ALUMNAT ALTES CAPACITATS Pla Individualitzat

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Conxita Mayós Servei d’Ordenació Curricular
Advertisements

ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Elaboració de Plans Individualitzats
Cap a l’escola dels grans de la mà del CDIAP i l’EAP
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Què és un pla Individualitzat ?
La funció dels Centres d’educació Especial en el nou marc legal en relació amb l’escola ordinària.
DECRET PEL QUAL S’ESTABLEIX L’ORDENACIÓ DELS ENSENYAMENTS DE L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA 2007.
L’atenció a la diversitat i la LOE (l’escola inclusiva)
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
LÍNIES DE TREBALL EN ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
LES ALTES CAPACITATS DETECCIÓ l ACTUACIÓ EN L’AMBIT EDUCATIU
El Projecte Qualitat és la proposta pel canvi en el context de l’escola vers una cultura de la Qualitat que cerca la sistematizació com a procés per a.
APRENENTATGE MULTINIVELL
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
PETITS REPORTERS Títol.
PROPOSTA DE PROJECTE INTERDISCIPLINARI A TRAVÉS
L’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT I ELS PLANS INDIVIDUALITZATS
TIPUS D’ALUMNAT.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
Treball col·laboratiu
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
EL PLA INDIVIDUALITZAT
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
CEIP Mercè Rodoreda - Martorell Educació Primària
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
BIBLIOTECA ESCOLAR PuntEdu Curs 2007/08
Principis de l’entrenament
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
PERFILS JO BÉ NI IDEA NO Luz Pérez
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Grups interactius a L’Esquitx
ESTRATÈGIES D’ÈXIT EDUCATIU GRUPS INTERACTIUS CEIP DR. ALEMANY.
Seminari d’Educació Especial
Implantació d'un sistema de gestió EMAS a la UPC.
Presentació de 1r d’ESO Curs
Pla estratègic de desenvolupament econòmic local i l’ocupació del Vallès Oriental ( ) Presentació del Pla de treball Consell d’Alcaldes del.
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
Coneixements i idees previs
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Elaboració de Plans Individualitzats
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Formació per als equips directius d’educació secundària
Concreció de la resposta educativa en el PI (II Part)
Departamento de Pedagogia Aplicada
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
Concreció de la resposta educativa en el PI
Pla Integral de Salut Mental
Curs 18/19: Sessió 1 25/10/2018 Seminari de coordinació
En desplegar un currículum competencial haurem de prendre decisions que afectaran al model didàctic de cada docent.
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Presentació de resultats
Àrea d’Atenció a les Persones
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
Miquel Navarro i Oriach.
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Servei Educatiu Baix Llobregat 5 EAP B 07 Cornellà-St.J.Despí
Transcripción de la presentación:

ALUMNAT ALTES CAPACITATS Pla Individualitzat Seminari d’ Inclusió i NEE . Novembre 2014. Servei Educatiu Sant Martí Laura Herrero / Susana Calvo Psicopedagogues EAP Sant Martí

Normativa LOE. Llei Orgànica 2/2006 del 3 de maig. ( Preambul. art 71.2 / art.76/art 77 ) LEC. Llei /2009 De 10 de juliol. (art.57.6 educació bàsica/ art. 61.5 batxillerat / art 83.1i 2 Criteris d’ organització per atendre AC / art 86.3.b. Serveis Educatius . Resolució 10 de juliol 2013 de l’ atenció educativa a l’alumnat amb altes capacitats.

CONCEPTES SOBREDOTACIÓ . Perfil complexe que té en compte l’ alt nivell de recursos intel·lectuals , inclòs el raonament lògic, la creativitat, la bona gestió de la memòria i de captació de la informació. TALENT. Mostra una elevada aptitud en un àmbit o tipus d informació. Talents simples Talents complexos . Acadèmic ,Creatiu Científic , Social,Mecànic,Artístic,Verbal,Matemàtic,Corporal,Simbòlic,Estèti c,Intuïtiu PRECOCITAT. Implica un ritme de desenvolupament més ràpid. Fenòmen evolutiu.

