PRIMERS AUXILIS DINS D’UNA ESCOLA DE SECUNDÀRIA

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
SAPS TOT ALLÒ QUE ET POT INTERESSAR DE LES DROGUES PER PODER PRENDRE LES DECISIONS QUE MÉS ET CONVINGIN?
Advertisements

Prevenció i salvament en muntanya III
CASAP Can Bou Intranet Sistema d’informació i comunicació en un centre d’atenció primària t CALASS BRUSELES 2008 Eva Marimon - Andreu Baiget Antoni Peris.
Judit Catalán Yáñez FISIOTERAPEUTA
PASAPALABRA DIABETIS A Z B Y C X D W E V F U G T H S I R J Q P K L O Ñ
Salut mental i prevenció
1 u n i t a t L’educador infantil.
Què és un pla Individualitzat ?
FORMACIÓ CONTINUADA · DAP CAMP DE TARRAGONA
EL NEN/A AMB TDAH “ORIENTACIONS PER A LES FAMÍLIES”
UNITAT DE DETECCIÓ I PREVENCIÓ DEL MALTRACTAMENT INFANTIL (UDEPMI)
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
El Club de Futbol Femení de St.Roc DISSENYA EL BLOG DEL SEU EQUIP
PETITS REPORTERS Títol.
Instruccions Accidents Esportius
Mètode Dalcroze La música, l’expressió corporal, la dansa i el moviment com a factors d’integració i convivència. La Autors: Mariona Farrés i Patrícia.
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
TREBALLS D’ATENCIÓ AL PÚBLIC
1 u n i t a t Els primers auxilis.
PONÈNCIA. Denuncies associades a PRL (psicosocials).
Àrea d’Afers Acadèmics
SUPORT VITAL BÀSIC Primers auxilis INSTITUT DE NAVARCLES
PROFESSIONALS EDUCATS PER UN DESENVOLUPAMENT HUMÀ I SOSTENIBLE
FERIDES HEMORRÀGIES CONTUSIONS TRAUMATISMES CREMADES
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
ETIQUETES DELS PRODUCTES QUÍMICS
Crèdit 4: Tècniques Bàsiques d’Infermeria
Varicel·la Naomi Muñoz Luque.
EL PLA INDIVIDUALITZAT
Curs de Suport Vital Bàsic & Desfibril·lador Extern Automàtic
PASSOS PER MEDIAR UN CONFLICTE
1- Quan els esportistes estiguin fent bé les coses, dóna´ls molts
P E L C 0 a 3 anys Programa Per l’Estimulació Del Llenguatge
PRIMERS AUXILIS OBJECTIU PRINCIPIS D’ACTUACIÓ EN PRIMERS AUXILIS (PAS)
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
NUTRICIÓ I PREVENCIÓ DEL CÀNCER DE MAMA
FORMACIÓ EN PREVENCIÓ DE RISC BIOLÒGIC PELS PROFESSIONALS D'INFERMERIA
Un territori equilibrat i ben connectat Política territorial Un territori equilibrat i ben connectat La República Catalana és l’oportunitat per redissenyar.
Què existeix i què no existeix.
en els centres educatius de la ciutat de Barcelona
PROTOCOL MUNICIPAL D’ACTUACIÓ PER FER ÚS DEL DESFIBRIL·LADOR
Gestió de les emocions PEX. SPR Curs U B.
2. L’utilitarisme de Stuart Mill
AL NOSTRE INSTITUT #AQUÍPROUBULLYING!
CUAP Ciutat Vella-Peracamps
15 de novembre Dia sense alcohol
Coneixements i idees previs
CLASSIFICACIÓ D'EMERGÈNCIES:
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
ALTRES MESURES DE PREVENCIÓ I PROTECCIÓ CONTRA INCENDIS
Evolució des de 2016: revisió i ajust a les lliçons apreses des del 17 d’agost de 2017 Pla Hospitalari de Resposta a Incidents amb Múltiples Afectats (IMA-MAR)
PRIMERS AUXILIS OBJECTIU PRINCIPIS D’ACTUACIÓ EN PRIMERS AUXILIS (PAS)
COSSOS DE SEGURETAT.
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
Cap a l’FCT en els cicles LOE
LA SEGURETAT ÉS FEINA DE TOTS NECESSITEM LA VOSTRA COL·LABORACIÓ
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
LES ITS: Mecanismes de transmissió i prevenció
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Transport incorrecte de l’escala Transport correcte de l’escala
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
Als de la Bisbal tan els fots quedar bé com mal.
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
Pureza de Maria Escola de pares - infantil
AL NOSTRE INSTITUT #AQUÍPROUBULLYING!
COM FER UNA EXPOSICIÓ ORAL
Sentiments cliqueu.
Índex 1. Què és el “Semàfor dels Valors”?
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
Transcripción de la presentación:

PRIMERS AUXILIS DINS D’UNA ESCOLA DE SECUNDÀRIA PROFESSORA: IOLANDA SALAMANCA ALUMNES: ALBA BLANCH MARGO SLUPSKA NAIMA DAHOU

INTRODUCCIÓ Els primers auxilis: són els procediments i tècniques que de forma immediata no professional, rep una persona després d’un accident o una malaltia sobtada.

