La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Crèdit 4: Tècniques Bàsiques d’Infermeria

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Crèdit 4: Tècniques Bàsiques d’Infermeria"— Transcripción de la presentación:

1 Crèdit 4: Tècniques Bàsiques d’Infermeria
BLOC 1 BLOC 2 BLOC 3

2 ORGANITZACIÓ DEL CRÈDIT
La impartició del crèdit 4, de 279 hores, s’ha concebut en tres blocs tenint en compte els continguts i la temporització. D’aquesta manera, aquest crèdit pot ser impartit per tres professors diferents. Els Blocs 1 i 2, al ser més procedimentals, desdoblen dues de les tres hores setmanals assignades. El Bloc 3, per la seva naturalesa més teòrica, no es desdobla. La taula següent indica les correspondències entre les UD, els trimestres en que s’imparteixen i les pàgines del text de referència: Tècniques Bàsiques d’Infermeria Ed. Altamar

3 Durant cada trimestre s’impartiran de forma simultània els següents blocs didàctics:
Nom del bloc didàctic Ponderació BLOC 1: AJUDAR AL PACIENT A RESPIRAR 33,3% BLOC 2: AJUDAR AL PACIENT A MENJAR I BEURE i EXCRETAR BLOC 3: AJUDAR AL PACIENT A RELACIONAR-SE I INTERVENCIONS ESPECIALS

4 Llibre Crèdit 4: BLOC1, BLOC2 i BLOC 3
Tècniques Bàsiques d’Infermeria Ed. Altamar

5 1r Trimestre 2n Trimestre 3r Trimestre
BLOC 1: AJUDAR AL PACIENT A RESPIRAR UD10: L’aparell circulatori. Anatomofisiologia I malalties (1r triemestre). Sistema limfàtic I sang (3r trimestre) UD11: Els signes vitals UD12: Ajudar al pacient amb dificultats respiratòries. Oxigenoteràpia (2n trimestres) fisioterapia respiratòria (3r trimestre) 248- 270 UD9: L’aparell respiratori. Anatomofisiologia (2n trimestres) i malalties (3r trimestre) BLOC 2 : AJUDAR AL PACIENT A MENJAR I BEURE i EXCRETAR UD13: L’aparell digestiu. Anatomofisiologia (1r trimestre) i malalties (2n trimestre) UD15: Ajudar al pacient amb dificultats digestives UD14: L’alimentació equilibrada i les dietes terapèutiques UD16: L’aparell excretor. Anatomofisiologia I malalties (3r trimestre) UD17: L’ajuda a l’excreció.   BLOC 3: AJUDAR AL PACIENT A RELACIONAR-SE I INTERVENCIONS ESPECIALS UD18: El sistema nerviós (1r trimestre) UD19: El sistema endocrí (1r trimestre) UD20: Els sentits (2r trimestre) UD21: Els òrgans sexuals (2r trimestre) UD22: L’embaràs, el part i el nounat (3r trimestre) UD23: Les intervencions quirúrgiues (3r trimestre) UD24: Les cures després de la intervenció quirúrgica (3r trimestre)

6 Procediments 50% Conceptes Actitud
S’avaluarà mitjançant activitats, qüestionaris a l’entorn Moodle i a través de proves pràctiques**. En les proves pràctiques una falta greu*, per omissió o mala praxis, pot ser condició per a no superar la prova. *Es consideren faltes greus aquelles que poden perjudicar seriosament al pacient o al professional sanitari assistencial. Dins de cada rúbrica o graella d’avaluació de les proves pràctiques, a més dels ítems propis de la tècnica procedimental, també es podran avaluar aspectes actitudinals, relacionats amb l’aspecte i actitud de l’alumne vers al pacient o maniquí. Exemples d’aquests aspectes actitudinals són el tracte i comunicació, així com bona gestió del material i residus, entre d’altres. Si no es realitza cap prova pràctica durant algun dels blocs trimestrals, part d’aquest percentatge de procediments pot passar a formar part de l’apartat de conceptes d’aquell bloc. Conceptes 45% S’avaluarà mitjançant activitats, qüestionaris a l’entorn Moodle i a través de proves teòriques**. Si no es realitza cap prova teòrica durant algun dels blocs trimestrals, part d’aquest percentatge de conceptes pot passar a formar part de l’apartat de procediments d’aquell bloc. Actitud 5% S’avaluarà de forma continuada, a través de l’activitat a l’aula i als tallers, tenint en compte alguns dels següents ítems: Interès, iniciativa, positivisme i responsabilitat durant la realització de les activitats. Actitud vers el professorat i els companys/es. Realització, en el temps marcat, de les activitats i treballs proposades pel professorat Portar el material i vestimenta que es demani per les diferents activitats Manteniment adequat de l’àrea de treball Gestió del material, del taller i dels residus Treball en equip Puntualitat i assistència a les activitats d’aula Una actitud negativa o passiva (no portar bata, no realitzar les activitats procedimentals, no recollir el taller…) pot restar puntuació de la qualificació final del bloc trimestral, fins 0,1punt /sessió.

