El repte d’incloure Recursos i estratègies

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Conxita Mayós Servei d’Ordenació Curricular
Advertisements

Portada. Portada Presentació: VEIEM I ESCOLTEM ALS EXPERTS Feu clic a sota.
La Condició Física i les Qualitats Físiques Bàsiques
PROJECTE A.V.A.C. Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
1 u n i t a t L’educador infantil.
La funció dels Centres d’educació Especial en el nou marc legal en relació amb l’escola ordinària.
L’atenció a la diversitat i la LOE (l’escola inclusiva)
TEXT I CONTEXT DE LES CONDUCTES PROBLEMÀTIQUES
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
PETITS REPORTERS Títol.
GRUP DE MEDI AMBIENT IES Guillem Sagrera 1997/2008.
PROGRAMA ATENCIÓ PRIMÀRIA SENSE FUM (PAPSF)
QUE FER QUAN ARRIBA UN SUSPENS A CASA?
SERVEIS SOCIALS BÀSICS
Innovar a la consulta és cosa de tots
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
EL PLA INDIVIDUALITZAT
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
El viatge de Primària a Secundària
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
Parlar per escriure a partir de Hablar para escribir. Oriol Guasch. (2002) Aula de Innovación educativa, núm. 111.
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Mediació IES s'Agulla (Blanes) Què és la mediació? Conflictes que
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
OBJECTIUS TALLER Saber d’on partim (PRIMÀRIA) i cap a on anem (SECUNDÀRIA) Descobrir els principals CANVIS que es produeixen. Saber què implica el canvi.
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
Col·legi Sant Josep Obrer L’Hospitalet de Llobregat
LES FUNCIONS DE SUPORT A L’ESCOLA.
SALUT MENTAL I EDUCACIÓ. Departament de Docència I Formació
Grups interactius a L’Esquitx
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
Reunió Plenària 13 de novembre de 2015
Taula Rodona 3 Salut Mental i Educació: Esculls i reptes de futur, des de l’experiència dels programes actualment en funcionament. Marta Colomer Bolló.
RACONS RECURS PEDAGÒGIC QUE PERMET CREAR ESPAIS DE JOC ORGANITZATS A L’AULA Amb els racons es simbolitza la realitat exterior i es recrea un escenari.
DIADA DE LA PAU A SJO.
Seminari d’Educació Especial
d'ensenyança-aprenentatge
DONES CUIDADORES. Realitat social i laboral
Professor de secundària, biòleg, i algunes coses més…
“EL PALIC, un model per a les illes”
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Projecte “TALK TO ME” febrer de 2018.
"SENYOR, ENSENYA’M A SER FELIÇ I A DONAR PAU!"
Treball i aprenentatge en xarxa
Coneixements i idees previs
MODEL DE QUALITAT DEL CONSELL COMARCAL DEL MARESME 27 d’abril 2006.
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Les taules de multiplicar
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Recurs educatiu Europa
GRUP DE TREBALL: ATENCIÓ DE CASOS
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Carta de compromís Manifest 3r ESO B 1.
La resolució de conflictes a través de l'assemblea de classe
DOMINIQUES de l'ENSENYAMENT Presentació del CARÀCTER PROPI
Plantilla per realitzar un projecte
LES ESCOLES D’EDUCACIÓ ESPECIAL COM A CENTRES DE SUPORT PER A L’EDUCACIÓ INCLUSIVA Montserrat Montero 26 de novembre de 2009.
Som humans. Per això a vegades….
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
El nen amb pèrdua auditiva a l´escola: Educació Infantil
La intervenció dels especialistes d’Educació Especial al centre
Aprendre junts alumnes diferents: Una escola per a tothom
DIVERSITAT I INCLUSIÓ L’atenció als alumnes amb MNM
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum
Transcripción de la presentación:

El repte d’incloure Recursos i estratègies TROBADA PEDAGÒGICA. L’ESCOLA INCLUSIVA MONTCADA 7 de Març de 2012 Gemma Alsina - Servei d'atenció a la Diversitat i la Inclusió

Et demano… Tan fuerte, tan cerca Temple Grandin Parenthood Rain man Gemma Alsina - Servei d'atenció a la Diversitat i la Inclusió

La conducta problemàtica Podem afirmar que un alumne mostra conducta problemàtica quan… … no s’explica a partir de les condiciones de la seva edat evolutiva. … presenta una freqüència exagerada. … persisteix en el temps. … afecta al desenvolupament. … repercuteix negativament en l’entorn. … és valorada objectivament. Gemma Alsina - Servei d'atenció a la Diversitat i la Inclusió

Dels grans objectius als petits canvis Intervencions universals Problemes sense resoldre Crear un equip. Valorar les necessitats. Establir objectius. Seleccionar o dissenyar la intervenció. Consens i ajuts externs. Formar als professionals. Valorar la intervenció. Detectar els focus de conflicte. Descriure la situació per comprendre-la Definir el problema. Cercar solucions satisfactòries per a tots. EL MOMENT DE LES COSES PETITES / EL MOMENT DE LES COSES GRANS A vegades ens proposem grans plans per canviar les coses. A vegades ens hem de centrar en les coses petites. Gemma Alsina - Servei d'atenció a la Diversitat i la Inclusió

Algunes intervencions universals Projecte de convivència Mediació escolar Projecte "Escolta'm" per a una tutoria personalitzada Educació socioemocional a primària Suport conductual positiu Gemma Alsina - Servei d'atenció a la Diversitat i la Inclusió

Alguns problemes sense resoldre Passar d’una tasca a l’altra. Iniciar/acabar una activitat. Interacció amb companys i professors concrets. Comportament quan les normes són implícites. Parlar en el moment oportú. Demandes específiques (ex. Escriure). Gestionar la decepció. Gemma Alsina - Servei d'atenció a la Diversitat i la Inclusió

Els nivells de intervenció a l’aula Nivell 3 – intervencions intensives i individualitzades Quines intervencions o suports intensius feu servir davant els comportaments més clarament desafiants dels alumnes. Nivell 2 – intervencions de Segona Línia Quines intervencions o suports addicionals pel comportament feu servir? Nivell 1 – Gestió Preventiva de l’Aula Quin és el nucli del currículum de comportament que es treballa? Gemma Alsina - Servei d'atenció a la Diversitat i la Inclusió

Mantres Darrera de cada comportament problemàtic hi ha un problema no resolt i una habilitat que manca. Els alumnes ho farien bé si poguessin. Comprendre perquè un alumne és problemàtic és la part més important per començar-lo a ajudar. Els problemes de comportament es donen quan les demandes de l’entorn excedeixen la capacitat de l’alumne de respondre adaptativament. Les preocupacions dels alumnes són importants. Gemma Alsina - Servei d'atenció a la Diversitat i la Inclusió