Què són les TIC ? ( Tecnologies de la informació i Comunicació)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
CARLOS ALBERTO SANCHIS BARRAGÁN CURS
Advertisements

LA FUNCIÓ DE NUTRICIÓ A 3r D’ ESO AMB MATERIAL DIGITAL
Competències ètiques en la formación universitària
Josep Montané Capdevila
UNITAT DIDÀCTICA. UNITAT DIDÀCTICA Quadre: Unitat didàctica número... Títol Centre Trimestre 1r, 2n, 3r Curs acadèmic Grup Matèria Sessions.
Elaboració d’un projecte telemàtic de primària
Toca fusta FENT DECORATS
1 u n i t a t L’educador infantil.
Què és un pla Individualitzat ?
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
Una experiència a sisè de Primària
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
Reflexions al fil de l’Euneos
Estudi per a la identificació de
La presa de decisions per al desenvolupament de les Cb en l’alumnat de Primària CERDANYOLA, Curs
Escola Oficial d’Idiomes de Tortosa
TEXT I CONTEXT DE LES CONDUCTES PROBLEMÀTIQUES
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
GESTIÓ PER PROCESSOS.
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
INSTITUT GUILLEM DE BERGUEDÀ
Presentació projecte interdisciplinari M’ORGANITZO LES COLÒNIES.
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
PRÀCTICA D’AULA MEMÒRIA OPERATIVA. AFECTACIÓ DIFERENCIAL DE LA VARIABLE AGRUPAMENT RÍTMIC SOBRE DUES TASQUES DE MEMÒRIA A CURT TERMINI.
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
INSTITUT GUILLEM DE BERGUEDÀ
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
CEIP Mercè Rodoreda - Martorell Educació Primària
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
KARAOKE a CLASSE Activitat desenvolupada a: Educació Infantil
Publicar articles de recerca al
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
Taula Rodona 3 Salut Mental i Educació: Esculls i reptes de futur, des de l’experiència dels programes actualment en funcionament. Marta Colomer Bolló.
ESTRATÈGIES D’ÈXIT EDUCATIU GRUPS INTERACTIUS CEIP DR. ALEMANY.
Seminari d’Educació Especial
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
Coneixements i idees previs
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Gestió participativa dels projectes de centre
Continuació: el temps II
Les Franqueses, setembre 2007
El currículum a l’educació primària
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
Dr. Pere Mir Dr. Eduard Cristóbal Desembre de 2004
Les 10 PISTES per desenvolupar les activitats TIC...
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Assessorament de la Formació en Competències
CASAL D’ESTIU IL·LUSIONS 2016
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
CEIP CA N’ALZAMORA Escola pública Centre de nova creació
70º JORNADA DIM DE TARDOR –
INDICADORS El Sistema d´Indicadors i els factors de qualitat de centre
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Miquel Navarro i Oriach.
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
ASSESSORAMENT TIC CURS Departament d’Educació
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
Transcripción de la presentación:

Què són les TIC ? ( Tecnologies de la informació i Comunicació) “ Conjunt d’eines, suport i canals pel tractament i accés a la informació “ “ Són una sèrie d’aplicacions de descobriment científic en el que el seu nucli central consisteix en una capacitat cada cop més gran de tractament de la informació. “

l’informació nova informació on està la seva importància ? capten manipulen emmagatzemen nova informació distribueixen

són interactives receptor actiu receptor passiu

dades de les TIC 7 milions

40,9 % són persones de 15 a 24 anys el 60 % d’aquests internautes viuen en ciutats menors de 200.000 habitants

Capacitats de l’ordinador: seqüencialitzar les tasques d’aprenentatge. respectar el ritme individual de cada alumne. afavorir la participació i activitat de l’alumne. facilitar el “ feed-back “ la motivació ...

visions de la informàtica l’ordinador vist com a finalitat en si mateix, “aprendre informàtica “ l’ordinador vist com una eina. “usar la informàtica” l’ordinador vist com a recurs pedagògic

Aula d’ordinadors permeten un aprenentatge guiat i estructurat fan el mateix treball tot el grup a l’hora, facilita l’atenció del docent Grups desdoblats o agrupaments flexibles permet activitats en grup i col·laboratives facilitat per treballar un CD ROM o programes que precisen de suport del docent. Fa més fàcil el seu manteniment

ordinadors a l’aula aula d’ordinadors ESTRUCTURA MIXTA

REPTE AL SISTEMA EDUCATIU I AL DOCENT Paper del professorat les TIC determinaran un nou tipus d’alumnat: més preocupat pel procediment que pel producte “preparat” per a la presa de decisions. autoaprenentatge REPTE AL SISTEMA EDUCATIU I AL DOCENT

Paper del professorat Capacitat organitzativa, “ un sentit “ dins el currículum Quin objectiu s’ha d’assolir GUIAR i regular l’activitat de l’alumne Fomentar alumnes amb un judici crític Afavorir actituds de cooperació i recerca Estimular el desig d’aprendre Actitud col·laboradora Capacitat de modificar la metodologia aplicada.