OBJECTIUS Assegurar el manteniment de les constants vitals: conservar la vida. No agreujar l’estat general de la víctima o les lesions que pugui presentar. No realitzarem una actuació incorrecta “Tan sols farem allò del que estem totalment segurs”. Una bona assistència inicial ajudarà a la recuperació tant física com psicològica. Col·laborar en la recuperació Assegurar al trasllat dels accidentats en les millors condicions possibles a un Centre Sanitari

MARC LEGAL 1.L'obligaciód'actuar: 2.El consentiment de la víctima: • Ser major d'edat. • Estar en plena possessió de les seves facultats mentals per tal de poder entendre que és el que li està passant. • És fonamental que aquesta negativa es produeixi davant de testimonis o bé fer-li signar un document. 3.La responsabilitat legal Cal fer tan sols allò que sabem fer i que sabem que pot ajudar la víctima. Mai assumir riscos que no cal assumir.

Continguts Manteniment Administració de medicament FARMACIOLA Continguts Manteniment Administració de medicament

FARMACIOLA Protocol: Prop de cada farmaciola i en un lloc visible hi ha d'haver unes instruccions bàsiques de com actuar davant de qualsevol situació d'emergència. El director o directora ha de garantir el coneixement d'aquestes instruccions per part de tot el personal del centre. Davant d'una situació d'emergència cal: No deixar sol l'alumne. Trucar al 112 (si és possible amb el CIP de l'alumne a mà). Avisar la família.  

PRINCIPIS BÀSICS ABANS D’ACTUAR Protecció Identificar fins on sigui possible el problema/lesió que afecta a la víctima. Aplicar el tractament adequat a cada persona. Actuar amb calma i sentit comú Atendre amb seguretat: la víctima necessita sentir-se segura i en bones mans. Parla amb ella, tranquil•litzar-la... Seguretat personal: Normes de prevenció per evitar infeccions creuades: rentat de mans abans d’actuar, si és possible, guants. Tapar-nos les ferides que tinguem. Afrontar l’estrès: Un cop acabada l’actuació, es bo que en parleu amb els companys de l’equip, no amagueu els sentiments.

COM ACTUAR EN CAS D’EMERGÈNCIA

COM ACTUAR EN CAS D’EMERGÈNCIA AVALUACIÓ PRIMÀRIA I SECUNDÀRIA 1r. Avaluació primària o dels signes vitals: consciència, respiració i pols (actualment es desaconsella que les persones no expertes en valoració de ferits realitzin l’exploració del pols 2n. Avaluació secundària o completa: sempre de cap a peus i cercant: hemorràgies, fractures obertes, deformitats, sensibilitat, mobilitat, fluïdesa... Si hi ha més d’una persona víctima de l’accident, l’ordre d’atenció es determinarà segons la presència de: 1. Aturades cardíaques o respiratòries. 2. Hemorràgies greus o xoc. 3. Estat d’inconsciència. 4. Fractures obertes o ferides greus. 5. Fractures tancades o ferides lleus. En tot moment parlarem amb la víctima i tractarem de tranquil·litzar-la.

COM ACTUAR EN CAS D’EMERGÈNCIA VES

Situacions que poden necessitar l’atenció de primers auxilis Situacions d'emergència: Cossos estanys ( a l’ull, orella, nas...), ferides i contusions, hemorràgies (internes i/o externes), pèrdua de consciència, traumatismes ( esquinç, luxació, fractura, lesió de columna), trastorn per excés de calor o fred. Atenció als alumnes amb malalties cròniques: Diabètis, atac d’asma, epilèpsia... Malalties comunes: mal de panxa, febre, vòmits, diarrea, mal de cap...

POSICIÓ LATERAL DE SEGURETAT PLS

FITXA MÈDICA DE L’ALUMNE/A

FITXA MÈDICA DE L’ALUMNE/A

CAS PRÀCTIC: POSSIBLE FRACTURA DE CLAVÍCULA MITJANS FORTUNA:

BIBLIOGRAFIA http://agora.xtec.cat/ies-antoni- pous 13:38 11/11/2016 http://educacio.gencat.cat/documents/IPCNormativa/DOI GC/GEST_Seguretat_salut.pdf   11/11/2016 10:40h https://eapnavasbalsarenyics.files.wordpress.com/2013/04 /primers_auxilis_-_ca.pdf  22/11/2016 12:28

per l’atenció i col·laboració