La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Treball i aprenentatge cooperatiu en entorns virtuals (TACEV)

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Treball i aprenentatge cooperatiu en entorns virtuals (TACEV)"— Transcripción de la presentación:

1 Treball i aprenentatge cooperatiu en entorns virtuals (TACEV)
Collaborative learning and working in a virtual environments

2 Antecedents del grup de recerca (I)
“L’aprenentatge i el treball cooperatiu en entorns virtuals a les assignatures de Multimèdia i Comunicació i Estructura de la Informació projecte d’innovació finançat per la UOC 1998 “Collaborative Learning in Virtual Environments” Colleague (Socrates) “Treball cooperatiu i les noves tecnologies de la informació i la comunicació” Xarxa temàtica FREREF Fundation des Régions Européennes pour la Recherche en Education et en Formation Workshop (2001) Travail coopératif et NTIC en environments de formation.

3 Antecedents del grup de recerca
TACEV Grup de recerca consolidat a la UOC “El procés de treball i d'aprenentatge en equip en un entorn virtual a partir de l'anàlisi d'experiències de la UOC” “L’aprenentatge i Treball Cooperatiu en un Entorn Virtual: el cas de la Universitat Oberta de Catalunya” Projecte TACEV 2 finançat per la UOC CRAC “Compartición de Recursos para Aprendizaje Cooperativo Grid and Peer-to-Peer Middleware for Cooperative Learning Environments” MCYT (UPC, UOC, UVA)

4 Motivació del projecte
Sistematitzar processos de l’activitat col·laborativa en xarxa (recollir, estructurar i processar la informació generada per l’activitat col·laborativa) Beneficiaris: tots els estudiants i docents vinculats al projecte i conseqüentment a la UOC com a universitat oberta i a distància tots els interessats en el tema en l’àmbit d’e-learning i de les aplicacions col·laboratives, a partir de la creació d’unes guies

5 Finalitat del projecte
Facilitar el treball i l’aprenentatge cooperatiu en xarxa tant pel docent com per l’estudiant

6 Preguntes de recerca (I)
0. Com es planteja el treball en equip dins l’acció docent pel que fa a les diferents etapes (creació, consolidació, desenvolupament i tancament)? Com desenvolupa el docent l’acció formativa per facilitar l’aprenentatge cooperatiu en xarxa al llarg de les diferents etapes del procés de treball en grup? 2. Com desenvolupen els estudiants l’acció formativa en el procés de treball en grup?

7 Preguntes de recerca (II)
3. Com es pot millorar l’experiència d’ús dels usuaris dels entorns col.laboratius? 4. Com ha d’estar estructurada la informació generada per la interacció de grup perquè es pugui analitzar fàcilment i extreure coneixement útil per donar suport adequat al grup? 5. Quina arquitectura descentralitzada ha de tenir un middleware per a poder proporcionar funcionalitats de propòsit general a les aplicacions col·laboratives?

8 Metodologia de recerca
El context investigador del qual parteix el projecte i les qüestions de recerca que es plantegen entorn als diferents elements del procés de treball i d’aprenentatge en equip en un entorn virtual, ens situen en la investigació de l’estudi de casos S'analitzaran dades qualitatives que es triangularan amb les dades quantitatives obtingudes de l’entorn virtual d’aprenentatge i explotades a partir del web mining

9 Estructura del projecte (I)
WP 0: Project Management WP 1: Estat de l’art Anàlisi de casos WP 2: Definició dels criteris de selecció i anàlisi dels casos WP 3: Recollida i processament de dades dels casos WP 4: Resultats a partir de la triangulació de les dades WP 5: Middleware WP 6: Prova Pilot WP 7: Resultat final

