Jornada 10è Aniversari FCCSM

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
I JORNADA DE TREBALL SOCIAL Treball social i salut: dilemes ètics
Advertisements

CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
Intercanvi terapèutic en atenció primària.
PERSONES AMB DISCAPACITAT INTEL·LECTUAL QUALITAT DE VIDA
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
XARXA DE DEBAT EDUCATIU
“MESURES PENALS ALTERNATIVES EN LA COMUNITAT” Pilar Casaus
Programa de Transició Escola Treball
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
1 u n i t a t L’educador infantil.
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
Projecte “DÓNA’T UN IMPULS!” Trobada participativa 11 de març de 2010
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
Les bones pràctiques per a la educació en família
Algunes dades 65 i més anys ,5 % 75 i més anys ,5%
Què és Càritas Dijous, 29 de gener de 2015.
CONVIVÈNCIA OBSERVATORI PER A LA E S C O L A R.
L’Expressió escrita.
SEXE, DIVERSITAT I GENT GRAN
Creativitat amb austeritat Impacte Projectes públic-privats
ELS DRETS I DEURES DE LES FAMILIES DE PERSONES AMB DID
Autor: Samuel Lozano Alcodori
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
PROCÉS D’ALTA PRECOÇ.
Presentació dels resultats de la primera fase del projecte PLANS DOCENTS i MATERIALS BÀSICS Barcelona, 22 setembre de 2016.
Per realitzar la inscripció de forma gratuïta
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
GRUP DE PACIENTS AMB DIAGNÒSTIC D´ESCLEROSI MÚLTIPLE A L'A. B
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
TFG I – PROJECTE PROFESSIONAL
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
Jornada Cloenda Esports
Incorporació de la Perspectiva de Gènere en la Prevenció del vih en l’àmbit de les drogodependències  La perspectiva de gènere ens ofereix l’oportunitat.
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
Memòria de Farmàcia Pràctica Disseny i estructuració d’un servei farmacèutic per a ser implementat a la farmàcia comunitària Maria Rubio Valera Professora.
CSMIJ Sarrià-Sant Gervasi
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
JORNADA DE TREBALL L’ATENCIÓ INTEGRADA SOCIAL I SANITARIA
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
Grups interactius a L’Esquitx
Reunió Plenària 13 de novembre de 2015
Model de gestió assistencial: innovació i integració. Montse Cervera
Universitat de Barcelona Dpt. de Teoria i Història de l’Educació
PLA DE SERVEIS INDIVIDUALITZATS
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
EXPERIÈNCIES INNOVADORES EN L’ORGANITZACIÓ DE LES CURES INFERMERES
Treball i aprenentatge en xarxa
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
INSTRUCCIONS: Un cop elaborat, cal enviar el pòster a Delfí Cosialls
IV JORNADES DOCTORIALS
Us convidem a la Sessió tècnica:
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Taula sectorial de Salut Mental i Addiccions Avaluació i línies de treball Secretaria del CMSS Setembre 2014.
Equip d’Assessorament i Orientació Psicopedagògica EAP DE SANT ANDREU
Àrea de Docència / SGA IMPLANTACIÓ MILLORES CAMPANYA MÀSTER
PRIMERES VISITES AMB PROCEDÈNCIA ENSENYAMENT
GRUP DE TREBALL: ATENCIÓ DE CASOS
Aportacions amb més d’una menció en els Pòsters. Pòsters=14.
CLUBS SOCIALS TAULA RODONA: SALUT MENTAL I ACCIÓ SOCIAL
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
GRUP DE TREBALL: ATENCIÓ DE CASOS
Xarxa de Dones Directives i Professionals del Tercer Sector
DEFINICIONS DEL TREBALL EN EQUIP
Àrea d’Atenció a les Persones
Convivència i Mediació Escolar
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Serveis Socials Generals
Aprendre a Viure / Aprendre a Conviure
Transcripción de la presentación:

Jornada 10è Aniversari FCCSM “Diàlegs entorn a la relació: una experiència de reflexió al voltant dels aspectes relacionats en l’emmalaltir i el sanar, en un grup d’usuaris, familiars i professionals “ Gemma galan rubio Treballadora Social Centre d’Higiene Mental de Les Corts

GRUP DE TREBALL Composició del grup: Familiars, usuaris i professionals, que de forma paritària i amb l’objectiu inicial de dialogar i reflexionar respecte a un tema concret, “La Relació”, s’han reunit en un context i unes sessions determinades. Sessions: S’han portat a terme un total de 6 sessions consecutives, quinzenalment, amb una duració preestablerta de 1h. i 30 min. a la seu de la FCCSM. Participants: Juan José Barbas, Marisa Blanco, Dolors Barroso, Albert Briansó, Anna Carrió, Lourdes Castells, Carme Fontanet, Daniel García, Magí Grífols, Begoña Hernández, Lluís Isern, Fernando Martínez, Montserrat Martínez, Eduard Miró, Maribel Pérez, Sebastià Sáez, Àngels Vives i Gemma Galán.

CONTINGUTS I PERSPECTIVES Espais d’atenció entre família i psiquiatra: Manca d’espais propis de comunicació i recolzament en les diverses situacions del procés. Demanda activa d’escolta, valoració i participació conjunta. Importància de la mediació i la orientació en resolució de conflictes. Sentiments de desprotecció. Mancances en l’atenció en els primers episodis. Actuacions des dels Equips multidisciplinaris. Relació i Comunicació Família / pacient: Relacions de confiança. Sentiments de por, rebuig, soledat o confusió. Diferenciació d’espais d’intimitat. La separació entesa com a actuació que ens ajuda a reorganitzar-nos. La qualitat dels vincles de relació. Autonomia, Espais Personals, Intimitat: L’autonomia com un espai que ordena, separa, respecta i permet la diferenciació d’un mateix i la resta, de cada membre del grup familiar. Autonomia, dependència i gestió de les necessitats pròpies.

CONTINGUTS I PERSPECTIVES Recursos personals, estructurals i socials: La identitat en el sentit ampli no només des de la nostra relació amb la Salut Mental. Reconstrucció d’altres identitats, projecció a la comunitat. Reflexió entre recursos de protecció i promoció de la pròpia autonomia. Necessitats de promoció, informació i desenvolupament de recursos socials pro autonomia de la persona. “Ecologia” dels recursos. Societat: Tots som societat i tots participem de la construcció de nous conceptes. Funcionaments entorn l’engany; la veritat o la mentida com a mitjans de protecció. Manca d’informació; estigma i posicionaments. Intervenció en la societat dels medis de comunicació i possibles actuacions. Metafores explicatives i aportacions diverses: Metàfora de “L’heroi”, “La parella de ball” i “El viatge imprevist”. La importància de la flexibilització i l’adaptació a les diverses situacions.

GRUP DE TREBALL “La Relació” TRANSFORMACIONS Salut Mental GRUP DE TREBALL “La Relació” Fusió dels rols inicials de presentació Evolució de la queixa a la comunicació i a la reflexió Compartir una visió global de la identitat dels assistents Intercanvi de visions i perspectives diverses Construcció conjunta de nous conceptes Reflexions i diàlegs vers la intervenció dels diferents professionals Perspectives de projecció més enllà del grup Creació de nous grups de treball del mateix format

CONCLUSIONS  Els processos i les intervencions es poden portar a terme de diverses formes. Construir conjuntament programes de suport adequats, facilitant l’autonomia de les persones que els requereixen i treballant professionals, persones ateses i familiars, es la clau per continuar avançant. Gràcies per la vostra atenció Gemma Galán