La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: 52-47Objectives / Daily Dictionary 47-42Translation.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: 52-47Objectives / Daily Dictionary 47-42Translation."— Transcripción de la presentación:

1 Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: 52-47Objectives / Daily Dictionary 47-42Translation 42-35Write descriptions 35-30está 30-25Compete 25-20Partner work 20-15Drawing 15-10Partner drawing 10-5Spelling Bee 5-0Exit Quiz Objectives: 1. Know the difference between es and está. Materials: Notebook, Folder, Journal, Pen/Pencil 21 st Century Skills: Critical Thinking, Collaboration, Adaptability, Initiative, Communication, Info Analysis, Imagination Homework: Daily Dictionary: ¿Cómo es...? (What is...like?), muy (very), pero (but), tu/tus (your), él es (he is), él está (he is), ella es (she is), ella está (she is), bien (well), mal (unwell)

2 Mi padre es alto y serio. Él tiene el pelo canoso, ojos azules, y una cabeza grande. No es muy cómico. Es un poco gordo, pero fuerte. Se llama Eduardo. ¿Cómo es tu padre? Write the translation:

3 Write this down, filling in the parentheses: Mi (family member) es (physical trait) y (personality trait). (Él or Ella) tiene el pelo (hair color), ojos (eye color), y (a distinctive facial feature). No es muy (adjective that does not describe this person). Es un poco (physical trait), pero (physical trait). Se llama (name).

4 Mi padre no está bien. Él está mal.

5 El hombre está mal.

6 El hombre está bien.

7 When to use él/ella es… Ella es….Él es…  Physical traits (alto, guapa, grande, etc.)  Personality traits (interesante, serio, etc.)  (Where someone is from)

8 When to use él/ella está… Ella está…Él está…  Temporary feelings or states (bien, mal, etc.)  (Where something or someone is located)  (Tell that someone is doing something)

9 El hombre está mal.

10 El hombre está bien.

11 El hombre no está (bien / mal).

12

13 Compete: Find and correct the errors in each statement.

14 El chica es bien. El chico está bien.

15 La muher está serio. La mujer es seria.

16 El ombre es bien. El hombre está mal.

17 Ela está forta. Ella es fuerte.

18 El chica es bien. El chico está bien.

19 La muher está serio. La mujer es seria.

20 El ombre es bien. El hombre está mal.

21 Ela está forta. Ella es fuerte.

22 Write in your notebooks: Make up 3 sentences that have mistakes that you could recognize and correct. Do your best to use some of today’s learning. Trade notebooks with someone and correct each other´s sentences.

23 Draw a picture of the person the teacher describes: Mi padre es alto y serio. Él tiene el pelo canoso, ojos azules, y una cabeza grande. No es muy cómico. Es un poco gordo, pero fuerte. Se llama Eduardo.

24 Talk and draw: Ask someone, ¿Cómo es tu amigo? As the person describes his or her friend in Spanish, draw a picture in your notebook that matches the description.

25 Spelling Bee:

26 Exit Quiz: Use your notes to correct these sentences: 1. Mi amiga no es bien. Mi amiga no está bien. 2. Ella está cómica. Ella es cómica. 3. Mi padre está gordo. Mi padre es gordo.

27 Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: 55-50Objectives / Daily Dictionary 50-5Learning Activities 5-0Exit Quiz Objectives: 1. Write and talk about how you feel and how others feel. Materials: Notebook, Folder, Journal, Pen/Pencil 21 st Century Skills: Critical Thinking, Collaboration, Adaptability, Initiative, Communication, Info Analysis, Imagination Homework: Homework: None. Daily Dictionary: yo estoy (I am), yo no estoy (I am not), ¿Cómo está usted? (How are you?), ¿Cómo estás? (How are you?), triste (sad), feliz (happy), así así (so so), contento/contenta (content), nervioso/nerviosa (nervous), emocionado/emocionada (excited), enojado/enojada (angry)

28 Projects Reminder: ► Know the date and project you igned up for! ► Posted on the door to the classroom. ► Worth 10% of your grade in this class. ► How it is graded:  Student presents project on scheduled date.  Student speaks audibly and without reading directly from notes.  Student seems interested in the topic and makes the topic interesting to the class.  A typed Bibliography of sources is emailed or turned in to the teacher.  Student completes a reflection after presenting their project. ► Note to Audience: the Friday quiz will contain questions from the previous week’s project presentations, so listen carefully to your classmates!

29 El hombre (es / está) (mal / bien).

30 El hombre (es / está) (bien / mal).

31 El hombre está feliz.

32 ¡Feliz cumpleaños! Cumpleaños feliz, Muchas felicidades, Cumpleaños feliz.

33 Feliz

34 Triste

35 Triste Feliz

36 BienMal

37 Yo estoy… así así Bien Mal

38 ¿Cómo está usted? Yo estoy bien.

39 ¿Cómo está usted? Yo estoy mal.

