Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porMaría Concepción Piñeiro Valdéz Modificado hace 8 años
1
Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: 52-47 Objectives / Daily Dictionary 47-35Recycle 35-30New Material 30-25Charades 25-15Writing. 15-5Exit Quiz and extension. Objectives: 1. Write and say peoples’ personality characteristics. Materials: Notebook, Folder, Journal, Pen/Pencil 21 st Century Skills: Critical Thinking, Collaboration, Adaptability, Initiative, Communication, Info Analysis, Imagination Homework: Homework: Write 2 discussion posts on our class web page (due Friday). Daily Dictionary: cómico/cómica (funny), inteligente (intelligent), serio/seria (serious), interesante (interesting), divertido/divertida (fun), simpático/simpática (nice), amable (friendly)
2
10% Culture Project: ► Each student will present, in English, one project per semester to the class. ► Projects are graded on a Scale of 5 points: Student presents project on scheduled date. Student speaks audibly and without reading directly from notes. Student seems interested in the topic and makes the topic interesting to the class. A typed Bibliography of sources is emailed or turned in to the teacher. Student completes a reflection after presenting their project. ► Note to Audience: the Friday quiz will contain questions from the previous week’s project presentations, so listen carefully to your classmates!
3
Write in your notebook: Write down the correct form of the sentences on the following slides. You will have thirty seconds maximum for each slide. Afterward, we will go through each slide and compete for tickets.
4
Yo (say / soy / es) (boja / baha / baja).
5
Ella (eres / es) (guapa / gaupa).
6
Ellos (son / soan) (alto / alta / altos).
7
Yo soy (forte / feurte / fuerte). ¿Cómo (es / eres / son) tú?
8
Usted (eres / es) (guapo / guapos).
9
(Él es / Yo soy) (gorda / garda / gordo).
10
Ustedes (son / es / san) (alta / delgados).
11
Nosotras (somos / somas) (bahas / bajas).
12
Whiteboard Competition: Write out the correct answer on your white board. Make sure everyone at your table takes equal turns with the white board.
13
Ellos (son / soan) (alto / alta / altos).
14
Ella (eres / es) (guapa / gaupa).
15
Usted (eres / es) (guapo / guapos).
16
Yo soy (forte / feurte / fuerte). ¿Cómo (es / eres / son) tú?
17
Yo (say / soy / es) (boja / baha / baja).
18
Nosotras (somos / somas) (bahas / bajas).
19
Ustedes (son / es / san) (alta / delgados).
20
(Él es / Yo soy) (gorda / garda / gordo).
21
New Material…
22
Él es fuerte y cómico.
23
Lisa es cómica.
24
Ellos son cómicos.
25
Ellas son cómicas.
26
El tío Sam no es cómico. Él es serio.
27
Ellos son serios.
28
La mujer es muy seria.
29
Las mujeres son serias.
30
La mujer es inteligente. 123 X 7 = 861
31
Las mujeres son inteligentes. 34 X 28 = 952 ¡Claro!
32
Review your Daily Dictionary: cómico/cómica inteligente serio/seria interesante divertido/divertida simpático/simpática amable
33
Write in your notebook…
34
Yo soy... Yo no soy... cómico/cómica inteligente serio/seria interesante divertido/divertida simpático/simpática amable
35
Charades: cómico/cómica inteligente serio/seria interesante divertido/divertida simpático/simpática amable
36
¿Cómo es?
41
Your opinion matters: Write a person that matches each of the following words. cómico/cómica inteligente serio/seria interesante divertido/divertida simpático/simpática amable Example: Sylvester Stallone es serio.
42
Prepare to take the Exit Quiz. Turn to the right hand page for this week’s exit quizzes. Write the date and “Exit Quiz.” Number 1-8.
43
Exit Quiz: 1. Simpático ___a. nice 2. Divertido ___b. friendly 3. Amable ___c. fun 1. A. 2. C. 3. B.
44
Use what you know to write a self description in your notebook: Include: -Your hair color and length. -Your eye color. -A description of your facial features. -What you look like. -Your personality characteristics.
45
Use what you know to write a description of one of the wall characters: Include: -Your hair color and length. -Your eye color. -A description of your facial features. -What you look like. -Your personality characteristics.
46
Play Guess Who?
47
Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: 55Objective 54-25Review Activities 25-10Practice 10-0Exit Quiz Objectives: 1. Write descriptions of people. Materials: Notebook, Folder, Journal, Pen/Pencil 21 st Century Skills: Critical Thinking, Collaboration, Adaptability, Initiative, Communication, Info Analysis, Imagination Homework: NA Daily Dictionary: (Review daily dictionary terms from the past few weeks)
48
Pronouns Review
49
Yo.
