Gestió del coneixement

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
LA NOTÍCIA I LA PREMSA Realitzat per: Beatriz Gracia Lillo i
Advertisements

ENERLOGY MONITORING Monitoritzar Gestionar Web Consums Aigua
Sistema de gestió APPCC
Impress 3... Posa-hi un fons!
El benchmarking, una eina que contribueix a la millora dels resultats
Sistemes de mesura i control per a l'agricultura.
Què és la tecnologia?.
PENSAMENTS O HABILITATS COGNITIVES
L'espectacle de la ciutat santa, protegida per un cèrcol de muntanyes, suscita l'actitud de profunda confiança en Déu, que es reflecteix en aquest.
Elaboració d’un mapa temàtic
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
ÚS DEL MÈTODE HISTÒRIC PER ARRIBAR A L’APRENENTATGE D’UN CONCEPTE.
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
Recursos Informàtics en Història
Proposta EC: definició, objectius i pressupost
Elaborado por:.
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
ESTRATÈGIA DE CONTRACTACIÓ TIC PER A LA TRANSFORMACIÓ DIGITAL DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA 28 d’agost de 2018.
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
PETITS REPORTERS Títol.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
Xarxes complexes i economia
Recordem què vol dir ser adolescent
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
TIC I NOVES APLICACIONS EN SALUT. LA VISIÓ DES DE LA CONSULTA
GESTIÓ PER PROCESSOS.
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
Una forma fàcil d'obtenir algunes fórmules
Comunicació Audiovisual
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
Potències de nombres racionals
PLA D’ORIENTACIÓ PROFESSIONAL
Programa Socialització de Llibres al CEIP LOLA ANGLADA
(Robert S. Baron & Norbert L.Kerr )
Un bocí de pastís...?.
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
Margin Management Concept
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
Recollida i ús de dades per al suport conductual en una escola
DISSENY GRÀFIC D’UN PORTAL DE TRANSPARÈNCIA PER AJUNTAMENTS
Carta d’un infant als seus pares.
EN EL VENTRE DE LA TEVA MARE
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
Implantació d'un sistema de gestió EMAS a la UPC.
TAP E2 DE LES RESPOSTES A LES PROPOSTES
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Prof. José Miguel Santacreu Soler Dep. d’Humanitats Contemporànies
TECNOLOGIA.
Sistema d’avaluació del Programa Democràcia Activa
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
El que cal saber sobre l’estafa del FLA
El treball en equip a la Xarxa: estratègies docents
I tu qui dius que sóc?.
La imatge corporativa Una eina fonamental en l’actualitat
Cap a una educació plurilingüe: conceptes clau, estratègies i eines
L’ de presentació Literatura i comunicació Gemma Gómez.
Projecte d’Itineraris Formatius
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Principi del canvi (immanent)
Propostes de millora en el GIR
Xarxa de Dones Directives i Professionals del Tercer Sector
més enllà del PIB: de la mesura a la política i les polítiques
Recursos d'informació en globalització i sostenibilitat
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
“La mare de Jesús” de T. Ll. de Victòria, evoca l’acollida
Estils i Plantilles Ms Word.
3 de 8 4 de 8 3 de 9 Quatre píndoles sobre el moviment de figures. VII Jornades ACG. Febrer Toni Gomà.
Transcripción de la presentación:

Gestió del coneixement

Extreure valor del coneixement

LA ROTACIÓ DEL CONEIXEMENT. ELS SIS PROCESSOS ADQUIRIR SOCIALITZAR ESTRUCTURAR INTEGRAR DETECTAR AFEGIR VALOR PERSONES I CONEIXEMENT MERCAT I TECNOLOGIA PRODUCTES PROCESSO S I SISTEMES LA ROTACIÓ DEL CONEIXEMENT. ELS SIS PROCESSOS

REGLES DE LA GESTIÓ DEL CONEIXEMENT INICIATIVA COMPROMIS GENEROSITAT

Per què és important la gestió del coneixement? El coneixement és important Sempre ho ha estat Però ara es mostra com l’únic avantatge competitiu sostenible I disposem d’eines per compartir-lo millor

La tecnologia Totes les organitzacions acaben tenint la mateixa tecnologia... La diferència està en com la fan servir... (el “valor en ús” de la tecnologia)

L’angoixa de la informació No tenim temps per absorbir tota aquesta informació...

La meva feina és, cada cop més, gestionar informació ... però gestionar informació serà cada cop més fonamental a la meva feina ...

Dues reflexions que marquen el context Per al centre: La clau del retorn de la inversió en TI pot estar, precisament, en com s'utilitzen per generar un coneixement diferencial, que doni major competitivitat al centre. Per al docent: El seu treball consistirà, cada cop més, en gestionar informació i generar coneixement.

i la informació que necessita L’objetiu final... Reduir la distància entre el professor i la informació que necessita

Dues fonts principals d’informació x documents persones Base de dades Cafè

Codificació Personalització Dues estratègies Informació explícita organitzada Focalització en bases de dades Solucions estàndar Orientat a re-utilitzar la informació Personalització Informació tàcita en les persones Focalització en comunicació social entre persones Solucions a mida Orientat a compartir la informació

L’objetiu final? Connectar a qui té preguntes, amb qui té respostes

La pràctica ens ensenya... La gestió del coneixement com a transferència de “bones pràctiques”

Eines tecnològiques Captura de rutines informacionals diàries Reposadors de coneixement (multimèdia) Sistemes de cerca Datamining y Textmining Agents intel·ligents Groupware i col·laboració Espais de discussió i mercats de coneixement Plataformes d’e-learning

Dues cares de la mateixa moneda La combinació d’una cultura d’intercanvi amb eines d’intercanvi

Eines socials Comunitats pràctiques Fires de coneixement Espais de pregunta/resposta Avaluació depenent de l’aportació o ús de coneixement Pressupost reservat per al mercat d’idees PeerAssist: ajut davant d’un nou projecte etc

“La” pregunta del docent... i a mi què !

3 principis de la gestió del coneixement L’aportació de coneixement per part de les persones és només Les persones saben més del que diuen i diuen més del que poden escriure. Les persones només saben el que necessiten saber quan necessiten saber-ho

Més persones que màquines Les claus... Més un procés dinàmic que un stock de coses Més persones que màquines