10 Estructura del projecte
WorkPackages Objectius Activitats Resultats WP 0: Project Management Vetllar per l’acompliment i desenvolupament del projecte 1.1. Acomplir timmigs 1.2. Reportar T. Bates - Informe anual (total 3) WP 1: Estat de l’art Aprofundir en el marc teòric 1.1. Analitzar els antecedents del projecte 1.2. Revisar bibliografia 1.3. Reelaborar el marc teòric - Publicacions sobre estat de l’art D4 WP 2: Anàlisi de casos; Definició dels criteris de selecció i anàlisi dels casos Definir els criteris d’anàlisi dels casos de treball i aprenentatge cooperatiu (Precisar metodologia) 2.1. Definir i seleccionar casos 2.2. Definir i seleccionar categories i variables 2.3. Definir instruments de recollida i anàlisi - Llistat dels casos a analitzar - Pautes d’anàlisi - Instruments d’anàlisi de dades D5 WP 3: Anàlisi de casos; Recollida i processament de dades dels casos Recollir, processar i tractar les dades qualitatives i quantitatives dels casos seleccionats 3.1. Aplicar els instruments de recollida de dades i analitzar dades qualitatives (missatges, entrevistes, documents generats...) 3.2. Aplicar els instruments de recollida i analitzar dades quantitatives (dades del sistema...) 3.3. Triangulació de dades - Informe de dades qualitatives i quantitatives WP 4: Anàlisis de casos; Resultats a partir de la triangulació de les dades Obtenir una primera versió de les Guies 4.1. Descripció de bones pràctiques 4.2. Guia de l’estudiant 4.3. Guia del docent 4.4. Definició del model d’usuari 4.5. Definir un model d’ontologia - Descripció de bones pràctiques Primera versió de: - Guia de l’estudiant - Guia del docent - Definició de necessitats d’usuaris - Definir un model d’ontologia en context del TACEV WP 5: Middleware Implementar un middleware descentralitzat i autoorganitzat que faciliti la construcció d’entorns col·laboratius. El middleware ha de funcionar amb els recursos que aporten els participants en la col·laboració. 5.1. Definició arquitectura. 5.2. Implementar prototipus. 5.3. Construcció/adaptació d’aplicacions col·laboratives per a que funcionin utilitzin LaCOLLA. 5.4 Proves amb usuaris reals. - Prototipus de middleware per a construcció d’entorns col·laboratius. WP 6: Prova Pilot - Realitzar la prova pilot (implementació) - Analitzar el procés - Obtenir resultats 6.1. Implementació: Aplicar els resultats de WP 4 i 5 6.2. Anàlisi quantitatiu i qualitatiu a partir dels casos anteriors 6.3. Avaluació i conclusió - Informe de la prova pilot D13 WP 7: Resultat final - Relaborar Guies - Obtenir Guies 7.1. Elaborar guia d’estudiant 7.2. Elaborar guia docent 7.3. Elaborar els requisits pels usuaris 7.4 Elaborar el model ontològic - Definir un model d’ontologia

11 Resultats del projecte (I)
Descripció de bones pràctiques (good practices) de treball col·laboratiu Guia pel professor Guia per l’estudiant Identificació dels usuaris i les seves necessitats, disseny i avaluació dels espais d’interacció i anàlisi de les interaccions dels usuaris amb aquests espais Definir un model ontològic de l’estructura de la informació generat arrel de les interaccions col·laboratives Definir un middleware descentralitzat i autoorganitzat que faciliti la construcció d'aplicacions col·laboratives

12 Equip investigador Professors Estudis Informàtica i Multimèdia: Montse Guitert, Ferran Giménez, Teresa Romeu, Anna Guerrero, Julià Minguillon, Enric Mor, Joan Manel Marquès, Atanasi Daradoumis Professor Humanitats: Joe Hopkins Desenvolupament Intranets: Magi Almirall, Jordi Casamajó Coordinació i Gestió docent: Jordi Bosch Àrea de desenvolupament del model educatiu: Nati Cabrera Consultors MiC

13 Més informació TACEV: http://www.uoc.edu/in3/cat/projectes/tacev.html
Montse Guitert:


Descargar ppt "Treball i aprenentatge cooperatiu en entorns virtuals (TACEV)"

Presentaciones similares


Anuncios Google