Grup de treball en el Portafoli de l’estudiant (GtPoE)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Presentación El tercer paso
Advertisements

EL PORTFOLIO EN LA ASIGNATURA ELECTRÓNICA DIGITAL DE LA EPSC - UPCC Escola Politècnica Superior de Castelldefels (EPSC) Universitat Politècnica de Catalunya.
La experiencias en el uso del portafolio y ePortafolio
1 Introducción Francesc Josep Sànchez i Robert Gasteiz, 17 de septiembre de 2010 Ejemplos de adaptación de asignaturas.
Projecte Qualitat i Millora Contínua Quality Management Program in Catalonia Josep Camps Pere Canyadell Network’s Coordinator.
L’EQUIP DOCENT COM A ESTRATÈGIA ADAPTATIVA A L’EEES Benedí, Carles; Blanché, Cèsar; Bosch, Maria; Rovira, Ana & Simon, Joan EDBAF, Equip Docent de Botànica.
Francesc Josep Sánchez Robert Tarragona, 26 de maig 2005
Taller: Com introduir el portafoli de l’estudiantat a la meva assignatura Barcelona 23 de febrer de.
Jornades del DEE sobre l'EEES
EL PROCÈS DE CONVERGÈNCIA EUROPEA: EXPERIÈNCIA PILOT A LA UNIVERSITAT DE BARCELONA Núria Casamitjana Badia Vicerectora de Política Acadèmica
Xarxa Productes de la terra
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
Avaluació autèntica Instrument de suport: Les rúbriques
JORNADA A L’ I.C.E 6 de novembre de 2008
Elena Prieto Amengual Marina Reus Busquets Maria Roig Paredes
CRAI: Unitat de Procés Tècnic
Què hem estat fent aquests anys?
3 Ara proposeu el portafoli a la vostra assignatura (2,5 h) presencials (4 h de treball fora de l’aula (presentació de resultats a l’Atenea 6 de març.
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
JORNADA D’INTERCANVI D’EXPERIÈNCIES
PROPOSTA DE PROJECTE INTERDISCIPLINARI A TRAVÉS
1 organització, 3 estudis, 1600 aprenentatges
Presentació projecte interdisciplinari M’ORGANITZO LES COLÒNIES.
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Experiència amb el Google Sites
La construcció del coneixement pels estudiants en entorns virtuals
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Introducció i objectius
Presentació de la Guia per a la identificació i
DISSENY GRÀFIC D’UN PORTAL DE TRANSPARÈNCIA PER AJUNTAMENTS
Seminari d’Educació Especial
Madelen Holmlund, Umeå University
Student Portfolio and e-Portfolio development in Europe
Francesc J. Sànchez, Josep Jordana
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
millora de la qualitat de l’ensenyament.
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
COMPETÈNCIES BÀSIQUES I CURRÍCULUM
Coneixements i idees previs
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
El treball en equip a la Xarxa: estratègies docents
Personalització del Procés d’Aprenentatge en Entorns Virtuals
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Aprenentatge integrat de continguts i d'anglès
Què passa amb ’examen final?
Autor(s): Francesc J. Sànchez; Josep Jordana
Dipòsit Digital de la Universitat de Barcelona
Departamento de Pedagogia Aplicada
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
CRAI: definició i estructura
I Jornades de Mobilitat Internacional del PAS
CRAI: Unitat de Recerca
CRAI: Unitat de Docència
Grup de treball en el Portafoli de l’estudiant (GtPoE)
Avaluació dels Plans Educatius d’Entorn
Recursos d'informació en globalització i sostenibilitat
Grup de Treball en el Portafoli de l’Estudiant
COORDINACIÓ D’ACTIVITATS EUROPEES
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
PLA DE TREBALL DE LA INSPECCIÓ DE L’ANOIA.
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Avaluar per portafolis
L’AVALUACIÓ DE LA CARPETA DE LABORATORI EN UNA ASSIGNATURA DE SEGON CURS D’ENGINYERIA TÈCNICA DE TELECOMUNICACIÓ Josep Jordana, Francesc J. Sànchez Departament.
Àmbits d’organització i gestió de la formació
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
Transcripción de la presentación:

Grup de treball en el Portafoli de l’estudiant (GtPoE) Coord. Francesc J. Sànchez i Robert (francesc.josep.sanchez@upc.edu)

El projecte MDQ d’arrencada Resultats Connexions Idees de futur Presentació La idea inicial El projecte MDQ d’arrencada Resultats Connexions Idees de futur

La idea inicial http://giac.upc.es/ El famós seminari Johnson & Johnson 2000 i l'aprenentatge cooperatiu (AC)

La idea inicial “Students become far more sophisticated and educated when they can organize their work into a portfolio that represents the quality of their learning in a course or college year. There is no substitute for having students collect and organize their work samples and write a rationale connecting the work samples into a complete and holistic picture of the student’s achievements, growth, and development” D. W. Johnson, R. T. Johnson, K. A. Smith, “Active learning: Cooperation in the College Classroom,” Interaction Book Company, Edina, MN, 1991

Portafoli, dossier, o carpeta de l’estudiant Es tracta d’un document que conté una recopilació ordenada d’informació per manifestar cert aprenentatge juntament amb reflexió sobre què i com s’ha après És una eina d’avaluació en grup o individual e-portafoli: Dóna visibilitat universal al treball o a l’aprenentatge realitzat per l’estudiant. És una eina de projecció futura de l’estudiant Es realitza amb TIC en suport web

Seminaris sobre el portafoli de l’estudiant des de l’any 2003: La idea inicial Una eina per avaluar què i com han après vàlida per qualsevol matèria Seminaris sobre el portafoli de l’estudiant des de l’any 2003: Elena Barberà (UOC) Jesús Armengol (UPC) Cristina Poyatos (Griffith University) Carme Olivé, infermeria (UB) Amparo García Carbonell, Frances Watts (UPV) Maria Pallisssera (UdG) ...

Ajut per al finançament de projectes per a la Millora de la Qualitat Docent a les universitats catalanes (MQD). Projecte: Grup de Treball en el Portafoli de l’estudiant [GT-PoE] ( Num. 2007-MQD00119) Responsable del projecte: Francesc Josep. Sánchez Robert, i altres 12 professors UPC Ajut concedit: 7.000 euros (100%)

Objectius del GtPoE Recollir iniciatives i promoure experiències dels professors la UPC sobre el portafoli Organitzar seminaris per donar a conèixer l’avaluació per portafolis Mantenir l’activitat del grup el grup GtPoE a través de la plataforma RIMA – UPC Analitzar el funcionament de la Carpeta de Competències de l’estudiant de l’EPSC durant l'etapa de plans pilot, i reactivar-la en els nous plans d'estudi Col·laboració amb la xarxa RED E-Portafolio I altres grups d’interès Recopilar materials, llibres i referències sobre el portafoli i el e-portafoli

La web del RIMA

Resultats 30 membres del grup (tot i que no tots són actius) Més de 50 llibres sobre portafoli i altres innovacions docents disponibles Experiències UPC i d’altres universitats presentades en jornades i congressos. Publicació en revista. Organització de cursos ICE

Connexions RED e-portfolio (Coord. Elena Barbera) http://www.redportfolio.org/ RED e-portfolio (Coord. Elena Barbera)

Connexions Eifel – E-Portfolio(Coord. Serge Ravet) http://www.eife-l.org Eifel – E-Portfolio(Coord. Serge Ravet)

Línies de futur Promoure el portafoli com a tècnica d’avaluació en els nous plans d’estudi adaptats a l’EEES EEES  metodologia d’aprenentatge centrat en l’estudiant Objectius específics i transversals + PBL + AC + portafoli de l’estudiant (funciona!)

http://ddd.uab.cat/pub/colleccioIDES/eines5.pdf

Línies de futur Promoure el portafoli electrònic com a eina de presentació/documentació/reflexió de competències transversals i específiques dels estudiants