Xerrada sobre morositat a les Escoles Concertades

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
en els centres educatius de la ciutat de Barcelona
Advertisements

CATECISME de la Conferència Episcopal Espanyola Jesús és el Senyor.
ESCOLA GRAS I SOLER.
Escola Montserrat Sant Just Desvern
MANUAL NOMINAPLUS.
IES PUIG DE SA FONT “NECESSITATS CENTRE”
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
SIFARE - Sistema d’Informació Farmacèutica de Recepta Electrònica
Reunió informativa d’inici de 2n ESO
Reunió informativa d’inici de 3r ESO
Benvinguts ! El Vendrell, 30 de maig de 2017.
APRENENTATGE MULTINIVELL
INTRODUCCIÓ Educar en valors. Eix transversal En tots els àmbits Epp
Ajuntament de Sant Just Desvern, març 2015
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
Antecedents (el context) Centre IATIC
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
PROCÉS FINAL FCT amb qBid
ACTIVITATS EXTRAESCOLARS
AMPA Escola Lola Anglada
ANÀLISI DELS ESTATS FINANCERS DE L´EMPRESA
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
Programa Socialització de Llibres al CEIP LOLA ANGLADA
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
Mediació IES s'Agulla (Blanes) Què és la mediació? Conflictes que
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
Cercle de comparació d’Esports Jornada de cloenda 15/12/2017
III Jornada de transport sanitari
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
RYT a matrícula (MAT) reunió de centres 21/05/2015.
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
Grups interactius a L’Esquitx
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
3ªAssemblea AFA Aprovació acta anterior
DIADA DE LA PAU A SJO.
FORMACIÓ UAB PREUS NO REGULATS / FORMACIÓ NO SUBVENCIONADA
en els centres educatius de la ciutat de Barcelona
AMPA PURIFICACIÓ SALAS
Programa Centres Ecoambientals
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
XIII a Setmana de la solidaritat
COM AJUDAR ELS NOSTRES FILLS EN LA TASCA EDUCATIVA
Coneixements i idees previs
MODEL DE QUALITAT DEL CONSELL COMARCAL DEL MARESME 27 d’abril 2006.
BONES PRACTIQUES A L’AMPA Activitats Extraescolars
2n BLOC. TEMA 8 CREDITORS I DEUTORS I PER O.C.
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Passes a seguir per iniciar un nou curs acadèmic en el GestIB
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
Cap a l’FCT en els cicles LOE
EUROFRAGANCE CAPTUREM SENSACIONS.
Experiència de formació conjunta. Dep. Ensenyament i AEST
Catàleg de llocs de treball del CPNL
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
EL SISTEMA ECONÒMIC.
Què és EsComunica? Aplicació mòbil Comunicació dels centres escolars
Propostes de millora en el GIR
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
La vulneració dels drets socials
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
PROPOSTES D’AVALUACIONS FIGUROANALÒGIQUES
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
OWL Boy scouts summer ‘19 Quan: Del 25 de juny al 26 de juliol, de 9:00h a 13:00h Servei de menjador de 13:00 a 16:30 Lloc: Plaça 11 de setembre local.
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
Transcripción de la presentación:

Xerrada sobre morositat a les Escoles Concertades Presentació Miguel Carlos Camí i Sànchez

Costos de l’escola NO CONCERTAT CONCERTAT 100% Finançat pels pares NÒMINA + SS PROFESSORAT IMPARTINT CURRÍCULUM 25 HORES NÒMINA + SS PROFESSORAT IMPARTINT 6ª HORA ALTRES DESPESES NÒMINA + SS PAS Despeses Funcionament CONCERTAT 100% NO CONCERTAT Finançat pels pares ACTIVITATS COMPLEMENTÀRIES Concertat molt parcialment. Aprox 25% Variable segons tipologia escola Finançat pels pares Serveis escolars i/o aportacions

