La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Ús i usabilitat en un Campus Virtual

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Ús i usabilitat en un Campus Virtual"— Transcripción de la presentación:

1 Ús i usabilitat en un Campus Virtual
EDU-USABILITY Ús i usabilitat en un Campus Virtual Investigadors principals: Eva de Lera Enric Mor Eva Gil Magí Almirall 1

2 1. Objectius Millorar l’experiència d’ús en un Campus Virtual. “A la UOC aprenc” (els usuaris assoleixen el seu objectiu), “M'ho passo be estudiant a la UOC” (experiència satisfactòria) Identificar metodologies de DCU específiques per a dissenyar i desenvolupar interfícies en entorns tecnològics d’eLearning. Research Day, 8 de febrer de 2005 1

3 2. Justificació Creiem que l’experiència d’ús que un estudiant fa d’un Campus Virtual afecta directament a les seves valoracions de satisfacció i qualitat del producte. Research Day, 8 de febrer de 2005 1

4 2. Justificació Algunes preguntes a resoldre:
quins són els elements d’interacció més agraïts per els estudiants? Per què? quina relació existeix entre aquests i els estats emocionals dels estudiants? quins són els “seus” obstacles online? Research Day, 8 de febrer de 2005 1

5 2. Justificació Altres preguntes a resoldre:
quines son les variables principals a tenir en compte alhora de dissenyar i desenvolupar interfícies per un estudiant d’un Campus Virtual? quines metodologies ens poden ajudar a revisar contínuament les característiques i necessitats dels usuaris d’eLearning? Research Day, 8 de febrer de 2005 1

6 3. Participants Eva de Lera Josep Grau Enric Mor Laia Llorens Eva Gil
Magí Almirall Jordi Amorós Xènia Bastida Jordi Casamajó Albert Cervera Adriana Clivillé Pere Cruz Yolanda Franco Josep Grau Laia Llorens David Maniega Xavi Mas Julià Minguillón Àngels Novoa Josep M. Rivera Llorenç Sabaté Enric Senabre Cristóbal Zamora Research Day, 8 de febrer de 2005 1

7 4. Planificació El projecte consta de 13 paquets de treball principals repartits al llarg de 36 mesos (3 anys) i els podem agrupar en quatre tipus de paquet segons:  Gestió del projecte (WP 1) Definicions i la base de coneixement (WP 2-5) Disseny Centrat en l’Usuari (DCU) enfocat en l’e-learning (WP 6-11) Validació i conclusions (WP 12-13) Research Day, 8 de febrer de 2005 1

8 4. Planificació Research Day, 8 de febrer de 2005 1 PTs MESOS 2 4 6 8
2 4 6 8 10 12 14 16 18 20 22 24 26 28 30 32 34 1 3 5 7 9 11 13 Research Day, 8 de febrer de 2005 1

9 4. Planificació WP1: Coordinació i gestió del projecte Objectius
Tenir cura de la consecució i desenvolupament del projecte. Assegurar la gestió, seguiment i control del projecte. Mantenir reunions virtuals i presencials de coordinació. Avaluar de forma continuada els resultats del projecte. Research Day, 8 de febrer de 2005 1

10 4. Planificació WP2: Perfils d’usuaris d’un campus virtual
Identificar i analitzar els perfils d’usuaris potencials (usuaris principals i possibles usuaris secundaris). La segmentació i anàlisis de perfils també ens permetrà determinar com cercar i aconseguir els usuaris per a laboratoris i tests observacionals dels WP 7 8 i 9, com aconseguir la seva participació en aquest projecte, i identificar les metodologies de DCU més apropiades per a recollir dades rellevants. Research Day, 8 de febrer de 2005 1

11 4. Planificació WP3: Escenaris de treball dels usuaris
Identificar i definir detalladament els escenaris i context d’interacció dels usuaris, no només les pantalles sinó els espais tant actuals com futurs des d’on els usuaris interactúen amb el campus virtual. A la vegada s’han d’identificar els dispositius tecnològics dels que l’usuari disposa en cada escenari d’ús. Research Day, 8 de febrer de 2005 1

