SETMANA DE L'ENERGIA D'OCTUBRE 2005 Granollers L'ENERGIA A L'ESCOLA

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Per realitzar la inscripció de forma gratuïta
Advertisements

Concurs Aula Amigable IES Josep Maria Quadrado Octubre del 2004.
Central solar (parque El Coronil)
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
LA GESTIÓ AMBIENTAL ALS PORTS DE CATALUNYA
Portada. Portada Presentació: VEIEM I ESCOLTEM ALS EXPERTS Feu clic a sota.
CEIP PAU CASALS Viladecans
IES PUIG DE SA FONT “NECESSITATS CENTRE”
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
TREBALLEM PER UN IES SOSTENIBLE
RECICLAR PER MILLORAR EL NOSTRE ENTORN
Els residus del institut
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
Antecedents (el context) Centre IATIC
Tutors: Rosa Torrens i Víctor Valero
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
COMISSIÓ DE MEDI AMBIENT IES FELANITX
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
PROPOSTA DE PROJECTE INTERDISCIPLINARI A TRAVÉS
Universitat i RSE: com podem ajudar? Universitat Rovira i Virgili
1 organització, 3 estudis, 1600 aprenentatges
Ports Nets: Un model de gestió integrada
AMBIENTACIÓ DEL CENTRE
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
MÚSICA INSTRUMENTAL A PRIMÀRIA “violins i violoncels”
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
SINECOLOGIA La sinecologia estudia les relacions tròfiques (alimentació) dins els ecosistemes. Els cicles de matèria i energia en els ecosistemes.
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
Una història de la tecnologia
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
SANT JOSEP ORIOL, ESCOLA PARTICIPATIVA I SOSTENIBLE
Matèries de modalitat i optatives de 2n de batxillerat
IES CAN PUIG CURS
COGENERACIÓ AMB PILES DE COMBUSTIBLE: APLICACIÓ A EDIFICIS DE LA UPC
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
L’ACCIÓ TUTORIAL A LA FORMACIÓ PROFESSIONAL
Projecte d’estalvi energètic
Reptes i oportunitats per a l'estalvi i l’eficiència energètica en els equipaments de Granollers Barcelona, 10 de març de 2015.
Seminari d’Educació Especial
Promoure l’activitat física en alumnes d’aula oberta a través d’activitats a la natura en un projecte interdisciplinari Autor: VILLARREAL MORENO, Jose.
MAPA CONCEPTUAL - Accions - Responsables - Temporalització.
Implantació d'un sistema de gestió EMAS a la UPC.
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
INDEX 1.- Introducció 2.- Abast i objectius del projecte
Professor de secundària, biòleg, i algunes coses més…
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
LABANDÀRIA.
Pla estratègic de desenvolupament econòmic local i l’ocupació del Vallès Oriental ( ) Presentació del Pla de treball Consell d’Alcaldes del.
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
ESCOLA IGNASI MELÉ I FARRÉ
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
INTEGRACIÓ DEL PROGRAMA D’ESCOLES VERDES DINS DE LA GESTIÓ DEL INSTITUT GIOLA Programa escoles verdes de la generalitat té com a objectius principals:
Estudiant: Eva Muñoz Altimis
PROJECTE SOSTENIBILITAT
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
LA GESTIÓ AMBIENTAL ALS PORTS DE CATALUNYA
BIOLOGIA I GEOLOGIA 4rt ESO
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
CEIP CA N’ALZAMORA Escola pública Centre de nova creació
J. C. Aguado, E. Carrera, J. Cendra, A. Sabater Pruna i J. Segalàs làs                                                                                        
ESCOLES VERDES PAUTES D’ACTUACIÓ.
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
ASSESSORAMENT TIC CURS Departament d’Educació
Servei Educatiu Baix Llobregat 5 EAP B 07 Cornellà-St.J.Despí
Transcripción de la presentación:

SETMANA DE L'ENERGIA 17-23 D'OCTUBRE 2005 Granollers L'ENERGIA A L'ESCOLA IES Celestí Bellera dimecres 19 d'octubre de 2005 Organitzen aquesta activitat: -Institut Català de l'Energia -Ajuntament de Granollers -IES Celestí Bellera

Estructura de l'activitat

La Central Fotovoltaica de l'IES Celestí Bellera I t í B e l l e r a : La Central Fotovoltaica de l'IES Celestí Bellera Es va iniciar en la segona meitat dels anys 90 amb el Projecte “FEM-HO POSSIBLE” Objectius i finançament: index Web fotovoltaica Esquema del funcionament: Esquema Central elèctrica fotovoltaica

Activitats didàctiques i informacions exposades - Generem electricitat - El Molí de Vent - La Ciutat Sostenible - Informacions tècniques Web Didàctica

La Central Fotovoltaica Bases de dades i funcionament “on line” Estructura i funcionament de la base de dades Exemple de recerca: Efectes de l'eclipsi del 3 d'octubre de 2005 Funcionament “on line”

Efectes de la instal·lació fotovoltaica en el nostre Centre Realització d'un Master en Sostenibilitat per professorat de Centre (cursos 2000-2001 i 2001-2002 a la UPC, en col·laboració amb la Càtedra UNESCO). Canvis en el Projecte Curricular de Centre (PCC) Evolució positiva de la sensibilització de Professorat i Alumnat al respecte Cursos d'Assesorament i Formació en el Centre Distintiu Escola Verda Concesió d'un Pla Estratègic (4anys+1) Funcionament d'una Comissió de Medi Ambient per dissenyar les estratègies que s'han portat a terme.

Resultats directes del Màster i la Formació en Centre Els resultats que, en el seu moment, més es van destacar, van ser: Disseny de materials didàctics específics per a l'ús a l'aula. Disseny d'estratègies de conducta per l'estalvi energètic i el reciclatge, etc. Previsions a mig i llarg termini de l'efecte de les Plaques Solars.

Efectes en les actituds L'alumnat conviu de forma habitual amb el reciclatge selectiu, l'estalvi energètic i les fonts d'energia renovables: A les aules i departaments hi ha contenidors de paper reciclat i reutilitzat. Al laboratori, planta baixa i sala de professors hi ha contenidors de llaunes i plàstics. Estalvi energètic (Botons verds als interruptors) Actituds per reduir factura neteja : Cadiras a sobre taula en acabar.

Efectes en el PCC Modificacions Currículum La instal·lació fotovoltaica ha impulsat un canvi de mentalitat: Els continguts curriculars de les matèries comunes (Sobre tot tecnologia, ciències socials i ciències naturals) respecte de la producció de l’energia de forma sostenible i la necessitat del reciclatge i l'estalvi energètic. Modificacions Currículum

Conclusions Per tant, apart de conceptes tècnics específics, l’objectiu és educar “globalment” amb una mentalitat on la producció d’energies renovables, la recollida selectiva i la sostenibilitat formen part natural del desenvolupament personal i social.

Fem l’institut sostenible El nostre Pla Estratègic desenvolupament sostenible i tecnologies de la informació educació ambiental preservar el medi ambient introduir aquests temes a cada àrea adaptació de l’institut a l’ús d’energies renovables un exemple n’és la nostra central fotovoltaica som un dels instituts del projecte escoles verdes professorat del centre està format en postgraus mediambientals de la UPC

L'Energia a l'Escola El Recorregut de l'Energia dimecres 19 octubre 2005 IES Celestí Bellera