Projecte d’estalvi energètic

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Escola Montserrat Sant Just Desvern
Advertisements

Xarxa Productes de la terra
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
Pla estratègic del Servei de Biblioteques
PROJECTE DE PASTORAL I EDUCACIÓ EN VALORS
TPUd Encàrreg de l’escola per fer un taller que treballi específicament temes de sostenibilitat. Que en surtin PFCs amb un desenvolupament profund. Compartir.
PLA DE GESTIÓ I EFICIÈNCIA ENEGÈTICA
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
Antecedents (el context) Centre IATIC
CURS PRESENTACIÓ 20 de maig de 2014.
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
Autor: Samuel Lozano Alcodori
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
LES UNITATS DE SUPORT A L’EDUCACIÓ ESPECIAL (USEE)
Disseny i implementació d’una base de dades relacional
ACCIONS GRUPALS AMB EL PROFESSORAT
Ports Nets: Un model de gestió integrada
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de Medicina i Ciències de la Salut 16 de juny de 2016.
DGCEC - ICEC SERVEI DE DESENVOLUPAMENT EMPRESARIAL (SDE)
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
Projecte d’Itineraris Formatius
SEGUINT EL CAMÍ Residència Creu Nova.
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
CEIP Mercè Rodoreda - Martorell Educació Primària
Presentació 9: De la Introducció a la Generalització
IES CAN JOFRESA Terrassa PROCÉS D’ELABORACIÓ D’UN
La gestió per processos
Recollida i ús de dades per al suport conductual en una escola
SUPERVISIÓ EXPERTA DE LA QUALITAT DEL SERVEI ELÈCTRIC
Reptes i oportunitats per a l'estalvi i l’eficiència energètica en els equipaments de Granollers Barcelona, 10 de març de 2015.
COMISSIO PD DE CIÈNCIES DEL MAR CALENDARI DIPÒSIT TESIS CURS
PFZ de Cerdanyola ABRIL 2016.
El Perfil de l’Educador: El Lideratge a l’aula
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Implantació d'un sistema de gestió EMAS a la UPC.
Objectiu Educatiu Trienni
INDEX 1.- Introducció 2.- Abast i objectius del projecte
Escola Jacint Verdaguer Castelldefels
“NO DEIXIS QUE ELS TEUS LLIBRES ES MORIN D’OI”
TAP E2 DE LES RESPOSTES A LES PROPOSTES
REUNIÓ DEL CONSELL D’ENTITATS I ASSOCIACIONS
Descobreix com funciona Idees!
ORÍGENS DEL NOSTRE PARLAMENT VERD
ELS NOSTRES FILLS: COM AJUDAR-LOS A CRÉIXER
Coneixements i idees previs
SETMANA DE L'ENERGIA D'OCTUBRE 2005 Granollers L'ENERGIA A L'ESCOLA
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
PdD Escola Salvador Espriu Característiques generals
IES CAN PUIG CURS
Gestió participativa dels projectes de centre
Dipòsit Digital de la Universitat de Barcelona
La millora de l’eficiència energètica als edificis de la UPC.
EMBOLCALLS SOSTENIBLES
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE GRÀCIA
ACTUACIONS SOBRE LA GESTIÓ I ÙS EFICIENT DE L’EDIFICI DE L’ESCOLA TÉCNICA SUPERIOR D’ARQUITECTURA DEL VALLES.
Pla Integral de Salut Mental
CRAI: Unitat de Recerca
SERVEIS CARTA DE SANTA COLOMA DE FARNERS
al nostre centre educatiu?
El Pla de formació del centre
Convivència i Mediació Escolar
un camí cap a la convivència i el diàleg
Elaboració del Pla de formació ajuntament de viladecans
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Àmbits d’organització i gestió de la formació
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Transcripción de la presentación:

Projecte d’estalvi energètic per comportament

Les motivacions del projecte (I) Ser conscients de la problemàtica de sostenibilitat energètica, que és també ambiental (i social!) Energia neta de tots els líquids de petroli

Una de les millors maneres d’aprendre és experimentant Les motivacions del projecte (II) Aprendre a percebre l’energia que s’utilitza al nostre entorn Una de les millors maneres d’aprendre és experimentant Implicar tota la comunitat de l’escola per obtenir resultats d’estalvi evidents a partir de l’aprenentatge i del canvi de comportament Petites accions de gestió x Moltes accions (Comunitat) = Estalvis considerables (a casa també!)

AA Les motivacions del projecte (III) Iniciar un procés cap a l’optimització energètica proposant accions de millora en la gestió de l’energia. Avancem aprenent! AA Tot el que es faci d’estalvi i/o eficiència energètica a l’escola hauria de ser una oportunitat d’aprenentatge per a tothom. Això es pot treballar a partir de proves pilot d’accions concretes.

Coordinació educativa Els pilars del projecte Aposta de l’equip directiu Motivació Coordinació educativa Recursos: comissió + Descoberta energètica a l’aula i educació en la sostenibilitat energètica, que és també ambiental (constància, oportunitats) Monitorització de consums (anàlisi, objectivació) Cooperació, acompanyament i seguiment (sempre en positiu)

Recollida dades preliminars Metodologia* (I) Recollida dades preliminars Mapa (gestió) Escenari de referència Sist. Monitoritz. Preparació projecte (Setembre) Definició equip Programació educativa Presentació Claustre Itinerari descoberta Inici projecte a l’aula (Octubre) UD descoberta (electricitat) Taller sensors TºC (1r Batx. CF) Inici Lema/Logo (Lleng/Dibuix) Inici Pilots elec. (4t-5èEP / 3rESO) Continuació i extensió (Novembre) Sistema Visualitz. Extensió Comunitat UD (calefacció ³ 4tEP) Accions elec. Caracterització tèrmica (Desembre) Inici Pilots calef. (5è-6èEP / 4tESO) Caract. Sensors (1rBatx) * (adaptable)

Metodologia (II) Seguiment Accions / Conclusions (Febrer) (Gener) Elecció Lema/Logo (Socials-Mates) Evolució Consums i Pilots Anàlisi propostes acció Check Sist. Visualització 2a anàlisi claror aula Accions / Conclusions (Febrer) Accions calefacció Conclusió Lema/Logo Conclusions Pilots Compartir coneixement Evolució Consums i accions Altres activitats Planificació accions estiu Balanç (Juny) Definició Treballs Recerca Consolidació i Comunicació (Març-Juny) Renovem (Setembre) Resum curs anterior i propostes Descoberta nova aula Definir sostenibilitat curricular Compromís de gestió Suport Proj. Recerca

I moltes idees més per desenvolupar conjuntament! Recursos I moltes idees més per desenvolupar conjuntament!

Exemple de resultats obtinguts

Sintetitzant... molt més que estalvi energètic Moltes gràcies! I ho fem amb la voluntat que el projecte Estalvicoop sigui molt més que estalvi energètic ...un procés d’aprenentatge de la comunitat que ha de permetre transformar la realitat energètica del centre i de les llars dels alumnes. Moltes gràcies! David Maruny - david@tarpunacoop.org www.estalvicoop.org & www.tarpunacoop.org