50
Usted.
51
Tú.
52
Nosotros.
53
Nosotras.
54
Él
55
Ella
56
Ustedes.
58
Ellos
59
Ellas
60
ser = to be yosoy nosotros nosotras somos túeres usted ella él es ustedes ellos ellas son
61
Yo soy un hombre.
62
Usted es una mujer.
63
Tú eres un chico.
64
Ella es una chica.
65
Él es un chico.
66
Nosotros somos hombres.
67
Nosotras somos chicas.
68
Ustedes son chicas.
69
Ellos son hombres.
70
Ellas son chicas.
72
Yo (eres / soy) un hombre.
73
Usted (es / eres) una mujer.
74
Tú (eres / son) un chico.
75
Ella (soy / es) una chica.
76
Él (es / son) un chico.
77
Nosotros (son / somos) hombres.
78
Nosotras (eres / somos) chicas.
79
Ustedes (somos / son) chicas.
80
Ellos (somos /son) hombres.
81
Ellas (son / somos) chicas.
82
Tener = to have yotengo nosotros nosotras tenemos tútienes usted ella él tiene ustedes ellos ellas tienen
83
Yo tengo el pelo rubio.
84
Sí, yo tengo el pelo marrón. marrón Sí, yo tengo el pelo marrón. ¿Tú tienes el pelo marrón?
85
Ella tiene el pelo rubio.
86
Él tiene el pelo rojo.
87
Nosotros tenemos el pelo rubio.
88
Nosotras tenemos el pelo rojo.
89
Ustedes tienen el pelo rubio.
90
Ellos tienen el pelo rubio.
92
Yo (tienes / tengo) el pelo rubio.
93
(No, yo no tengo el pelo rubio. / Sí, yo tengo el pelo rubio.) rubio No, yo no (tienen / tengo) el pelo rubio. ¿Tú (tiene / tienes) el pelo rubio?
94
(No, yo no tengo el pelo marrón. / Sí, yo tengo el pelo marrón.) marrón No, yo no (tengo / tenemos) el pelo marrón. ¿Usted (tiene / tienes) el pelo marrón?
95
Ella (tienen / tiene) el pelo rubio.
96
Él (tienes / tiene) el pelo marrón.
97
Nosotros (tenemos / tienen) el pelo rubio.
98
Ustedes (tengo / tienen) el pelo rubio.
99
Ellos (tienen / tienes) el pelo rubio.
100
Features Review
101
el pelouna cara
102
dientes orejas
103
un bigoteuna nariz
104
barbillasmejillas
105
una barbauna boca
106
una barbillauna barba
107
una barbauna mejilla
108
dientes orejas
109
...el pelo rubio....el pelo marrón....el pelo rojo....el pelo negro....el pelo canoso....ojos azules....ojos verdes. marrones....ojos marrones....ojos grises....ojos avellanos....ojos negros.
110
Subject Pronoun Subsitutes: Ella = e.g., Jenny, la señora Smith, la chica, la mujer, mi hermana, mi madre, etc. Él = e.g., Johnny, el señor Gómez, el chico, el hombre, mi hermano, mi padre, etc. Nosotros = e.g., Mi hermano y yo, Mis amigos y yo, Johnny y yo, etc. Ustedes = e.g., tú y tus amigos, usted y sus amigos, etc. Ellos = e.g., Johnny y Jenny, Mis amigos
111
Anita es mi amiga. _______ es mi amiga. A. Ella B. Él C. Nosotros D. Ustedes E. Ellos
112
Anita y yo somos amigos. _______ somos amigos. A. Ella B. Él C. Nosotros D. Ustedes E. Ellos
113
Eduardo y Pablo tienen pelo negro. _______ tienen pelo negro. A. Ella B. Él C. Nosotros D. Ustedes E. Ellos
114
El señor López es amable. _______ es amable. A. Ella B. Él C. Nosotros D. Ustedes E. Ellos
115
¿Tú y tus amigos son simpáticos? ¿_________ son simpáticos? A. Ella B. Él C. Nosotros D. Ustedes E. Ellos
116
7 minutes Use what you know to write a description of yourself: Include: -Your hair color and length. -Your eye color. -A description of your facial features. -What you look like (physical traits). -Your personality characteristics.
117
Mis amigos y yo… Mis padres… Mi amigo…
118
Some students to share.
