La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: 52-47 Objectives/Daily Dictionary 47-35.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: 52-47 Objectives/Daily Dictionary 47-35."— Transcripción de la presentación:

1 Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: 52-47 Objectives/Daily Dictionary 47-35 Recycle, Weekly Quiz #3 35-30 Film Contract 30-5 New material 5-0 Exit Quiz Objectives: 1. Review for and take Weekly Quiz #3. 2. Write and say the different forms of the verb ser (to be). Materials: Notebook, Folder, Journal, Pen/Pencil 21 st Century Skills: Critical Thinking, Collaboration, Adaptability, Initiative, Communication, Info Analysis, Imagination Homework: Homework: Write 2 discussion posts on our class web page (due Friday). Daily Dictionary: Yo soy (I am), Usted es (You are, formal), Tú eres (You are, casual), Ella es (She is), Él es (He is), Nosotros/Nosotras somos (We are), Ustedes son (You all are), Ellos/Ellas son (They are)

2 Recycle, Week #1

3 _____. Adiós Hola

4 Lisa es ____ _________ de Bart. el hermanola hermana Maggie Bart Lisa Homer Marge

5 ¿Cómo __ _____ usted? Me llamo Anita Gómez. se llamate llamas

6 ¿Cómo ___ _______? Me llamo Carlos. se llama te llamas se llama te llamas

7 una chicaun hombre una mujer un chico

8 Marge es ____ _________ de Bart. la madre la hermana Maggie Bart Lisa Homer Marge

9 Raúl Sofía Raúl Sofía Raúl es ___ ________ de Rosa. el hombre el abuelo el hombre el abuelo el chico el hermano el chico el hermano Rosa

10 me te mimis Alfredo es ______ padre.

11 Recycle, Week #2 1. Yo tengo ____A. She has 2. Perro ____B. Eyes 3. Nosotros tenemos ____C. Cat 4. Gato ____D. Dog 5. Pelo ____E. They have 6. Ella tiene ____F. We have 7. Ellos tienen ____G. I have 8. Ojos ____H. Hair

12 Recycle, Week #3

13 Yo (tienes / tengo) el pelo rubio.

14 (No, yo no tengo el pelo rubio. / Sí, yo tengo el pelo rubio.) rubio No, yo no (tienen / tengo) el pelo rubio. ¿Tú (tiene / tienes) el pelo rubio?

15 (No, yo no tengo el pelo marrón. / Sí, yo tengo el pelo marrón.) marrón No, yo no (tengo / tenemos) el pelo marrón. ¿Usted (tiene / tienes) el pelo marrón?

16 Ella (tienen / tiene) el pelo rubio.

17 Él (tienes / tiene) el pelo marrón.

18 Nosotros (tenemos / tienen) el pelo rubio.

19 Ustedes (tengo / tienen) el pelo rubio.

20 Ellos (tienen / tienes) el pelo rubio.

21 el pelola cara

22 dientes orejas

23 un bigoteuna nariz

24 barbillasmejillas

25 una barbauna boca

26 una barbillauna barba

27 una barbauna mejilla

28 dientes orejas

29 John Smith NombreApellido

30 Weekly Quiz #3 Use a pen. Number #1-8 in your journal on the Weekly Quiz page. Write the correct letter next to each number.

31 Weekly Quiz #3 1. 1. Oreja___A. I have 2. 2. Apellido___B. Cheek 3. 3. Mejilla___C. Ear 4. 4. Barbilla___D. Mouth 5. 5. Yo tengo___E. You have 6. 6. Usted tiene___F. Chin 7. 7. Ella tiene___G. Last name 8. 8. Boca___H. She has

32 Trade journals with someone. ► ► Use a pen to correct the quiz. ► ► Write an X next to any incorrect answers.

33 Write the score out of 8 points. 1. C 2. G 3. B 4. F 5. A 6. E 7. H 8. D

34 Pronouns Review

35 Yo.

36 Usted.

37 Tú.

38 Nosotros.

39 Nosotras.

40 Él

41 Ella

42 Ustedes.

43

44 Ellos

45 Ellas

46 Yo soy un hombre.

47 Usted es una mujer.

48 Tú eres un chico.

49 Ella es una chica.

50 Él es un chico.

51 Nosotros somos hombres.

52 Nosotras somos chicas.

53 Ustedes son chicas.

54 Ellos son hombres.

55 Ellas son chicas.

56 Practice:

57 Yo (eres / soy) un hombre.

58 Usted (es / eres) una mujer.

59 Tú (eres / son) un chico.

60 Ella (soy / es) una chica.

61 Él (es / son) un chico.

