El nen amb pèrdua auditiva a l´escola: Educació Infantil

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
COMUNICACIÓ I LLENGUATGE
Advertisements

ESTRATÈGIES PER DESESENVOLUPAR LLENGUATGE EN L’ INFANT SORD
ELS LLENGUATGES VISUALS
COHABITATGE ‘COHOUSING’*
APLICACIÓ D’UN ROLE-PLAYING PER A LA RESOLUCIÓ DE CONFLICTES.
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Cap a l’escola dels grans de la mà del CDIAP i l’EAP
Recursos per atendre la diversitat Serveis i programes fora del centre
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
1 u n i t a t L’educador infantil.
La funció dels Centres d’educació Especial en el nou marc legal en relació amb l’escola ordinària.
BENVINGUTS I BENVINGUDES
Desenvolupament afectiu
INTERVENCIÓ DE L’EAP ALS CENTRES CONCERTATS
L’atenció a la diversitat i la LOE (l’escola inclusiva)
Ens comuniquem per CEIP Salvador Espriu
EL NEN/A AMB TDAH “ORIENTACIONS PER A LES FAMÍLIES”
Els recursos de la TET. Un punt de partida.
PETITS REPORTERS Títol.
OPCIONS METODOLÒQIQUES
IMPLICA’T PER MILLORAR EL NOSTRE ENTORN
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
TIPUS D’ALUMNAT.
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
SOCIOLINGÜÍSTICA COMUNICACIÓ Pàg
(Robert S. Baron & Norbert L.Kerr )
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
PERFILS JO BÉ NI IDEA NO Luz Pérez
La consciència fonològica a P-4
QUI SOM? ASPAS, Associació de pares de persones amb discapacitat auditiva Missió: Defensar, reivindicar i garantitzar els drets e interessos de la persona.
Resultats DIAGNOSI SOCIO CULTURAL DE L’ENTORN FAMILIAR DELS I DE LES
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
ELS LÍMITS EN ELS INFANTS, NECESSARIS?
Reunió Plenària 13 de novembre de 2015
DIADA DE LA PAU A SJO.
Seminari d’Educació Especial
MODIFICACIÓ DE LES DADES DE LA BORSA DE TREBALL
DOCUMENTS D’ASSESSORAMENT
PLA DE SERVEIS INDIVIDUALITZATS
“EL PALIC, un model per a les illes”
Com fer una presentació? Comunicació oral
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
El repte d’incloure Recursos i estratègies
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
La Presència Educadora
Coneixements i idees previs
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
CONCURS BÍBLIC INFORMÀTIC
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Continuació: el temps II
L’AULA D’ESTUDI ÉS UN ESPAI ADIENT PER ESTUDIAR, FER DEURES, LLEGIR, CONSULTAR I FER PRÉSTEC DE LLIBRES… ESTÀ UBICADA A LA BIBLIOTECA DE L’ESCOLA. POSSIBILITA.
Catàleg de llocs de treball del CPNL
P-5 Curs
LES ESCOLES D’EDUCACIÓ ESPECIAL COM A CENTRES DE SUPORT PER A L’EDUCACIÓ INCLUSIVA Montserrat Montero 26 de novembre de 2009.
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
Convivència i Mediació Escolar
COM FER UNA EXPOSICIÓ ORAL
BENVINGUTS !!!!.
ESQUEMA DE LA UNITAT DIDÀCTICA 1
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
Miquel Navarro i Oriach.
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
Servei Educatiu Baix Llobregat 5 EAP B 07 Cornellà-St.J.Despí
El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum
Transcripción de la presentación:

El nen amb pèrdua auditiva a l´escola: Educació Infantil CREDA Baix Llobregat

Què és un CREDA ?

El CREDA és .... Un servei educatiu que proporciona suport a l´activitat dels professionals de l´educació per tal de contribuir a l´adequació de la seva tasca a les necessitats educatives especials dels alumnes amb disminucions auditives greus i permanents i dels alumnes amb trastorn del llenguatge

Qui el forma? DIRECTOR Gestió Representació Servei Atenció logopèdica PSICOPEDAGOG AUDIOPROTESSISTA LOGOPEDES Atenció logopèdica Recursos i materials Valoració Orientació

La Diversitat entre els alumnes amb pèrdua auditiva és tant o més gran que entre els alumnes que hi senten bé Factors que determinen aquesta diversistat : Factors personals : Pèrdua autitiva - Capacitats - Trets personals Factors familiars: -Antecedents sordesa -Actitud comunicativa -Nivell socio-cultural Factors escolars: Intervenció primerenca Centre escolar Factors socials : -Acollida de l'entorn -Possibilitats s. entorn

Factors Personals Pèrdua auditiva : Capacitat intel·lectual Grau i guany protètic Moment del diagnòstic i d’adaptació pròtesi Moment inici intervenció Capacitat intel·lectual Trets personalitat

Factors Familiars Antecedents de sordesa Estructura familiar Acceptació del dèficit Actitud comunicativa Hàbits socials i de convivència Nivell socio-cultural Activitats conjuntes

Factors Escolars Organització i tipus d’intervenció primerenca Característiques i organització del centre escolar. Estil educatiu

Factors Socials Possibilitats relacionals segons tipus de població Acollida de l’entorn

Un nen amb pèrdua auditiva en l´etapa d´Educació Infantil necessita continuar desenvolupant la comunicació, el llenguatge i també la seva capacitat auditiva.

Per això ha de tenir oportunitats per: Relacionar-se i interactuar amb adults i companys… …gaudint d´aquests intercanvis…. …en un entorn que l´ajudi a dessenvolupar la comunicació i el llenguatge.

Per aixó és important que... …ens miri i vulgui interaccionar amb nosaltres …ens manifesti el que vol …vulgui compartir ...per... ...fer significatiu el llenguatge i aprendre´l

Què ens pots ajudar? Tenir en compte unes condicions físiques a nivell d’espai . Disposar d’unes estratègies comunicatives i lingüístiques. Facilitar-li l’accés a la informació Tenir coneixement de determinades estratègies didàctiques

Condicions físiques de l’espai Ubicació de l´alumne sord a l´espai: Distància adequada per una bona lectural labial. D´esquena a la llum - Bona il.luminació de la cara de qui parla Ambient sonor: - Control nivell de soroll de la classe - Facilitar un ambient de silenci quan algú parla - Control xiulet audiòfon o implant coclear

Estratègies comunicatives i lingüístiques -Adreçar-se amb naturalitat -Vigilar l´atenció de l´alumne: un senyal abans de començar a parlar. -Facilitar la comprensió situant el tema quan el referent no és present. -Fer-li notar el canvi de tema: gest, senyal o breu interrupció. -Llenguatge correcte: frases curtes i simples semànticament correctes. -Ser expressius amb la cara i gestos naturals. -Velocitat moderada sense trencar el ritme i l´entonació. -Parlar amb veu i de manera clara vocalitzant (sense exagerar) -Ajudar-lo amb la repetició del missatge canviant la forma lingüística i utilitzant sinònims. -Utilitzar altres recursos : escriptura, dibuix, imatges…

Facilitació d’accés a la informació Les rutines Recursos visuals i sistemes representació Informació prèvia: contextualització

Estratègies didàctiques -Suports visuals -Exploració, observació, experiència directa -Facilitar informació prèvia del tema -Contextualitzar -Ús llibreta correu -Estones de descans -Explicació dels canvis -Comprovar la seva comprensió -Repetició/reformulació -Alternar observació /explicació/ conversa