Pla Estratègic del turisme a Catalunya. 2005-2010 PLA ESTRATÈGIC DEL TURISME A CATALUNYA 2005-2010.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Canvi cultural: la transformació a partir de les persones
Advertisements

El desplegament de la Xarxa de Fibra Òptica de Catalunya
Presentació de la Jornada La Cambra de Terrassa organitza aquesta jornada amb la finalitat de facilitar a les empreses del comerç diferents eines de gestió.
Projecte Agrega. Què és el Projecte Agrega? El projecte Agrega és un projecte dirigit als membres de la comunitat educativa El projecte Agrega és un projecte.
Introducció al Sistema Estadístic de les Illes Balears (Sestib)
Programa de Bones Pràctiques Ambientals
Què està fent el Govern Catalanista i d’Esquerres, i la gent no sap.... SALUT.
Activitats artístiques al CFA Miquel Martí i Pol De l’expressió oral i escrita a la cohesió social.
Procés de Reflexió Reglament del Consell Escolar Municipal 25 de setembre 2007.
Introducción al mundo de las cooperativas El modelo de @VPlatas.
LA PREVENCIÓ I LA REDUCCIÓ DE RISCOS EN EL CONSUM DE DROGUES Presentació Cocaonline 2008.
Posicionament estratègic del SEA Nous reptes, noves oportunitats Llorenç Badiella Director Servei d’Estadística Aplicada Universitat Autònoma de Barcelona.
Cicle Superior MARISTES VALLDEMIA Quin camí hem fet fins que hem arribat aquí? PRIMERA FASE: CURSET PER MESTRES INFANTIL I PRIMÀRIA (04-05) SEGONA FASE:
REUNIÓ DE PARES I MARES C.P. L’HORTA Catarroja Curs Tutora: Teresa Luz Pitarch.
Página 1 Creade - LHH, Programes d´Outplacement. Página 2 Què és Creade - LHH ? Context Com ho fem Components bàsics Consultoría Visió Global Consultoría.
Tallers d’intercanvi d’experiències
1 ANÀLISI OCUPACIONAL DEL SECTOR PR-1 ANÀLISI OCUPACIONAL DEL SECTOR PR-1 Qualificacions de la família professional identificades INCUAL ADAPTACIÓ DE LES.
UNITAT 4.- Organización del trabajo
Infermeria Podologia. Infermeria  Ofereix a l’estudiant el coneixement del procés salut-malaltia i de les mesures preventives i assistencials per a la.
ELS BLOCS I LA SEVA APLICACIÓ A L’AULA Recull de propostes sobre els usos didàctics dels blocs Material del Curs de l’Escola d’Estiu Virtual d’Espiral.
El Sistema d’Espais Naturals
Catalunya escola d’emprenedors Mesures per fomentar l’esperit emprenedor Barcelona, 8 de novembre de 2011.
COMISSIÓ MIXTA DE SEGUIMENT DEL DESPLEGAMENT DE LA LLEI 39/ de desembre del 2009.
PRESENTACIÓ CONSORCI BIOPOL’H Comunicació - Consorci Biopol’H.
1 CI I C C.I.T.I.C Campanya per Implantar Tecnologies de la Informació i la Comunicació.
1 DGCEC INSTITUT CATALÀ DE LES EMPRESES CULTURALS Àrea de Mercats-ICEC Ajuts a la internacionalització de les empreses culturals.
Conselleria d’Educació i Cultura Conselleria de Benestar Social El treball socioeducatiu en xarxa Conselleria d’Educació i Cultura Conselleria de Benestar.
L’EQUIP DOCENT COM A ESTRATÈGIA ADAPTATIVA A L’EEES Benedí, Carles; Blanché, Cèsar; Bosch, Maria; Rovira, Ana & Simon, Joan EDBAF, Equip Docent de Botànica.
Organització, funcionament i gestió dels centres docents públics Les competències bàsiques Jornada de participació Tarragona, Materials a càrrec.
La promoció i publicitat dels establiments comercials.
XARXA D’INICIATIVES D’ATENCIÓ A LA INFÀNCIA I LES FAMÍLIES
Departament de Benestar Social i Família
PLA D’ESPAIS VERDS DE TARRAGONA
Xarxa Productes de la terra
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
Dades de l’inici del curs Dossier de Premsa
Polítiques d’Ordenació Comercial
Taula sectorial de Gent gran en risc Avaluació i línies de treball
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
Llei 2/2012, de 4 d’abril, de suport als emprenedors i a la micro, petita i mitjana empresa: mesures derivades de la seva implantació 18 de juliol de 2013.
La Planificació estratègica Territorial. De l’estratègia a l’Acció
La planificació estratègica al Campus de la
Consultoria Cultura 2017 Març 2017 Wifi:.
Consultoria Cultura 2018 Febrer 2018 Wifi: 1.
Àrea de Serveis personals, Benestar i Famílies
ACORD PEL DESENVOLUPAMENT ECONÒMIC I SOCIAL DE RUBÍ Metodologia
PROMOCIÓ DE L’OCUPACIÓ I L’AUTOOCUPACIÓ
Ports Nets: Un model de gestió integrada
Measurar el valor (economic) de les titulacions universitàries online
Jornada de portes obertes
1 1.
Model d’Acreditació i Qualitat en l’atenció
Cambra Oficial de Comerç i Indústria de Sabadell
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
La creació del Consorci de Biblioteques de Barcelona Per Marta Clari
Direcció General d’Igualtat d’Oportunitats en el Treball
PROGRAMA D’ACTUACIÓ MUNICIPAL I PRESSUPOST 2010
PROJECTE D’IMPLANTACIÓ SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES (SGC)
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
Pla local per la inclusió social de Santa Coloma de Gramenet
Pla local per la inclusió social de Santa Coloma de Gramenet
Pla estratègic de desenvolupament econòmic local i l’ocupació del Vallès Oriental ( ) Presentació del Pla de treball Consell d’Alcaldes del.
Projecte d’Itineraris Formatius
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
Gerència de Serveis de Comerç
Pla Integral de Salut Mental
DOSSIER DE PREMSA Resultats OPE 2010, projectes actuals i reptes de futur Manlleu, 6 de juliol de 2011 Per a més informació: Gabinet de Comunicació T.:
ESTRATÈGIES I OBJECTIUS
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
Transcripción de la presentación:

Pla Estratègic del turisme a Catalunya PLA ESTRATÈGIC DEL TURISME A CATALUNYA

Pla Estratègic del turisme a Catalunya JUSTIFICACIÓ DEL PLA Cal desenvolupar, per primera vegada, un Pla Estratègic de Turisme a Catalunya (PETC) que, en compliment de l’Acord per a la Internacionalització i del punt segon del Pacte del Tinell, permetés:  Conèixer la realitat existent.  Identificar les fortaleses i les febleses.  Incorporar els elements diferenciadors de Catalunya a l’oferta i a la política turístiques.  Establir prioritats, marcar les directrius i definir els objectius bàsics per poder fer front als reptes de futur.  Generar un Pla d’Acció operatiu que integri i coordini les actuacions a efectuar. El Pla Estratègic ha de servir a:  el Govern de la Generalitat: com a instrument de coordinació i de govern.  el sector públic: per a oferir fórmules de cooperació i optimització de l’ús dels recursos.  el sector privat: com a marc de referència per a prendre decisions.

Pla Estratègic del turisme a Catalunya JUSTIFICACIÓ DEL PLA El Pla Estratègic del turisme a Catalunya ,  És un document obert. Amb la presentació no es tanca el projecte; se n’obre una fase nova.  Constitueix la primera acció de planificació del turisme a Catalunya. Si bé hi havia alguns antecedents parcials (Congressos de turisme a Catalunya, Llibre Blanc, etc.), el cert és que mai no s’havia abordat la planificació estratègica des de l’Administració turística.  Ofereix com a particularitat una visió territorial juntament amb la sectorial turística. És la primera vegada que es treballa el turisme considerant de forma prioritària el territori.  El Pla Estratègic demana el compromís de diversos agents, públics i privats, i esdevé un autèntic “full de ruta” per al sector turístic.

Pla Estratègic del turisme a Catalunya CRITERIS Els criteris inspiradors del PETC són: 1.Sostenibilitat 2.Identitat cultural 3.Qualitat 4.Innovació 5.Orientació a la demanda 6.Competitivitat 7.Turisme al servei del ciutadà 8.Equilibri territorial 9.Desestacionalització 10.Col·laboració, cooperació i coordinació

Pla Estratègic del turisme a Catalunya ESTRUCTURA El PETC s’estructura en 3 grans apartats:  Anàlisi: document d’identificació dels elements que actuen i influeixen en l’activitat turística.  Diagnosi: document resultant de l’anàlisi de la realitat turística de Catalunya.  Objectius: a partir de la diagnosi es proposen els objectius a assolir.  Pla d’acció: els objectius generen programes d’actuació i accions específiques. Complementàriament, el PETC compta amb una avaluació ambiental estratègica.

