RESUM TREBALL COORDINACIÓ PRIMÀRIA SECUNDÀRIA ANOIA CURS

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
SERVEI D’ORIENTACIÓ I ACOMPANYAMENT A LATRANSICIÓ. ESCOLA-TREBALL
Advertisements

CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Diapositiva de presentació
XARXA DE DEBAT EDUCATIU
Escola Montserrat Sant Just Desvern
Elaboració d’un projecte telemàtic de primària
Xarxa Productes de la terra
Toca fusta FENT DECORATS
Reflexions al fil de l’Euneos
Estudi per a la identificació de
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
Decret d’autonomia dels centres educatius
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
L’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT I ELS PLANS INDIVIDUALITZATS
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
EL PLA INDIVIDUALITZAT
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
Decret d’autonomia dels centres educatius
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
IES DE VILADECAVALLS (VALLÈS OCCIDENTAL) 678 ALUMNES DISTRIBUÏTS EN:
1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
ORGANITZACIÓ I PLANIFICACIÓ “Posem fil a l’agulla”
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
COMISSIÓ D’ACCIÓ SOCIAL
PROGRAMA AMB EL LLIBRE SOTA EL BRAÇ!
REVISIÓ DELS DOCUMENTS DE FONOLOGIA I LLENGUATGE
Seminari d’Educació Especial
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
Presentació de 1r d’ESO Curs
Programa Centres Ecoambientals
Proposta metodològica inclusiva per treballar en contextos plurilingües l’aprenentatge de les ciències i la llengua i el desenvolupament del treball cooperatiu.
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
Catàleg de llocs de treball del CPNL
Responsables del projecte Ferran Tolosa. Edicions Cort
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
PRIORITATS EN L’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT (Secundària)
Taula sectorial de Salut Mental i Addiccions Avaluació i línies de treball Secretaria del CMSS Setembre 2014.
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
PdD Escola Salvador Espriu Característiques generals
PROGRAMA AL COSTAT DE QUI CUIDA
Formació per als equips directius d’educació secundària
MPGM Ciutat Meridiana Procés participatiu Gener 2019.
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
Dipòsit Digital de la Universitat de Barcelona
BENVINGUDES I BENVINGUTS!!
Departamento de Pedagogia Aplicada
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
El currículum a l’educació primària
La consciència fonològica a P-5 i 1er
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
La resolució de conflictes a través de l'assemblea de classe
Convivència i Mediació Escolar
5 PROPOSTES PER AL FOMENT DE L’ÈXIT ESCOLAR
INDICADORS El Sistema d´Indicadors i els factors de qualitat de centre
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

RESUM TREBALL COORDINACIÓ PRIMÀRIA SECUNDÀRIA ANOIA CURS 2005 - 2006 Recull del resum dels 6 grups de treball: 1. Capellades i entorn 2. Zona d’Igualada 3. Zona de Masquefa 4. Zona de Piera 5. Santa Margarida de Montbui 6. Vilanova del Camí Contè: Objecte del treball del grup Acords més significatius Propostes de temes a treballar el proper curs (En les annotacions hi ha: número de reunions, si ha hagut un assessorament i qui l’ha fet, la proposta de persona de referència del grup de treball, aspectes a millorar el proper curs) 19 d’octubre de 2006

Coordinació Primària - Secundària Curs 2005 -2006 CAPELLADES i entorn La llengua:la comprensió lectora Acords Conèixer els criteris pedagògics i el funcionament de cadascun dels centres que formen el grup. Reconèixer la utilitat del treball realitzat durant les trobades de coordinació. Donar continuïtat al treball desenvolupat aquest curs. Propostes de temes a treballar per al proper curs Continuar el treball de la comprensió lectora a partir d’objectius i propostes concretes. Treballar la comprensió lectora des d’altres àrees. Número de reunions: 5 - Assessorament: no - Proposta de persones de referència del grup de treball: referent de l’EAP Aspectes a millorar el proper curs: Ser més operatius en l’assoliment delsobjectius acordats (tenint en compte la complexitat de la zona educativa)

Coordinació Primària - Secundària Curs 2005 -2006 IGUALADA La comprensió lectora Acords Donar informació sobre les competències bàsiques com element de coneixement dels alumnes. Mantenir el retorn de la informació de secundària a primària. Incidir en els centres en la millora de la comprensió lectora. Estimular la lectura. Propostes de temes a treballar per al proper curs L’acció tutorial. Plantejar-se estratègies per iniciar la coordinació curricular. Número de reunions: 9 - Assessorament: Glòria Català (Comprensió lectora) - Proposta de persones de referència del grup de treball: Noemí Carreras (IES Joan Mercader) Observacions: -Tot el treball que s’ha dut a terme al llarg de la coordinació ha comportat una reflexió i un treball posterior que repercutirà en la metodologia i organització, tant a les escoles de Primària com a les de Secundària. -S’ha detectat diverses interferències en l’elaboració del calendari de les reunions de treball del grup ja que s’ha hagut de modificar vàries vegades pel solapament amb altres reunions convocades per la Inspecció. Això ha provocat moltes dificultats d’organització i s’han concentrat massa sessions al darrer trimestre. -S’adjunta un annex de material divers.

