the basket. 2. Hagan la actividad con los dados con sus.
NOVEMBER 10TH, 11TH. Vámonos  Write three sentences to describe North West’s 1st birthday (the people).  Ejemplo:  Kim es la madre.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
+ Lección Preliminar Spanish 1. + Hola  hello Buenos días  good morning / day Buenas tardes  good afternoon Buenas noches  good evening /night.
Los verbos Tener y Venir. Antes de empezar… Some verbs are IRREGULAR, which means that they do not follow the “rules” or patterns that we have talked.
Vocabulario 5 Physical descriptions
TENER: TO HAVE. The verb: tener = to have Yo tengo = I have Tú tienes = you have (informal) Ella tiene = She has El tiene = He has Usted tiene = You have.
NOVEMBER 10TH, 11TH. Vámonos  Write three sentences to describe North West’s 1st birthday (the people).  Ejemplo:  Kim es la madre  Turn in SER homework.
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
Descripciones: ¿Cómo eres? Objective: To learn how to describe appearance in Spanish.
Bellringer 9/20 Write complete sentences using definite articles and making the adjectives agree with the nouns. estudiantes / son / simpático chicas /
Infinitives In your own words, what is an infinitive? Examples: – beber– to drink – comer– to eat – dibujar– to draw.
Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes to finish it. Look.
Do Now.
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
Subject Pronouns – Review of Spanish 1 Avancemos 2 – Lección Preliminar (Página 5)
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
Tener -= to have. Tener Tener is our new friend. Tener is our new friend. He is a very strange verb sometimes. He is a very strange verb sometimes. You.
Tener -= to have. Tener Tener is a new verb, but you have already seen two of the forms from TENER in the last chapter. Tener is a new verb, but you have.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Descripciones fisicas
Direct Objects & Direct Object Pronouns An English and Spanish Lesson.
1.(his) ____coche 2.(my)____padres 3.(our)____casa 4.(her)____sobrinos 5.(my)_____primos 6.(our) _____padre 1.su 2.mis 3.nuestra 4.sus 5.mis 6.nuestro.
Hoy es martes el quince de septiembre de dos mil quince.
LOS COLORES REPASO.
¿CÓMO ERES? Palabras y frases para describir a las personas
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Hoy es lunes, el 16 de noviembre. Esponja: ¿Cómo se dice? 1. the jacket 2. the t-shirts 3. a purse 4. the blouses 5. some socks 6. the pants 7. a dress.
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
Preparación/ Review Hoy es miercoles el 21 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 21, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
Capítulo 2A - Apuntes #1 LOS PRONOMBRES. *The subject of a sentence tells us who is doing the action Pablo escucha música *The subject of a sentence replaces.
Capítulo 2A - Apuntes #1 LOS PRONOMBRES. *The subject of a sentence tells us who is doing the action Pablo escucha música *The subject of a sentence replaces.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: Objectives/Daily Dictionary
► ► Recycle tener, ojos, pelo, se llama (last names in Spanish), pelo canoso ► ► una nariz, orejas, una boca, una cabeza, dientes, una cara ► ► brazos,
Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: Objectives / Daily Dictionary 47-35Recycle.
4th period Town Hall Meeting: How can we (the students and the teacher) make this class a more positive environment for learning? What behaviors can we.
Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: Objectives/Daily Dictionary
► ► Caminar, correr, vivir (present tense), casa,.
Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: 52-47Objectives / Daily Dictionary 47-0Learning.
Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: Write objectives/daily dictionary.
Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: 52-47Objectives / Daily Dictionary 47-42Translation.
Mon: Journal Peer Editing, Discussion Post, Lesson (shortened for writing assignment) Tues: Lesson, Exit Quiz Weds: Lesson, Exit Quiz Thurs: Lesson, Weekly.
Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: Objectives/Daily Dictionary
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
El presente del verbo: TENER BUEN VIAJE 1 – CAPITULO 6 TAKE NOTES!!!
Read on pg 226 and fill out exercise 5. Use the chart for help 1.Hoy_______(celebramos/sacamos) la fiesta de cumpleaños de mi hermana menor, Cristina.
Hoy es lunes el 2 de mayo Today is Monday, May 2 Read on pg 226 and fill out exercise 4. Use the chart below La esposa de mi tío es mi tía El padre de.
Transcripción de la presentación:

