CULTURA I SOCIETAT.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Interpretació estadística dels indicadors de centre
Advertisements

JOC I APRENENTATGE El joc és la disfressa de l'aprenentatge perquè motiva, emociona, fomenta la curiositat, fa que les experiències siguin significatives,
21 de l’any cB Regina Pregar escoltant el “Pie Jesu” de Marcel Olm, ens posa al costat de Jesús.
UNA TARDA QUALSEVOL D’UN DIA QUALSEVOL
Tema 6: L’ENERGIA.
Equacions amb dues incògnites.
Inspirant llàstima o fent-nos responsables
MÚLTIPLES I DIVISORS.
Societats Capitalistes:
Ortografia. Les vocals o/u àtones
Crítica al Platonisme i a la tradició judeocristiana
3.3 El problema de la realitat: teoria de les Idees
PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
Quina és la fórmula de la felicitat que ens dóna la paraula de Déu?
Ester Busquets i Alibés
TEMA 6 LLENGÜES EN CONTACTE
Quan l’amor fa mal.
Models de Qualitat 17 d’Octubre de 2017.
LLENGUATGE I SIMBOLISME
Resolució de problemes algebraics
La Bíblia, Font de Valors Humans i socials
Potències de nombres racionals
Pàgina 398 La filosofia de l’ésser i la filosofia de l’esdevenir.
SOCIOLINGÜÍSTICA COMUNICACIÓ Pàg
"La Bíblia, Font de valors Humans i Socials"
1- Quan els esportistes estiguin fent bé les coses, dóna´ls molts
ELS DRETS SOCIALS Rics i pobres
Quin dinosaure!.
1. L’empirisme de Locke 1.3. L’anàlisi dels conceptes de la metafísica escolàstica Pàgina 258 Els dos sentits de la substància: com a substrat i com a.
Matemàtiques 3er E.S.O..
AMOR.
VALORS/VIRTUTS per créixer com a persones
Història i Cultura de les Religions
QUÍMICA 2 BATXILLERAT Unitat 7 EQUILIBRIS IÒNICS HETEROGENIS.
Problema 1: Trobar la recta que passa pel punts A(2, -3) i B(-1, 3)
1. La crítica de la tradició occidental: la filosofia del martell 382
La vida és un do de Déu i un servei als altres
DIADA DE LA PAU A SJO.
EN EL VENTRE DE LA TEVA MARE
Curs de Llenguatge Administratiu Valencià Juli Martínez Amorós
TEMA 5: VIVIM EN ECOSISTEMES
Objectiu Educatiu Trienni
1. Els sofistes 1.3. El problema de la naturalesa: el gir antropològic
valors humans i socials
3. Karl Marx: el materialisme històric 3. 3
Els corriols Piu i Piua.
Pàgina 398 La filosofia de l’ésser i la filosofia de l’esdevenir.
1. El problema de la realitat: teoria hilemòrfica
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
MORFOLOGIA i SINTAXI PRONOMS RELATIUS i PRONOMS INTERROGATIUS
1. Aristòtil 1.4 El problema de l’ésser humà i del coneixement
1. Aristòtil 1.2 El problema de la naturalesa: teoria hilemòrfica
LLENGUATGE PENSAMENT I REALITAT
Introducció Al posicionament Web.
Passes a seguir per iniciar un nou curs acadèmic en el GestIB
2. El problema de la realitat: teoria de les Idees
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
OBJECTIUS DE LA WEBQUEST
Observa aquesta balança i mira quins canvis hi fem
“Senyor, ensenya’m a ser feliç i a donar pau”
CONCURS BÍBLIC NOM: CÉSAR COGNOMS: GARCÍA MEDINA GRUP B DATA NAIXAMENT: 02/07/2003 COL·LEGI: SANT JOSEP OBRER CARRER: COVADONGA S/N
El patrimoni empresarial.
La vulneració dels drets socials
2. El problema de la naturalesa i del coneixement als inicis de la reflexió filosòfica 2.1. El concepte de physis Pàgina 21 Primer problema: Què és la.
3. Karl Marx: el materialisme històric 3. 5
Pureza de Maria Escola de pares - infantil
ARTS PLÀSTIQUES Eva Navas Vela 1.
ESQUEMA DE LA UNITAT DIDÀCTICA 1
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
Enllaç químic El sistema periòdic David Mor Elbal.
Transcripción de la presentación:

CULTURA I SOCIETAT

Naturalesa ≠ cultura Entenem per cultura tot allò que regula la vida humana. Cada societat és original i singular respecte les altres, perquè té una manera particular de regular la vida i entendre-la.

L’aprenentatge cultural humà conté simbolismes fonamentalment convencionals, la més significativa de les quals és el llenguatge; no hi ha cap cultura humana que no en tingui. El llenguatge il·lustra molt bé el vincle íntim entre cultura i societat. L’ésser humà és sociocultural per naturalesa. La sociologia estudia i mostra la influència de la col·lectivitat dins de l’ésser humà i com aquesta el vertebra.

Què és la cultura? Conjunt coherent de maneres de fer, de sentir i de pensar que, apreses i compartides, per una pluralitat d’humans, en fan una col·lectivitat distinta a les altres i adaptada al món.

La diversitat cultural L’imaginari col·lectiu varia de cultura a cultura i pot donar lloc a situacions de rebuig o menyspreu vers allò que és diferent. D’això se’n diuen actituds etnocèntriques, quan es suposa que el particular grup sociocultural i el propi imaginari col·lectiu són els millors o únics acceptables.

Naturalesa humana Hi ha valors morals idèntics en llocs distants i no comunicats entre si, com ara l’amor maternofilial o el rebuig del robatori, l’agressió i l’assassinat. Tots aquests elements mostren l’existència d’un substrat comú humà, que es pot anomenar naturalesa humana i que dóna una base universal als drets humans.

Cada societat està sotmesa a transformacions com a conseqüència dels canvis culturals, i qualsevol avenç pot estendre’s i consolidar-se en una sola generació. Es tracta de canvis inscrits en els mems. Els gens són les unitats mínimes d’informació i transmissió per herència biogenètica, el terme mem assenyala les unitats mínimes corresponents a trets culturals com una idea, un concepte, una habilitat o un costum.

Subcultura i contracultura subcultura diferents mons i maneres de fer i de ser del jovent. El consumisme i la cultura de masses donen origen als elements subculturals presents en grans espectacles esportius, a la televisió, en modes, etc. contracultura quan una subcultura es radicalitza. Són un conjunt de plantejaments bàsics incompatibles amb la consciència col·lectiva vigent, sigui perquè hi ha una oposició activa, sigui perquè s’impugnen, es refuten valors i normes mentals.

Fenòmens entorn de la cultura colonització cultural per exemple l’anglosaxona (canviem tradicions, paraules, tipus de menjar, etc.) aculturació negació de la cultura pròpia. substitució d’una identitat cultural per una altra o, quan els patrons, els valors, les formes de vida d’una cultura dominant reemplacen els de l’altra. La dominació colonial és l’exemple clàssic d’aculturació, ja que imposa llengua, religió, tècniques, arquitectura, institucions, etc.

assimilació cultural quan desapareix la identitat cultural originària assimilació cultural quan desapareix la identitat cultural originària. Aquesta assimilació es dóna quan l’ètnia o el grup dominant fa adoptar a un altre grup les seves normes, creences i valors, negant-lis les que tenia abans. Això passa molt als fenòmens migratoris, quan les persones que migren abandonen els seus valors i comportaments fins que adopten els de la societat on estan ara tornant-se indistingibles les persones d’una procedència o d’una altra i conservant com a molt els cognoms.

Què és doncs la integració?