Normativa i documentació

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Organització d’activitats en el temps d’esbarjo “Activem el pati”
Advertisements

DEFINICIÓ I OBJECTIU DEL SERVEI COMUNITARI
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Diapositiva de presentació
Les competències i la coeducació
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
Programa de Transició Escola Treball
Compartim el que feim: conviure en positiu a l’escola
Toca fusta FENT DECORATS
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
1 u n i t a t L’educador infantil.
Estudi per a la identificació de
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
Decret d’autonomia dels centres educatius
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
Escola la Floresta Sant Cugat del Vallès.
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
GESTIÓ PER PROCESSOS.
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Universitat i RSE: com podem ajudar? Universitat Rovira i Virgili
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
l’ordenació dels ensenyaments de segon cicle d’educació infantil
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
EL PLA INDIVIDUALITZAT
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
Incorporació de la Perspectiva de Gènere en la Prevenció del vih en l’àmbit de les drogodependències  La perspectiva de gènere ens ofereix l’oportunitat.
Decret d’autonomia dels centres educatius
PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE
Les competències i la coeducació
Xarxa d’Escoles i Instituts per la Igualtat i la No Discriminació
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
Direcció General d’Igualtat d’Oportunitats en el Treball
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
millora de la qualitat de l’ensenyament.
Projecte “TALK TO ME” febrer de 2018.
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
Treball i aprenentatge en xarxa
Cap a una educació plurilingüe: conceptes clau, estratègies i eines
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Formació per als equips directius d’educació secundària
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Gestió participativa dels projectes de centre
Departamento de Pedagogia Aplicada
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
El currículum a l’educació primària
EL PLAN DE GESTIÓN DE RECURSOS HUMANOS
D’INNOVACIÓ EDUCATIVA
Xarxa de Dones Directives i Professionals del Tercer Sector
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
El Pla de formació del centre
Convivència i Mediació Escolar
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Eixos bàsics del currículum de l’educació obligatòria
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
Informe per a l’ASSEMBLEA GENERAL DE SOCIETATS MUSICALS
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

Normativa i documentació Seminari de Coeducació PFZ L’H 2008-2009 Normativa i documentació Instruccions per a l’organització i el funcionament dels centres d’infantil, primària i educació especial - Públics. Curs 2008-2009. Guia de coeducació per als centres educatius: pautes de reflexió i recursos per a l’elaboració d’un projecte de centre. Receptes per visibilitzar les dones en l’àmbit de l’educació.

Seminari de Coeducació PFZ L’H 2008-2009 Instruccions per a l’organització i el funcionament dels centres d’infantil, primària i educació especial - Públics. Curs 2008-2009. V Aspectes generals 33 Foment per a la igualtat d’oportunitats per a nens i nenes OBJECTIUS Promoure la igualtat d’oportunitats de nenes i nens incorporant la perspectiva de gènere a l’acció educativa. Prevenir i gestionar comportaments i actituds discriminatòries per raó de gènere. Potenciar el reconeixement, la cooperació i el respecte mutu. Generar nous i millors models identitaris de masculinitat i de feminitat, principis que s'han de reflectir a les programacions d’aula, a les activitats educatives i al projecte educatiu del centre.

Coordinació de les actuacions: Cap d’estudis. Seminari de Coeducació PFZ L’H 2008-2009 Instruccions per a l’organització i el funcionament dels centres d’infantil, primària i educació especial - Públics. Curs 2008-2009. Els centres han de garantir prioritàriament, entre altres: Promoció d’un llenguatge verbal i gràfic que tracti equitativament ambdós sexes. Ús no sexista dels espais educatius del centre. Participació de professores i nenes en tasques de responsabilitat i representació per fer visibles models femenins d’autoritat i poder més democràtics. Incorporació de tasques de cura de les persones i els espais als continguts curriculars. Gestió positiva de situacions de conflicte vinculades a comportaments i actituds de caràcter sexista i d’orientació afectivo-sexual. Coordinació de les actuacions: Cap d’estudis.

Seminari de Coeducació PFZ L’H 2008-2009 Instruccions per a l’organització i el funcionament dels centres d’infantil, primària i educació especial - Públics. Curs 2008-2009. Article 126.2 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig: els consells escolars de centre han de designar una persona per impulsar mesures educatives que fomentin la igualtat real i efectiva entre homes i dones. La constitució al centre d’una comissió de coeducació pot afavorir la implementació d’actuacions coeducatives i la implicació de la comunitat educativa.

Seminari de Coeducació PFZ L’H 2008-2009 Instruccions per a l’organització i el funcionament dels centres d’infantil, primària i educació especial - Públics. Curs 2008-2009. - El Departament d’Educació durà a terme accions de formació per tal que puguin desenvolupar les seves funcions en condicions òptimes. - El Departament d'Educació impulsarà programes de coeducació. A la pàgina web www.xtec.cat/innovacio/coeducacio es poden trobar recursos digitals, experiències i bones pràctiques coeducatives de centres, bibliografia per al personal docent i l’alumnat i enllaços d’interés d’institucions i associacions que treballen aquesta temàtica.

