Treball i aprenentatge cooperatiu en entorns virtuals (TACEV)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Tallers d’intercanvi d’experiències
Advertisements

TFG – Àrea Enginyeria del programari
Projecte Fi de Carrera Disseny i desenvolupament d’un esquema criptogràfic per gestionar de forma segura els historials mèdics dels pacients a través d’una.
Presentació de projecte: L’ús d’audioconferències virtuals per treballar les competències comunicatives orals en les assignatures de llengües estrangeres.
TNR. Metodologia del Focus Group Carles Roca
TFC Intranet Escolar Desenvolupament d’una aplicació Java2 EE
Xarxa Productes de la terra
Avaluació autèntica Instrument de suport: Les rúbriques
Toca fusta FENT DECORATS
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
IMPLANTACIÓ DE LES TECNOLOGIES DE LA INFORMACIÓ I COMUNICACIÓ A LA CIUTAT DE LLEIDA Anàlisi estadística - desembre 2000 IMPLANTACIÓ DE LES TIC A LA CIUTAT.
CRAI: Unitat de Procés Tècnic
Recursos Informàtics en Història
SERVEI ATENEA CETIC suport a la docència abril 2016.
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
3 Ara proposeu el portafoli a la vostra assignatura (2,5 h) presencials (4 h de treball fora de l’aula (presentació de resultats a l’Atenea 6 de març.
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
Servei de Desenvolupament Organitzatiu
TFC - Antoni Romanos Arasa
Aplicacions web per treball col·laboratiu
El nou pla docent de la UB: Adequació al sistema ECTS
TFG I – PROJECTE PROFESSIONAL
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Experiència amb el Google Sites
La construcció del coneixement pels estudiants en entorns virtuals
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Introducció i objectius
Projecte eTaller Disseny i implementació d’una aplicació de gestió web JEE per a petits tallers de reparació d’automòbils © Jaume López Diaz – Treball.
DISSENY GRÀFIC D’UN PORTAL DE TRANSPARÈNCIA PER AJUNTAMENTS
PSICOLOGIA I SOCIOLOGIA
Seminari d’Educació Especial
Madelen Holmlund, Umeå University
Equip d’Inserció Laboral Comunitat Terapèutica del Maresme
Presentació Cadena de Valor
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Implantació d'un sistema de gestió EMAS a la UPC.
Ateneu de Dades: Laboratoris ciutadans de dades
Docublog El blog del Programa de Documentació dels Estudis de Ciències de la Informació i la Comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya Núria Ferran.
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
Ús i usabilitat en un Campus Virtual
PROJECTE LINGÜÍSTIC És l’instrument que possibilita que els centres educatius organitzin i gestionin determinats aspectes en referència a l’estat i a l’ús.
Grup de treball en el Portafoli de l’estudiant (GtPoE)
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
El treball en equip a la Xarxa: estratègies docents
Personalització del Procés d’Aprenentatge en Entorns Virtuals
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Agent Tutor Eloi Puertas Prats 13/04/2019 Agent Tutor.
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
CRAI: definició i estructura
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
CRAI: Unitat de Docència
Títol: Git, un sistema de gestió del codi per projectes de software
En desplegar un currículum competencial haurem de prendre decisions que afectaran al model didàctic de cada docent.
Grup de treball en el Portafoli de l’estudiant (GtPoE)
Recursos d'informació en globalització i sostenibilitat
Grup de Treball en el Portafoli de l’Estudiant
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
que necessites saber de la Biblioteca
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
AL RIU NOMÉS HI HA AIGUA? UN CONTEXT PER TREBALLAR BIODIVERSITAT, ESTADÍSTICA I ÚS DE LES TIC A 1r D’ESO.
Eixos i línies estratègiques
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
“Recursos Educatius en la Web” Rafa Atienza Blasco
WEBQUEST Una tècnica per a l´aprenentage en la xarxa Internet.
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Transcripción de la presentación:

Treball i aprenentatge cooperatiu en entorns virtuals (TACEV) Collaborative learning and working in a virtual environments

Antecedents del grup de recerca (I) 1998-99 “L’aprenentatge i el treball cooperatiu en entorns virtuals a les assignatures de Multimèdia i Comunicació i Estructura de la Informació projecte d’innovació finançat per la UOC 1998 “Collaborative Learning in Virtual Environments” Colleague (Socrates) 1998-2001 “Treball cooperatiu i les noves tecnologies de la informació i la comunicació” Xarxa temàtica FREREF Fundation des Régions Européennes pour la Recherche en Education et en Formation Workshop (2001) Travail coopératif et NTIC en environments de formation.

Antecedents del grup de recerca 2000-01 TACEV Grup de recerca consolidat a la UOC “El procés de treball i d'aprenentatge en equip en un entorn virtual a partir de l'anàlisi d'experiències de la UOC” 2002-03 “L’aprenentatge i Treball Cooperatiu en un Entorn Virtual: el cas de la Universitat Oberta de Catalunya” Projecte TACEV 2 finançat per la UOC 2002-2005 CRAC “Compartición de Recursos para Aprendizaje Cooperativo Grid and Peer-to-Peer Middleware for Cooperative Learning Environments” MCYT (UPC, UOC, UVA)

Motivació del projecte Sistematitzar processos de l’activitat col·laborativa en xarxa (recollir, estructurar i processar la informació generada per l’activitat col·laborativa) Beneficiaris: tots els estudiants i docents vinculats al projecte i conseqüentment a la UOC com a universitat oberta i a distància tots els interessats en el tema en l’àmbit d’e-learning i de les aplicacions col·laboratives, a partir de la creació d’unes guies

Finalitat del projecte Facilitar el treball i l’aprenentatge cooperatiu en xarxa tant pel docent com per l’estudiant

Preguntes de recerca (I) 0. Com es planteja el treball en equip dins l’acció docent pel que fa a les diferents etapes (creació, consolidació, desenvolupament i tancament)? Com desenvolupa el docent l’acció formativa per facilitar l’aprenentatge cooperatiu en xarxa al llarg de les diferents etapes del procés de treball en grup? 2. Com desenvolupen els estudiants l’acció formativa en el procés de treball en grup?

