Teoria de les intel·ligències múltiples: Punts clau

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El Plan de Comunicación UPC Sostenible 2015
Advertisements

ELS LLENGUATGES VISUALS
6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
Ciència, tècnica i societat
Com estudiar… El subratllat Organització de la informació Esquemes
Escola Montserrat Sant Just Desvern
Les competències i la coeducació
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
ORIENTACIÓ ACADÈMICA INS JÚLIA MINGUELL.
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
1 u n i t a t L’educador infantil.
La comunicació en les relacions socials
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
Característiques i classificació.
Projecte “rED M”: Una eina per atendre la diversitat
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
Estudi per a la identificació de
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
Les bones pràctiques per a la educació en família
Avinguda Sant Bernat Calbó, 8 – Vic – Tel
L’Expressió escrita.
I ARA, QUÈ PUC FER?.
L´entusiasMat ens entusiasma!!!.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
INTEL·LIGÈNCIES MÚLTIPLES I ESTRÀTEGIES DOCENTS
1. Aristòtil 1.4 El problema de l’ésser humà i del coneixement
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
UTILITZACIÓ DE GINYS EN EDUCACIÓ INFANTIL 3 ANYS
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
Glòria Durban, Anna Blasco Olivares (2010)
Les competències i la coeducació
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
TALLER 2 TUTORIA, RELACIONS AMB LES FAMÍLIES I SERVEIS EXTERNS.
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
REVISIÓ DELS DOCUMENTS DE FONOLOGIA I LLENGUATGE
ACTITUDS I APTITUDS D’UN EMPRENEDOR Novembre 2004
La gestió curricular de competències
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
Distribucions importants en Inferència estadística
TECNOLOGIA.
Proposta metodològica inclusiva per treballar en contextos plurilingües l’aprenentatge de les ciències i la llengua i el desenvolupament del treball cooperatiu.
Treball i aprenentatge en xarxa
Catàleg de llocs de treball del CPNL
Thinkató Instruccions
ELABORAR-DESCOBRIR-IMAGINAR Diferents maneres de créixer jugant
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Mapes conceptuals Jordi Guim.
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
IES CAN PUIG CURS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
El currículum a l’educació primària
La consciència fonològica a P-5 i 1er
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Coneixement del medi natural
Les intel·ligències múltiples
CASAL D’ESTIU IL·LUSIONS 2016
Convivència i Mediació Escolar
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
“Les Ciències de la naturalesa al Treball per Tasques”
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
AL NOSTRE INSTITUT #AQUIPROUBULLYING!
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Transcripción de la presentación:

Teoria de les intel·ligències múltiples: Punts clau Planteja una concepció essencialment pluralista de la ment Per designar la competència cognitiva és més adequat parlar en termes d’un conjunt d’habilitats, talents o capacitats mentals Elaborat per Ma Dolors Massa i Pilar Surís

“Intel·ligències” proposades per Gardner Intel·ligència musical Intel·ligència cineticocorporal Intel·ligència logicomatemàtica Intel·ligència lingüística Intel·ligència espacial Intel·ligència interpersonal Intel·ligència intrapersonal Intel·ligència naturalista Elaborat per Ma Dolors Massa i Pilar Surís

INTEL·LIGÈNCIES MÚLTIPLES Necessitem totes les intel·ligències. Totes són igualment importants. Es combinen de forma única en cada ésser humà. Totes les persones les tenim totes en diferents graus de desenvolupament. Elaborat per Ma Dolors Massa i Pilar Surís

Descripció de les intel·ligències de Gardner Intel·ligència musical Capacitat per reconèixer, apreciar i produir ritmes, tons, timbres i acords de veu i/o instruments Intel·ligència cineticocorporal Habilitat per controlar els moviments del cos i manipular objectes amb destresa Intel·ligència logicomatemàtica Capacitat per resoldre problemes o generar productes utilitzant la lògica o les matemàtiques Elaborat per Ma Dolors Massa i Pilar Surís

Descripció de les intel·ligències de Gardner Intel·ligència lingüística Capacitat i habilitat per utilitzar i estructurar els significats i funcions de les paraules i del llenguatge d’una manera eficaç, ja sigui oralment o per escrit. Intel·ligència interpersonal Capacitat per comunicar-se amb els altres i saber tractar els conflictes Elaborat per Ma Dolors Massa i Pilar Surís

