Psicopedagogia del joc

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ CdA Empúries.
Advertisements

ELS LLENGUATGES VISUALS
6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
Central solar (parque El Coronil)
Les amistats estan fetes de trossets....
SERVEI DE MENJADOR INFANTIL / PRIMÀRIA.
TEORIES DEL JOC AL SEGLE XX
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
JOCS INTERCULTURALS I MULTICULTURALS
TALLER DE JOCS Aquest any hem iniciat un nou taller a Primària ...
VISITEM LA RESIDÈNCIA.
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
1 u n i t a t L’educador infantil.
Elena Prieto Amengual Marina Reus Busquets Maria Roig Paredes
1 u n i t a t El joc.
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
Les bones pràctiques per a la educació en família
CICLE D’EDUCACIÓ INFANTIL
FORMES JURÍDIQUES D’EMPRESES
PETITS REPORTERS Títol.
PSICOMOTRICITAT.
Creació d’un mapa personalitzat
GESTIÓ PER PROCESSOS.
I ARA, QUÈ PUC FER?.
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
PRESENTACIÓ CRÈDIT DE SÍNTESI 1r ESO
Programa BIBE: perspectives de futur
MAPES MENTALS TONI BUZAN
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
Escola Sant Sant Josep Oriol
DEL TEXT INFORMATIU AL TEXT DIDÀCTIC
NOVETATS ESPAI MARGALEF
L´assaig de postguerra
Un test per pensar... Materials de
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
TALLER DE JOCS Aquest any hem iniciat un nou taller a Primària ...
AIGUAMOLLS DE L’ALT EMPORDÀ.
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
Grups interactius a L’Esquitx
REVISIÓ DELS DOCUMENTS DE FONOLOGIA I LLENGUATGE
El màrqueting i els seus elements
Objectiu Educatiu Trienni
INDEX 1.- Introducció 2.- Abast i objectius del projecte
Potser la seva vestimenta deia el que la seva ànima volia reflectir
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
La dieta dels futbolistes
Tres en ratlla.
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
SALUT MENTAL.
IV Concurs Bíblic Informàtic
ELABORAR-DESCOBRIR-IMAGINAR Diferents maneres de créixer jugant
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Introducció Al posicionament Web.
CONCURS INVENTEM-REPTE REAL
Continuació: el temps II
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
ELS AMBIENTS A EDUCACIÓ INFANTIL
Tatiana Fichter Nogal Bárbara Congost Gascó.
Les 10 PISTES per desenvolupar les activitats TIC...
El Salm 135 de Schütz canta l’amor etern de Déu
Coral de les 10 verges que esperen el retorn de Jesús. Bach
L’HANDBOL A L’ESCOLA.
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
MERCURI MART PLUTÓ SATURN VENUS NEPTÚ JÚPITER URÀ TERRA
CASAL D’ESTIU IL·LUSIONS 2016
Convivència i Mediació Escolar
“La mare de Jesús” de T. Ll. de Victòria, evoca l’acollida
“Les Ciències de la naturalesa al Treball per Tasques”
Transcripción de la presentación:

Psicopedagogia del joc 30 d’octubre de 2011 Òscar Garcia Marta Merino Curs de monitors CM - 222 - Cal Tatxero -

Característiques del joc Què implica el joc ? Definició del joc Característiques del joc La socialització del l’infant Recursos Classificació del joc Esquema del procès d’un joc El monitor/a – educador/a

1.- Característiques del joc. Segons FROEBEL És una activitat lliure, espontània, voluntària i escollida lliurement. Serveix per a desenvolupar capacitats corporals i selectives del nen. El joc produeix plaer El joc és ordre i crea ordre El joc és acció i participació activa. Un dels motors principals del joc és el desig de ser gran. La vida de l’infant és joc.

2.- Què implica el joc ? CRÈIXER Desenvolupament físic Desenvolupament emocional Desenvolupament social EDUCAR La seguretat L’autonomia La llibertat Els valors de la cultura

3.- Definició del joc. Segons HUIZINGA El joc és l’acció o ocupació lliure que es desenvolupa dins uns límits espacials i temporals determinats, amb unes normes absolutament obligatòries i lliurement acceptades. L’acció té un fi en si mateixa i està acompanyada d’un sentit lúdic i d’alegria.

