QUÈ ÉS LA LOMCE? LOMCE, és una llei que ha estat elaborada per persones alienes al món de l’educació, sense el consens o aprovació dels experts en la matèria.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Projecte Agrega. Què és el Projecte Agrega? El projecte Agrega és un projecte dirigit als membres de la comunitat educativa El projecte Agrega és un projecte.
Advertisements

Organització, funcionament i gestió dels centres docents públics Les competències bàsiques Jornada de participació Tarragona, Materials a càrrec.
MÚLTIPLES I DIVISORS.
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
PREZI Primers passos Davinia Alfonsin 4rt C Info. Tecnològica
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
MÚLTIPLES I DIVISORS ESCOLA EL Cim- 6è de primària.
A la teva declaració de la renda
INTRODUCCIÓ Educar en valors. Eix transversal En tots els àmbits Epp
10 raons per dir NO a les proves de 3er
Xarxa Escoles Insubmises (XEI)
Decret d’autonomia dels centres educatius
APRENENT JUNTS.
LA FAULA.
PER A ALUMNES ESPORTISTES D’ELIT
Mètode Dalcroze La música, l’expressió corporal, la dansa i el moviment com a factors d’integració i convivència. La Autors: Mariona Farrés i Patrícia.
Els constants canvis i reformes...
PRESENTACIÓ CRÈDIT DE SÍNTESI 1r ESO
Una visió des de la família. Delegació de Família i Vida
1r TRIMESTRE 2n TRIMESTRE 3r TRIMESTRE
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
Programa Socialització de Llibres al CEIP LOLA ANGLADA
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
Decret d’autonomia dels centres educatius
La Direcció queda habilitada per:
ELS DRETS SOCIALS Rics i pobres
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
Com introduir les Guies Docents
MODIFICACIÓ DE LES DADES DE LA BORSA DE TREBALL
Objectiu Educatiu Trienni
Presentació BATXILLERAT
Presentació BATXILLERAT
“EL PALIC, un model per a les illes”
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
“El perfil de mestre i professor”
Prof. José Miguel Santacreu Soler Dep. d’Humanitats Contemporànies
ITINERARIS EDUCATIUS Marc Escalé, Bruna Riera i Marta Arumí.
ESTAT DE LA COEDUCACIÓ EN ELS CURRÍCULUMS EDUCATIUS
Coneixements i idees previs
ESCOLA ANTONI TÀPIES- 5èB
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
PdD Escola Salvador Espriu Característiques generals
Formació per als equips directius d’educació secundària
PROJECTE DE REUTILITZACIÓ DE LLIBRES DE TEXT
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
Accessibilitat web per a discapacitats visuals
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
EL PLAN DE GESTIÓN DE RECURSOS HUMANOS
PLA EDUCATIU D’ENTORN DEL BARRI DE SANT ILDEFONS DE CORNELLÀ DE LLOBREGAT 11/07/2019.
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
La vulneració dels drets socials
Àrea d’Atenció a les Persones
BIOLOGIA I GEOLOGIA 4rt ESO
PER QUÈ HEM DE DIR NO A LA LOMCE
3. Karl Marx: el materialisme històric 3. 5
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
El SEGUIMENT DE COMPLECIÓ
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Transport Porta a Porta
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
Animem a totes les persones de la Facultat de Física a participar!
LOMCE i LEC.
Universitat - Secundària
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

QUÈ ÉS LA LOMCE? LOMCE, és una llei que ha estat elaborada per persones alienes al món de l’educació, sense el consens o aprovació dels experts en la matèria. Criticada durament per pedagogs, professors i experts en educació. Aquesta llei afectarà a l’educació i al futur dels nostres fills.

PERQUÈ ESTEM EN CONTRA? Privatització de l’educació Es fomentarà la competitivitat entre centres i alumnes, amb desigualtat de recursos. Finalitat clara cap a una mercantilització de l’educació. El model educatiu es basarà en principis purament econòmics

PERQUÈ ESTEM EN CONTRA? Agreujament de les desigualtats Necessitats educatives (siguin discapacitats o artístiques.) no seran gratuïtes. FP Bàsica: podrà ser concertada i no proporcionarà el Graduat Escolar (només un certificat) S’elimina la selectivitat i el criteri d’accés a les universitats és decidit per cada una d’elles. Subvencions per les escoles concertades que discriminen per sexe Retirada de recursos als centres que no assoleixin els objectius: rendició de comptes. Els centres escolars seran com empreses on hauran de lluitar per no perdre els recursos de l’Administració

PERQUÈ ESTEM EN CONTRA? Continguts curriculars Desapareixen assignatures com: Coneixement del Medi: Història Contemporànea Educació per la ciutadania S’incorpora la religió al sistema educatiu públic Es deixen de banda les matèries més creatives, orientat a obtenir bons resultats a PISA. Preparar als alumnes per obtenir bons resultats per una prova, no vol dir el mateix que aprendre.

PERQUÈ ESTEM EN CONTRA? Pèrdua d’autonomia i decisió El Consell Escolar deixa de ser òrgan de decisió. Els pares no podran decidir cap aspecte sobre el centre. El director dels centres escolars serà un mer gestor, i el projecte educatiu quedarà relegat a criteris d’especialització i econòmics fent que els centres i alumnes es segreguin segons aquests criteris. Pèrdua de democràcia i participació en els centres

PERQUÈ ESTEM EN CONTRA? Model segregacionista Permet la publicació de llistats de centres segons resultats, orientant l’utilització d’aquestes llistes amb fins discriminatoris, segregadors i no educatius. Els centres amb millors resultats ompliran totes les places, i no rebran alumnes d’escolarització tardia. Amb la supressió de docents i recursos, i augment de la ratio, és previsible que els centres públics es veuran afectats. L’educació és el futur de la societat. De com l’encarem avui en dependrà com seran els nostres fills demà

per la vostra assistència Gràcies a tots i totes per la vostra assistència http://afapacocandel.wordpress.com/