Pla Estratègic del turisme a Catalunya PROCÉS DE TREBALL (1/3) 2 visions complementàries:Sectorial Territorial 2 etapes: Pla Estratègic del Turisme a Catalunya

Pla Estratègic del turisme a Catalunya PROCÉS DE TREBALL (2/4) El procés d'elaboració del Pla Estratègic del turisme a Catalunya ha comptat amb un ampli procés participatiu: experts agrupats en 2 Comissions: Acadèmics Empresarials taules rodones amb la participació de més de 250 agents i representants sectorials públics i privats entrevistes telefòniques a turistes (400), a agents de viatges (50) i a operadors turístics estrangers (50) i 50 entrevistes personals a alumnes de escoles de turisme enquestes adreçades a: –Operadors turístics –Administracions turístiques

Pla Estratègic del turisme a Catalunya PROCÉS DE TREBALL (3/3) S’ha dut a terme una diagnosi de la situació actual del Turisme a Catalunya a partir de :  l’anàlisi del marc competitiu del turisme de Catalunya.  la identificació de les debilitats, amenaces, fortaleses i oportunitats (DAFO), organitzada en tres grans blocs: Gestió i activitats turístiques: –Estructura i funcionament empresarial i institucional –Producte –Recursos humans –Comercialització i distribució. Promoció Territori i societat A partir de la diagnosi s’han definit: la missió, visió i els objectius del Pla Estratègic del Turisme a Catalunya.

Pla Estratègic del turisme a Catalunya A partir de la diagnosi s’han definit: la missió, visió i els objectius del Pla Estratègic del Turisme a Catalunya, i s’han generat els programes d’actuació del Pla. DIAGNOSI MISSIÓVISIÓ OBJECTIUS PROGRAMES N’hi ha 10, desglossats en 40 sub-objectius Són 48 accions agrupades en 10 programes PROCÉS DE TREBALL (4/4)

Pla Estratègic del turisme a Catalunya MISSIÓ I VISIÓ (1/2) Missió del PETC : 1.Establir les bases de futur del model turístic de Catalunya. 2.Fixar un marc de referència tant per al sector públic com el privat. 3.Determinar i ordenar els objectius i les directrius de la política turística de la Generalitat.

Pla Estratègic del turisme a Catalunya La visió global del model turístic del PETC es basa en 6 elements: 1.La consideració de Catalunya com a destinació turística integral. 2.El desenvolupament i la consolidació d’una oferta turística diferenciada 3.L’optimització i l’increment de l’oferta mitjançant la millora de la qualitat, la diversificació i l’ordenació del producte. 4.La corresponsabilitat pública i privada. 5.La sostenibilitat com a eix vertebrador i el respecte al paisatge i els recursos naturals i patrimonials tangibles i intangibles. 6.El reconeixement i la valoració del turisme i la sensibilització de la societat sobre el fet turístic. MISSIÓ I VISIÓ (2/2)

Pla Estratègic del turisme a Catalunya OBJECTIUS (1/2) 1.Millorar la gestió integral del turisme per tal de consolidar el posicionament turístic de Catalunya i augmentar els ingressos per turista. 2.Ordenar i integrar el desenvolupament turístic d’acord amb les capacitats, les potencialitats i la planificació del territori. 3.Incrementar la competitivitat del sector turístic mitjançant la millora de la qualitat i la innovació tecnològica. 4.Augmentar la qualitat i la diversitat de l’oferta turística mitjançant la millora continuada, la reinversió, la consolidació i diversificació de productes i una política integral de promoció. 5.Posicionar Catalunya com una marca turística que sigui reconeguda i valorada pels seus valors específics i singulars. El PETC té 10 objectius genèrics (i 40 objectius específics que els desglossen):

Pla Estratègic del turisme a Catalunya OBJECTIUS (2/2) 6.Potenciar la qualitat de la formació especialitzada i la seva adaptació al mercat, tot fomentant la qualitat dels llocs de treball del sector. 7.Impulsar un model de turisme que sigui ambientalment sostenible. 8.Fomentar la consciència que el turisme és un factor que contribueix a endreçar el territori i beneficia la població resident i els sectors complementaris. 9.Generar noves fórmules per atendre les necessitats de finançament pròpies de les destinacions turístiques. 10.Adequar el marc normatiu a les necessitats actuals i futures del sector per a garantir la seva eficiència.

