KARAOKE a CLASSE Activitat desenvolupada a: Educació Infantil Educació Primària Educació Musical Educació Especial Aula d’Acollida
EL CENTRE . Centre: CEIP Pere Vila Districte: Ciutat Vella Ciutat: Barcelona Escola de doble línia. Hem celebrat els 75 anys. http://www.xtec.cat/ceipperevila .
OBJECTIUS Crear un ambient motivador per a que els nens disfrutin cantant, amb correcció tècnica individual i col·lectiva. Ensenyar a sincronitzar text i veu, millorant la habilitat i velocitat lectora. Ampliar el seu repertori amb diferents tipus de cançons (tradicionals, populars, infantils...), estils (pop, rock, d’autor, bandes sonores...) i idiomes. Treballar continguts de les diferents àrees curriculars. Col·laborar amb els companys i valorar el treball en grup .
RECURSOS TIC . Tenim recopilades més de 10.000 cançons Midi i Kar. Utilitzem el programa gratuït vanBasco’s, que ens permet modificar el seu volum, tempo i alçada. Tenim 2 ordinadors de suport a totes les classes, 4 a l’aula d’acollida, amb altaveus i/o auriculars que permeten l’ús del karaoke, també a educació especial. Una pissarra digital (amb ordinador portàtil) que s’utilitza a l’àrea de música des de P3 a 6è de Primària. A Cicle Superior utilitzem les 2 aules d’informàtica per a que manipulin el programa, busquen arxius, informació de biografies de músics...
ACTIVITATS DE LLENGUA Cantar cançons en català, castellà i anglès. Comparar una mateixa cançó en diferents idiomes.
ACTIVITATS DE MÚSICA Fer jocs amb les qualitats del so (so/silenci, agut/greu, llarg/curt, fort/fluix...). Coordinar el moviment sincronitzat a la cançó. Aprendre cançons que ens ensenya un alumne nou que parla un altre idioma... Deixar que ells proposin.
ACTIVITATS DE NATURALS Aprendre cançons d’animals, de diferents parts del cos, de fenòmens naturals, de consciència ecològica... ACTIVITATS DE SOCIALS Ubicar algunes cançons en el seu espai i temps, aprendre costums, personatges i símbols d’identitat de diferents zones i territoris. .
ACTIVITATS DE MATEMÀTIQUES DE COMUNICACIÓ AUDIOVISUAL Aprendre cançons de contar, de repartir, de jocs de xifres... Contar estrofes, paraules i síl·labes. DE COMUNICACIÓ AUDIOVISUAL . Parlar de la importància de la televisió, dels mitjans de comunicació i dels fenòmens de masses com “Operación Triumfo” i la cançó de l’estiu.
VALORACIÓ És una activitat molt motivadora i divertida, els alumnes estan totalment entregats i receptius si adequem las cançons al seu nivell partint dels seus coneixements previs. La valoració que fem és molt positiva perquè veiem que l’aprenentatge és autònom, actiu, interdisciplinar i significatiu a la vegada que col·laboratiu en els grups-classe. A nivell tècnic, la pissarra digital millora la visibilitat en comparació a la televisió o l’ordinador. La qualitat de so millora amb una bona targeta d’àudio i uns bons altaveus .
Crèdits: mestres CEIP Pere Vila És una eina útil i amena també per als adults. Funciona molt bé en reunions informals de docents. Els pares poden utilitzar-los a casa, reforçant així l’actitud positiva cap a l’aprenentatge i els continguts treballats a l’aula. Crèdits: mestres CEIP Pere Vila Coordinador: Jordi Jubany i Vila La felicitat no és un destí on arribar, sinó una manera de viatjar _______________________________________________________