UNITAT 4.- Organización del trabajo

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ORGANIZACIÓN EN LA EMPRESA
Advertisements

Canvi cultural: la transformació a partir de les persones
Jordi Martínez ECOGESA 17 d’octubre 2013 Productivitat: què és i com millorar-la Los contenidos expuestos en el presente documento son propiedad y de uso.
Presentació de la Jornada La Cambra de Terrassa organitza aquesta jornada amb la finalitat de facilitar a les empreses del comerç diferents eines de gestió.
Projecte Agrega. Què és el Projecte Agrega? El projecte Agrega és un projecte dirigit als membres de la comunitat educativa El projecte Agrega és un projecte.
Programa de Bones Pràctiques Ambientals
ITINERARIS A 4t d’ESO. CURRÍCULUM ESO LOE PREVIST PER AL CURS Segona llengua estrangera: s’oferirà en franja de matèries optatives un mínim.
ELS EQUIPS DE TREBALL.
ELS PROCESSOS DE SELECCIÓ DE PERSONAL
Activitats artístiques al CFA Miquel Martí i Pol De l’expressió oral i escrita a la cohesió social.
Procés de Reflexió Reglament del Consell Escolar Municipal 25 de setembre 2007.
TAYLOR FAYOL FIEDLER MAYO MC GREGOR MC GREGOR BERTALANFFY MASLOWANTIGÜEDAD ACTUALIDAD WEBER PORTER FEIGENBAUM RAIFFA.
Introducción al mundo de las cooperativas El modelo de @VPlatas.
| © Grupo Galgano /04/2015 | 1 “La inteligencia consiste no sólo en el conocimiento, sino también en la destreza de aplicarlo en.
línea de tiempo RAIFFA ACTUALIDAD PORTER MASLOW FEIGENBAUM MC GREGOR
Cicle Superior MARISTES VALLDEMIA Quin camí hem fet fins que hem arribat aquí? PRIMERA FASE: CURSET PER MESTRES INFANTIL I PRIMÀRIA (04-05) SEGONA FASE:
REUNIÓ DE PARES I MARES C.P. L’HORTA Catarroja Curs Tutora: Teresa Luz Pitarch.
Página 1 Creade - LHH, Programes d´Outplacement. Página 2 Què és Creade - LHH ? Context Com ho fem Components bàsics Consultoría Visió Global Consultoría.
Del llenguatge visual al missatge visual Su Richardson Burnt Breakfast Adaptació d’una presentació de M. Acaso.
EL TEMPS. ¿QUÈ ÉS EL TEMPS? El temps és un concepte físic que tots experimentem quotidianament, però que es difícil de definir formalment. Es pot partir.
WEBQUEST: aprenentatge a través d’Internet Rosabel Roig Vila Universitat d’Alacant.
HABILITATS DE COMUNICACIÓ PER LA PREVENCIÓ DE RISCOS PSICOSOCIALS.
Relacions en l’equip de treball
Un milió d’arbres?. En aquesta activitat intentarem fer una estimació aproximada dels quilometres que poden recórrer els ciclistes del Saunier Duval.
EL CONTRACTE DE TREBALL
Catalunya escola d’emprenedors Mesures per fomentar l’esperit emprenedor Barcelona, 8 de novembre de 2011.
TAYLOR FAYOL FIEDLER MAYO MC GREGOR BERTALANFFY MASLOWANTIGÜEDAD ACTUALIDAD WEBER PORTER FEIGENBAUM RAIFFA.
TAYLOR FAYOL FIEDLER MAYO MC GREGOR BERTALANFFY MASLOWANTIGÜEDAD ACTUALIDAD WEBER PORTER FEIGENBAUM RAIFFA.
Conselleria d’Educació i Cultura Conselleria de Benestar Social El treball socioeducatiu en xarxa Conselleria d’Educació i Cultura Conselleria de Benestar.
TEORIAS Y ENFOQUES DE LA ADMINISTRACION
PROPOSTES D’AVALUACIONS FIGUROANALÒGIQUES
Organització, funcionament i gestió dels centres docents públics Les competències bàsiques Jornada de participació Tarragona, Materials a càrrec.
Imagen 1. Fuente: Elaboración propia.
CARLOS ALBERTO SANCHIS BARRAGÁN CURS
ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN.
Gestor Integrat de Referències
Relacions en l’equip de treball
Sistemes microinformàtics i xarxes
UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT.
MANUAL NOMINAPLUS.
1.- L’EMPRESA Per què és necessària l’empresa?
1.- L’EMPRESA Per què és necessària l’empresa?
UD 7 EL MEDI NATURAL.
UNITAT 2.- L’EMPRESA I EL SEU DESENVOLUPAMEN
El mercat i els sistemes d’organització industrial
L’activitat econòmica i el patrimoni empresarial
L’Expressió escrita.
GESTIÓ PER PROCESSOS.
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
1 u n i t a t La funció comercial de l’empresa.
Projecte d’Itineraris Formatius
Model d’Acreditació i Qualitat en l’atenció
TEMA 1: LA NATURALESA DE L'ORGANITZACIÓ
TEMA 6: LA NATURALESA DE L'ORGANITZACIÓ
1 u n i t a t Empresa i comunicació.
ELABORAR UN ORGANIGRAMA A PARTIR D’UN LLISTAT (Ordre i jerarquia)
ELABORAR UN ORGANIGRAMA A PARTIR D’UN LLISTAT (Ordre i jerarquia)
TEMA 1: LA NATURALESA DE L'ORGANITZACIÓ
La gestió per processos
EL PROCÉS DE DIRECCIÓ DE L’EMPRESA
1.- L’EMPRESA Per què és necessària l’empresa?
ESTRUCTURA MATRICIAL (Orientada al projecte)
L’empresa com a sistema organitzat
Unitat 10. El món empresarial.
EL CONTRACTE DE TREBALL
Introducció Al posicionament Web.
Projecte d’Itineraris Formatius
PROGRAMA ELECTORAL FeSP-UGT Universitat de València
DIVISIÓN DEL TRABAJO Horizontal Especialización de las áreas Flujos de trabajo Procesos de negocios Uso mas eficiente de los recursos. Vertical Establecimiento.
El departament de Recursos Humans
Transcripción de la presentación:

UNITAT 4.- Organización del trabajo 1.- L’organització del traball 2.- L’organització de l’empresa. Les àrees funcionals de l’empresa 3.- Organigrames 4.- El Departament de recursos humans

1.- L’organització del treball Señora Raku.doc

1.- L’organització del treball Escoles de pensament de l’organització del treball: Direcció científica.- Destaquem a Taylor (1856-1915) qui es va interessar en la divisió de tarees i temps. Va inspirar el fordisme. Fordisme.- Henry Ford (1863-1947) sistema que es va desenvolupar entre finals dels anys trenta i principis dels setanta consistent en la fabricació d'un gran nombre d'automòbils de baix cost mitjançant la producció en cadena.

1.- L’organització del treball Fayolisme. Herni Fayol (1841-1925) s’interessà sobre tot en la direcció d’empreses i les funcions de l’organitzacions Escola de Relacions Humanes. Elton Mayo (1880-1949) va demostrar que els incentius econòmics no eren suficient per a obtenir una major productivitat i que cal potenciar els factors que motiven el personal. LLig el document següent i resumeix breument el seu contingut Elton Mayo y el movimiento de las relaciones humanas (A FER EN CASA)

1.- L’organització del treball Noves escoles: Abraham Maslow i la piràmide de decissió Mc Gregor i la diferència entre persones X i persones Z

1.- L’organització del treball

1.- L’organització del treball Mc Gregor i la Teoria X i Y McGregor defineix els estils de direcció en funció de quina sigua la concepció que es tinga dels treballadors i assenyala l'existència de dos estils de direcció: estil autoritari (X) i estil participatiu (Y) . Teoria X.- Els treballadors necessiten ser obligats a treballar i ho demanen. No són propens a la participació en les decissions del negoci. Teoria Y.- Els treballadors volen participar en la gestió, aportant les seues idees per a millorar el rendiment de l’empresa i la seua autoestima.

2.- L’organització de l’empresa. Les àrees funcionals de l’empresa Definició.- Disseny i maneteniment d’un sistema de funcionament basst en la definició de tarees, les persones responsables de realitzar-les, les relacions que han d’haver-hi i els mecanismes de control, tot orientat a la consecució dels objectius de l’empresa.

2.- L’organització de l’empresa. Les àrees funcionals de l’empresa Principis de l’Organització Empresarial: Orientada a aconseguir objectius. Unitat de comandament per a evitar conflictes d’autoritat. Principi de jerarquia. Flexibilitat per a facilitar l’adaptació al canvi. Unitat de direcció i criteri. Autoritat i responsabilitat. Definició de tarees. Àmbit de control Equilibri dels diferents estaments.

2.- L’organització de l’empresa. Les àrees funcionals de l’empresa Organització formal i informal.- L’organització formal és la que s’ha definit per la direcció estratègica. Comunicació formal vertical, horitzontal o diagonal. L’organització informal naix de manera espontània per l’existència de la comunicació informal conseqüencia de que els membres de l’organització son èssers humans que es comuniquen en aspectes diferents dels propis de l’activitat empresarial. Organización Formal e Informal.flv

2.- L’organització de l’empresa. Les àrees funcionals de l’empresa Models organitzatius. Tipus d’estructures organitzatives: a) Model lineal o jeràrquic

2.- L’organització de l’empresa. Les àrees funcionals de l’empresa Models organitzatius. b) Model funcional

2.- L’organització de l’empresa. Les àrees funcionals de l’empresa Models organitzatius. b) Model líneo funcional

2.- L’organització de l’empresa. Les àrees funcionals de l’empresa Models organitzatius. c) En comités d) matricial Exemple d’organigrama matricial

2.- L’organització de l’empresa. Les àrees funcionals de l’empresa Llegeix la pàgina 101 del llibre de text. Desprès tanca el llibre i fes la següent activitat.

3.- Organigrames Són la representació gràfica de l’estructura formal de l’organització empresarial. Característiques: Fàcilment comprensible. Presenta els estaments de l’empresa. Mostra la jerarquia

3.- Organigrames Exemple d'organigrama

3.- Organigrames Analitzem en el llibre els exemples d’organigrames Departamentació.- Les diferents tarees de la empresa s’agrupen per aquells criteris que siguen més útils als objectius de l’empresa.

3.- Organigrames Departamentació.- Per funcions Per territoris Per tipus o línies de productes Per processos Per tipus de clients

4.- Direcció de Recursos Humans L'Administració de Recursos Humans consisteix en la planificació,organització, desenvolupament i coordinació, així com també control de tècniques que permeten l'acompliment eficient del personal. FUNCIONS De Planificació D’Organització De Gestió De Control Pàgina 110)

4.- Direcció de Recursos Humans El contracte de treball CONTRATO DE TRABAJO SEGÚN Ministerio Trabajo e Inmigración. Segons la jornada: completa o parcial Segons la durada: Fixos Temporals Tipus de contractes Formatius.- Per a la formació i en pràctiques Causals: Obra o servei, eventuals, etc. Foment de l’ocupació

MODELS DE CONTRACTE DE TREBALL redtrabaj@ redtrabaj@. Empresa. Qué contrato me conviene