NO TINC TEMPS... Només tenim una vida i ens dona pànic desaprofitar-la Vivim amb la sensació de que podríem aprofitar-lo millor Em sentim culpables si.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Jordi Martínez ECOGESA 17 d’octubre 2013 Productivitat: què és i com millorar-la Los contenidos expuestos en el presente documento son propiedad y de uso.
Advertisements

PASTORAL EDUCATIVA CURS 2014/15 OBJECTIU 1: JOACCIONS EDUCATIVES “Créixer cap a una autèntica vida interior “ Per canviar el món, primer canvia’t a TU.
Al vostre gust amb el  Amb so  Si me preguntan: -En qué creo? Si em preguntes: -En què creus?
Sentir l’esperit Sentir el espíritu L’esperit no creix en els arbres, però es nodreix del nostre entorn, com el cos es nodreix del menjar. El espíritu.
DESCOBREIX EL TRESOR DEL NADAL CELEBREM L’ANIVERSARI DE JESÚS.
“El temps és el recurs més important; Qui no el sap administrar, no sap administrar res” Peter Drucker.
Cicle Superior MARISTES VALLDEMIA Quin camí hem fet fins que hem arribat aquí? PRIMERA FASE: CURSET PER MESTRES INFANTIL I PRIMÀRIA (04-05) SEGONA FASE:
Un conte de Shel Silverstein Traducció, Xesco Boix
Comunicació en temps de traçabilitat Lleida, 27 de maig de 2004 Albert Concepción.
Història del llenyaire... “El temps és el recurs més important” Qui no el sap administrar, no sap administrar res” Peter Drucker.
EL TEMPS. ¿QUÈ ÉS EL TEMPS? El temps és un concepte físic que tots experimentem quotidianament, però que es difícil de definir formalment. Es pot partir.
Pensem en un mite.... El mite d'Aracne. EL MITE D'ARACNE · Quins personatges hi ha? -Aracne -Atenea/ Velleta.
LA VEU I EL CANT. QUALITATS DE LA VEU La veu expressa, comunica i ens identifica. Quan parlem la nostra veu te una altura indeterminada (no sabem quina.
Sabeu qui és Josep de Calassanç?
HABILITATS DE COMUNICACIÓ PER LA PREVENCIÓ DE RISCOS PSICOSOCIALS.
Un milió d’arbres?. En aquesta activitat intentarem fer una estimació aproximada dels quilometres que poden recórrer els ciclistes del Saunier Duval.
Index -XBOX 360 -PlayStation3 -¿Qué problemes te Xbox 360? -Qué problemes te PlayStation3? -Jocs de Xbox360 y Play3.
ELS BLOCS I LA SEVA APLICACIÓ A L’AULA Recull de propostes sobre els usos didàctics dels blocs Material del Curs de l’Escola d’Estiu Virtual d’Espiral.
GESTIÓ D’EMOCIONS I SENTIMENTS
SALUT I ESCOLA IES LLANÇÀ Josep Santos Infermer ABS Llançà.
Deixar de fumar, tota una aventura!. Fumar és una complexa conducta en la què intervenen aspectes bioquímics, psicològics i socials.
Educació Farmacèutica en la Interpretació de Prospectes Cascales Martínez, Mª del Mar Godó Claramunt, Jenny Ramírez Rosales, Alba.
Les amistats estan fetes de trossets....
CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
UNA TARDA QUALSEVOL D’UN DIA QUALSEVOL
La Condició Física i les Qualitats Físiques Bàsiques
31 de l’any Regina Els “Records de pluja” de Marcel Olm ens fan desitjar una vida fecunda en l’amor.
Tema 2. DIVISIBILITAT.
Ens comuniquem per CEIP Salvador Espriu
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
CLAUDE MONET Obres clàssiques de pintura acompanyades
L’Expressió escrita.
Recordem què vol dir ser adolescent
QUE FER QUAN ARRIBA UN SUSPENS A CASA?
ANÀLISI DELS ESTATS FINANCERS DE L´EMPRESA
OMBRES I LLUMS Escola Antoni Gaudí Sta Coloma de Gramenet
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Aquest és un missatge especialment inspirador i bell
Treballem l’estadística
Gestor de col·leccions de videojocs
UNS QUANTS CONSELLS QUE ET FARAN LA VIDA MÉS BELLA!
L’ABRAÇADA ÈS SALVADORA DE VIDES
I tu, com estudies?.
Grups interactius a L’Esquitx
Carta d’un infant als seus pares.
Celebració FINAL DE CURS.
Temps de... ADSL.
El Programa Educatiu CLIC, OBERT i COL·LABORATIU
El petit príncep
Informe anual reclamacions CSI
Com fer una presentació? Comunicació oral
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
LA VIDA DE LES PERSONES.
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
QUAN FAS EQUIP, ETS FAN ÀSTIC!
I tu qui dius que sóc?.
Remeis UAB. Vall d’Hebron.
HABILITATS COMUNICATIVES
ENQUESTA DE SATISFACCIÓ INTERNA COM A EINA DE GESTIÓ COMPLEMENTÀRIA
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
Aquestes fotos artístiques revelen una gran imaginació.
AMB DÉU TOT ÉS POSSIBLE Paula García Ruiz
Educació Farmacèutica en la Interpretació de Prospectes
Raúl Álvarez Genes ( auronplay )
Sentiments cliqueu.
Transcripción de la presentación:

NO TINC TEMPS... Només tenim una vida i ens dona pànic desaprofitar-la Vivim amb la sensació de que podríem aprofitar-lo millor Em sentim culpables si el temps no es productiu o rendible Història del llenyaire...

“El temps és el recurs més important; Qui no el sap administrar, no sap administrar res” Peter Drucker

Cada dia ens regalen 1440 minuts 1440 minuts ¿Quants en regalem? ¿Quants en llacem? ¿Quants ens roben?

(S.Covey. Los siete hábitos para la efectividad) “Lo primer, és lo primer”

Trampesquecal evitar Trampes que cal evitar La presa Eliminar activitats gratificants No fer un forat per Ordenar i Planificar No parar per reflexionar

Les 5 “ eses “ SEIRI SEITON SEISO SEIKETSU SHITSUKE Classificar Ordre Neteja Std. mètode Disciplina

Claus per valorar i gestionar el temps “Si tenim metes i objectius, tindrem una brúixola interior que ens guiarà i ajudarà a prendre decisions”

InsubstituïbleInexorable Indispensable InelàsticAtípicEquitatiu El temps Com valores el teu temps?

ⓐ S’ ha d’ utilitzar per aconseguir els objectius ⓑ El que compta és el que aconseguim, no el que treballem ⓒ L’ eficàcia només s’ aconsegueix amb una administració correcta del temps ⓓ Perdre el temps es fer quelcom que es menys important del que hagués de fer ⓔ L’ importància be determinada pels objectius ⓕ Sempre hem de preguntar-nos: ¿Quina es la millor manera d’utilitzar aquest minut ? Idees per entendre la gestió del temps

ESTIMACIÓ CONTRACTE La teva elecció

CategoritzarPrioritzarGestió del temps Objectius

La persona més important  Jo Prioritzar: Perquè a mi m’ interessa Egoisme  Objectius

➊ El més fàcil ➋ El més curt ➌ El més còmode ➍ El primer que arriba ➎ L’ últim que arriba ➏ El més urgent Només hi ha un criteri: EL MÉS IMPORTANT Criteris per prioritzar

Hàbits per canviar

El 20% del nostre temps contribueix Al 80% dels nostres resultats 20  80

Les matemàtiques i Murphy 15% que genera el 65% dels resultats 20% que genera el 20% 65% que genera el 15% Criteri ABC: “Res és tan senzill com sembla al començament” “Tot porta mes temps del que preveiem” “Si quelcom pot anar malament, anirà malament” “Per una tasca curta sempre hi ha un minut; per una llarga mai hi ha temps” Lleis de Murphy:

CategoritzarVisió global Estructurar la informació per no perdre temps

Estructura del cervell Conscient 1 tema Preconscient 10 temes Subconscient ∞ temes

Tasques Categories Àrees clau Objectius Estructura en avet

1. Objectius 2. Àrees Clau 3. Categories 4. Tasques Objectius 12… … …2.10… Xxxx

Urgència +- Importància - + I Fer-ho (Crisis) II Planificar IV No Fer III Delegar Matriu de Covey

Calcular la durada de les tasques Interrupcions / Lladres del temps Temps vermell – Temps verd Planificació

Molt importants Tasques A Importants Tasques B Menys importants Tasques C Anàlisi ABC

Descripció de la tasca Data de finalització Notes i comentaris Outlook - Tasques

Tasques Planificació Outlook - Planificar

Lladres de temps Telèfon Interrupcions Reunions ineficaces… Viatges, esperes…Escriptori, arxiu…. Els lladres del temps

Temps Vermell Concentració Tasques noves o difícils No disponible Tasques rutinàries Disponible Temps Verd Temps Vermell Temps verd

Tasques Elefant Trosseja l’elefant en bistecs petits Menja’n un cada dia Abans d’adonar-te’n t’hauràs menjat l’elefant

Visualitza els objectius Prepara la llista de prioritats Planifica les tasques diàriament Planifica les interrupcions i urgències Programa activitats d’oci Divideix els treballs grans en tasques manejables Fes un seguiment dels teus progressos Delega tot el que puguis Estableix criteris per a dir "No“ Concentra determinades tasques Utilitza activament el temps Vermell Utilitza la tecnologia adequadament Consells pràctics

➊ Aprén a assimilar les decepcions ➋ Supera ràpidament una ofensa ➌ Inspirem ràpidament confiança ➍ Evita els conflictes ➎ Elimina sentiments inútils ➏ Mengat el teu “sapo” només començar el dia 6 Consells per la reflexió i acció

Tot treball es dilata indefinidament fins ocupar tot el temps disponible per a la seva completa realització Ley de Párkison

Núm. Mails diaris Núm. Mails any Hores dia% Jornada 8h Hores anyEquival. Dies % ,3317% ,6621% % ,3329%51364 Quan de temps dediquem als s? per cada 5 mails que enviem, 3 requereixen resposta supòsits considerats: 220 dies laborables i una mitja de dedicació per mail de 2 minuts

Reduir la quantitat (enviar menys, rebre menys) Millorar la qualitat Ensenyar a la resta de col·laboradors Arxivar i localitzar ràpidament els s Claus per gestionar els s

¿Es necessari?¿Es apropiat?¿A qui enviar-ho? OportúLegalRespondre a tots RellevantProfessionalLlistes ComplertCorrecteMillor canal Accions per reduir la quantitat Preguntar-se..... abans d’enviar

Crits Novel·la Síntesi i claredat Tres mails

Utilitzar categories per crear context Títols descriptius clars Saludar de forma breu i amable Cos del missatge Com millorar la qualitat

¿Quant de temps dediquem a buscar mails / o documents? Ens preocupem pel que emmagatzemem però no en el com.... Problemes mes comuns Solapament de categories Massa carpetes primàries Mètodes d’ arxiu Caos en l’ informació ?

ClientsOutputs Equips (teams) Administració El mètode COTA Quatre conceptes bàsics d’arxiu

Respondre diàriament tots els mails Reservar períodes de 30 minuts per contestar Desconnectar la icona sonora i visual Eliminar l’ informació inútil El temps que requereix una tasca, creix quant l’ interrompem i la reprenem. Petits hàbits pràctics

V Vaig A Aconseguir E El M Meu O Objectiu

Robert G. Allen “El futur que imagines, és el futur que aconsegueixes”