62 Nosotros (son / somos) hombres.

63 Nosotras (eres / somos) chicas.

64 Ustedes (somos / son) chicas.

65 Ellos (somos /son) hombres.

66 Ellas (son / somos) chicas.

67 5 min Body Spanish Each table must spell out their phrase for the other tables to see, using Body Spanish. ► ► Yo soy ► ► Tú eres ► ► Usted es ► ► Él es ► ► Ella es

68 Team Competition: ► ► Using the white board at your table, write the correct answer from the options in parentheses. ► ► Teams earn 1 point per correct answer.

69 (Usted es / Ustedes) una mujer.

70 (Tú eres / Tu éres) un chico.

71 (Yo say / Yo soy) un hombre.

72 (Ella tiene / Ella es) una chica.

73 (El és / Él es) un chico.

74 (Nosotros samos / Nosotros somos) hombres.

75 (Nosotros samos / Nosotras somos) chicas.

76 (Ustedes / Ustedes son) chicas.

77 (Elos son / Ellos son) hombres.

78 (Ellas son / Ellas san) chicas.

79 Exit Quiz ► Number #1-8.

80 Exit Quiz: Fill in the blanks. Use notes. Work alone. ex: Él _es__ un chico. 1. 1. Yo _____ un chico. 2. 2. Ellos ______ chicos. 3. 3. Ella ______ una chica. 4. 4. Nosotros _______ chicas. 5. 5. Tú _______ un chico. 6. 6. Usted ________ una mujer. 7. 7. Ellas _______ chicas. 8. 8. Ustedes _______ chicos y chicas.

81 Trade journals with someone.

82 Circle any spelling mistakes. 1. 1. soy 2. 2. son 3. 3. es 4. 4. somos 5. 5. eres 6. 6. es 7. 7. son 8. 8. son

83 Write the score next to the work: 3/3 = zero mistakes 2/3 = between one and three mistakes 1/3 = four or more mistakes

84 Return journals to their owners. Go around your table. Say a pronoun from this list: youstedtúellaélnosotros nosotras ustedesellosellas The next person has to say what goes afterward, soy, eres, es, somos, or son. The person whose turn it is when the bell rings gets ot put away the journals for her or his table.

85 Standards: 1. Communicate in Spanish. Agenda: 55-50 Objectives/Daily Dictionary 50-40 Recycle Skits 40-10 New material 10-0 Exit Quiz/Project Sign Up Objectives: 1. Write and say descriptions of people, using newly learned vocabulary words. Materials: Notebook, Folder, Journal, Pen/Pencil 21 st Century Skills: Critical Thinking, Collaboration, Adaptability, Initiative, Communication, Info Analysis, Imagination Homework: Homework: Write 2 discussion posts on our class web page (due Friday). Daily Dictionary: alto (tall), bajo (short), delgado (skinny), gordo (fat), fuerte (strong), débil (weak), guapo (good-looking), feo (ugly), alta (tall, female), baja (short, female), delgada (skinny, female), gorda (fat, female), guapa (good-looking, female), fea (ugly, female)

86 Skit: 5 min to prepare a skit that includes the following: ► ► Yo soyun chico ► ► Tú eresuna chica ► ► Usted eschicos ► ► Él eschicas ► ► Ella es ► ► Nosotros somos ► ► Nosotras somos ► ► Ustedes son ► ► Ellos son ► ► Ellas son

87 Yo soy bajo. Yo soy alto.

88 ¿Cómo es el hombre? Él es alto.

89 alta/altobaja/bajo

90 delgada/delgadogorda/gordo

91 guapa/guapofea/feo

92 débilfuerte

93 alta/altobaja/bajo

94 delgada/delgadogorda/gordo

95 guapa/guapofea/feo

96 débilfuerte

97 Body Spanish All members of your table get to use your bodies to spell out the Spanish word for the clue you receive. Spell it out against the wall so the rest of the class can guess your word.

