Resultats DIAGNOSI SOCIO CULTURAL DE L’ENTORN FAMILIAR DELS I DE LES

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
EL NOU CATÀLEG DE LA BIBLIOTECA de l’escola
Advertisements

El català a la telefonia mòbil ( )
TRÀMITS NAIXEMENT D’UN FILL A CATALUNYA
d' a s s i s t è n c i a al g o v e r n l o c a l
Escola Montserrat Sant Just Desvern
UNA TARDA QUALSEVOL D’UN DIA QUALSEVOL
Scala era el nom que els romans donaven a una platja propera a Empúries.
Una experiència a sisè de Primària
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
Estudi per a la identificació de
ESecretaria CB Montpedrós
L’ÚS DE LES LLIBRETES A LES SESSIONS DE FILOSOFIA 3/18
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
ESTADÍSTIQUES I WEBQUEAST
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
ESTADES FORMATIVES A EUROPA PER ALUMNES D’FP
I ARA, QUÈ PUC FER?.
CONSULTA OBERTA LA CONSULTA OBERTA COM A REPTE PERSONAL I PROFESSIONAL. AJUDAT A VALORAR ELS ADOLESCENTS D’UNA ALTRA MANERA, FINS ARA, AL MENYS PER MI.
La reproducció dels animals
Obtenció d’un indicador per mesurar l’abandonament en els estudis
PREMATRÍCULA PROVES ACCÉS UNIVERSITAT
Éssers vius i éssers inerts
CEIP – Pau Casals (Gràcia)
Ajuts individuals de menjador Curs
SOCIOLINGÜÍSTICA COMUNICACIÓ Pàg
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
REUNIÓ INFORMATIVA P. A. U Curs
Jornada de portes obertes 5 de març de 2016
EL DIA SENSE COTXES 5è de Primària.
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
A quina hora i en quin espai hi ha més soroll a l’escola?
CURS DE PREPARACIÓ DE PROVES D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS CURS
PAU 2010.
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
Quins documents puc posar al Campus Virtual de la UB?
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
1r trimestre: “Respecte a la diversitat”
CONVOCATÒRIA DELS AJUTS DE TRANSPORT, DESPLAÇAMENT I MENJADORS ESCOLARS CURS
RYT a matrícula (MAT) reunió de centres 21/05/2015.
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
Perfil dels enquestats
Servei d’Assistència en RRHH Aspectes pràctics de la implementació en nòmina del R.D. Llei 8/2010 DOCUMENT INTERN DE TREBALL 3 juny 2010.
INFLUÈNCIA DELS JOCS DE LLUITA I EL JUDO A SECUNDÀRIA
Promoure l’activitat física en alumnes d’aula oberta a través d’activitats a la natura en un projecte interdisciplinari Autor: VILLARREAL MORENO, Jose.
L'ÀTOM Repàs del que hem fet fins ara:
Gèneres Musicals.
La formació professional, una opció de futur i amb futur
DINÀMICA DELS FACTORS BIOLÒGICS: Grans grups d’edat
Preinscripció a la UPF Curs 2017/18
PRESTACIO PER ATENDRE NECESSITATS BÀSIQUES
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
Grup 2: Conseqüències de la vulneració dels drets humanas.
RESULTATS DE L’ ESTUDI INTEGRAL
IES CAN PUIG CURS
Passes a seguir per iniciar un nou curs acadèmic en el GestIB
CFA Sebastià Juan Arbó Curs
Accessibilitat web per a discapacitats visuals
Xavi Fabregat 4tA Karim Atsailali 4tA
LA NOVA SELECTIVITAT I L’ACCÉS A LA UNIVERSITAT
La literatura i les matemàtiques van de la mà.
SISTEMA DUNAR.
Dr. Pere Mir Dr. Eduard Cristóbal Desembre de 2004
EL QUADRAT LES MARIETES.
COM NEIX UN PARADIGMA?.
OWL Boy scouts summer ‘19 Quan: Del 25 de juny al 26 de juliol, de 9:00h a 13:00h Servei de menjador de 13:00 a 16:30 Lloc: Plaça 11 de setembre local.
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
Interpretació estadística dels indicadors de centre
Enllaç químic El sistema periòdic David Mor Elbal.
Transcripción de la presentación:

Resultats DIAGNOSI SOCIO CULTURAL DE L’ENTORN FAMILIAR DELS I DE LES ALUMNES DE L’ESCOLA

Presentació Aquesta enquesta es va lliurar a les famílies durant el mes de setembre, i es va recollir fins a primers de novembre. Dels 430 Alumnes matriculats al centre, van respondre el qüestionari 277, que suposa el 64,4% de l’alumnat. Donat que els qüestionaris han estat anònims, assumim que hi pugui haver alguna dada duplicada, en tant que hi ha famílies que tenen més d’un fill o filla, i tot i que van haver famílies que només van respondre un sol qüestionari. En cas de considerar-se que es va fer una enquesta per família, els resultats proporcionats serien diferents, ja que el nombre de famílies al centre és de 316, i la proporció de respostes obtingudes hauria estat del 87,6%

Àmbit Lingüístic D’acord amb les dades obtingudes es pot constatar que la llengua vehicular dels alumnes és majoritàriament la castellana i que l’ús del català es molt minoritari .En una anàlisi detinguda de les dades de les classes, es troben grups on el català podria ser considerat com a residual, com és el cas del P3A, on hi ha el mateix nombre d’alumnes de parla catalana com de parla estrangera, el 5èB on el 17,65 parla català, el 76,47 es castellanoparlant i el 5,88% és de parla estrangera. El 74% de les respostes afirmen ser castellanoparlants, davant del 21% catalanoparlants. El 72% declara fer poc o gens ús, del català en l’entorn familiar i de tots els enquestats, només el 26% reconeix ve la televisió en català.

Àmbit Social En relació a la dimensió social de l’entorn familiar dels i de les alumnes de l’escola es determina que el 78% respon al model familiar convencional, davant del 9% de famílies monoparentals, el 7% de famílies reconstituïdes i el 6% de famílies que conviuen amb avis. En relació a l’aspecte laboral, el 85% declara que hi ha més d’un sustentador de la família, i que només en el 10% dels casos hi ha un sol sustentador i el restant 5% reconeix rebre ajuts, dels quals el 2% no té cap altra recurs econòmic. Aquestes dades es poden contrastar amb el fet que el 19% van demanar l’ajut per al Servei Escolar de Menjador , dels quals només el 11,86% el va obtenir, bé de manera total o parcial. Davant d’aquest dades es pot concloure que l’entorn familiar dels i de les alumnes és força estable. Dades de la convocatòria 2016-2017 amb assignacions finals de desembre de 2016

Àmbit Cultural En aquest aspecte, primer en fixem en la formació. I d’acord amb les dades obtingudes, el 35% té estudis de grau superior, el 34% de grau mig i el 24% té estudis elementals, dels quals només el 10% no ha acabat els estudis obligatoris. Finalment el 7% declara tenir estudis de 3r cicle, màsters i postgraus.

Complementant aquestes dades amb l’hàbit lector i el consum de lectures familiars podem observar com el 49% es defineix com entorn lector habitual; llegeix llibres i llegeix més de tres cops a la setmana. El 25% és esporàdic; només el cap se setmana i el 26%, ocasional; només a les vacances. El 58% tenen més de 20 volums a casa; dels quals el 25% més de 50. I el 29% no supera els 10 volums, dels que el 14% reconeix no tenir llibres a casa. Així doncs, des de les dades obtingudes es pot considerar que l’entorn social de l’alumnat és d’un nivell cultural mig -elevat. Però que l’estímul lector sense ser deficitari, és baix, tot i que en alguns nivells es veu un contrast considerable entre els dos grups; Aquest seria el cas de 5A i 5B, on en el primer hi ha el doble de famílies que llegeixen habitualment, en relació al segon

Àmbit Tecnológic Tecnològicament l’entorn social dels i de les alumnes de l’escola estan prou desenvolupats. El 97% disposa de més d’un ordinador domèstic i amb accés a internet; i d’aquests el 55% declara disposar d’un sol ordinador. Només el 3% declara no tenir internet a casa. I en relació a la telefonia, el 15% reconeix que els menors tenen telèfon propi i el 85% només per a ús dels adults.