Com preparar una unitat per a l’avaluació

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La qualitat, garantia de millora.
Advertisements

CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
PRESSUPOST 2017.
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
Escola Montserrat Sant Just Desvern
Jornada Cloenda Esports
CRAI: Unitat de Procés Tècnic
FINANÇAMENT EUROPEU PER LA CREATIVITAT, LA INNOVACIÓ I LES NOVES TECNOLOGIES Fons Estructurals.
Proposta EC: definició, objectius i pressupost
1 era JORNADA D’EMPRENEDORIA I EMPRESA Sant Celoni 31 març 2011
PRESSUPOST MUNICIPAL AJUNTAMENT SANT HILARI SACALM REGIDORIA D’HISENDA
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
Algunes dades 65 i més anys ,5 % 75 i més anys ,5%
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
Catàleg de béns homologats i de compra centralitzada
Què és Càritas Dijous, 29 de gener de 2015.
Panel de Famílies i d’Infància
Tècniques de representació gràfica
ELS DRETS DELS INFANTS.
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
Realitzat per l’Associació Progressista de Catalunya
ELS DRETS I DEURES DE LES FAMILIES DE PERSONES AMB DID
CONSULTA OBERTA LA CONSULTA OBERTA COM A REPTE PERSONAL I PROFESSIONAL. AJUDAT A VALORAR ELS ADOLESCENTS D’UNA ALTRA MANERA, FINS ARA, AL MENYS PER MI.
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Taula sectorial d’Habitatge Avaluació i línies de treball
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
Projecte d’Itineraris Formatius
EL PLA INDIVIDUALITZAT
Jornada Cloenda Esports
Cambra Oficial de Comerç i Indústria de Sabadell
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
Incorporació de la Perspectiva de Gènere en la Prevenció del vih en l’àmbit de les drogodependències  La perspectiva de gènere ens ofereix l’oportunitat.
COM FER FRONT A LA MANCA D’HABITATGE SOCIAL
ELS DRETS SOCIALS Rics i pobres
Cercle de comparació d’Esports Jornada de cloenda 15/12/2017
Xarxa d’Escoles i Instituts per la Igualtat i la No Discriminació
PLA REACTIVACIÓ MUNICIPAL Ajuntament de Sant Pere de Ribes
Amics de la ciutat de Granollers Granollers, 26 de gener 2011
Quines necessitats i oportunitats es deriven de la nostra realitat social i laboral? DONES CUIDADORES Solsona,
PLA DE SERVEIS INDIVIDUALITZATS
PRESTACIO PER ATENDRE NECESSITATS BÀSIQUES
REPERCUSIONS DEL NOU MODEL EN ELS SERVEIS SOCIALS LOCALS
Serveis de Formació.
Sistema d’avaluació del Programa Democràcia Activa
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
El que cal saber sobre l’estafa del FLA
MODEL DE QUALITAT DEL CONSELL COMARCAL DEL MARESME 27 d’abril 2006.
Grup 2: Conseqüències de la vulneració dels drets humanas.
Alumnes de 4T de primària - s.j.o. Barcelona
CONCURS BÍBLIC Laia Garrit Mª del Mar Puigferrat.
CONCURS INVENTEM-REPTE REAL
El currículum a l’educació primària
Estat del benestar per a tots o privilegis per a uns quants?
Estudiant: Eva Muñoz Altimis
Vulneració dels drets socials
Jornada per a una mobilitat de qualitat a les terres de Lleida
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
Beatriz Guzmán Jun Hui Chen David de la Ossa Sergi Gontaler
En aquest tema veurem els apartats següents:
Grup 3: Polítiques públiques i desigualtat social.
la depressió dels anys trenta
Sant Feliu de Llobregat
la depressió dels anys trenta
La vulneració dels drets socials
Taula sectorial d’Habitatge Avaluació i línies de treball
Valors i actituds polítiques en perspectiva comparada
Presentació assignatura
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
Setmana de la Solidaritat 2010 – 2011 Escola Pública “Josep Carner” (Badalona) L’ EDUCACIÓ, UN FUTUR EN IGUALTAT: el que han de fer nens i nens de tot.
Transcripción de la presentación:

Com preparar una unitat per a l’avaluació Lluís Torrens Àrea de Drets Socials de l’Ajuntament de Barcelona

COMPETÈNCIES DE L’ÀREA (carta municipal de Barcelona) Serveis socials bàsics Serveis socials especialitzats (intervenció al carrer, emergència habitacional, pobresa energética i alimentaria, infància vulnerable, gent gran i dependència, integració laboral) Persones discapacitades Salut (salut pública, consorci) Educació (0-3, artístiques, consorci) Habitatge social (consorci) 450 milions d’euros de pressupost; > 3.200 treballadors/es directes i 6.000 indirectes Fòra de l’Àrea: >50 milions en Dones, LGTBi , Immigrants i refugiats

L’objectiu fonamental és executar les nostres competències tot lluitant contra la pobresa i la desigualtat La crisi mal resolta ens obliga a donar resposta a les vulnerabilitats que les altres administracions no solucionen (pobresa monetària i accès a l’habitatge sobretot) Els recursos tot i que semblen importants són limitats. Les diferents vulnerabilitats s’emporten uns 120 milions d’euros -> 1.300 euros de mitjana per a les 90.000 famílies més vulnerables (54 milions per a 30.000 families amb nens -> 1.800 euros per familia) . Segons la ECV es necessitarien uns 680 milions per cobrir les necessitats bàsiques d’unes 90.000 famílies pobres a la ciutat (7.300 euros per familia, més de 5 vegades). El 70% del problema és l’habitatge. Això vol dir que no hi ha diners per a tot i cal racionalitzar

Quant més avaluem més ens donem compte que és imprescindible fer-ho en totes les polítiques publiques que portem a terme

Objectius de l’avaluació a Drets Socials: Arribem als col·lectius objectiu ? Són eficaces i de qualitat les nostres polítiques ? És eficient la despesa -> hi ha altres alternatives de mix pressupostari en despesa i en ingressos (ex. Copagaments) ? Hi ha noves polítiques que puguin donar resposta a les noves necessitats o a necessitats ocultes ?

1. És imprescindible invertir molt en el coneixement global i particular de la situació (big data social, interoperabilitat, georeferenciació, enquestes quantitatives i qualitatives) 2. Cal un programa general d’avaluació que garanteixi que en un cicle de 3 anys tots el principals programes s’han avaluat. Mentre no arribem a un sistema universal de suport (RB) s’ha d’afinar en la detecció dels falsos positius (pocs) i del no accès (més). 3. Inèrcies, resistències i col·laboració publico-privada poden frenar els canvis efectius. Cal controlar/avaluar les interaccions entre els diferents programes i amb les diferents administracions i entitats. Cal evitar generar trampes de la pobresa (professionalització de la pobresa) 4.Cal fomentar la innovació en l’avaluació de la mateixa manera que amb les poítiques publiques subjectes a avaluació. Cal explicitar quins són els límits i les regles del joc per accedir als serveis publics amb recursos limitats (llistes d’espera, periodes mínims, prioritzacions, etc..) i avaluar el seu funcionament

Gràcies