Preguntes de recerca (II) 3. Com es pot millorar l’experiència d’ús dels usuaris dels entorns col.laboratius? 4. Com ha d’estar estructurada la informació generada per la interacció de grup perquè es pugui analitzar fàcilment i extreure coneixement útil per donar suport adequat al grup? 5. Quina arquitectura descentralitzada ha de tenir un middleware per a poder proporcionar funcionalitats de propòsit general a les aplicacions col·laboratives?

Metodologia de recerca El context investigador del qual parteix el projecte i les qüestions de recerca que es plantegen entorn als diferents elements del procés de treball i d’aprenentatge en equip en un entorn virtual, ens situen en la investigació de l’estudi de casos S'analitzaran dades qualitatives que es triangularan amb les dades quantitatives obtingudes de l’entorn virtual d’aprenentatge i explotades a partir del web mining

Estructura del projecte (I) WP 0: Project Management WP 1: Estat de l’art Anàlisi de casos WP 2: Definició dels criteris de selecció i anàlisi dels casos WP 3: Recollida i processament de dades dels casos WP 4: Resultats a partir de la triangulació de les dades WP 5: Middleware WP 6: Prova Pilot WP 7: Resultat final

Estructura del projecte WorkPackages Objectius Activitats Resultats WP 0: Project Management Vetllar per l’acompliment i desenvolupament del projecte 1.1. Acomplir timmigs 1.2. Reportar T. Bates - Informe anual (total 3) WP 1: Estat de l’art Aprofundir en el marc teòric 1.1. Analitzar els antecedents del projecte 1.2. Revisar bibliografia 1.3. Reelaborar el marc teòric - Publicacions sobre estat de l’art D4 WP 2: Anàlisi de casos; Definició dels criteris de selecció i anàlisi dels casos Definir els criteris d’anàlisi dels casos de treball i aprenentatge cooperatiu (Precisar metodologia) 2.1. Definir i seleccionar casos 2.2. Definir i seleccionar categories i variables 2.3. Definir instruments de recollida i anàlisi - Llistat dels casos a analitzar - Pautes d’anàlisi - Instruments d’anàlisi de dades D5 WP 3: Anàlisi de casos; Recollida i processament de dades dels casos Recollir, processar i tractar les dades qualitatives i quantitatives dels casos seleccionats 3.1. Aplicar els instruments de recollida de dades i analitzar dades qualitatives (missatges, entrevistes, documents generats...) 3.2. Aplicar els instruments de recollida i analitzar dades quantitatives (dades del sistema...) 3.3. Triangulació de dades - Informe de dades qualitatives i quantitatives WP 4: Anàlisis de casos; Resultats a partir de la triangulació de les dades Obtenir una primera versió de les Guies 4.1. Descripció de bones pràctiques 4.2. Guia de l’estudiant 4.3. Guia del docent 4.4. Definició del model d’usuari 4.5. Definir un model d’ontologia - Descripció de bones pràctiques Primera versió de: - Guia de l’estudiant - Guia del docent - Definició de necessitats d’usuaris - Definir un model d’ontologia en context del TACEV WP 5: Middleware Implementar un middleware descentralitzat i autoorganitzat que faciliti la construcció d’entorns col·laboratius. El middleware ha de funcionar amb els recursos que aporten els participants en la col·laboració. 5.1. Definició arquitectura. 5.2. Implementar prototipus. 5.3. Construcció/adaptació d’aplicacions col·laboratives per a que funcionin utilitzin LaCOLLA. 5.4 Proves amb usuaris reals. - Prototipus de middleware per a construcció d’entorns col·laboratius. WP 6: Prova Pilot - Realitzar la prova pilot (implementació) - Analitzar el procés - Obtenir resultats 6.1. Implementació: Aplicar els resultats de WP 4 i 5 6.2. Anàlisi quantitatiu i qualitatiu a partir dels casos anteriors 6.3. Avaluació i conclusió - Informe de la prova pilot D13 WP 7: Resultat final - Relaborar Guies - Obtenir Guies 7.1. Elaborar guia d’estudiant 7.2. Elaborar guia docent 7.3. Elaborar els requisits pels usuaris 7.4 Elaborar el model ontològic - Definir un model d’ontologia

Resultats del projecte (I) Descripció de bones pràctiques (good practices) de treball col·laboratiu Guia pel professor Guia per l’estudiant Identificació dels usuaris i les seves necessitats, disseny i avaluació dels espais d’interacció i anàlisi de les interaccions dels usuaris amb aquests espais Definir un model ontològic de l’estructura de la informació generat arrel de les interaccions col·laboratives Definir un middleware descentralitzat i autoorganitzat que faciliti la construcció d'aplicacions col·laboratives

Equip investigador Professors Estudis Informàtica i Multimèdia: Montse Guitert, Ferran Giménez, Teresa Romeu, Anna Guerrero, Julià Minguillon, Enric Mor, Joan Manel Marquès, Atanasi Daradoumis Professor Humanitats: Joe Hopkins Desenvolupament Intranets: Magi Almirall, Jordi Casamajó Coordinació i Gestió docent: Jordi Bosch Àrea de desenvolupament del model educatiu: Nati Cabrera Consultors MiC

Més informació TACEV: http://www.uoc.edu/in3/cat/projectes/tacev.html Montse Guitert: mguitert@uoc.edu