Coordinació Primària - Secundària Curs 2005 -2006 MASQUEFA L’Àrea de Llengües (català i castellà), Àrea de Matemàtiques Acords Modificar la graella P/S separant l’àrea de Ll. Catalana de Ll. Castellana. Graduació de: llibres de lectura obligatoris, deures, la introducció del treball per dossiers. Recollida i valoració dels deures d’estiu de 6è a l’institut. Continuar el càlcul mental iniciat a P al 1r cicle de l’ESO. Treballar sistemàticament el càlcul escrit i la geometria, tant a C.S. de Primària com a l’ESO. Introducció de pautes metodològiques iguals per treballar les tècniques d’estudi a l’àrea de matemàtiques. Observacions: - Número de reunions: 5 - Assessorament: no - Proposta de persones de referència del grup de treball: -

Coordinació Primària - Secundària Curs 2005 -2006 MASQUEFA L’Àrea de Llengües (català i castellà), Àrea de Matemàtiques Acords Contemplar el treball de comprensió lectora iniciat a Primària Establir un intercanvi d’experiències per part d’alumnes de 1r d’ESO amb els alumnes de 6è (mes de maig, i dins de les activitats del pas de primària a secundària). Propostes de temes a treballar per al proper curs Comissió matemàtiques: una sessió de continuïtat a mig curs amb l’objectiu de valorar els acords presos i ajustar-los si cal. Comissió llengües: planificar un treball de comprensió lectora gradual i coherent a partir de la informació d’aquest curs i l’avaluació inicial. Observacions: Aspectes a millorar el proper curs: - Planificar i desenvolupar el treball de comprensió lectora a Secundària com a continuïtat del de Primària. - Concretar més el treball de cada sessió per tal d’optimitzar les sessions de treball.

Coordinació Primària - Secundària Curs 2005 -2006 PIERA La comprensió lectora: de la lectura mecànica a la lectura comprensiva Acords Continuar treballant en la millora de la comprensió lectora des dels centres de primària i secundària. Fer el seguiment dels alumnes que acaben primària i inicien l’ESO per tal d’ajustar les estratègies metodològiques i els recursos a les necessitats detectades. Propostes de temes a treballar per al proper curs L’acció tutorial: Les tècniques d’estudi, els hàbits, els deures, l’agenda, l’educació emocional. Número de reunions: 11 - Assessorament: Carme Arrufat (La comprensió lectora, 2 sessions) - Proposta de persones de referència del grup de treball: Dolors romero

La comprensió lectora Acords Coordinació Primària - Secundària Curs 2005 -2006 SANTA MARGARIDA DE MONTBUI La comprensió lectora Acords Un calendari de trobades coincidents amb unes actuacions que es repeteixen cada curs. Que els centres de primària informin dels resultats de les proves de comprensió lectora que es fan a 6è. Una feina de vacances pels alumnes de 6è així com el compromís de demanar-la un cop els alumnes comencin 1r d’ESO. Revisar la jornada de portes obertes per tal de fer-la més profitosa. Participar de manera conjunta en les activitats de biblioteca, relacionades amb el projecte punt EDu, com un element per a reforçar la comprensió lectora. Número de reunions: 6 - Assessorament: Glòria Català (Comprensió lectora) - Proposta de persones de referència del grup de treball: Maria Tertesa Pernía (IES Montbui)

Propostes de temes a treballar per al proper curs Coordinació Primària - Secundària Curs 2005 -2006 SANTA MARGARIDA DE MONTBUI La comprensió lectora Propostes de temes a treballar per al proper curs Col·laboració en el programa punt Edu. Treballar els hàbits i les normes a partir dels documents de cada centre (fulls d’incidències... etc). Traspàs d’informació dels alumnes de 1r a les escoles més complet. Continuar el tema de la comprensió lectora i fer-ne el seguiment. Càlcul mental i estratègies de resolució de problemes. Observacions: -

Coordinació Primària - Secundària Curs 2005 -2006 VILANOVA DEL CAMÍ La comprensió lectora El traspàs d’informació L’elecció dels llibres i l’adaptació de materials Acords i propostes de treball per al proper curs Continuar treballant en la millora de la comprensió lectora a tots nivells, mesurant el nivell assolit amb diferents proves estandarditzades. Mantenir les reunions establertes per fer el traspàs d’informació així com el seguiment. Un cop distribuïts els grups a l’IES, valorar els llibres que hauran d’utilitzar els alumnes amb n.e.e. a partir dels materials utilitzats a les escoles de primària. Número de reunions: 3 - Assessorament:no - Proposta de persones de referència del grup de treball: -

La imatge i la poesia de cloenda: La coordinació contribueix a la coherència del procés educatiu i a la millora dels aprenetatges de l’alumnat. (Resolució 30 de juny de 2006, Instruccions per a l’organització i el funcionament dels centres educatius públics d’educació infantil i primària i secundària:I. Organització de centre. Apartat 7. Coordinació entre Primària Secundària.)