Formulació d’una Unitat Didàctica per estudiar la població d’Ontinyent

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Cicle Superior MARISTES VALLDEMIA Quin camí hem fet fins que hem arribat aquí? PRIMERA FASE: CURSET PER MESTRES INFANTIL I PRIMÀRIA (04-05) SEGONA FASE:
Advertisements

COM OBTENIR LA MÀXIMA RENDIBILITAT D’UNA FIRA DEL SECTOR CULTURAL?
PROGRAMA DE FORMACIÓ EN CIÈNCIES A L’ESO
Com estudiar… El subratllat Organització de la informació Esquemes
Comunicació dels resultats Autoritats públiques i empreses
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
SEMINARI: L’ORIENTACIÓ I LA PREVENCIÓ DE L’ABANDONAMENT ESCOLAR ALS CENTRES D’ADULTS. CURS Grup 1 La informació dels centres d’adults.
GESTIÓ DE MATRÍCULA=> Manteniments =>Manteniments Matrícula => Manteniment Dades Centre Pla Manteniment en relació a l’obligatorietat de presentació de.
TÈCNIQUES D’ESTUDI.
APRENENTATGE MULTINIVELL
EL CURRÍCULUM A TRAVÉS DE LES TIC
Famílies Solidàries Trobada de Llars Don Bosco
3 Ara proposeu el portafoli a la vostra assignatura (2,5 h) presencials (4 h de treball fora de l’aula (presentació de resultats a l’Atenea 6 de març.
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
Les fraccions Sisè B curs
GAUDÍ I LES SEVES MERAVELLES!
ESTADÍSTIQUES I WEBQUEAST
L’informe de laboratori
Creació d’un mapa personalitzat
SIGUEM SOSTENIBLES.
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
Una forma fàcil d'obtenir algunes fórmules
1 1.
Integració europea i gènere Centre de Documentació Europea de la URV
Tecnologia educativa ii 3r de pedagogia
IV Congreso de la Sociedad Científica Española de Enfermería Escolar
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
Treballem l’estadística
Tutorials Campus Virtual Càrrega automàtica d’alumnes
ANTECEDENTS I OBJECTIUS
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
ORGANITZACIÓ TERRITORIAL DE CATALUNYA I ESPANYA
CONVOCATÒRIA DELS AJUTS DE TRANSPORT, DESPLAÇAMENT I MENJADORS ESCOLARS CURS
Projecte d’estalvi energètic
ESCOLA CERVANTES (BARCELONA) CLASSE DE P-3 MARIA JOSÉ MATA
Títol: Un exemple de lliçó a Atenea: Teoria de la simetria
CURS
La gestió curricular de competències
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
CÀLCULS EN LES REACCIONS QUÍMIQUES: ESTEQUIOMETRIA
QUÈ, COM I QUAN ENSENYAR I AVALUAR
Títol de l’experiència:___________________________
PRESENTACIÓ de MATARÓ RÀDIO
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
ESTADÍSTICA 1.
ITINERARIS EDUCATIUS Marc Escalé, Bruna Riera i Marta Arumí.
TREBALL D’INVESTIGACIÓ sobre la teoria de l’evolució actualment
L’Aprenentatge significatiu a Matemàtiques
Daniel Miró Pettican TFG Primer semestre/
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Cap a una educació plurilingüe: conceptes clau, estratègies i eines
MÀGIA POTÀGIA.
Departamento de Pedagogia Aplicada
Recurs educatiu Europa
CRAI: Unitat de Serveis a Usuaris
El programa per fer mapes conceptuals
Tindrem prou energia?.
BIBLIOTECA - MEDIATECA
Prof. Marta Fuentes Agustí
Les 10 PISTES per desenvolupar les activitats TIC...
Títol: Git, un sistema de gestió del codi per projectes de software
En desplegar un currículum competencial haurem de prendre decisions que afectaran al model didàctic de cada docent.
Coneixement del medi natural
Els contextos: ús didàctic, tipologia, inconvenients i avantatges
Jornada d’Intercanvi d’Experiències Formatives a les EOI
Biblioteca escolar “puntedu”, espai de coneixement i aprenentatge
Aproximació telemàtica a l’art contemporani: Comunicació, art i educació Modalitat A. Classificació: Educació artística. Educació Visual i Plàstica.
Trobada monogràfica sobre Treball de Recerca
Transcripción de la presentación:

Formulació d’una Unitat Didàctica per estudiar la població d’Ontinyent Les Unitats Didàctiques a les aules. De la teoria a la pràctica

Que podem fer? Fer una UD amb una metodologia definida. Consultar la legislació educativa i la innovació Plantejar el problema: que volem conèixer de la població d’Ontinyent Les idees espontànies sobre la població Com transformar idees individuals a guió col·lectiu Estudiar la nova informació per resoldre problemes Orientar sobre les conclusions i la redacció final, un dossier... Un informe a les autoritats... Avaluar l'aprenentatge i l’ensenyament amb materials

Un exemple: la població d’Ontinyent Quines idees tenim sobre la p d’O i el món Com organitzar-les respecte als cicles escolars Buscar referents a altres treballs i estudis Coordinar experiències particulars (el que hem fet) Enquesta, mitjans de comunicació, debats Agrupar idees a un guio Legislació per interpretar Informació sobre estudis coneguts Un mapa conceptual en directe

Bibliografia Població Unitats didàctiques sobre població Gestió d’aula