Jugar és la clau per entrar i sortir d’aquest món. - Fidel Delgado - “És la finalitat de la infància” - Claperade - L’home és només lliure quan juga i jugar no ha de ser un parèntesi de la nostra vida sinó una part essencial d’ella mateixa. - Schiller - És una activitat generadora de plaer que no es realiza amb una finalitat exterior a ell, sino per si mateixa - Rüsself - Perquè juga l’infant ? Juga perquè juga. El “Perquè” desapareix en el joc. El joc no té “perquè”. Juga mentre juga. - Martin Heidegger -

- Marc psicopedagògic del joc. 3 -5 ANYS 6-7 ANYS 8-9 ANYS 10-11 ANYS 12-15 ANYS INTERESSOS EGOCÈNTRICS Necessita aprovació Separació de sexes L’amic és important Domini de la colla Necessita menys el monitor Observa a l’altre sexe Valorat pel grup Vol llibertat CAL EDUCAR Compartir Normes senzilles Potenciar el grup Valorar l’altre Sinceritat, honradesa Les trampes Cooperació Esportivitat Monitor: tracte més directe JOCS Variats i curts sensorials Amagar curses Esportius Habilitats motrius Grans jocs Introducció normes complexes Jocs d’equip Estratègia (jocs de taula) Planificar-se’ls Muntatges-fires

4.- La socialització de l’infant. L’evolució del joc dins el grup. Maduresa del grup Jocs de presentació Afirmació Confiança Comunicació Cooperació

5.- Classificació del joc En els reculls de jocs existents, hi ha uns paràmetres que cal tenir presents; tals com: Exterior – interior Segons durada Segons edat Segons material Actualment, però que ja no ens serveixen per classificar els jocs…

5.- Nova classificació del joc Les relacions entre els participants. Praxologia motriu Jocs de desafiament Jocs de cooperació Jocs d’oposició Jocs de Cooperació-Oposició

6.- El monitor/a – educador/a: Actituds de l’educador en el joc. Dictador ANIMADOR CONTROLADOR Protagonista OBSERVADOR Desqualificador TÈCNIC Subjectiu

7.- Esquema del procès d’un joc. 2n. Ambientació 1r. Com es tria el joc 3r. Presentació La fitxa del joc 4t. Assimilació de les normes 8è. Avaluació 7è. Final del joc 5è. Organització 6è. Realització del joc

On veure jocs tradicionals 8.- Recursos: On veure jocs tradicionals http://www.firadeljoc.cat/ http://www.elcae.org http://www.tocati.it

8.- Webs d’interès http://www.jouscout.com/jocs.htm http://www.jocsinfantils.cat http://www.jocs.org http://juguemoensplantem.wordpress.com/ http://tatxero2011.wordpress.com/

Quan protestava i li deia al pare que no tenia joguines ell em deia, assenyalant-me el front: Aquesta, aquesta és la teva joguina. - Charles Chaplin -

Psicopedagogia del joc 30 d’octubre de 2011 Òscar Garcia Marta Merino Curs de monitors CM - 222 - Cal Tatxero -

En funció de: Monitors Activitat Recursos econòmics Temps Grup d’infants Activitat Equipaments i material Recursos econòmics Temps

Aspectes interns del joc: Grup d’infants Edat Maduresa grup Equipaments i material Localització espacial Materials Monitors Funcions Responsabilitats Disponibilitat Activitat Planificació Progressió Recursos Econòmics Financiació Diners activitat Temps Durada dies Hores destinades

La fitxa de joc: La fitxa del joc és la radiografia del joc, aquell document on es mostra tota la informació possible del joc. Per tant, la fitxa del joc ha de ser el més completa possible donant els detalls de la informació següent: SEN’DIU Destaquem el nom del joc i els possibles altres noms. ES JUGA A Llocs on hem vist que s’hi juga. HAURÍEM DE SER Nombre mínim de jugadors. TRIGAREM Temps aproximat que dura el joc. ENS CAL Material imprescindible per poder jugar. HA SORTIT Detallar la font on hem trobat el joc. SOM-HI! Explicació del funcionament i de les normes del joc. ALGUNA COSA MES ? Observacions del joc. DIBUIX Il.lustració. ÉS UN JOC DE... Desafiament / Oposició / Cooperació / Cooperació-oposició 20