Descripció de les intel·ligències de Gardner Intel·ligència intrapersonal Capacitat per accedir als sentiments propis, discernir i reflexionar sobre les emocions íntimes i els processos del pensament (metacognició) Intel·ligència naturalista Capacitat per comprendre l’entorn natural i treballar-hi amb eficàcia Elaborat per Ma Dolors Massa i Pilar Surís

Algunes consideracions Totes les persones tenen aquestes intel·ligències en algun grau Totes les persones són diferents en relació al grau i en la combinació en què les posseeixen Elaborat per Ma Dolors Massa i Pilar Surís

Implicacions de la teoria en l’àmbit educatiu Implicacions vertebrades en dues idees bàsiques: Rebuig frontal a l’ensenyança uniforme Necessitat de situar la comprensió com a objectiu fonamental de l’educació tot considerant les diferents intel·ligències dels alumnes Elaborat per Ma Dolors Massa i Pilar Surís

Estratègies didàctiques dins el marc de les intel·ligències múltiples Algunes estratègies adreçades a la intel·ligència lingüística: Narració de contes o històries Pluja d’idees Gravacions de la pròpia paraula Filmacions Portar un diari Publicacions Elaborat per Ma Dolors Massa i Pilar Surís

Estratègies didàctiques dins el marc de les intel·ligències múltiples Algunes estratègies adreçades a la intel·ligència logicomatemàtica. Càlculs i quantificacions Classificacions i categoritzacions Interrogació socràtica Pensemant científic Elaborat per Ma Dolors Massa i Pilar Surís

Estratègies didàctiques dins el marc de les intel·ligències múltiples Algunes estratègies adreçades a la intel·ligència espacial Senyals amb colors Metàfores visuals Elaboració de vinyetes Suport TIC Plasmar idees en dibuixos Utilitzar símbols gràfics en les explicacions Creacions artístiques dels alumnes Elaborat per Ma Dolors Massa i Pilar Surís

Estratègies didàctiques dins el marc de les intel·ligències múltiples Algunes estratègies adreçades a la intel·ligència corporalkinètica: Respostes corporals Teatre a l’aula Mímica per explicar conceptes Pensament manual Mapes corporals Elaborat per Ma Dolors Massa i Pilar Surís

Estratègies didàctiques dins el marc de les intel·ligències múltiples Algunes estratègies adreçades a la intel·ligència musical Ritmes i cançons Música per a la supermemòria Elaborat per Ma Dolors Massa i Pilar Surís

Estratègies didàctiques dins el marc de les intel·ligències múltiples Algunes estratègies adreçades a la intel·ligència interpersonal: Grups cooperatius (treball en equip) Escultures vivents Jocs de taula Concursos amb cabuda per a tothom Elaborat per Ma Dolors Massa i Pilar Surís

Estratègies didàctiques dins el marc de les intel·ligències múltiples Algunes estratègies adreçades a la intel·ligència intrapersonal: Períodes de reflexió d’un minut Donar significat a l’aprenentatge Oportunitas per triar Moments per expressar els sentiments Material d’autoreflexió Sessions i /o materials per definir objectius Elaborat per Ma Dolors Massa i Pilar Surís

Elaborat per Ma Dolors Massa i Pilar Surís Planificació de les activitats d’ensenyament/aprenentatge dins el marc de les intel·ligències múltiples Triar un tema, unitat o apartat de la vostra matèria Plantejar les preguntes clau de la teoria de les IM Lingüística: Com puc utilitzar la paraula oral o escrita? Logicomatemàtica: com puc incorporar càlculs, lògica, classificacions o habilitats del pensament crític? Espacial: com puc utilitzar materials espacials complementaris? Musical. Com puc incorporar la música? Interpersonal: com puc fer per tal que els alumnes comparteixin amb els seus companys? Intrapersonal: què puc fer per tal que els alumnes evoquin sentiments, reflexions personals, o què puc fer per incorporar alguna opció de tria personal? Elaborat per Ma Dolors Massa i Pilar Surís