7 Avaluació Avaluació ordinària: Hi ha tres avaluacions durant el curs. Els criteris d’avaluació son els abans esmentats Avaluació extraordinària: A final de curs per aquells alumnes amb alguna avaluació suspesa. Els exàmens de l’avaluació extraordinària son de la matèria suspesa (per avaluacions) Conceptes: proves escrites/proves de Moodle (45%) Procediments: proves pràctiques/ deures/ activitats d’aula (50%) Actituds poden restar 0,1 punts de la nota final falta d’assistència, comportament, atenció, participació a les classes, atavell, material (bata/recollidor de cabell) (5%) NOTA FINAL= (50% X procediments)+(45% x conceptes)+(5% x actitud)

8 ** Per aprovar la prova teòrico-pràctica s’ha d’obtenir una qualificació mínima de 5 punts sobre 10 i superar la part pràctica sense realitzar faltes greus*. *Es consideren faltes greus aquelles que poden perjudicar seriosament al pacient o al professional sanitari assistencial. La qualificació final del crèdit 4 a extraordinària s’obtindrà a partir ** L´alumne/a que per causa justificada no es presenti a una prova d’avaluació ordinària, tindrà dret a fer-la a final de curs, abans de la convocatòria extraordinària. No hi ha exàmens de recuperació

9 AVALUACIÓ EXTRAORDINÀRIA
En cas que l’alumne/a perdi el dret d’avaluació o no hagi aprovat algun dels blocs trimestrals, tindrà dret a una avaluació extraordinària a final de curs. Aquesta avaluació es realitzarà a través d’una prova teòrico-pràctica per cada bloc trimestral no superat. Per aprovar la prova teòrico-pràctica s’ha d’obtenir una qualificació mínima de 5 punts sobre 10 i superar la part pràctica sense realitzar faltes greus*. *Es consideren faltes greus aquelles que poden perjudicar seriosament al pacient o al professional sanitari assistencial. La qualificació final del crèdit 4 a extraordinària s’obtindrà a partir

10

11 Podreu entrar amb: Nom d’usuari Contrasenya La vostra tutora us la facilitarà a començametns de curs.

12

13

14 MATERIAL : Fonendoscopi (opcional) Bata i/o pijama blanc
ES OBLIGATORI PORTAR SEMPRE LA BATA DURANT ELS PROCEDIMENTS. L’incumpliment d’aquest aspecte – al igual que altres actituds negatives - descomptaràn 0,1 punts en cada ocasió. La suma de negatius s’aplicarà a la nota final d’avaluació.

15 És responsabilitat de l’alumne consultar diàriament el Moodle i seguir el curs.
Les activitats i material complementari s’anirà presentant en el Moodle amb data d’impartició. D’aquesta manera es facilita el seguiment del curs a aquells alumnes que no hagin pogut assistir a classe aquell dia i als alumnes semipresencials. És responsabilitat de l’alumne portar totes les tasques actualitzades. Cada procediment te una fitxa que heu de baixar del Moodle i portar-la al taller a demanda de la professora. D’aquesta manera es facilita que els alumnes amb faltes d’assistència o semipresencials puguin saber sempre els procediments en curs i les dates d’expiració de cadascun. En tot moment, cada alumne podrà consultar els procediments que ha entregat i la seves qualificacions en el quadern de qualificacions. És responsabilitat de l’alumne sol·licitar a la professora la realització del procediment no fet. Els alumnes que, per faltes d’assistència, status semipresencial o per haver-se incorporat més tard al cicle, no hagin fet els procediments, hauran de fer-los a demanda. En cas d’omissió, aquell procediment tindrà una qualificació de “0”.


Descargar ppt "Crèdit 4: Tècniques Bàsiques d’Infermeria"

Presentaciones similares


Anuncios Google