La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Write out the sentences, matching the sides up correctly 1. La madre de mi madre… 2. El hijo de mi tío… 3. El hijo de mis padres… 4. La hermana de mi padre…

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Write out the sentences, matching the sides up correctly 1. La madre de mi madre… 2. El hijo de mi tío… 3. El hijo de mis padres… 4. La hermana de mi padre…"— Transcripción de la presentación:

1 Write out the sentences, matching the sides up correctly 1. La madre de mi madre… 2. El hijo de mi tío… 3. El hijo de mis padres… 4. La hermana de mi padre… 5. La hija de mis padres A. Es mi hermano B. Es mi abuela C. Soy yo D. Es mi tía E. Es mi primo

2 Showing ownership Objective TSWLT: express ownership of an object

3 Possessive Adjectives What is an adjective? What is a possessive adjective?

4  my  your  his/ her/its  Your (ud.) Think of an example in English  Our  ya’lls (south)  their

5 Possessive Adjectives describe the noun Possessive adjectives describe the noun  to whom it belongs The subject is the object, not to whom it belongs

6 P/adj follow the rules for adjectives What are the two things that adjectives indicate in Spanish?  Gender  Quantity

7 ¿Recuerdas?/Remember? The black hair  el pelo negro The blue eyes  los ojos azules The small chair  la silla pequeña the tall girls  las muchachas altas

8 Which adjetivos posesivos do you know in Spanish?? Mi  my Tu  your

9 Adjetivos Posesivos Mi (Mis) tu (tus) su (sus) Nuestro/a (nuestros/as) Vuestro/a (vuestros/as) Su (sus)

10 Adjetivos Posesivos

11 How would you say... My mother  mi madre My cousins  mis primos/as Your friend  tu amigo/a Your friends  tus amigos/as

12 Su (sus) = His, Her, Your (ud.) His book  su libro His books  sus libros Her pencil  su lápiz Her pencils  sus lápices

13 Su (usted) Your (ud.) car  su carro Your (ud.) cars  sus carros

14 Nuestro/a(s) = Our Our father (el)  nuestro padre Our books (los)  nuestros libros Our mother (la)  nuestra madre Our classes (las)  nuestras clases

15 Su(s) = their (ellos, ellas, uds.) Their books (the girls’ books)  sus libros Their friends (the boys)  sus amigos Your classes (formal/plural)  Sus clases

16 Practice Gramática en acción 1  Página 162 Ex 7  Página 163 Ex 9

17 Libro 162 (ex 7) 1. Busco (mi/su) libro de español 2. Buscamos (sus/nuestros) cuadernos 3. Ellos buscan (tus/sus) mochilas 4. Mi hermana menor busca (mis/sus) lentes 5. Buscas (tus/vuestras) lápices. 6. Mamá busca (su/tu) reloj.

18 How is possession shown in English? What is possession?  Showing ownership  belonging  expressing “of whom” is the object  describing an object Emily’s book Her book

19 What is a contraction? When you use an apostrophe to:  eliminate a word do not = don’t can not = can’t  show possession Julio’s friend

20 In spanish, there are no apostrophes!!!!!

21 How could you express possession without an apostrophe? Emily’s book Use the word “of”… The book OF Emily In Spanish, always show possession using “of”

22 How do you use someone’s name to show possession in Spanish? By stating the object first By replacing the apostrophe with the word “de” (of) el amigo (object) DE Julio

23 Using “de” to show possession El libro de Emily El amigo de Julio How would you say the pen belonging to the person in front of you?  El boligrafo de ________.

24 Using possession with a title What is a “title”?  Señor, Señorita, Señora, doctor To express possession of someone with a title, you need to use “the” (el/la) before the title de la Señorita Meinecke

25 How would you say Ms. Meinecke’s ______. (in your spiral) Classroom students computer mother friend

26 Calentamiento 1. Señorita Meinecke’s Class 2. Señor Johnson’s students 3. Jose’s computer 4. Ana’s mother 5. Julio’s friend

27 Calentamiento 1. Señorita Meinecke’s Class La clase de la Srta. Meinecke 2. Señor Johnson’s students Los estudiantes del Sr. Johnson 3. Jose’s computer la computadora de Jose 4. Ana’s mother La madre de Ana 5. Julio’s friend el amigo de Julio

28 Warm-up Pages 204-205  1 & 2  Read and answer questions on paper  10 min.

29 Review Juan’s class = la clase de Juan The dog’s food = la comida del perro Srta. M’s class = la clase de la Srta. M

30 Juan’s class =  la clase de Juan The dog’s food =  la comida del perro Srta. M’s class =  la clase de la Srta. M.

31 Pronombres Posesivos

32 Her house  su casa Her houses  sus casas My class  mi clase My classes  mis clases Your dog  tu perro Your dogs  tus perros Our apple =  nuestra manzana Our apples =  nuestras manzanas Our pencil  nuestro lapiz Our pencils  nuestros lapices


Descargar ppt "Write out the sentences, matching the sides up correctly 1. La madre de mi madre… 2. El hijo de mi tío… 3. El hijo de mis padres… 4. La hermana de mi padre…"

Presentaciones similares


Anuncios Google