Comencem!! Tot seguit us apareixeran una sèries d’accions, estructurades en tres blocs, sobre les quals caldrà reflexionar sobre si les tenim en compte.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
Advertisements

EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
Inspirant llàstima o fent-nos responsables
Programa de Transició Escola Treball
Toca fusta FENT DECORATS
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
1 u n i t a t L’educador infantil.
Què és un pla Individualitzat ?
El Pare Claret és un regal per a tots
Estudi per a la identificació de
Famílies Solidàries Trobada de Llars Don Bosco
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
TEXT I CONTEXT DE LES CONDUCTES PROBLEMÀTIQUES
FORMES JURÍDIQUES D’EMPRESES
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
PETITS REPORTERS Títol.
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
Autor: Samuel Lozano Alcodori
L’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT I ELS PLANS INDIVIDUALITZATS
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
QUE FER QUAN ARRIBA UN SUSPENS A CASA?
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
(Robert S. Baron & Norbert L.Kerr )
EL PLA INDIVIDUALITZAT
AVALUACIÓ DE L’ACCIÓ DOCENT
PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE
Cicle Superior (Curs 2015 / 2016) CIM D’ÀLIGUES.
Un test per pensar... Materials de
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Situacions Simuladores Preferencials (SSP)
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
Grups interactius a L’Esquitx
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
Objectiu Educatiu Trienni
Presentació BATXILLERAT
“El perfil de mestre i professor”
millora de la qualitat de l’ensenyament.
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
Treball i aprenentatge en xarxa
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
Coneixements i idees previs
Responsables del projecte Ferran Tolosa. Edicions Cort
BONES PRACTIQUES A L’AMPA Activitats Extraescolars
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Millorar el rendiment escolar dels nostres fills i filles
Continuació: el temps II
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
Organització i creixement
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Assessorament de la Formació en Competències
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
Convivència i Mediació Escolar
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

Comencem!! Tot seguit us apareixeran una sèries d’accions, estructurades en tres blocs, sobre les quals caldrà reflexionar sobre si les tenim en compte al nostre centre o no. En un full apart anoteu els ítems segons si els teniu en compte sempre, a vegades, o mai. Al final hi trobareu la puntuació. ÀNIMS!! Feu clic per passar a la següent diapositiva

Bloc 1: Canals de comunicació 1.- La comunicació amb les famílies és fluida i continuada en el temps. 2.- Comptem amb l’ajuda d’un mediador per facilitar les relacions amb les famílies. 3.- Es realitzen entrevistes per anar fent un seguiment de l’evolució de l’alumne. 4.- Es sol·liciten entrevistes amb les famílies quan sorgeix alguna situació especial. 4.- A l’inici de curs és molt positiu mantenir una trobada amb els pares i mares dels nous alumnes, el mediador, algun membre de l’equip directiu, el tutor, i el professorat de recolzament. 6.- Fem reunions per donar informació sobre el funcionament i l’organització del centre i de l’aula, sobretot les que es considerin rellevants per l’alumne/a. 7.- Fomentem situacions de comunicació i relació família-escola on la participació i col·laboració dels pares i mares és activa. 8.- Proposem experiències diverses en les quals es faciliten espais d’intercanvi i relació que poden ser enormement productius i enriquidors per a tots els implicats (nens i nenes, pares i mares, professors). Feu clic per passar a la següent diapositiva

Puntuació Feu el recompte de la següent forma: Actuacions que es realitzen sempre: 2 punts per cadascuna. Actuacions que es consideren a vegades: 1 punt per cadascuna. Actuacions que no es tenen en compte mai: 0 punts. Sumeu!! Feu clic per passar a la següent diapositiva

Solució Entre 0 i 6 punts: cal millorar! És important fer una revisió de les actuacions que es donen a terme per incorporar-hi nous elements que permetin millorar la comunicació i la relació de l’escola amb les famílies. Cal reflexionar sobre la importància i la necessitat del suport de la família, pel bé de l’alumne. Entre 7 i 12 punts: fent camí! Tot i que es tenen en compte alguns aspectes dels que es pretenen proposar per millorar les relacions, encara hi ha elements que se’ns escapen. Resultaria molt positiu veure quines mesures es poden aplicar per donar-hi més qualitat. Entre 11 i 16 punts: bona feina! En general, s’està fent una bona actuació per les relacions família-escola, però sempre hi ha elements que es poden millorar o re-estructurar. És important anar revisant les actuacions per anar-les adaptant a noves situacions. Feu clic per passar a la següent diapositiva