Insuficiència del Concert Nòmina + SS Professorat per Impartir Currículum 25h A Professorat Per impartir 6ª hora B Nòmina + SS PAS C Altres D A B C+D Cost Total Escola = T = A+B+C+D Per tal de calcular El cost per cada alumne: T’ N Sent N el nombre de alumnes de l’escola Cobertura Concert = A+ 25% (C+D) NO CONCERTAT = T’= B+ 75% (C+D)

Relació de despeses a tenir en compte en el càlcul del cost de la plaça escolar

Relació de despeses a tenir en compte en el càlcul del cost de la plaça escolar

Relació de despeses a tenir en compte en el càlcul del cost de la plaça escolar

Equilibri Financer de l’Escola Despeses Reals T Concert Aprox. 67%T Quotes Pares Aprox 33%T 1.- Activitats Complementàries (6ª Hora) 2.- Serveis Escolars 3.- Aportacions

Suggeriments per una millor gestió financera de l’escola a) Tarifa Plana b) Rebut únic c) Seguiment del cobrament de rebuts per part d’una sola persona d) Seguiment mensual de la Direcció del Centre de l’evolució dels impagats en valor absolut i en % sobre la facturació total e) No deixar acumular més de 2 o 3 rebuts. Actuar Ja !

Tipologia dels impagats o morosos EL QUE NO VOL PAGAR EL QUE NO POT PAGAR

Com saber qui no pot pagar ? Ve a l’escola a donar explicacions del perquè No pot pagar el 100%, pero si el 80, 50 o 30… Queda constancia per escrit, i signat, de l’accord arribat Comunica que al final del curs donarà de baixa al seu fill. Referències de la situació real de la familia. Antecedents. Percepció del Director, tutor o professors… EN AQUEST CAS L’ESCOLA HA D’ AJUDAR!!!!

Com pot ajudar l’escola? Fraccionar el cost anual en 12 quotes en lloc de 10 Reduir la quota o aportació Sistemes de beques. Oficials, del AMPA, de l’escola, etc… Oferir un treball puntual a pare o mare (per obra i servei), de manera que la familia tingui uns ingressos que els permeti pagar les quotes CADASCUNA EN FUNCIÓ DE LA TIPOLOGIA DE PARES, ALUMNES, UBICACIÓ, ETC… HA DE FIXAR ELS CRITERIS MÉS ADIENTS EN CADA CAS

Què ha de fer l’escola en vers els que no volen pagar: Un procés ben estructurat i seguit per la persona responsable dels cobraments. Trucades per telf (poques) i 2 comunicats per escrit. a) Carta de comunicació amb import rebut pendent per pagar abans d’una data b) Si no respon, una segona carta per a que passi pel centre a parlar amb Direcció abans d’una data; al final de la carta indicar que passada la data fixada, passarem els rebuts a l’assessoria jurídica de l’escola. c) Carta o burofax de l’assessoria Seguiment mensual per part de Direcció amb la persona encarregada No generar rebuts de morossos crònics, a efectes de que no generin comissions bancàries per devolucions. Cobrament per Caixa. Evitar efecte “mirall” o contagi en altres pares. Discreció

Mesures que pot prendre l’escola en vers aquestes famílies: Qui no paga les activitats complementàries NO POT GAUDIR de la 6ª hora. Qui no paga els serveis escolars (vinculats a l’ensenyament) i/o aportacions, no pot gaudir dels serveis complementaris (menjador, transport, colònies, extraescolars, etc…), així com tampoc gaudir de determinats serveis escolars vinculats a l’ensenyament. Publicar en el taulell d’anuncis de l’escola una nota d’agraïment i reconeixement dels pares que col·laboren en el sosteniment de l’escola. Aquestes mesures han de ser aprovades pel consell escolar de l’escola. Buscar el recoloçament i complicitat per part de l’Administració (cos d’inspecció) per explicar als pares NO LA VOLUNTARIETAT SINÓ LA NECESSITAT INELUDIBLE PER A LA VIABILITAT, ESTABILITAT I CONTINUÏTAT DE L’ESCOLA

MOLTES GRÀCIES A TOTS PER LA VOSTRA ATENCIÓ