119
Exit Quiz: Write a description of a person other than yourself. Include: -Hair color and length. -Eye color. -A description of the person’s facial features. -What the person looks like (physical traits). -Her or his personality characteristics.
120
Put it all together. Write a description of
121
Use what you know to write a description of one of the wall characters: Include: -Your hair color and length. -Your eye color. -A description of your facial features. -What you look like. -Your personality characteristics.
122
s1 ► ► cómico, inteligente, serio, interesante, divertido, simpático, amable ► ► Yo conozco a, Ella/Él conoce a, Ellos/Ellas conocen ► ► miércoles: recycle, me gusta, nadar, correr, leer, comer, bailar, cantar, jugar
123
Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: 55-50Objectives / Daily Dictionary 50-5Learning activities 5-0Exit quiz Objectives: 1. Say and write about things you do and do not like to do. Materials: Notebook, Folder, Journal, Pen/Pencil 21 st Century Skills: Critical Thinking, Collaboration, Adaptability, Initiative, Communication, Info Analysis, Imagination Homework: Homework: Write 2 discussion posts on our class web page (due Friday). Daily Dictionary: me gusta (I like), no me gusta (I do not like), cantar (to sing), bailar (to dance), correr (to run), comer (to eat), servir (to serve)
124
Anita es mi amiga. _______ es mi amiga. A. Ella B. Él C. Nosotros D. Ustedes E. Ellos
125
Anita y yo somos amigos. _______ somos amigos. A. Ella B. Él C. Nosotros D. Ustedes E. Ellos
126
Eduardo y Pablo tienen pelo negro. _______ tienen pelo negro. A. Ella B. Él C. Nosotros D. Ustedes E. Ellos
127
El señor López es amable. _______ es amable. A. Ella B. Él C. Nosotros D. Ustedes E. Ellos
128
¿Tú y tus amigos son simpáticos? ¿_________ son simpáticos? A. Ella B. Él C. Nosotros D. Ustedes E. Ellos
129
Mis amigos (tenemos / tienen) el pelo rubio.
130
Me gusta correr.
131
Me gusta cantar.
132
Me gusta bailar.
133
Me gusta comer.
134
Me gusta servir.
135
Me (gusta / gusto) correr.
136
Me gusta (comer / cantar).
137
Me gusta (comer / bailar).
138
Me gusta (comer / correr).
139
Me gusta (servir / cantar).
140
bailar Me gusta… No me gusta…
141
servir Me gusta… No me gusta…
142
comer Me gusta… No me gusta…
143
correr Me gusta… No me gusta…
144
cantar Me gusta… No me gusta…
145
Compete:
146
Skit: Prepare a skit that includes all of the material we have covered so far today.
147
Exit Quiz: 1. Comera. to run 2. Cantarb. to dance 3. Correrc. to serve 4. Bailard. to sing 5. Servire. to eat
148
► 1. E. ► 2. D. ► 3. A. ► 4. B. ► 5. C. Zero mistakes = 3/3 1 or 2 mistakes = 2/3 3 or more mistakes = 1/3
149
Finished?
150
s2 ► ► Grammar: Irregular pret verbs (saber, etc.), imperfect er/ir verbs, irregular imperfect verbs (iba, era, veía, etc.) ► ► Vocab: verbs, classroom objects
151
Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: 55-50Objectives / Review 50-20Review 20-0Weekly Journal and Friday Film Objectives: 1. Review ways of describing people. 2. Finish writing Weekly Journal #5. 3. Begin preparing Friday Film #5. Materials: Notebook, Folder, Journal, Pen/Pencil 21 st Century Skills: Critical Thinking, Collaboration, Adaptability, Initiative, Communication, Info Analysis, Imagination Homework: Homework: Write 2 discussion posts on our class web page (due Friday). Review Activity: Choose the best options... Ella (es / eres) guapa. Nosotros (somos / son) interesantes. Ustedes (es / son) amables.
152
House Standings, 4th period
153
Write this paragraph, correcting any and all mistakes. Hola, mi llamo Miguel. Yo say intelligente y guapa. Yo tienes el pello negro y ohos azuls. Yo soy atlo, feurte, e interessante. Mi gusto corer y server.
154
Hola, me llamo Miguel. Yo soy inteligente y guapo. Yo tengo el pelo negro y ojos azules. Yo soy alto, fuerte, e interesante. Me gusta correr y servir.
155
Compete: Write the correct option from the parentheses.
156
La chica (tienen / tiene) el pelo rubio.
157
Juan (tienes / tiene) el pelo marrón.
158
My amigo y yo (tenemos / tienen) el pelo rubio.
