La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Mon: Journal Peer Editing, Discussion Post, Lesson (shortened for writing assignment) Tues: Lesson, Exit Quiz Weds: Lesson, Exit Quiz Thurs: Lesson, Weekly.

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Mon: Journal Peer Editing, Discussion Post, Lesson (shortened for writing assignment) Tues: Lesson, Exit Quiz Weds: Lesson, Exit Quiz Thurs: Lesson, Weekly."— Transcripción de la presentación:

1 Mon: Journal Peer Editing, Discussion Post, Lesson (shortened for writing assignment) Tues: Lesson, Exit Quiz Weds: Lesson, Exit Quiz Thurs: Lesson, Weekly Journal (shorter prompt, peer editing) Fri: Weekly Quiz, Friday Film

2 Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: 35-30 Write objectives/daily dictionary Grade Tracking Check-in. Materials Reward 30-25 Weekly Quiz Review (WG) 25-5Stations (Journal Correct) 5-0m Discussion Posting Overview and Friday Film FYI. Objectives: 1. Write last week’s Weekly Quiz grade on your grade tracking sheet. 2. Rewrite your Weekly Journal. 3. Review prior knowledge. 4. Know your homework objective for the week. Materials: Notebook, Folder, Journal, Pen/Pencil 21 st Century Skills: Critical Thinking, Collaboration, Adaptability, Initiative, Communication, Info Analysis, Imagination Homework: Homework: Write 2 discussion posts on our class web page (due Thursday evening). Daily Dictionary: la una, las dos, y, uno... cincuenta y nueve

3 #1 ¿De dónde _____ usted? ereses

4 #2-#3 ___ ______ es _________. El libroazul La carpetaamarilla El cuadernorosado La mochilaroja marrón

5 #4 Ella tiene un libro verde. Ella tiene una mochila amarilla. Él tiene una mochila anaranjada. Él tiene una mochila anaranjada. Él tiene un libro morado.

6 #5-#6 _____ _________ es _____________. La mochilamorada La libramorado El libromarrón La bibliotecaverde

7 #7-#8 Él _______ (18) años. tiene dieciséis tengo quince tienes dieciocho

8 Time Review La unauno Las dosydos Las trestres etc. Ex: 3:05 = Las tres y cinco.

9 Stations 10 min. apiece 20-10Tejón and Serpiente correct journals, peer editing. León and Águila play Piccionario. 10-0Switch stations

10 Piccionario Rules: ► ► Split the group into 2 teams, plus one neutral timekeeper (gets a timer) and one neutral scorekeeper. ► ► 1 person gets the white board and a clue, without using any words (spoken or written) or hand gestures, must illustrate that clue so that his team guesses it out loud within 1 minute. If his team correctly guesses the clue within 1 minute, his team scores a point. ► ► Each team takes a turn. ► ► When the teacher calls “Time,” the game is over and the team with the most points is the winning team.

11 Piccionario Clues: ► ► Times.

12 Homework: Discussion Posting

13 Standards: 1. Communicate in Spanish. 3. Connect with other subjects. Agenda: 55-48 Write objectives/daily dictionary 48-40 Write the period schedule 40-35 School Subjects Review 5-0m Discussion Posting Overview Objectives: 1. Write about and Discuss your classes. Materials: Notebook, Folder, Journal, Pen/Pencil 21 st Century Skills: Critical Thinking Collaboration Adaptability Initiative Communication Info Analysis Imagination Homework: Homework: Write 2 discussion posts on our class web page (due Thursday evening). Daily Dictionary: primera (1st), segunda (2nd), tercera (3rd), cuarta (4th), quinta (5th), sexta (6th), séptima (7th), hora (hour), empieza a (begins at), la clase de ____ ( _______ class), arte (art), ciencias (science), matemáticas (math), inglés (English), español (Spanish), educación física (p.e.), estudios sociales (social studies), tecnología (technology), yo tengo (I have), aburrida (boring), interesante (interesting), fácil (easy), difícil (difficult), maestro (male teacher), maestra (female teacher), los estudiantes (the students), ella/él habla (she/he talks), ellos/ellas hablan (they talk), ella/él lee (she/he reads), ellos/ellas leen (they read), ella/él escribe (she/he writes), ellos/ellas escriben (they write)

14 Write your schedule and fill it out: El horario de __________: Primera hora empieza a las siete y cincuenta y cinco. Segunda hora empieza a _____________________. Tercera hora empieza a ______________________. Almuerzo empieza a __________________________. Cuarta hora empieza a _______________________. Quinta hora empieza a _______________________. Sexta hora empieza a ________________________. Séptima hora empieza a ______________________.