12 4. Planificació WP4: Casos d’ús i interaccions clau
Ordenar les interaccions i els casos d’ús que fa un usuari per a aconseguir els seus objectius, obtenint les prioritats de treball de manera que les tasques dels WP experimentals siguin enfocades a aquestes interaccions i casos d’ús. Research Day, 8 de febrer de 2005 1

13 4. Planificació WP5: Mesura i control de la satisfacció
Definir i implantar un sistema de mesura de la satisfacció per tal de validar els resultats i les conclusions experimentals. Aquest WP assegura que els WP experimentals estan donant resultats positius. Research Day, 8 de febrer de 2005 1

14 4. Planificació WP6: Heurístics
Definició i concreció d’un conjunt d’heurístics aplicables a un campus virtual. Prova pilot de la optimització del conjunt d’heurístics obtingut mostrant la seva validesa i aplicabilitat a un campus virtual. Research Day, 8 de febrer de 2005 1

15 4. Planificació WP7: Entrevistes i focus groups
Definició de les entrevistes i focus groups a realitzar i la seva concreció a l’entorn de la UOC i el seu campus virtual. Prova de la validesa i aplicabilitat d’aquestes entrevistes i focus groups i la seva optimització tenint en compte l’entorn de la UOC i el seu campus virtual. Research Day, 8 de febrer de 2005 1

16 4. Planificació WP8: Enquestes
Definició de les enquestes a realitzar i la seva concreció a l’entorn de la UOC i el seu campus virtual. Prova de la validesa i aplicabilitat d’aquestes enquestes i la seva optimització tenint en compte l’entorn de la UOC i el seu campus virtual. Research Day, 8 de febrer de 2005 1

17 4. Planificació WP9: Laboratori
Definir i avaluar tant els sistemes com els mètodes del laboratori d’usabilitat per tal de fer-lo òptim pensant en formació virtual. Research Day, 8 de febrer de 2005 1

18 4. Planificació WP10: Observació directa
Definir i avaluar les metodologies d’observació directa dels usuaris per tal de enfocar-les completament a la observació del treball de aprenentatge i estudi en un campus virtual. Research Day, 8 de febrer de 2005 1

19 4. Planificació WP11: Anàlisi de dades de navegació
Definició de les dades i indicadors a estudiar i la metodologia a emprar per a obtenir mètriques i informació de la navegació i les interaccions dels usuaris a partir de l’ús que fan del campus virtual. Anàlisi i adequació de la metodologia sobre les dades del campus virtual.   Research Day, 8 de febrer de 2005 1

20 4. Planificació WP12: Validació de les metodologies de DCU en e-learning en casos reals Validació del conjunt de metodologies dels WP per els casos d’us i les interaccions clau que ha indicat el WP 4, per a els usuaris i escenaris dels WP2 i 3. Els principals àmbits d’actuació o casos reals que es preveuen tenen a veure amb la docència, els materials didàctics, la biblioteca i els processos administratius. Research Day, 8 de febrer de 2005 1

21 5. Temes claus Coneixement específic de les metodologies del disseny centrat en l’usuari i de com s’han de fer servir en el e-learning Informació sobre els usuaris de la UOC, el context en el que utilitzen el campus virtual i les interaccions que hi realitzen. Research Day, 8 de febrer de 2005 1

22 6. Situació actual Part dels WP1 i WP2 ja estan actius, finançats per:
PROFIT “A Medida” (Ministeri) PROFIT “Materiales Accesibles” (Ministeri) Programa d’Usabilitat Lliurar un pressupost detallat que inclogui les jornades de treball necessàries de tots els participants del projecte. Research Day, 8 de febrer de 2005 1

23 Gràcies per la vostra atenció!
Research Day, 8 de febrer de 2005 1


Descargar ppt "Ús i usabilitat en un Campus Virtual"

Presentaciones similares


Anuncios Google