Bloc 2: Rols família-escola 9.- Considerem la família com un sistema en transformació constant. 10.- Coneixem les finalitats de l’escola i de la família vers el procés educatiu dels fills. 11.- Tenim establertes i consensuades amb els dos agents, les responsabilitats de la família i de l’escola. 12.- Som conscients de la importància de les relacions entre famílies i professors per la bona evolució de l’alumne. 13.- Entenem i respectem la diversitat familiar existent. 14.- Respecte bidireccional en les relacions, sense pretendre la intromissió en aspectes que no corresponen a un dels agents. 15.- Comprenem que cada família té la seva història, la seva xarxa de relacions familiars i la seva ideologia particular. Feu clic per passar a la següent diapositiva

Puntuació Feu el recompte de la següent forma: Actuacions que es realitzen sempre: 2 punts per cadascuna. Actuacions que es consideren a vegades: 1 punt per cadascuna. Actuacions que no es tenen en compte mai: 0 punts. Sumeu!! Feu clic per passar a la següent diapositiva

Solució Entre 0 i 5 punts: cal millorar! Cal recapitular, reflexionar i debatre les concepcions que es tenen en compte sobre els diferents agents. Cal tenir clares i consensuades les responsabilitats, finalitats,…pròpies de l’àmbit familiar i les que corresponen a l’àmbit escolar. Entre 5 i 9 punts: fent camí! Tot i que es tenen en compte algunes idees que resulten aptes, seria molt positiu veure quines mesures i concepcions cal tenir en compte per tenir clars els rols de cada agent. Entre 10 i 14 punts: bona feina! En general, es tenen unes bones creences sobre el rol de la família i el de l’escola. Caldrà tenir en compte, però, que formen part d’una societat que està immersa en un canvi constant i, per tant, caldrà anar adaptant aquestes tasques segons l’evolució de cadascun dels agents. Feu clic per passar a la següent diapositiva

Bloc 3: Accions compartides ACCIONS PRÒPIES DELS CENTRES EDUCATIUS. HÀBITS I AUTONOMIA: 16.- Ens encarreguem de l’ajust escolar i dels hàbits d’estudi. DESENVOLUPAMENT SOCIO-AFECTIU. 17.- Promovem l’autoeficàcia, ganes d’aprendre, respecte vers la feina del docent, relacions professor-alumne i relacions entre companys. APRENENTATGE I ESTUDI. 18.- Donem motius per aprendre i estudiar, fomenta l’adquisició de coneixements i habilitats, ensenya a aprendre a aprendre. ORGANITZACIÓ DEL TEMPS ESCOLAR I D’OCI I EL TEMPS LLIURE. 19.- Organitzem el calendari escolar, la jornada escolar, horaris, i ensenya l’organització del temps d’estudi. SEGUIMENT I ATENCIÓ AL FUTUR. 20.- Donem atenció tutorial, informes d’avaluació, capacitat socio-laboral, orientació acadèmica i vocacional. ACCIONS PRÒPIES DE LES FAMÍLIES. HÀBITS I AUTONOMIA: 21.- Fomenta la participació en les rutines quotidianes, cura personal, iniciativa, responsabilitat. DESENVOLUPAMENT SOCIO-AFECTIU. 22.- Promou una bona autoestima, convivència familiar, habilitats socials, sexualitat responsable. APRENENTATGE I ESTUDI. 23.- Manté unes bones expectatives, desenvolupament de competències intel.lectuals, condicions d’estudi, recolzament. ORGANITZACIÓ DEL TEMPS ESCOLAR I D’OCI I EL TEMPS LLIURE. 24.- S’encarrega del desplaçament, deures escolars, temps social i d’oci, altres activitats complementàries. SEGUIMENT I ATENCIÓ AL FUTUR. 25.- Motiva per l’interès per allò escolar, informació dels progressos, previsió d’itineraris formatius i inserció laboral. Feu clic per passar a la següent diapositiva

Puntuació Feu el recompte de la següent forma: 1 punt per cadascuna de les accions que se’n encarrega l’agent corresponent. Per cada acció que fa l’agent que no li pertoca, o bé no es té en consideració aquest aspecte: 0 punts.. Sumeu!! Feu clic per passar a la següent diapositiva

Solució Entre 0 i 5 punts: a treballar! És important recapitular i veure quines accions no tenim ben establertes. Pot ser que hi hagi accions que s’atorguen a un agent, però de forma errònia. També es possible que alguna acció es passi per alt, o es desconegui. Seria molt positiu, debatre i adoptar les mesures pertinets per ajustar les tasques pròpies del centre escolar i les de les famílies. Entre 6 i 10 punts: en bon camí! Sembla que estan bastant clares les accions pròpies de cada un dels agents. De totes maneres sempre és bo estar al cas per incorporar accions o estratègies que permetin millorar aquestes responsabilitats compartides.