TECNOLÓGIC-CIENTÍFIC

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
BATXILLERAT 34R/1I/1P-212. EL BATXILLERAT LOE EL BATXILLERAT ÉS UNA ETAPA FORMATIVA Durada: 2 ANYS Titulació: BATXILLER SORTIDES: a)Estudis universitaris.
Advertisements

TITULO DE GRADO Ingeniería Informática
Capítol 19 El mercat de béns en una economia oberta.
ITINERARIS A 4t d’ESO. CURRÍCULUM ESO LOE PREVIST PER AL CURS Segona llengua estrangera: s’oferirà en franja de matèries optatives un mínim.
2. REPRESENTACIÓ GRÀFICA D’HABITATGES
LA MATÈRIA.
© Universitat de Girona LA GESTIÓ DE LA QUALITAT A LES EMPRESES DE CATALUNYA Resultats d’un estudi empíric Juny 2002 Univers d’aproximadament 4500 certificats.
Física quotidiana: LA LLUM
Proves de 2on d'ESO: Les matemàtiques tenen en conjunt un resultat baix. Al costat d'un bon domini en la interpretació de gràfics es dóna un domini menor.
ACS amb Maple i SPSS ©2003 Inma Sánchez Pérez Director: Miguel Martín Mateo GRAAL.
ELS BLOCS I LA SEVA APLICACIÓ A L’AULA Recull de propostes sobre els usos didàctics dels blocs Material del Curs de l’Escola d’Estiu Virtual d’Espiral.
INTRODUCCIÓ A L’ELECTRÒNICA PRÀCTIQUES D’ELECTRÒNICA BÀSICA. I.E.S. ENRIC VALOR PEGO.
Interpretació estadística dels indicadors de centre
Grup ServetPrograma de Formació per a l’Ensenyament de les Ciències a l’ESO 1 BIOLOGIA I ESPORT LES FUNCIONS DE RELACIÓ EN UN CONTEXT CTS A L’EDUCACIÓ.
El pensament de Descartes.. 1. Precedents. La Revolució Científica basada en l’Experiència Sensible i la Matemàtica. La necessitat d’un Mètode per a la.
Eduard Lara , Carles Mallol IES CAR SANT CUGAT
La llegenda m’ajuda a llegir el mapa.... a interpretar el que diu
CURRICULUM DEL BATXILLERAT EN LA COMUNITAT VALENCIANA DECRET 87/ DE JUNY Institut d’Educació Secundària “COTES BAIXES” CERTIFICADA EN FORMACIÓ EN.
Som de l’eugeni.
La qualitat, garantia de millora.
UNITAT 7 FENÒMENS ONDULATORIS.
L'ELECTRICITAT I CIRCUIT ELÈCTRIC.
Tecnologia industrial 1
Unitat 5: Expressions algebraiques
Sistemes microinformàtics i xarxes
Equacions amb dues incògnites.
Fronts de reacció-dispersió per poblacions Neolítiques
I ARA, QUÈ PUC FER?.
SELECTIVITAT 2013.
FRACTALS.
Tema1. Nombres complexos
1.9. Nivells d’organització
UNITAT 1: Els nombres reals (I)
PREPARACIÓ PROVES D’ACCÉS A GRAU MITJÀ 2017
Les cadires i les butaques
COMENTARI DE GRÀFICS.
LA CIÈNCIA A L’ESCOLA PRIMÀRIA
SOCIOLINGÜÍSTICA COMUNICACIÓ Pàg
Treball i energia. Potència. Calor.
Recursos informàtics per a la recerca històrica: dels programaris a la xarxa Tractament de textos, bases de dades, fulls de càlcul, gestors bibliogràfics.
Matèries de modalitat i optatives de 2n de batxillerat
ORGANITZACIÓ DEL 4t d’ESO
RAMON MARGALEF: DE LA LLIBRETA MANUSCRITA A LA GENERACIÓ D’IDEES I LA PUBLICACIÓ CIENTÍFICA. Aquest estiu es celebra el “Ramon Margalef summer colloquia”
Matemàtiques 3er E.S.O..
JORNADA D’ORIENTACIÓ AL BATXILLERAT
Resolució de problemes amb mitjans tecnològics
d'ensenyança-aprenentatge
GIMCANA MATEMÀTICA AL PATI
QUÈ, COM I QUAN ENSENYAR I AVALUAR
Repàs control matemàtiques
Repàs control matemàtiques
LABORATORI D’ENGINYERIA QUÍMICA II
Presentació de la matèria de Química Curs 1r de Batxillerat
Proves de competències bàsiques als 14 anys
Les proves PAU de física i la seva possible relació
SELECTIVITAT 2011.
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
Ones EM a un canvi de medi material
Anàlisi Discriminant Discreta Mitjançant Suavització de les Correspondències Múltiples Factor 1 Factor 2.
Funcions i gràfics Full de pautes.
EL CONSUM DE DROGUES ENTRE LA POBLACIÓ HOMOSEXUAL USUÀRIA D’ESPAIS D’OCI NOCTURN DE CATALUNYA.     UNA APROXIMACIÓ QUANTITATIVA.
Les intel·ligències múltiples
NOU MODEL D’ACCÉS A LA UNIVERSITAT 2010.
FUNCIÓ DE PROPORCIONALITAT I FUNCIÓ AFÍ
Programes de formació i inserció (PFI) Administració i gestió Agrària Arts gràfiques Comerç i màrqueting Edificació i obra civil Electricitat.
Anàlisi de la qualitat de vida de les persones majors a Mallorca
Els contextos: ús didàctic, tipologia, inconvenients i avantatges
AL RIU NOMÉS HI HA AIGUA? UN CONTEXT PER TREBALLAR BIODIVERSITAT, ESTADÍSTICA I ÚS DE LES TIC A 1r D’ESO.
1A 1B 2A 2B 3A 3B 4A 4B Grau en Enginyeria de Sistemes Aeroespacials.
El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum
Transcripción de la presentación:

TECNOLÓGIC-CIENTÍFIC MATEMÀTIQUES I TECNOLÓGIC-CIENTÍFIC

ARITMÈTICA I ÀLGEBRA Classificació i representació dels conjunts numèrics Els nombres complexos com a solucions d’equacions quadràtiques que no tenen arrels reals. Diferents representacions. La notació científica per treballar, amb calculadora i/o ordinador, en contextos científics. Resolució de problemes que impliquin desigualtats amb una incògnita. L’ús dels intervals com una forma d’expressar-ne els resultats. El càlcul amb polinomis: la transformació d’expressions algebraiques, per aplicar a l’estudi de funcions La simbologia dels polinomis i les seves operacions. Arrels. Descomposició en factors. Fraccions algèbriques. Operacions. Les progressions: un model per a l’estudi de l’interès simple i del compost. El comportament a l’infinit d’una successió: un pas previ a l’estudi en una funció.

GEOMETRIA Les funcions circulars en l’estudi de fenòmens periòdics i la trigonometria per a resoldre problemes per triangulació Els vectors, una nova eina per resoldre problemes de geometria. Les còniques en àmbits no matemàtics

ANÀLISIS Estudi de les característiques de certs tipus de funcions que poden ser models de fenòmens científics, tecnològics i socials. Interpretació física i geomètrica de les taxes de canvi en contextos científics diversos.

PROBABILITAT I ESTADÍSTICA Anàlisi del tipus i grau de relació entre dues variables en contextos científics i socials. Aplicació de les tècniques de recompte i del càlcul de probabilitats per resoldre situacions i problemes en àmbits tant científics com socials

CONNEXIONS AMB ALTRES MATÈRIES FÍSICA I Aproximacions, errors i notació científica Trigonometria: cinemàtica, dinàmica, camp gravitatori, camp elèctric, electromagnetisme. Fenòmens periòdics: moviment circular. Còniques: camp gravitatori, camp elèctric. Les funcions polinòmiques, de proporcionalitat inversa, exponencials i trigonomètriques: en tot el currículum de física Taxes de variació i derivades: pràcticament en totes les parts però especialment en la cinemàtica i el moviment ondulatori. Estadística: tractament de dades experimentals.

QUÍMICA Aproximacions, errors i notació científica. Resolució d’equacions: problemes d’equilibri químic. Estudi de funcions a partir de taules i gràfics Funcions polinòmiques i de proporcionalitat inversa: llei dels gasos de Gay-Lussac, llei de Boyle-Mariotte Logaritmes: equilibri químic, ph Taxes de variació i derivades: cinètica química, gasos ideals. Estadística: Tractament de dades experimentals. Ús de la calculadora i de fulls de càlcul en bona part del currículum

BIOLOGIA I i II Aproximacions, errors i notació científica: en tot el currículum de biologia i particularment quan es fan pràctiques quantitatives o es tracta el tema de la sensibilitat dels instruments de mesura. Funció exponencial: creixements de població Taxes de variació: taxa de creixement d’una població Combinatòria: Bioquímica i reproducció cel·lular Probabilitat: genètica Estadística: Evolució

DIBUIX TÈCNIC I Geometria plana: Construccions geomètriques i resolució gràfica de problemes. CIÈNCIES DE LA TERRA I DEL MEDI AMBIENT I Trigonometria: càlcul d’àrees Funcions trigonomètriques: fenòmens periòdics ELECTROTÈCNIA Derivades, funcions trigonomètriques i complexos: Corrent altern

FÍSICA II Còniques: interferències, camp gravitatori i elèctric. Derivades: moviment ondulatori Funcions trigonomètriques: moviment harmònic simple, pèndul simple, moviment ondulatori. Funció exponencial: física nuclear