LINGUATECH Aprenentatge integrat de continguts i d'anglès a l’assignatura circuits i sistemes digitals Francesc J. Robert Josep Jordana, francesc.j.robert@upc.edu.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Para qué (nos) sirven las encuestas docentes? Miguel Valero.
Advertisements

L’experiència d’ús del dossier aprenentatge a l’assignatura CSD de la EETAC - UPC Barcelona 10 i 11 de novembre de 2011.
Presentació de projecte: L’ús d’audioconferències virtuals per treballar les competències comunicatives orals en les assignatures de llengües estrangeres.
Velles assignatures d’E.T. de telecomunicacions:
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
HISTÒRIA 2n BTL Presentació Professor: Miquel Caelles
Què hem estat fent aquests anys?
AVALUACIÓ DE L’ASSIGNATURA DIDÀCTICA DE LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS, 1
2c. Les pàgines web i l’hipertext. Les bases de dades a la xarxa
3 Ara proposeu el portafoli a la vostra assignatura (2,5 h) presencials (4 h de treball fora de l’aula (presentació de resultats a l’Atenea 6 de març.
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
Els recursos de la TET. Un punt de partida.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
PROPOSTA DE PROJECTE INTERDISCIPLINARI A TRAVÉS
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
Recursos informàtics i mètodes quantitatius en Història – curs
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
UVic i Rosa Sensat Maig de 2013
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
ELABORAR UN ORGANIGRAMA A PARTIR D’UN LLISTAT (Ordre i jerarquia)
Matèries de modalitat i optatives de 2n de batxillerat
CIÈNCIES NATURALS CURS
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Introducció i objectius
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
Equips docents: Una forma diferent de fer docència
EXEMPLES D’ALGUNS MITJANS DIGITALS QUE USEM DIDÀCTICAMENT
ECONOMIA BAT1 Presentació Professor: Miquel Caelles
Student Portfolio and e-Portfolio development in Europe
Francesc J. Sànchez, Josep Jordana
Les competències en els graus d’enginyeria i el portafolis d’aprenentatge (learning portfolio) Exemple d’una experiència en una assignatura del grau de.
Reconeixement de crèdits en els graus Formació en terceres llengües
“NO DEIXIS QUE ELS TEUS LLIBRES ES MORIN D’OI”
Un exemple de PBL a l’EETAC
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
Com fer una presentació? Comunicació oral
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Prof. José Miguel Santacreu Soler Dep. d’Humanitats Contemporànies
les competències bàsiques
Projecte “TALK TO ME” febrer de 2018.
ITINERARIS EDUCATIUS Marc Escalé, Bruna Riera i Marta Arumí.
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
Grup de treball en el Portafoli de l’estudiant (GtPoE)
Proposta metodològica inclusiva per treballar en contextos plurilingües l’aprenentatge de les ciències i la llengua i el desenvolupament del treball cooperatiu.
COM AJUDAR ELS NOSTRES FILLS EN LA TASCA EDUCATIVA
“Engineering and society”- Congrés Sostenible de la UPC 1 de 11
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
INS Pedraforca 1r d’ESO Curs
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Aprenentatge integrat de continguts i d'anglès
Què passa amb ’examen final?
Autor(s): Francesc J. Sànchez; Josep Jordana
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
Caixes de descobriment
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
Programem les activitats Presentació
CRAI: Unitat de Docència
Grup de treball en el Portafoli de l’estudiant (GtPoE)
Recursos d'informació en globalització i sostenibilitat
Llengua catalana i literatura
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
L’AVALUACIÓ DE LA CARPETA DE LABORATORI EN UNA ASSIGNATURA DE SEGON CURS D’ENGINYERIA TÈCNICA DE TELECOMUNICACIÓ Josep Jordana, Francesc J. Sànchez Departament.
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
Transcripción de la presentación:

LINGUATECH Aprenentatge integrat de continguts i d'anglès a l’assignatura circuits i sistemes digitals Francesc J. Robert Josep Jordana, francesc.j.robert@upc.edu jose.jordana@upc.edu http://digsys.upc.es Barcelona, UPF, 6 de juliol de 2012

Presentació La competència de tercera llengua segons la UPC i l’EETAC El CLIL i els nivells de docència en anglès L’experiència a l’assignatura de grau Circuits i Sistemes Digitals (CSD) El mètode instruccional centrat en l’estudiant Resultats

La competència genèrica de l’anglès a la UPC i a l’EETAC UPC: “Conèixer una tercera llengua, que serà preferentment l’anglès, amb un nivell adequat de forma oral i per escrit i amb consonància amb les necessitats que tindran les titulades i els titulats en cada ensenyament.” EETAC: “Arribar a un nivell d’anglès acord amb les necessitats de la professió i del mercat laboral. Llegir i comprendre documents, llibres, normatives, manuals, especificacions i catàlegs d’equips en anglès. Escoltar i comprendre conferències i classes impartides en anglès. Comunicar-se adequadament en anglès, tant de manera oral com escrita, i especialment a l’àmbit relacionat amb l’enginyeria TIC. Capacitat de treballar en grups multilingües desenvolupant projectes.”