15 La clase de... Arte Ciencias Matemáticas Inglés Español Educación Física Estudios Sociales Tecnología

16 Primera hora, yo tengo la clase de... ► ► Arte ► ► Ciencias ► ► Matemáticas ► ► Inglés ► ► Español ► ► Educación Física ► ► Estudios Sociales ► ► Tecnología

17 La clase de _______ es......aburrida....interesante....difícil....fácil.

18 Los estudiantes

19 Los estudiantes hablan.

20 Los estudiantes leen.

21 Los estudiantes escriben.

22 La maestra

23 El maestro

24 El maestro lee.

25 El maestro habla.

26 El maestro escribe.

27 Mucho MuchoPoco

28 Hay (mucho / poco) azul.

29 Hay (mucho / poco) verde. Picasso

30 En la clase de _______, los estudiantes......leen....escriben....hablan.

31 En la clase de _______, (el maestro / la maestra)......lee....escribe....habla.

32 El maestro

33 Él

34 La maestra

35 Ella

36 Él es maestro.

37 Ella es maestra.

38 Ellos

39 Ellas

40 Ellos son estudiantes.

41 Ellas son estudiantes.

42 Write a sentence based on the clues. ex: inglés Los estudiantes escriben mucho en la clase de inglés. 1. matemáticas

43 2.arte

44 3. español

45 4. estudios sociales

46 . 5.tecnología

47 Exit Quiz: Write the letter of the matching picture. 1. 1. La maestra lee. ____ 2. 2. Los estudiantes escriben. ____ 3. 3. El maestro habla. ____ 4. 4. Ellas hablan. ____ A. B. C. D.

48 Standards: 1. Communicate in Spanish. 3. Connect with other subjects. Agenda: 55-48 Objectives/daily dictionary 48-38 Activate prior knowledge 38-20 Verb practice 20-7 Skits 7-0Exit Quiz Objectives: 1. Write about and Discuss your classes. Materials: Notebook, Folder, Journal, Pen/Pencil 21 st Century Skills: Critical Thinking Collaboration Adaptability Initiative Communication Info Analysis Imagination Homework: Homework: Write 2 discussion posts on our class web page (due Thursday evening). Daily Dictionary: yo hablo (I talk), nosotros/nosotras hablamos (we talk), ustedes hablan (you all talk), tú hablas (you talk, informal), usted habla (you talk, formal), yo leo (I read), nosotros/nosotras leemos (we read), ustedes leen (you all read), tú lees (you read, informal), usted lee (you read, formal), yo escribo (I write), nosotros/nosotras escribimos (we write), ustedes escriben (you all write), tú escribes (you write, informal), usted escribe (you write, formal), por celular (on the cell phone), un libro (a book), libros (books), apuntes (class notes)

49 aburrida interesante difícil fácil

50 El maestro lee.

51 Él lee.

52 Los estudiantes leen.

53 Ellos leen.

54 Él habla.

55 Ellos hablan.

56 Él escribe.

57 Ellos escriben.

58

59 ¿Usted lee un libro?

60 Sí, yo leo un libro.

61 ¿Usted habla por celular?

62 Sí, yo hablo por celular.

63 ¿Usted escribe en la pizarra?

64 Sí, yo escribo en la pizarra.

65 Nosotros leemos.

66 Nosotros escribimos.

67 Nosotros hablamos.

68 Él ______ un libro.

69 Yo ______ un libro.

70 Ellos _______ libros.

71 Nosotros leemos. Nosotros ________ libros.

72 Ella _________.

73 Yo __________.

74 Ellos __________.

75 Nosotros leemos. Nosotros ___________.

76 Él ___________ por celular.

77 Yo __________ por celular.

78 Nosotros ___________.

79 Ellos _________.

80 ¿Tú hablas español? Sí, yo hablo español.

81 Nosotros leemos. ¿Tú escribes apuntes? Sí, yo escribo apuntes.

82 ¿Tú lees un libro? Sí, yo leo un libro.

83 ¿Ustedes hablan español? Sí, nosotros hablamos español.

84 Nosotros leemos. ¿Ustedes escriben apuntes? Sí, yo escribo apuntes. Sí, nosotros escribimos apuntes.

85 ¿Ustedes leen libros? Sí, nosotros leemos libros.

86 Write what is going on here: El señor Gómez Juan Juan Marcos y Pati Marcos y Pati

87 Group Activity: ► ► Write a skit in which you use escribir, leer, and hablar in the yo, tú, usted, él, ella, nosotros, ustedes, and ellos forms.

88 Exit Quiz: Write the action correctly. 1. 1. Yo _______________. 2. 2. Usted _______________. 3. 3. Nosotros _______________.