SOBREDOTACIÓ MOTIVACIÓ FACTORS SOCIOCULTURALS FACTORS CREATIVITAT FACTORS SOCIOCULTURALS PERSEVERANÇA EN LES TASQUES FACTORS APTITUDINALS MOTIVACIÓ

Falses creences Aprenen sols. Sempre tenen bon rendiment i bones notes. S’ avorreixen i poden presentar problemes de conducta i de relació social . Cal que acabi primer tots els exercicis, i tasques del grup- classe, per poder fer ampliació o enriquiment Aprenen si troben el recolzament adequat. Necessiten l’ experiència i l’ implicació del professorat. L’avorriment i presentar problemes conductuals si els objectius educatius no es corresponen amb les seves capacitats i interessos.

L’ atenció a l’ alumnat AC a l’ escola dins un marc inclusiu. L’ atenció a la diversitat .Mesures metodològiques i organitzatives de centre i estratègies d’ aula . Continuum de mesures de les més ordinàries a les més excepcionals: Ampliació de continguts curriculars / Enriquiment / Acceleració

DETECCIÓ DETECCIÓ alumnes Altes capacitats a l’ Escola : Partint d’ un alumne/a concret. Detecció sistemàtica. Screening. AVALUACIÓ PSICOPEDAGÒGICA en el context educatiu. Implicació PROFESSORAT, ALUMNE/A I FAMÍLIA: la planificació conjunta d’una resposta educativa consensuada.

EL PLA INDIVIDUALITZAT Document que inclourà totes les actuacions i mesures que es duran a terme amb l’ alumne. El model / plantilla de Pla Individualitzat que el centre utilitza pot servir per alumnes amb AC.

EL PLA INDIVIDUALITZAT Inclourà les propostes més específiques per atendre les necessitats educatives de l’alumne/a metodològiques i organitzatives Per ex:Enriquiment. Diferents agrupaments. Propostes d’ escolarització:Compactació. Acceleracions parcials per a una o varies matèries. Acceleració total que implica reeducció de la durada d’una etapa o cicle. Altres mesures externes al centre educatiu. Activitats relacionades amb àmbits d’ interès de l’ alumne/a.

AMPLIACIONS Ampliacions curriculars -Verticals / àrea específica Continguts de cicle .Altres continguts -Horitzontals / interdisciplinaris Individuals o amb grup de participació Recerca temàtica Les ampliacions són adaptacions del currículum .S’ apliquen de forma temporal

ENRIQUIMENT Desenvolupa habilitats cognitives , no és solament ampliar continguts .Aprendre a pensar. Aprendre a aprendre. Enriquiment : Taxonomia de Bloom . Treball per projectes. Intel·ligències múltiples

Enriquiment Taxonomia de Bloom DOMINIS Conèixer - Observar, Conèixer, Recordar Comprendre – Entendre, ordenar, agrupar,inferir. Aplicar- Modificar, relacionar, construir . Analitzar –Organitzar, classificar.explicar Sintetitzar. Treure conclusions . Avaluar.

Enriquiment des del model CAIT (Constructiu,Autoregulat,Interactiu,Tecnològic ) En cadascuna de les etapes s’ inclou : Penso. Actuo i aprenc, Reflexiono . Contextualització / Sensibilització. Planificació. Elaboració. Personalització /Pensament crític. Aplicació a les diferents àrees. Avaluació.

EXEMPLE ENRIQUIMENT ELS VOLCANS .

Estratègies d’aula Treball cooperatiu. Web Quest. Treball per projectes . Treball per experts. Tallers creatius. Carpetes creatives. Racons específics. El banc del temps. Programes específics per aprendre a pensar Resolució creativa de problemes.

Família Demanda de la família. Assessorament a la família .Sentiments / Dubtes. Relació família/ escola. Participen de les decisions. Pla Individualitzat