Mon: Journal Peer Editing, Discussion Post, Lesson (shortened for writing assignment) Tues: Lesson, Exit Quiz Weds: Lesson, Exit Quiz Thurs: Lesson, Weekly Journal (shorter prompt, peer editing) Fri: Weekly Quiz, Friday Film

Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: Write objectives/daily dictionary Grade Tracking Check-in Materials Reward Weekly Quiz Review (WG) 25-5Stations (Journal Correct) 5-0m Discussion Posting Overview and Friday Film FYI. Objectives: 1. Write last week’s Weekly Quiz grade on your grade tracking sheet. 2. Rewrite your Weekly Journal. 3. Know 4 new family words. 4. Know your homework objective for the week. Materials: Notebook, Folder, Journal, Pen/Pencil 21 st Century Skills: Critical Thinking, Collaboration, Adaptability, Initiative, Communication, Info Analysis, Imagination Homework: Homework: Write 2 discussion posts on our class web page (due Friday). Daily Dictionary: primo (male cousin) prima (female cousin) tío (uncle) tía (aunt)

_____. #1 Adiós Hola

#2 ¿Cómo __ _____ usted? Me llamo Anita Gómez. se llamate llamas

#3 ¿Cómo ___ _______? Me llamo Carlos. se llama te llamas se llama te llamas

#4 Lisa es ____ _________ de Bart. el hermanola hermana Maggie Bart Lisa Homer Marge

#5 Marge es ____ _________ de Bart. la madre la hermana Maggie Bart Lisa Homer Marge

#6 una chicaun hombre una mujer un chico

#7 Raúl Sofía Raúl es ___ ________ de Rosa. el hombre el abuelo el hombre el abuelo el chico el hermano el chico el hermano Rosa

#8 me te mimis Alfredo y Pilar son ______ padres.

Miguel es el primo de Paco. Angélica es la prima de Paco. Pepe es el tío de Paco. Anita es la tía de Paco. Paco Pepe Anita Raúl Marta Eduardo Rosa Miguel Angélica

Stations 10 min. apiece 20-10Tejón and Serpiente correct journals, peer editing. León and Águila play Piccionario. 10-0Switch stations

Homework Tutorial

Piccionario Rules: ► ► Split the group into 2 teams, plus one neutral timekeeper (gets a timer) and one neutral scorekeeper. ► ► 1 person gets the white board and a clue, without using any words (spoken or written), must illustrate that clue so that his team guesses it out loud within 1 minute. If his team correctly guesses the clue within 1 minute, his team scores a point. ► ► Each team takes a turn. ► ► When the teacher calls “Time,” the game is over and the team with the most points is the winning team.

Piccionario Clues: ► ► El tío ► ► La tía ► ► El primo ► ► La prima ► ► Los abuelos ► ► El abuelo ► ► La abuela ► ► El padre ► ► La madre ► ► El hermano ► ► La hermana More challenging clues (hand out separately if students are ready): Mi tío se llama Pepe. Mis primos se llaman Miguel y Angélica.

Standards: 1. Communicate in Spanish. Agenda: Objectives/daily dictionary 48-7 Notes and Activities 7-0m Exit Quiz and Post Activities Objectives: 1. Write and talk about pets, friends, what you do and do not have. 2. Write and talk about your own hair color. Materials: Notebook, Folder, Journal, Pen/Pencil 21 st Century Skills: Critical Thinking, Collaboration, Adaptability, Initiative, Communication, Info Analysis, Imagination Homework: Homework: Write 2 discussion posts on our class web page (due Friday). : Daily Dictionary: él (he), ella (she), amigo (friend male), amiga (friend female), perro (dog), gato (cat), grande (big), pequeño (small), yo tengo (I have), yo no tengo (I do not have), ¿Tienes...? (Do you have…?), o (or), ni (or negative), el pelo (hair), rubio (blonde), marrón (brown), negro (black), rojo (red)

Paco es … (una chica / un chico / una mujer / un hombre). Él es un chico. Paco Pepe Anita Raúl Marta Eduardo Rosa Miguel Angélica

ÉlElla

EllaÉl

Él Ella

Ella es mi amiga.

Él es mi amigo.

Amigos

Amigas

Mi amigo se llama John.

John es mi amigo.

( Ella / Èl ) es mi amigo.

Él es mi amigo.

Mi amigo es grande.