40 Yo estoy así así. ¿Cómo está usted?

41 Yo estoy triste. ¿Cómo está usted?

42 Yo estoy feliz. ¿Cómo está usted?

43 ¿Cómo estás? / ¿Cómo está usted? Yo estoy......(muy) triste....(muy) feliz....(muy) bien....así así....(muy) mal.

44 Correct the following sentences:

45 Yo está filez. Yo estoy feliz.

46 Mi amigo esta tresto. Mi amigo está triste.

47 La mujer es asi asi. La mujer está así así.

48

49 contento contenta

50 emocionadoemocionada

51 nervioso nerviosa

52 enojado enojada

53 El chico está (enojado / emocionado).

54 La chica está (nerviosa / contenta).

55 La chica está (enojada / emocionada).

56 Correct the sentences:

57 El hombre estoy enohada. El hombre está enojado.

58 Yo soy emotionato. Yo estoy emocionado. Or Yo estoy emocionada.

59 Write a sentence about each. 1.2. 3. 4.

60 Skit: Use the following... Yo estoy......triste....feliz....así así....contento / contenta....emocionado / emocionada....enojado / enojada....nervioso / nerviosa.

61 Exit Quiz: 1. Nervioso __a. content 2. Feliz __b. excited 3. Emocionado __c. very well 4. Triste __d. so so 5. Enojado __e. nervous 6. Contento __f. happy 7. Así así __g. sad 8. Muy bien ___h. angry

62 X = incorrectScore 1. E. 2. F. 3. B. 4. G. 5. H. 6. A. 7. D. 8. C.

63 Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: 55-52Objectives / Daily Dictionary 52-25Learning Activities 25-0Weekly Journal no.6 Objectives: 1. Talk about and write how people are feeling. Materials: Notebook, Folder, Journal, Pen/Pencil 21 st Century Skills: Critical Thinking, Collaboration, Adaptability, Initiative, Communication, Info Analysis, Imagination Homework: Homework: Write 2 discussion posts on our class web page (due Friday). Daily Dictionary: yo tengo frío (I am cold), yo tengo calor (I am hot), cómodo/cómoda (comfortable), ellos están (they are)

64 Triste Feliz

65 BienMal

66 El chico está (enojado / emocionado).

67 La chica está (nerviosa / contenta).

68 La chica está (enojada / emocionada).

69 Yo tengo frío.

70 Él (tengo / tiene) frío.

71 Yo tengo calor.

72 Él tiene (frío / calor).

73 Yo estoy cómoda.

74 Yo estoy cómodo.

75 Ellos están cómodos.

76 Ellos están (nerviosos / enojados).

77 Presentation: With the people at your table, present the following: Yo tengo frío. Yo tengo calor. …cómodo.…cómoda. Ellos están…

78 yo estoy, yo no estoy, ¿Cómo está usted?, ¿Cómo estás?, triste, feliz, así así, contento/contenta, nervioso/nerviosa, emocionado/emocionada, enojado/enojada, ¿Cómo es...?, muy, pero, tu/tus, él es, él está, ella es, ella está, bien, mal yo tengo frío, yo tengo calor, cómodo/cómoda, ellos están

79 Weekly Journal #6, 9-21-2011 Write a sentences about each, telling how these people feel. 1.2.3.

80 Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: 55-53Objectives 53-48Weekly Quiz 48-0Weekly Film Objectives: 1. Take Weekly Quiz #6. 2. Finish Friday Film #6. Materials: Notebook, Folder, Journal, Pen/Pencil 21 st Century Skills: Critical Thinking, Collaboration, Adaptability, Initiative, Communication, Info Analysis, Imagination Homework: NA Daily Dictionary: NA

81 Weekly Quiz #6, 9-22-2011 1. Frío __a. cold 2. Triste __b. unwell 3. Enojada __c. happy 4. Emocionado __d. he is 5. Feliz __e. angry 6. Mal __f. excited 7. Él está __g. I am 8. Yo estoy __h. sad

82 Score out of 8 points. 1. A. 2. H. 3. E. 4. F. 5. C. 6. B. 7. D. 8. G.

83 Weekly Film #6 ► All students speak audibly (if a student is not on camera, he or she must say his or her name). ► All words are correctly pronounced. ► Each student speaks an equal amount by him or herself. ► All daily dictionary words from this week are included in a way that makes sense. ► Say or show your Group name and period at the start of the film.

84 yo estoy, yo no estoy, ¿Cómo está usted?, ¿Cómo estás?, triste, feliz, así así, contento/contenta, nervioso/nerviosa, emocionado/emocionada, enojado/enojada, muy, pero, tu/tus, él es, él está, ella es, ella está, bien, mal yo tengo frío, yo tengo calor, cómodo/cómoda, ellos están

85 Finished early?


Descargar ppt "Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: 52-47Objectives / Daily Dictionary 47-42Translation."

Presentaciones similares


Anuncios Google