Madelen Holmlund, Umeå University

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Projecte Qualitat i Millora Contínua Quality Management Program in Catalonia Josep Camps Pere Canyadell Network’s Coordinator.
Advertisements

Premi Innovació Lear Propostes Projectes Final Carrera Març 2010
MOBILITAT D’ESTUDIANTS ERASMUS
Què és la tecnologia?.
Presentació de projecte: L’ús d’audioconferències virtuals per treballar les competències comunicatives orals en les assignatures de llengües estrangeres.
CAMPUS FOR PEACE AFRICA
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
Xarxa Productes de la terra
Formació en redacció de proves i ítems fiables a l’EOI de Barcelona
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
CRAI: Unitat de Procés Tècnic
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
ELS PLANS D’ACCIÓ TUTORIAL A LA UNIVERSITAT DE BARCELONA
Què hem estat fent aquests anys?
Escola Oficial d’Idiomes de Tortosa
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
Decret d’autonomia dels centres educatius
Formació permanent del professorat
PROPOSTA DE PROJECTE INTERDISCIPLINARI A TRAVÉS
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
Eines per avaluar centres educatius
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
1 organització, 3 estudis, 1600 aprenentatges
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
Decret d’autonomia dels centres educatius
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Les TIC en educació?.
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
Introducció i objectius
Equips docents: Una forma diferent de fer docència
Presentació Cadena de Valor
Student Portfolio and e-Portfolio development in Europe
Implantació d'un sistema de gestió EMAS a la UPC.
Docublog El blog del Programa de Documentació dels Estudis de Ciències de la Informació i la Comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya Núria Ferran.
Biosis Previews® Objectiu i Metodologia
PROCÉS DE SEGUIMENT DE LES TITULACIONS UNIVERSITÀRIES
Pla estratègic de desenvolupament econòmic local i l’ocupació del Vallès Oriental ( ) Presentació del Pla de treball Consell d’Alcaldes del.
Ús i usabilitat en un Campus Virtual
La Presència Educadora
Treball i aprenentatge cooperatiu en entorns virtuals (TACEV)
Grup de treball en el Portafoli de l’estudiant (GtPoE)
Resum Informe d’Enquesta d’Opinió de l’Empleat
El treball en equip a la Xarxa: estratègies docents
Personalització del Procés d’Aprenentatge en Entorns Virtuals
ESTRUCTURA I ORGANITZACIÓ Comissions Qualitat EUHT
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Departamento de Pedagogia Aplicada
Suports en l’elaboració del Projecte Educatiu de Centre
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
CRAI: definició i estructura
Pla Integral de Salut Mental
I Jornades de Mobilitat Internacional del PAS
CRAI: Unitat de Docència
Grup de treball en el Portafoli de l’estudiant (GtPoE)
Riquesa sense treball Plaer sense consciència Ciència sense humanitat Política sense principis Comerç sense moral Devoció sense sacrifici Mahatma Ghandi.
CRAI: Unitat de Gestió de la Col·lecció
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de: - Servei de Gestió de la Recerca, de la Oficina de Projectes Internacionals de Recerca,
CEIP CA N’ALZAMORA Escola pública Centre de nova creació
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
Knowing by sharing ( Ens coneixem compartint)
ASSESSORAMENT TIC CURS Departament d’Educació
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
L’AVALUACIÓ DE LA CARPETA DE LABORATORI EN UNA ASSIGNATURA DE SEGON CURS D’ENGINYERIA TÈCNICA DE TELECOMUNICACIÓ Josep Jordana, Francesc J. Sànchez Departament.
El desplegament de les COMPETÈNCIES BÀSIQUES en el currículum
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

Madelen Holmlund, Umeå University e-Learning network for Teacher Training Jornada de recerca 8 de febrer de 2005, IN3. Nice, 2005-01-27/28 Madelen Holmlund, Umeå University

Projecte eLene-TT Programa d’e-learning de la Comissió Europea (Direcció General d’Educació i Cultura). Secció: campus virtuals Partners: Consorci de CANEGE (França) Universitat de Nancy (coordinació del projecte) Universitat de Bremen (Alemanya) Politecnico di Milano (Itàlia) University of Helsinki; Helsinki University of Technology; Finish Virtual University (Finlàndia) Umea University (Suècia) Utrech University (Holanda) Maria Curie Sklodawska University (Polònia) UOC Durada: gener 2005-desembre 2006

Participants UOC Grup TACEV: Anna Guerrero Montse Guitert Teresa Romeu Anna Espasa Albert Sangrà Teresa Guasch (Coord.) (Estudis de Psicologia i Ciències de l’Educació) Madelen Holmlund, Umeå University

Objectiu general Desenvolupar un Virtual Learning Resource Centre (VLRC) que aglutini orientacions i recursos per a formadors de formadors i professors universitaris Millorar els usos que els professors fan de les TIC en els processos d’ensenyament i aprenentatge, i incidir en la millora de la qualitat del procés d’aprenentatge per part dels estudiants.

D i s s e m i n a t i o n Research papers ONGOING ACTIVITES Teacher training actions Workshops/online collaborative work Evaluation First draft of guidelines First selection of tools / resources Content development Website DEvelopment of website Design of overall structure Technical specifications/ functionalities of VLRC Private KM area Final version of guidelines Final selection of tools and resources VLRC structure KM area Design of Templates Public project information area Public Info. Area Design, create and integrate content Proof read and debug Evaluate Maintain, update, adapt Virtual Resource Learning Centre P ro j e c t m a n a g e m e n t E v a l u a t i o n Q u a l i t y a s s u r a n c e D i s s e m i n a t i o n Identification of tools, resources Analysis Criteria Identification of practices Research papers N e e d s a n a l y s i s

WP 1: Anàlisis (responsable: UOC) Definir criteris per al disseny de pràctiques de formació de professorat universitari que afavoreixin l’ús de les TIC amb l’objectiu de promoure un aprenentatge efectiu. Estat de l’art sobre la formació de professorat universitari en l’ús de les TIC en el procés d’e-a Selecció de les “millors pràctiques” sobre formació de formadors que han dut a terme els diferents partners del projecte Anàlisi de les necessitats que expliciten els professors universitaris en la seva formació Benchmark de les pràctiques seleccionades

WP 3: Disseny d’orientacions WP 2: Selecció inicial de recursos i eines per a la formació de formadors Aglutinació i descripció de diferents eines, recursos, metodologies per a la formació de professorat Selecció de les eines per tal de dur a terme una implementació pilot WP 3: Disseny d’orientacions Disseny d’orientacions per a institucions implicades en la formació de professorat, formador de formadors, i professors universitaris

WP 4: Implementació del treball pilot a cada universitat participant (formació a professorat universitari): blended approach i online collaborative work. WP 5: Avaluació i revisió de les orientacions, i dels recursos i eines seleccionades. Madelen Holmlund, Umeå University

WP 6: Elaboració del VLRC (durant tot el projecte) Repositori de pràctiques de formació de formadors, orientacions, recursos, eines... (per formadors i professors) Secció pública de la web per a la comunicació externa i disseminació del projecte Secció interna: entorn col·laboratiu per a la gestió i comunicació de cada partner. WP 7: Disseminació (durant tot el projecte): publicacions, presentacions congressos... WP 8: Avaluació del VLRC

e-Learning network for Teacher Training Nice, 2005-01-27/28 Madelen Holmlund, Umeå University