GRANDE pequeño

El hombre es (grande / pequeño).

El hombre es pequeño.

Él es pequeño.

GRANDE pequeña

La chica es (grande / pequeña).

La chica es pequeña.

Ella es pequeña.

Ella es ( pequeño / pequeña ). Él es ( pequeño / pequeña ). Él es ( pequeño / pequeña ).

Ella es pequeña. Ella es pequeña. Él es pequeño. Él es pequeño.

Mi perro se llama Samson. Él es pequeño.

perro

Mi perro se llama Spike. Él es grande.

Mi gato se llama Slim. Él es _____________.

gato

Mi perra se llama Lady.

Mi gata se llama Annie.

perro perra

gatogata

Yo no tengo un perro ni un gato.

¿Tienes un perro o un gato? ► ► “Yo tengo una perra.” ► ► “Yo tengo un perro.” ► ► “Yo tengo un gato.” ► ► “Yo tengo una gata.” ► ► “Yo no tengo un perro ni un gato.”

Toss & Talk ► ► Ask and Tell each other whether or not you have a cat or a dog. ► ► When all have spoken, toss the ball around again, this time adding your dog or cat’s name: Él se llama / Ella se llama ► ► When you finish telling their names, go again, adding:   Él es pequeño. / Ella es pequeña. (or)   Él es grande. / Ella es grande.

Whole Group Ball Toss

Writing Practice: Fill in the spaces in this description. Yo tengo ___ _______. ______ se llama Lady. _____ es mi ________.

Writing Practice: Write what she is saying about her pet.

Yo tengo un gato.

Yo tengo el pelo rubio.

el pelo

el pelo rubio

el pelo marrón

marrón Yo tengo el pelo marrón.

Yo tengo el pelo negro.

Yo tengo el pelo rojo.

Yo tengo el pelo rubio.

Yo tengo el pelo......rubio.... marrón.... rojo.... negro.

Toss-a-Ball

Exit Quiz: 1. Write about your pet. In complete sentences, mention its size, its name, and that it is your friend. example: Yo tengo una perra. Ella se llama Bibi. Ella es pequeña. Ella es mi amiga. 2. Write, in a complete sentence, about your hair color.

Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: Objectives / Daily Dictionary Review tengo, hair Subject Pronouns Skit 35-5Peoples’ eye color 5-0m Exit Quiz Objectives: 1. Talk and write about different peoples’ hair and eye color. Materials: Notebook, Folder, Journal, Pen/Pencil 21 st Century Skills: Critical Thinking, Collaboration, Adaptability, Initiative, Communication, Info Analysis, Imagination Daily Dictionary: yo (I, sometimes me), nosotros (we), nosotras (we, all female), usted (you, formal), tú (you, informal), ustedes (you all), ella (she), él (he), ellos (they), ellas (they, all female), nosotros/nosotras tenemos (we have), usted tiene (you have), tú tienes (you have), ustedes tienen (you all have), ojos (eyes), azules (blue), marrones (brown), negros (black), verdes (green), grises (grey), avellanos (hazel)

Yo tengo el pelo rubio.

Yo tengo el pelo negro.

marrón Yo tengo el pelo marrón.

Yo tengo el pelo rojo.

Yo tengo el pelo......rubio.... marrón.... rojo.... negro.

Yo.

Usted.

Tú.

Nosotros.

Nosotras.

Él.

Ella.

Ustedes.

Ellos.

Ellas.

Yo tengo el pelo rojo.

Él tiene el pelo rojo.

Ella tiene el pelo negro.

Ellos tienen el pelo rojo.

Ellas tienen el pelo rojo.

Usted tiene el pelo….

Tú tienes el pelo….

Nosotros tenemos el pelo rojo.

Nosotras tenemos el pelo rojo.

Ustedes tienen el pelo....

ojos

ojos verdes

ojos azules

ojos marrones

ojos grises

ojos avellanos

ojos negros

Yo tengo ojos… …verdes. …azules. …marrones. …grises. …avellanos. …negros.