98 ¿Cómo eres tú? Yo soy... alto/alta bajo/baja delgado/delgada gordo/gorda guapo/guapa feo/fea fuerte débil

99 Charades: alto/alta bajo/baja delgado/delgada gordo/gorda guapo/guapa feo/fea fuerte débil

100 Pictionary:

101 Exit Quiz: Write in complete sentences about one of these people, using some of today’s vocabulary.

102 Standards: 1. Communicate in Spanish. Agenda: 55-52 Objectives/Daily Dictionary 52-50 Quiz Tracker 50-48 Blogging Tutorial 48-20 Review / New Material 20-0 Weekly Journal Objectives: 1. Write and say descriptions of people. Materials: Notebook, Folder, Journal, Pen/Pencil 21 st Century Skills: Critical Thinking, Collaboration, Adaptability, Initiative, Communication, Info Analysis, Imagination Homework: Make 2 discussion posts on our class web page. Daily Dictionary: Yo no soy (I am not)

103 Tonight’s Homework: Let’s see how to do it.

104 BajoBajaAltoAlta

105 Alto Guapo FuerteGordo

106 GordoFuerte Delgado Bajo

107 Ellos (son / soy) delgados.

108 Nosotras (somos / eres) bajas.

109 Ellos (somos / son) fuertes.

110 Ellos son débiles.

111 Practice: Call out the correct answer.

112 Él (es / soy) (bajo / bajos).

113 Yo (eres / soy) (bajo / baja / altos / alto).

114 Nosotros (soy / somos) (alta / delgados / delgado).

115 Ellas (son / es) (baja / guapa / bajas / guapos).

116 Usted (eres / es) (guapo / guapos).

117 Tú (eres / es) (guapo / guapos).

118 Ustedes (son / soy) (guapo / guapos).

119 Compete:

120 Nosotros (soy / somos) (alta / delgados / delgado).

121 Yo (eres / soy) (bajo / baja / altos / alto).

122 Usted (eres / es) (guapo / guapos).

123 Él (es / soy) (bajo / bajos).

124 Ellas (son / es) (baja / guapa / bajas / guapos).

125 Ustedes (son / soy) (guapo / guapos).

126 Tú (eres / es) (guapo / guapos).

127 “Not” To say “not,” merely put no between the subject and the verb. Ex: Yo soy guapa. Yo no soy fea. Write what these people are not. 1. Ellas son altas. ____________________ 2. Tú eres fuerte. _____________________

128 Write what you are not: Yo no soy… alto/alta bajo/baja delgado/delgada gordo/gorda guapo/guapa feo/fea fuerte débil

129 Weekly Journal #4, 9-8-11 Write complete sentences about each: ex: Yo Yo soy baja y guapa. 1.Él 2. Ellos 3. Tú

130 Standards: 1. Communicate in Spanish. Agenda: 55-50 Objectives/Word Bank. 50-45Weekly Quiz. 45-0Friday Film, Weekly Journal, Games. Objectives: 1. Take Weekly Quiz #4. 2. Finish Friday Film. 3. Finish Weekly Journal #4. Materials: Notebook, Folder, Journal, Pen/Pencil 21 st Century Skills: Critical Thinking, Collaboration, Adaptability, Initiative, Communication, Info Analysis, Imagination Homework: NA Daily Dictionary: NA

131 Finished early? Game Options: -Guess Who? in Spanish. -Scrabble with Spanish words. -Online Spanish games. -Spanish Jenga. -Spanish Charades. Other Options: -Learn a Spanish song.

132 Weekly Quiz #4, 9-9-2011 1. Yo soy bajo. __A. You are strong. 2. Ella es guapa. __ B. You are good-looking. 3. Ellos son altos. __ C. She is good-looking. 4. Tú eres fuerte. __ D. You all are tall. 5. Usted es guapo. __ E. We are short. 6. Yo soy gordo. __ F. I am fat. 7. Ustedes son altas. __ G. I am short. 8. Nosotros somos bajos. __ H. They are tall.

133 Trade journals with someone.

134 Write X next to incorrect answers and score out of eight points. 1. G. 2. C. 3. H. 4. A. 5. B. 6. F. 7. D. 8. E.

135 Quiz Tracker Record what you scored on the following: Weekly Quiz #3 (September 6, 2011) Weekly Quiz #4 (September 9, 2011)

136 Weekly Film Crew: Write down these roles on a contract: Pronunciation Coach Cameraperson Props and costumes manager TimekeeperScriptwriter Director (in charge of keeping everything going)

137 Weekly Film #4 ► All students speak audibly, and if off camera speaking, they say their names. ► Include relevant props and visual aids, period number and group name ► All words are correctly pronounced. ► All students speak an equal amount by themselves ► All daily dictionary words from the week are used.

138 Weekly Journal #4, 9-8-11 Write complete sentences about each: ex: Yo Yo soy baja y guapa. 1.Él 2. Ellos 3. Tú


Descargar ppt "Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: 52-47 Objectives/Daily Dictionary 47-35."

Presentaciones similares


Anuncios Google