Xarxa d’Escoles i Instituts per la Igualtat i la No Discriminació

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Competències ètiques en la formación universitària
Advertisements

XERRADA Orientació acadèmica i professional
Organització d’activitats en el temps d’esbarjo “Activem el pati”
SERVEI D’ORIENTACIÓ I ACOMPANYAMENT A LATRANSICIÓ. ESCOLA-TREBALL
Valorem el que mengem! Disseny de projectes de comunicació, i educació ambiental.
CATÀLEG DE QUALIFICACIONS PROFESSIONALS
Connecta Joven Imatges: NECESSITAT SOCIAL APRENENTATGE SERVEI
DEFINICIÓ I OBJECTIU DEL SERVEI COMUNITARI
PERSONES AMB DISCAPACITAT INTEL·LECTUAL QUALITAT DE VIDA
ELS EQUIPS D´ASSESSORAMENT PSICOPEDAGÒGIC
Diapositiva de presentació
Les competències i la coeducació
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
Programa de Transició Escola Treball
Compartim el que feim: conviure en positiu a l’escola
1 u n i t a t L’educador infantil.
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
Reflexions al fil de l’Euneos
Estudi per a la identificació de
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
Pla per a la llengua i la cohesió social Pla educatiu d’entorn
CONVIVÈNCIA OBSERVATORI PER A LA E S C O L A R.
PROPOSTA PEDGÒGICA M02 - UF3 - NF1.
Escola la Floresta Sant Cugat del Vallès.
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
II JORNADES USEE Maresme - Vallès Oriental Abril de 2010
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
L’educació en valors cívics a través de l’educació física i l’esport
EL PLA INDIVIDUALITZAT
PROJECTE D’INNOVACIÓ TOTS FEM SALUT PERIODE 2006/09
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
SEEZ Formació en xarxa per a docents d’educació especial a la zona
PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
Les competències i la coeducació
LES FUNCIONS DE SUPORT A L’ESCOLA.
Programa Salut i Escola
XARXA D’ESCOLES PER LA SOSTENIBILITAT DE VIC
Pla local per la inclusió social de Santa Coloma de Gramenet
Com preparar una unitat per a l’avaluació
Treball i aprenentatge en xarxa
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Taula sectorial de Salut Mental i Addiccions Avaluació i línies de treball Secretaria del CMSS Setembre 2014.
PdD Escola Salvador Espriu Característiques generals
Anàlisi crítica de la transversalitat
Formació per als equips directius d’educació secundària
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
GRUP DE TREBALL: ATENCIÓ DE CASOS
Gestió participativa dels projectes de centre
Departamento de Pedagogia Aplicada
EMBOLCALLS SOSTENIBLES
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
El currículum a l’educació primària
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
Índex Introducció Qui som? D’on venim? Cap a on anem? Què hem fet?
D’INNOVACIÓ EDUCATIVA
SERVEIS CARTA DE SANTA COLOMA DE FARNERS
Àrea d’Atenció a les Persones
El Pla de formació del centre
Convivència i Mediació Escolar
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
DIVERSITAT I INCLUSIÓ L’atenció als alumnes amb MNM
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Transcripción de la presentación:

Xarxa d’Escoles i Instituts per la Igualtat i la No Discriminació Dia Internacional per a l’eliminació de la violència envers les dones Espai Francesca Bonnemaison 21 novembre 2014

Lideratge Programa coliderat per Regidoria de Dona i Drets Civils de l’Àrea de Qualitat de Vida, Igualtat i Esports de l’Ajuntament de Barcelona Consorci d’Educació de Barcelona Amb la participació del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya Departament de Benestar i Família de la Generalitat de Catalunya

Finalitat Prevenir la violència, el domini, el control i l’abús de poder en les interaccions personals i promoure models relacionals positius basats en valors d’equitat, respecte, llibertat, responsabilitat i compromís en tots els àmbits de la comunitat educativa.

A qui s’adreça? Comunitat educativa i entorn 1a. Fase: Alumnat i professorat d’educació obligatòria: Prova Pilot a 1r., 3r. i 5è. Ed. Primària i a 1r. i 3r. Ed. Secundària el 2014-15, i a 2n., 4t. i 6è. Prim. i 2n. i 4t. Sec. en 2015-16 (6 a 16 anys) 2a. Fase: Resta d’alumnes, AMPAs i famílies en general, monitores i monitors de lleure, agències socioeducatives del territori. Prova Pilot 2016-2017.

Eixos temàtics Coeducació i prevenció de les relacions abusives, els prejudicis i estereotips de gènere i la violència masclista Educació en drets humans i prevenció de les relacions abusives, la discriminació i la violència davant la diversitat funcional, ètnica, sexual i de gènere

Primera Fase del Programa Es proposen una sèrie d’activitats de caràcter curricular emmarcades en les diverses àrees de coneixement per ésser desenvolupades en horari lectiu per part del professorat. Es proveeixen diversos tallers i activitats específiques a càrrec de professionals amb expertesa reconeguda en els temes del Programa S’ofereix assessorament ad hoc i formació extensiva durant la implementació (30 + 30 hores)

Prova Pilot Selecció de la Mostra a partir del treball conjunt entre un equip de recerca de la Universitat de Barcelona i el Consorci d’Educació de Barcelona, per criteris sociodemogràfics Avaluació de procés i de resultats (coneixement de les actituds de l’alumnat) Centres pilot Centres control 7 d’Educació Primària 5 d’Educació Secundària

Gestació del projecte (1/4) Des de la Direcció de Dona de l’Ajuntament es veu la necessitat d’avançar en la prevenció de la violència masclista. S’acorda amb la Direcció de Drets Civils iniciar un procés que superi la intervenció pal·liativa i que de forma proactiva s’adreci a escoles i instituts. Es veu la necessitat de creuar mirades, experiències, disciplines, cultures administratives... i el 2012-13 es creen dos grups de treball i un grup motor (entitats, professorat, personal tècnic municipal, professionals especialitzats, representants de diverses administracions).

Gestació del projecte (2/4) Es visualitzen els trets que han d’identificar el Programa: Abordatge transversal Caràcter curricular de la intervenció Implicació del professorat i dels equips directius Formació del professorat i assessorament en el centre Colideratge públic Avaluació sistemàtica i rigorosa que permeti visualitzar els resultats i el procés d’implementació Treball en xarxa Caràcter preventiu, èmfasi en les causes i les condicions que promouen les relacions abusives Inclusió de les accions en el PEC i el Projecte de Convivència

Gestació del projecte (3/4) En base a moltes experiències portades a terme durant anys, es van configurar uns itineraris

Gestació del projecte (4/4) Treball integrat entre administracions (competències educatives del Consorci accés als centres, acreditació formació Departament Ensenyament, Regidoria de Dona i Drets Civils amb recursos humans i materials) Mesura de Govern que avala la voluntat política de desplegar un projecte d’aquestes característiques. Contacte amb escoles i instituts que veuen com a una oportunitat la possibilitat de desenvolupar aquest treball.

Generalització (2017) Implementació en les escoles i instituts de la ciutat de Barcelona a partir de les necessitats percebudes, la cultura de centre i el treball realitzat. Possibilitat d’avaluar els resultats d’una intervenció sistemàtica, transversal i continuada durant tota l’escolarització. Comprovar l’impacte d’aquestes accions en una generació d’escolars (estudi de cohort). Avaluar els canvis produïts al si dels centres i en la mirada del professorat envers les relacions interpersonals.