Exit Quiz: Write peoples’ eye color. Ex: Yo (¿?) Yo tengo ojos marrones. 1. Ella _____________________ 2. Ellos _____________________ 3. Nosotros (¿?) _____________________

Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: Write objectives Discussion Posting Overview Student-led Review 40-30Review 30-0m Weekly Journal #2, Begin Friday Film Objectives: 1. Review for tomorrow’s Weekly Quiz. 2. Complete Weekly Journal #2. 3. Begin creating Friday Film #1. Materials: Notebook, Folder, Journal, Pen/Pencil 21 st Century Skills: Critical Thinking, Collaboration, Adaptability, Initiative, Communication, Info Analysis, Imagination Daily Dictionary: N/A Homework: Homework: Write 2 discussion posts on our class web page (due Thursday night).

_____. #1 Adiós Hola

#2 ¿Cómo __ _____ usted? Me llamo Anita Gómez. se llamate llamas

#3 ¿Cómo ___ _______? Me llamo Carlos. se llama te llamas se llama te llamas

#4 Lisa es ____ _________ de Bart. el hermanola hermana Maggie Bart Lisa Homer Marge

#5 Marge es ____ _________ de Bart. la madre la hermana Maggie Bart Lisa Homer Marge

#6 una chicaun hombre una mujer un chico

#7 Raúl Sofía Raúl es ___ ________ de Rosa. el hombre el abuelo el hombre el abuelo el chico el hermano el chico el hermano Rosa

#8 me te mimis Alfredo y Pilar son ______ padres.

Open Your Journals

5 minute Activities: ► ► 3/3: Create a way to help us remember the present tense conjugations of tener (yo tengo, tú tienes, etc.). In 3 minutes, teach it to the class. ► ► 2/3 or 1/3: Fill in the blanks on the next slide.

¿Usted _____________ el pelo marrón? Sí, yo _____________ el pelo marrón. ¿Tú _____________ el pelo negro? Sí, yo ___________ el pelo negro. ¿Ustedes _____________ el pelo rojo? Sí, nosotros _____________ el pelo rojo. ¿Ella _____________ el pelo rubio. Sí, ella _____________ el pelo rubio.

EL PRIMOLA PRIMAEL TÍOLA TÍA Paco Pepe Anita Raúl Marta Eduardo Rosa Miguel Angélica

Mi (perro / gato) es (grande / pequeño).

Ella ( tiene / tienes ) el pelo ( rojo / negro ).

Yo ( tiene / tengo) el pelo ( rubio / marrón).

Ella tiene ( ojos / el pelo) azules.

Usted (tiene / tienes) ojos (avellanos / azules).

Ustedes (tenemos / tienen) ojos (verdes / azules).

Ellos (tenemos / tienen) ojos azules.

Weekly Journal #2 Write: ► 1 sentence about your cousin, aunt, or uncle. ► 2 sentences about your dog or cat that include its size and the Spanish word for friend. ► 1 sentence about your own hair and eye color. (Use Yo) ► 1 sentence about someone else’s hair and eye color. (Use él or ella) ► 1 sentence about two people’s hair color. (Use ellos or ellas)

Standards: 1. Communicate in Spanish. 3. Connect with other subjects. Agenda: Write objectives Weekly Quiz Finish Weekly Journal, then Finish Friday Film. Objectives: 1. Take Weekly Quiz in Journal. 2. Finish Weekly Journal. 3. Finish Friday Film. Materials: Notebook, Folder, Journal, Pen/Pencil 21 st Century Skills: Critical Thinking, Collaboration, Adaptability, Initiative, Communication, Info Analysis, Imagination Daily Dictionary: N/A Homework (due next Thursday) Discussion Posts Homework (due next Thursday) Discussion Posts

Weekly Quiz8/26/11 Number #1-8 on the next left hand page in your journal. Write the letter to the correct response next to each number.

Weekly Quiz 8/26/11 1. Yo tengo ____A. She has 2. Perro ____B. Eyes 3. Nosotros tenemos ____C. Cat 4. Gato ____D. Dog 5. Pelo ____E. They have 6. Ella tiene ____F. We have 7. Ellos tienen ____G. I have 8. Ojos ____H. Hair

Score out of 8 points: 1. G. 2. D. 3. F. 4. C. 5. H. 6. A. 7. E. 8. B.

Weekly Journal #2 Write: ► 1 sentence about your cousin, aunt, or uncle. ► 2 sentences about your dog or cat that include its size and the Spanish word for friend. ► 1 sentence about your own hair and eye color. (Use Yo) ► 1 sentence about someone else’s hair and eye color. (Use él or ella) ► 1 sentence about two people’s hair color. (Use ellos or ellas)