89 Standards: 1. Communicate in Spanish. 3. Connect with other subjects. Agenda: 55-52 Objectives/daily dictionary 52-32 Review 32-0 Weekly Journal / Friday Film Objectives: 1. Talk and Write about people’s actions, classes, and times. Materials: Notebook, Folder, Journal, Pen/Pencil 21 st Century Skills: Critical Thinking Collaboration Adaptability Initiative Communication Info Analysis Imagination Homework: Homework: Write 2 discussion posts on our class web page (due Thursday evening). Daily Dictionary: N/A (Review)

90 5 minute Activities: ► ► 3/3: Create a way to help us remember the present tense conjugations of regular –ar, - er, and –ir verbs (use hablar, leer, and escribir as examples). In 5 minutes, teach it to the class. ► ► 2/3 or 1/3: Play hangman with the phrases on the next slide…

91 Hangman: use these phrases yo hablo, tú hablas, usted habla, ella habla, él habla, nosotros hablamos, nosotras hablamos, ustedes hablan, ellos hablan, ellas hablan yo leo, tú lees, usted lee, ella lee, él lee, nosotros leemos, nosotras leemos, ustedes leen, ellos leen, ellas leen yo escribo, tú escribes, usted escribe, ella escribe, él escribe, nosotros escribimos, nosotras escribimos, ustedes escriben, ellos escriben, ellas escriben

92 Student-led Review

93 #1 ¿De dónde _____ usted? ereses

94 #2-#3 ___ ______ es _________. El libroazul La carpetaamarilla El cuadernorosado La mochilaroja marrón

95 #4 Ella tiene un libro verde. Ella tiene una mochila amarilla. Él tiene una mochila anaranjada. Él tiene una mochila anaranjada. Él tiene un libro morado.

96 #5-#6 _____ _________ es _____________. La mochilamorada La libramorado El libromarrón La bibliotecaverde

97 #7-#8 Él _______ (18) años. tiene dieciséis tengo quince tienes dieciocho

98 ¿A qué hora empieza la clase de…? Arte7:55 Ciencias8:52 Matemáticas9:49 Inglés10:51 Español11:45 Educación Física12:20 Estudios Sociales1:18 Tecnología2:16 La clase de arte empieza a las siete y cincuenta y cinco.

99 ¿Qué clase tienes…? Primera hora Segunda hora Tercera hora Cuarta hora Quinta hora Sexta hora Séptima hora Primera hora, yo tengo la clase de español.

100 ¿Cómo es la clase de…? ► Arte ► Cienciasaburrida ► Matemáticasfácil ► Inglésdifícil ► Españolinteresante ► Educación Física ► Estudios Sociales ► Tecnología La clase de español es fácil.

101 En la clase de… 1. Yo1. HABLAR 2. Tú2. LEER 3. Usted3. ESCRIBIR 4. Nosotros 5. Ustedes 6. Ellos 7. Ella 8. Él

102 Standards: 1. Communicate in Spanish. 3. Connect with other subjects. Agenda: 55-52 Write objectives. 52-50 Weekly Quiz. 50-0 Finish Weekly Journal, then Finish Friday Film. Objectives: 1. Take Weekly Quiz in Journal. 2. Finish Weekly Journal. 3. Finish Friday Film. Materials: Notebook, Folder, Journal, Pen/Pencil 21 st Century Skills: Critical Thinking, Collaboration, Adaptability, Initiative, Communication, Info Analysis, Imagination Daily Dictionary: N/A Homework (due next Thursday) Discussion Posts Homework (due next Thursday) Discussion Posts http://www.eagleridgeacademy.net

103 Weekly Quiz8/26/11 Number #1-8 on the next left hand page in your journal. Write the letter to the correct response next to each number.

104 Weekly Quiz 8/26/11 1. 1:15 ___ a. Las una y cuatro. b. La una y quince. 2. 4th period ___ a. Cuatra hora b. Cuarta hora 3. She reads. ____ a. Ella lea.b. Ella lee. 4. They talk. ____ a. Ellas hablan.b. Ellos hablen.

105 Weekly Quiz, continued… 5. Easy ____ a.Fácilb. Facíl 6. I write. ___ a.Yo escribe. b. Yo escribo. 7. We write. ___ a.Nosotras escribemos.b. Nosotras escribimos. 8. You all read. ___ a. Ustedes leemos.b. Ustedes leen.

106 Score out of 8 points: 1. B. 2. B. 3. B. 4. A. 5. A. 6. B. 7. B. 8. B.

107 Finish weekly journal. ► The classes you have each period (primera through séptima). ► What time each class begins. ► What each class is like (fácil, etc.) ► Write about how often people talk, write, and read in those classes (use at least once: yo, mis amigos, el maestro).

108 Friday Film: Graded out of 5 points: -Each group member present speaks an equal amount of dialogue by him- or herself. -All Spanish words and phrases from the week are spoken in the film. -All students speak without reading from a script of any kind. -All spoken dialogue is audible. -Group name and class period are stated at the beginning of the film.


Descargar ppt "Mon: Journal Peer Editing, Discussion Post, Lesson (shortened for writing assignment) Tues: Lesson, Exit Quiz Weds: Lesson, Exit Quiz Thurs: Lesson, Weekly."

Presentaciones similares


Anuncios Google