Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Competències ètiques en la formación universitària
Advertisements

ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
“MESURES PENALS ALTERNATIVES EN LA COMUNITAT” Pilar Casaus
Xarxa Productes de la terra
i el que no es pot avaluar
El pilars del govern obert a Catalunya: Transparència
1 u n i t a t L’educador infantil.
PAC09 1a Reunió de XARXA Setembre 2010 Presentació
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
El pla director per a equipaments escènics i musicals Xavier Cubeles
Estudi per a la identificació de
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
EL SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES A L’AJUNTAMENT DE MANLLEU
Escola Oficial d’Idiomes de Tortosa
Proposta EC: definició, objectius i pressupost
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
Estratègia de Xarxes Socials
Algunes dades 65 i més anys ,5 % 75 i més anys ,5%
Quin futur volem per al Baridà?
La programació en arquitectura: una eina per a la gestió de la inversió pública municipal El cicle inversor 23 de setembre de 2011.
L’Expressió escrita.
de qualitat a l’administració local
Les marques de territori i la comunicació de proximitat
Els plans locals d’inclusió social, estat de la qüestió
GESTIÓ PER PROCESSOS.
Federació Catalana d’ONGD
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
Projecte d’Itineraris Formatius
EL PLA INDIVIDUALITZAT
Estratègia de Catalunya en l’Aplicació de la metodologia LEADER Tremp avança! Suma’t al futur. Sessió 1 Les ajudes de que disposem Els instruments.
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
Guia metodològica per a
ANTECEDENTS El febrer de 2013 L’Hospitalet va iniciar un procés participatiu de reflexió estratègica amb la ciutadania per tal d’establir les bases de.
La gestió per processos
Presentació de la Guia per a la identificació i
Seminari d’Educació Especial
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Implantació d'un sistema de gestió EMAS a la UPC.
Pla local per la inclusió social de Santa Coloma de Gramenet
Participació electrònica a:
Com preparar una unitat per a l’avaluació
millora de la qualitat de l’ensenyament.
Sistema d’avaluació del Programa Democràcia Activa
Treball i aprenentatge en xarxa
Resultats de l’Estudi 1Q 1R ESCOLA TÈCNICA SUPERIOR D’ENGINYERIA Curs Grau d’Eng.Elèctrica Grau d’Eng.Electrònica Ind. i Automàtica Grau d’Eng.Informàtica.
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
Taula sectorial de Salut Mental i Addiccions Avaluació i línies de treball Secretaria del CMSS Setembre 2014.
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Formació per als equips directius d’educació secundària
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
Gestió participativa dels projectes de centre
Departamento de Pedagogia Aplicada
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
Resum de resultats Enquesta als participants en els Cercles de comparació intermunicipals Octubre de 2018 Grandària del municipi 503 Fins a habitants.
IV Espais d'experiències.:pràctiques comparades
PRESSUPOSTOS PARTICIPATIUS
Pla de Formació de Centre
Avaluació dels Plans Educatius d’Entorn
Avaluació de la funció directiva: experiència del mètode portafolis
Valors i actituds polítiques en perspectiva comparada
El Pla de formació del centre
INDICADORS El Sistema d´Indicadors i els factors de qualitat de centre
Procés participatiu per l’elaboració del Reglament de Participació Ciutadana de la Roca del Vallès _Gener de 2011_.
Jornada de govern obert de la Diputació de Barcelona 17/05/2017
Anna Ciraso Tutora: Roser Viladot Tutora docent: Pilar Pineda
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Transcripción de la presentación:

Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius Criteris i metodologies per a l’avaluació de processos participatius Marc Parés i Franzi marc.pares@uab.cat Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius Diputació de Barcelona 21 d’abril de 2009 Universitat Autònoma de Barcelona

Reflexions inicials És útil valuar els pressupostos participatius? Per què serveix? Quins aspectes (criteris) són els més importants a observar en l’avaluació dels pressupostos participatius? Què entenem per qualitat democràtica? Amb quines dificultats ens trobem a l’hora d’avaluar els pressupostos participatius? Universitat Autònoma de Barcelona

Perquè avaluar Finalitats de l’avaluació: Compliment d’una norma Legitimitat i transparència Eficàcia Corresponsabilitat Construcció de ciutadania Universitat Autònoma de Barcelona