Nivells d’assoliment d ela competència L’EETAC proposa fins a tres nivells a l’hora d’establir una taxonomia per aquesta competència genèrica (CG3) CG3.1: Llegir i comprendre documents, llibres, normatives, manuals, pàgines web, especificacions i catàlegs d’equips en anglès.   CG3.2: Seguir les explicacions a l’aula i conferències impartides en anglès. Treballar en un grup desenvolupant projectes en anglès. Redactar treballs i informes en anglès. CG3.3: Realitzar presentacions i discussions orals en anglès dels treballs i projectes realitzats. Respondre a les preguntes formulades.

La nostra aproximació : el CLIL (Content and Language Integrated Learning) (AICLE) http://digsys.upc.es/ed/llibres/lt_books/CLIL.html

Nivells de docència en anglès: Nivell 0: La informació sobre components (datasheets) en anglès Nivell 1: Bibliografia del curs: els llibres originals en anglès Nivell 2: Guions de pràctiques de laboratori, els enunciats dels problemes i exercicis en anglès Nivell 3: Professor: preparar notes de classe, transparències i altres materials necessaris per passar a impartir les classes expositives directament en anglès Nivell 4: Comprometre als estudiants: els materials generats, les solucions dels exercicis, els informes de pràctiques i fins i tot les respostes dels exàmens s’exigeixen en anglès. també feedback en anglès per part del professor (sobre continguts i llengua anglesa, el CLIL de debò) Nivell 5: Compromís per part dels estudiants d’usar l’anglès entre ells, per exemple quan treballen en grup tant dins com fora de l’aula, o a classe per preguntar al professor.

EL mètode d’instrucció Integració de continguts amb: Anglès tècnic Treball en equip (CL) Aprenentatge basat en problemes (PBL) Aprenentatge autònom Ús d’instruments de laboratori Gestió de projectes Learning objectives and cross-curricular skills Repeated every term After completing the course, students have to be able to … In and out of class timetable, problem-based learning, application project Activities and study time scheduling Course evaluation Coherence and consistency Student questionnaires, and instructors processing Method for solving assignments Cooperative Learning, integrated learning of content and competencies, Learning by doing Continuous formative and summative assessment Active methodologies Individual and group assessing, every work sample counts and can be improved, group e-portfolio No need of traditional exams

El portafoli de les assignatures http://digsys.upc.es

NIVELL3: El contingut també en anglès ... (mapes conceptuals) -Tasca lenta Validar primer a l’aula abans de passar-ho a net

NIVELL3: El contingut també en anglès ...

NIVELL3: Els exercicis i controls en anglès SLT  Ajudes a la correcció, projectes d’impuls a la tercera llengua, etc…

L’agenda i el dia a dia del curs també en anglès...

Els dossiers d’aprenentatge dels estudiants mostren com treballen i el nivell assolit Cooperar i publicar

Nivell 4 ? o encara no? Se’ls demana que intentin fer com a mínim una secció o el resum d’un exercici en anglès http://digsys.upc.es/ed//CSD/prob/problem_solution-basic_criteria_en.pdf

Nivell 4 ? o encara no? Se’ls corregeixen les faltes amb independència de la llengua que trien

Nivell 4 ? o encara no? Treballs dels estudiants, feedback i anotacions del professor, reflexió, visualització del nivell i qualitat assolida, etc..

Nivell 4 ? o encara no?

Les enquestes a: http://digsys.upc.es/ed/CSD/feedback/CSDfdbk.html En general, s’accepta l’ús de l’anglès. El troben positiu, tal com les altres competències genèriques

Les enquestes a: http://digsys.upc.es/ed/CSD/feedback/CSDfdbk.html Però alguns estudiants encara troben l’assignatura en anglès difícil

Per concloure ... En el pla vell es va comprovar que fins i tot els estudiants de primer curs, accepten el repte Nivell 3 en 2-3 anys (depèn del professor) Passar a nivell 4 de docència en anglès (tots els treballs dels estudiants o parts substantives dels seus treballs han de ser ja en anglès) ja és més difícil (depèn dels estudiants) Estudi vertical de la competència en tercera llengua (distribució de nivells de docència des del primer quadrimestre fins al PFC) Es requereix formació per part dels docents. (ICE, SLT, autoaprenentatge, English for professional purposes, etc...)