Seminari de Coeducació PFZ L’H 2008-2009 Guia de coeducació per als centres educatius: pautes de reflexió i recursos per a l’elaboració d’un projecte de centre. Montserrat Roset, Eugènia Pagès, Mirta Lojo i Esther Cortada. Editada per l'Institut Català de les Dones Adreçada a: equips directius i tot el professorat OBJECTIUS Ajudar a la implantació d’un model de centre coeducatiu. Oferir pautes i recursos als centres educatius per a l’elaboració de projectes coeducatius. Orientar la pràctica docent. Facilitar la reflexió conjunta en l’àmbit del centre.

Seminari de Coeducació PFZ L’H 2008-2009 Guia de coeducació per als centres educatius: pautes de reflexió i recursos per a l’elaboració d’un projecte de centre. CONTINGUT 7 capítols. - Capítol 1. Estat de la qüestió. Argumentari de la necessitat de treballar la coeducació als centres. - Capítols 2 al 7. S’estructuren en tres apartats Fonaments teòrics de la pràctica coeducativa. Orientacions i pautes per fer intervencions als centres. Selecció de recursos, breument comentats.

Seminari de Coeducació PFZ L’H 2008-2009 Guia de coeducació per als centres educatius: pautes de reflexió i recursos per a l’elaboració d’un projecte de centre. - Capítol 2 Planteja com dissenyar un PEC en clau coeducativa anàlisi de la situació del centre. procés de reflexió col·lectiu. incorporació de la coeducació en la resta de documents de centre.

Seminari de Coeducació PFZ L’H 2008-2009 Guia de coeducació per als centres educatius: pautes de reflexió i recursos per a l’elaboració d’un projecte de centre. - Capítol 3 Tracta del llenguatge com a eina de comunicació i la seva influència en la transmissió de valors. importància del llenguatge dels mitjans de comunicació. persistència d’usos lingüístics que reprodueixen estereotipis sexistes a la societat i a l’escola. necessitat de modificar hàbits lingüístics quotidians.

Seminari de Coeducació PFZ L’H 2008-2009 Guia de coeducació per als centres educatius: pautes de reflexió i recursos per a l’elaboració d’un projecte de centre. - Capítol 4. Convivència. Aspectes organitzatius anàlisi de la representació dels sexes en el centre i en la repartició de tasques i responsabilitats. noves instruccions. representació equitativa en càrrecs i òrgans directius, equilibri en l’ocupació d’espais, creació de la comissió de coeducació.

Seminari de Coeducació PFZ L’H 2008-2009 Guia de coeducació per als centres educatius: pautes de reflexió i recursos per a l’elaboració d’un projecte de centre. - Capítol 5. Convivència. Relacions interpersonals Qüestions relacionades amb l’acció tutorial i l’orientació educativa. convivència i corresponsabilitat de noies i nois. fenòmens de violència de gènere. expectatives del professorat vers l’avaluació de nois i noies. importància de l’educació emocional i afectivosexual. desenvolupament de noves formes de masculinitat i autonomia personal en els nois.

Seminari de Coeducació PFZ L’H 2008-2009 Guia de coeducació per als centres educatius: pautes de reflexió i recursos per a l’elaboració d’un projecte de centre. Capítol 6. Planteja com fer visibles els trets sexistes dels continguts curriculars i els llibres de text. pautes per analitzar materials didàctics. propostes per elaborar materials didàctics alternatius que donin valor a les aportacions culturals i als sabers de les dones.

Seminari de Coeducació PFZ L’H 2008-2009 Guia de coeducació per als centres educatius: pautes de reflexió i recursos per a l’elaboració d’un projecte de centre. Capítol 7. Metodologies. processos d’ensenyament-aprenentatge. processos de treball professional entre col·legues. eixos per al disseny metodològic: la pròpia experiència, la participació, la responsabilitat, la inclusió.

Seminari de Coeducació PFZ L’H 2008-2009 Guia de coeducació per als centres educatius: pautes de reflexió i recursos per a l’elaboració d’un projecte de centre. Glossari Selecció bibliogràfica i de recursos pedagògics. Selecció d’enllaços d’internet. Guia de coeducació per als centres educatius: pautes de reflexió i recursos per a l'elaboració d'un projecte de centre (PDF) [PDF - 403 KB]  

Receptes per visibilitzar les dones en l’àmbit de l’educació Seminari de Coeducació PFZ L’H 2008-2009 Receptes per visibilitzar les dones en l’àmbit de l’educació Eulàlia Lledó Conjuntament amb la guia es distribueix una fitxa lingüística amb “receptes” per visibilitzar les dones en l’àmbit de l’educació.