Aproximacions a l’avaluació Mesura Gestió Judici Negociació Què és Mesurar resultats tangibles Correspondència criteris, resultats i causes Qualitat procés i/o resultats en relació a ideals Definició conjunta sobre què és l’èxit Finalitat Complirment d’objectius Millora processos i resultats Apropament a un ideal Reflexió col·lectiva i consens Enfoc Positivista Normatiu Constructivista Avaluador Científic Tècnic Jutge Mediador Universitat Autònoma de Barcelona

Què avaluem El context Els instruments Els impactes Capital social Règim institucional Condicions per participar Processos i mecanismes Participació en les polítiques Política de participació Transformació social Transformació democràtica Universitat Autònoma de Barcelona

Què avaluem Fases d’un procés de política pública: Diagnosi Proposta Programació Implementació PARTICIPACIÓ Universitat Autònoma de Barcelona

Com avaluar Avaluació participada Avaluació continuada És important que els ciutadans/es participin en el procés d’avaluació. Obre espais de reflexió i aprenentatge. Avaluació continuada Iniciar l’avaluació a l’inicio del procés (marcant els objectius) i millorar de forma contínua Avaluació qualitativa i quantitativa Els indicadors quantitatius no són suficients La triangulació metodològica ofereix millors aproximacios d’acord amb les diferents realitats Universitat Autònoma de Barcelona

Com avaluar Quan: Al principi del procés Cal concretar: La finalitats i els ojectius a avaluar Els criteris d’avaluació L’estratègia d’avaluació Universitat Autònoma de Barcelona

Com avaluar Qui avalua: Altres espais específics Equip d’avaluació Seguiment Consulta Altres espais específics Universitat Autònoma de Barcelona

Com avaluar Avaluació Interna Avaluació No Participada Avaluació Participada Avaluació Externa Universitat Autònoma de Barcelona

Com avaluar Fases: Preparació de l’avaluació Perquè, què, qui i com Criteris i preguntes d’avaluació Criteris: simples, específics, consensuats Preguntes: observables, accessibles, simples Estratègia d’obtenció d’informació Quantitativa, qualitativa, participativa Obtenció i processament de la informació Valoració i definició/redifinició d’accions Universitat Autònoma de Barcelona

Una proposta d’avaluació Criteris d’avaluació La caixa d’eines vs el sistema d’indicadors Aspectes a avaluar Metodologies d’anàlisi Universitat Autònoma de Barcelona

Criteris de qualitat En relació a la coordinació Acord Transversalitat Compromís Claredat Colideratge Integració en el sistema participatiu Recursos Universitat Autònoma de Barcelona

Criteris de qualitat En relació als participants: Obertura Extensió Diversitat Representació Universitat Autònoma de Barcelona

Criteris de qualitat En relació a com es participa: Grau de participació Difusió Qualitat de la informació Qualitat de la deliberació Avaluació Universitat Autònoma de Barcelona

Criteris de qualitat En relació al què es sotmet a participació: Rellevància Procedència Capacitat d’intervenció Universitat Autònoma de Barcelona

Criteris de qualitat En relació als resultats: Influència en els resultats Correspondència amb les necessitats Incidència en les polítiques Supervisió pública de la implementació Aprenentatge Dinamització de xarxes locals Universitat Autònoma de Barcelona

Alguns elements metodològics Metodologies d’anàlisi tècnica Registres Anàlisi de projecte i de procés Entrevistes a informants clau Sociograma Observació directa Universitat Autònoma de Barcelona

Alguns elements metodològics Metodologies d’autoavaluació interna Grups de discussió interns Metodologies d’autoavaluació participada Qüestionari als participants Avaluació participada qualitativa Universitat Autònoma de Barcelona

Criteris de qualitat Acord Transversalitat Compromís Claredat Colideratge Integració en el sistema participatiu Recursos Obertura Extensió Diversitat Representació Grau de participació Difusió Qualitat de la informació Qualitat de la deliberació Avaluació Rellevància Procedència Capacitat d’intervenció Influència en els resultats Correspondència amb les necessitats Incidència en les polítiques Supervisió pública de la implementació Aprenentatge Dinamització de xarxes locals Universitat Autònoma de Barcelona

Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius Criteris i metodologies per a l’avaluació de processos participatius Marc Parés i Franzi marc.pares@uab.cat Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius Diputació de Barcelona 21 d’abril de 2009 Universitat Autònoma de Barcelona