Pla Estratègic del turisme a Catalunya PLA D’ACCIÓ (1/12) 1.- Territori, paisatge i societat 2.- Foment i integració de productes turístics 3.- Identificació i potenciació dels trets diferencials de l’oferta turística catalana 4.- Màrqueting i promoció 5.- Modernització i millora de la informació turística 6.- Qualitat 7.- Formació i recursos humans en turisme 8.- Recerca aplicada, tecnologia i innovació 9.- Enfortiment institucional i sectorial i marc normatiu 10.- Comunicació i sensibilització La proposta d’objectius es desenvolupa en 10 programes d’actuació:

Pla Estratègic del turisme a Catalunya Foment de l’establiment de requisits d’integració paisatgística en els projectes turístics. Programa d’embelliment del paisatge urbà i periurbà. Elaboració d’una estratègia d’usos turístics del territori. Pla director de l’ús turístic del paisatge, els recursos i els espais naturals. Pla director de l’oferta turística de golf. Pla director de l’ús turístic sostenible de l’espai litoral. PLA D’ACCIÓ (3/12) Programa 1: Territori, paisatge i societat

Pla Estratègic del turisme a Catalunya Elaboració del mapa nacional de l’oferta i dels productes turístics. Creació de l’Agenda Turística de Catalunya. Creació de les grans rutes nacionals. Foment de la xarxa de Centres d’Acollida Turística de Catalunya (CAT’s). Categorització i priorització dels productes i segments turístics. Programa 2: Foment i integració de productes turístics PLA D’ACCIÓ (4/12)

Pla Estratègic del turisme a Catalunya Elaboració d’un catàleg d’icones que han d’identificar Catalunya des de la perspectiva turística. Creació d’una línia de marxandatge i de productes autòctons de Catalunya. Conceptualització i disseny dels Centres d’Acollida Turística de Catalunya (CAT’s). PLA D’ACCIÓ (5/12) Programa 3: Identificació i potenciació dels trets diferencials de l’oferta turística de Catalunya

Pla Estratègic del turisme a Catalunya Potenciació de la marca Catalunya. Definició i aplicació dels criteris de coordinació i jerarquització de les marques territorials. Creació de l’Agència Catalana de Turisme. Elaboració del pla de màrqueting turístic de Catalunya. Creació del portal turístic de Catalunya. PLA D’ACCIÓ (6/12) Programa 4: Màrqueting i promoció

Pla Estratègic del turisme a Catalunya Actualització i racionalització de la senyalització amb finalitats turístiques. Tipificació, estructuració, consolidació i integració de la xarxa de les oficines d’informació. Potenciació de l’ús d’altres eines d’informació: Centres de Promoció Turística i portal turístic. PLA D’ACCIÓ (7/12) Programa 5: Modernització i millora de la informació turística

Pla Estratègic del turisme a Catalunya Establiment de criteris de qualitat i determinació dels estàndards propis en les administracions públiques i les empreses del sector. Elaboració i promoció d’instruments adreçats a la millora de la qualitat. Realització d’accions específiques de comunicació per a la promoció de l’oferta de qualitat. PLA D’ACCIÓ (8/12) Programa 6: Qualitat

Pla Estratègic del turisme a Catalunya Identificació de les prioritats i els elements de formació i del mercat de treball del sector. Pla de formació i ocupació dels nous col·lectius i professionals del turisme. Revisió i impuls dels currículums de formació professional i de formació continuada. Potenciació de Catalunya com a referència internacional de formació en turisme. Elaboració de models de protocols per a la gestió de recursos humans en el sector turístic. PLA D’ACCIÓ (9/12) Programa 7: Formació i recursos humans en turisme

Pla Estratègic del turisme a Catalunya Potenciació de l’Observatori de Turisme i estructuració i vertebració d’una xarxa d’antenes associades. Establiment d’una metodologia per a l’harmonització del tractament de la informació estadística. Desplegament del programa d’incentivació de recerca aplicada i tecnologia turística. Creació de l’Institut de Recerca Turística. PLA D’ACCIÓ (10/12) Programa 8: Recerca aplicada, tecnologia i innovació

Pla Estratègic del turisme a Catalunya Potenciació de la col·laboració i cooperació dins els sectors públics i prívats i entre ells. Creació d’un programa de foment i internacionalització de l’activitat turística. Enfortiment del teixit empresarial. Millora de les condicions de finançament de les destinacions turístiques. Creació i/o consolidació de les entitats gestores de les marques turístiques. Creació de la Jornada Professional del Turisme. Reforma de la Llei de Turisme i adaptació del marc normatiu. Estudi sobre la modernització dels establiments turístics. Simplificació i incorporació progressiva de criteris turístics a la normativa sectorial que afecta el sector. PLA D’ACCIÓ (11/12) Programa 9: Enfortiment institucional i sectorial i marc normatiu

Pla Estratègic del turisme a Catalunya Elaboració de les directrius de comunicació sobre el posicionament turístic de Catalunya, els seus valors i els públics objectiu. Elaboració del llibre d’estil del turisme a Catalunya. Disseny i impuls de campanyes comunicatives per a consolidar el prestigi del sector. Sensibilització de la societat catalana sobre la importància del sector. Desenvolupament del pla de gestió i comunicació turística en situacions de crisi. PLA D’ACCIÓ (12/12) Programa 10: Comunicació i sensibilització