La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Practiquen las formas de los adjetivos con Get out your yellow adjectives sheet. With your partner,

Presentaciones similares


Presentación del tema: "¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Practiquen las formas de los adjetivos con Get out your yellow adjectives sheet. With your partner,"— Transcripción de la presentación:

1 ¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Practiquen las formas de los adjetivos con un@ compañer@. Get out your yellow adjectives sheet. With your partner, quiz each other! QUIZ TODAY! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can…  identify the meaning of adjectives in Spanish and evaluate the forms being used based on gender and quantity  use essential vocabulary in context,  describe our personalities, utilizing multiple traits,  use questioning strategies to ask and answer a variety of questions  use subject pronouns and different forms of verbs to talk about different people in writing  predict and decode the meaning of new words complete the listening comprehension evidence with confidence and accuracy use the construct coherent sentences using subject pronouns, forms of the verb ser, and adjectives. communicate in pure Spanish to ask and answer: “What day is it?”, “What’s the date today?”, “What are you like?”, and “Are you…? draw conclusions and make predictions of the meaning of new useful words by using our context clues, background knowledge, and cognates to help us.

2 Los pronombres de sujeto yo I nosotros/nosotras we tú you (informal) vosotros/vosotras* you all (informal) Usted (Ud.) you (formal) Ustedes (Uds.)* you all (formal) él, ella he, she ellos, ellas they, they

3 PRONOUN CONJUGATION OF ‘SER’ ENGLISH TRANSLATION Yo soy I am... Tú eres You (informal) are … Él/Ella Usted es He/she is … You (formal) are … Nosotros/nosotras somos We are … Ellos/Ellas Ustedes son They are … You all are … ser = to be (permanent)

4 ¡Vamos a jugar con los dados! Goal: To review constructing sentences correctly using ‘ser’ verb forms Materials: one pronoun cube and two dice Directions: Work in a group of three or four. Each person will take a turn, rotating clockwise. Throw all three dice to determine what kind of sentence to make. 1.The subject pronoun die (yo, tú, él/ella, Ud., nosotros, ellos/ellas) determines about whom you’ll be speaking. 2.The number dice determines what you’ll be speaking about – refer to the sheet of characteristics. Examples: Dice = ‘yo’, 2 + 6 = 8 “Yo soy trabajador(a).”

5 A.R. es deportista. ¿Cómo es…? B. F. y A.R. son deportistas.

6 ¿Cómo es…?

7

8

9 ¿Cómo son?

10 ¿Cómo es…?

11

12

13 Palabras útiles españolinglésespañolinglés yun poco ni…ni…siempre peroa veces más…que..nunca tambiénen general tampocosegún muypues

14 When have you seen ‘ser’? ¿Cómo te llamas?Yo soy Julia. ¿Qué hora es?Es la una. Son las dos. ¿Qué día es hoy?Es el lunes. ¿Cómo eres?Yo soy simpática. ¿Cómo es el chico?Él es deportista. Note: These all describe permanent situations. They do not change in an instant.


Descargar ppt "¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Practiquen las formas de los adjetivos con Get out your yellow adjectives sheet. With your partner,"

Presentaciones similares


Anuncios Google