159
Tú y tu amigo (tengo / tienen) el pelo rubio.
160
Reese y Draco (tienen / tienes) el pelo rubio.
161
María (eres / es) (guapa / gaupa).
162
Mark y Anita (soan / son) (altas / altos).
163
¿Cómo (eres / es / son) tú?
164
Usted (eres / es) (guapos / guapo).
165
Mi padre (soy / es) (gordo / gourdo).
166
Ustedes (son / es) (delgatos / delgados).
167
Mi madre y yo (somos / soy) (baja / bajas).
168
Compete: Translate from Spanish to English. Ex: El hombre es alto. The man is tall.
169
La mujer es gorda y alta. The woman is fat and tall.
170
El chico es delgado y bajo. The boy is skinny and short.
171
Mis amigos son inteligentes. My friends are intelligent.
172
El señor Gómez es amable. Mr. Gómez is friendly.
173
Mis padres son simpáticos. My parents are nice.
174
La mujer es seria e inteligente. The woman is serious and intelligent.
175
Nosotros somos cómicos. We are funny.
176
¿Tú eres mi amigo? Are you my friend?
177
¿Cómo eres tú? What are you like?
178
La chica tiene el pelo rojo. The girl has red hair.
179
¿Cómo es usted? What are you like?
180
Me gusta comer. I like to eat.
181
Compete: Translate from English to Spanish. Ex: I like to run. Me gusta correr.
182
I do not like to dance. No me gusta bailar.
183
I am funny and I like to sing. Yo soy cómico y me gusta cantar.
184
I am nice and I like to serve. Yo soy simático y me gusta servir.
185
The girl has blue eyes and blonde hair. La chica tiene ojos azules y el pelo rubio.
186
We have brown hair. Nosotros tenemos el pelo marrón.
187
My parents are not tall. Mis padres no son altos.
188
What are you like? ¿Cómo eres tú? Or ¿Cómo es usted?
189
Mrs. García is funny. La señora García es cómica.
190
Jim and Don have green eyes. Jim y Don tienen ojos verdes.
191
Weekly Journal #5, 9-15-2011 Write a description of yourself that includes: -Your hair color and length. -Your eye color. -A description of your facial features. -What you look like (physical traits). -Your personality characteristics. -What you like to do. -What you do not like to do.
192
Weekly Film #5 ► All students speak audibly, and if off camera speaking. ► Include period number and group name. ► All words are correctly pronounced. ► All students speak an equal amount by themselves. ► Each student reads his or her own Weekly Journal #5 to the camera.
193
Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: 55-52Objectives 52-42WQ5 42-0Weekly Journal & Friday Film Objectives: 1. Take Weekly Quiz #5. 2. Finish Weekly Journal #5. 3. Finish Friday Film #5. Materials: Notebook, Folder, Journal, Pen/Pencil 21 st Century Skills: Critical Thinking, Collaboration, Adaptability, Initiative, Communication, Info Analysis, Imagination Homework: Homework: None. Daily Dictionary: NA
194
House Standings, 5th period
195
House Standings, 7th period
196
Weekly Quiz #5, 9-16-2011 These sentences contain mistakes. Rewrite each sentence correctly. 1. No mi gusta bailer. 2. Ella es intelligenta. 3. Yo soy devirtedo. 4. Mi amigo es amablo. 5. Mi gusto corer. 6. Mi gusto sevir. 7. Mi amigo y yo soy simpático. 8. El señor Gómez soy interresante.
197
Trade journals with someone.
198
Mistake = X 1. No me gusta bailar. 2. Ella es inteligente. 3. Yo soy divertido. 4. Mi amigo es amable. 5. Me gusta correr. 6. Me gusta servir. 7. Mi amigo y yo somos simpáticos. 8. El señor Gómez es interesante.
199
Weekly Journal #5, 9-15-2011 Write a description of yourself that includes: -Your hair color and length. -Your eye color. -A description of your facial features. -What you look like (physical traits). -Your personality characteristics. -What you like to do. -What you do not like to do.
200
Weekly Film #5 ► All students speak audibly, and if off camera speaking. ► Include period number and group name. ► All words are correctly pronounced. ► All students speak an equal amount by themselves. ► Each student reads his or her own Weekly Journal #5 to the camera.
202
s3 ► ► Biology… terms, application, cell models,
203
Weekly Film #4 ► All students speak audibly, and if off camera speaking, they say their names. ► Include relevant props and visual aids, period number and group name ► All words are correctly pronounced. ► All students speak an equal amount by themselves ► All daily dictionary words from the week are used.
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.