Autor(s): Núria Castillo Mas, Miquel Puertas Molina, Marta Roca Lefler

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
EL NOU CATÀLEG DE LA BIBLIOTECA de l’escola
Advertisements

Taller de dinamización de Competencias Genéricas CG4 – Comunicació eficaç oral i escrita Beatriz Amante García, ETSEIAT, 1 de Marzo del 2010.
Escola Montserrat Sant Just Desvern
TFC Intranet Escolar Desenvolupament d’una aplicació Java2 EE
i el que no es pot avaluar
Toca fusta FENT DECORATS
APLICACIÓ DEL CONTACT IMPROVISACIÓ A L’ENSENYAMENT SECUNDARI
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT Atenció educativa a l’alumnat immigrant
AVALUAR-QUALIFICAR PER COMPETÈNCIES
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
Estudi per a la identificació de
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
Escola Oficial d’Idiomes de Tortosa
Recursos Informàtics en Història
TNR. Presentació de Tesis Doctorals
Presentació del curs acadèmic
Benvinguts i benvingudes al Campus de la UPC a Vilanova i la Geltrú
Escola de cuidadors. Escola de cuidadors Una mica d'Història.
ENFISPO.
L’Expressió escrita.
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
Autor: Samuel Lozano Alcodori
I ARA, QUÈ PUC FER?.
Universitat i RSE: com podem ajudar? Universitat Rovira i Virgili
LA SOSTENIBILITAT I L’ENSENYAMENT DELS ACCIONAMENTS ELÈCTRICS
Pla d’Ordenació de les estructures administratives i de gestió de Medicina i Ciències de la Salut 16 de juny de 2016.
Desenvolupament d’aplicacions mòbils (HTML5 o Windows Phone)
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
Títol: Una proposta d'utilització de la plataforma educativa Moodle en circuits i dispositiu electrònics Autor(s): Raúl Fernández-García, Ignacio Gil Centre,
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
CEIP Mercè Rodoreda - Martorell Educació Primària
CURS DE PREPARACIÓ DE PROVES D’ACCÉS A CICLES FORMATIUS CURS
Glòria Durban, Anna Blasco Olivares (2010)
Immobiliària 2.0, adequació als estàndards actuals
MANTENIMENTS DE MATRÍCULA de Plans d’estudis de Doctorat
MARC PER L’AVALUACIÓ DE LA TASCA DOCENT
Reptes per a incorporar les competències transversals a les nostres assignatures  M.Jesús Marco Galindo Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació.
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
Títol: Un exemple de lliçó a Atenea: Teoria de la simetria
Tesis Doctorals en Xarxa
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
INDEX 1.- Introducció 2.- Abast i objectius del projecte
Presentació BATXILLERAT
SCIENCE OF SYNTHESIS.
millora de la qualitat de l’ensenyament.
Resultats de l’Estudi 1Q 1R ESCOLA TÈCNICA SUPERIOR D’ENGINYERIA Curs Grau d’Eng.Elèctrica Grau d’Eng.Electrònica Ind. i Automàtica Grau d’Eng.Informàtica.
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Formació per als equips directius d’educació secundària
REAXYS.
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
PLA DE FORMACIÓ DE ZONA DE NOU BARRIS
Curs Presentació Assignatura
Estudiant: Eva Muñoz Altimis
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
Teoria de les intel·ligències múltiples: Punts clau
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Recursos d'informació en globalització i sostenibilitat
Nova eina de descoberta
Formació per a responsables del programa Biblioteca escolar: PUNTEDU
Presentació assignatura
La inserció laboral dels graduats de grau de la UPF
IMPULS DE LA LECTURA FORMACIÓ
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Residencia estudiants
Transcripción de la presentación:

Autor(s): Núria Castillo Mas, Miquel Puertas Molina, Marta Roca Lefler Títol: Ús d'ATENEA en la integració de la competència genèrica "Ús solvent de la informació" a les titulacions de grau del Campus de Terrassa Autor(s): Núria Castillo Mas, Miquel Puertas Molina, Marta Roca Lefler Centre: Biblioteca del Campus de Terrassa. Servei de Biblioteques, Publicacions i Arxius Email: biblioteca.campus.terrassa@upc.edu Resum (màxim 100 paraules): La Biblioteca del Campus de Terrassa (BCT) ofereix suport en la integració de la competència genèrica “ús solvent dels recursos d’informació” en els nous plans d’estudi implementats al Campus de Terrassa.   Aquest pòster recull l’experiència del desenvolupament d’aquesta competència a l’Escola d’Enginyeria de Terrassa (EET) i a l’Escola Tècnica Superior d'Enginyeries Industrial i Aeronàutica de Terrassa (ETSEIAT) fruit de la col·laboració entre bibliotecaris i personal docent. S’analitza l’ús de l’entorn Atenea en el desenvolupament. A partir d’un “curs base” es fan les extraccions corresponents per a cada nivell, curs i escola, generant assignatures on s’inclouen diversos recursos TIC (Twitter, vídeos Youtube, etc.). Paraules clau: Competències genèriques, titulacions de grau, Campus de Terrassa, biblioteca, ús solvent de la informació

Competències genèriques als títols de grau UPC Els plans d’estudi de les titulacions de grau de la UPC inclouen 7 competències genèriques Emprenedoria i innovació Sostenibilitat i compromís social Comunicació eficaç oral i escrita Treball en equip Ús solvent dels recursos d'informació Aprenentatge autònom Tercera llengua

Què són les competències informacionals?   Les competències informacionals són el conjunt d’habilitats, aptituds i coneixements que capaciten als individus a reconèixer quan necessiten informació, on localitzar-la, com avaluar-ne la seva idoneïtat i donar-li l’ús adequat d’acord amb el problema que se’ls planteja. El Servei de Biblioteques, Publicacions i Arxius de la UPC defineix la competència informacional com l’adquisició per part de l’estudiantat de les habilitats següents:  • L’estudiant cerca la informació pertinent que necessita • L’estudiant organitza la informació de manera eficient • L’estudiant comunica la informació adequadament de forma oral i escrita

Aquesta competència s’integra en el currículum amb el suport de l’SBPA Ús solvent dels recursos d’informació Gestionar l'adquisició, l'estructuració, l'anàlisi i la visualització de dades i informació de l'àmbit d'especialitat, i valorar de forma crítica els resultats d'aquesta gestió. Després d'identificar les diferents parts d'un document acadèmic i d'organitzar-ne les referències bibliogràfiques, dissenyar i executar una bona estratègia de cerca avançada amb recursos d'informació especialitzats, seleccionant-hi la informació pertinent tenint en compte criteris de rellevància i qualitat. Planificar i utilitzar la informació necessària per a un treball acadèmic (per exemple, per al treball de fi de grau) a partir d'una reflexió crítica sobre els recursos d'informació que s'han utilitzat.

Titulacions de grau de l’EET i ETSEIAT (Campus de Terrassa) Des del curs 2010-2011 la Biblioteca del Campus de Terrassa utilitza Atenea pel desenvolupament de la competència Titulacions de grau de l’EET i ETSEIAT (Campus de Terrassa) Grau en Enginyeria de Disseny Industrial i Desenvolupament del Producte Grau en Enginyeria de Sistemes Audiovisuals Grau en Enginyeria de Tecnologia i Disseny Tèxtil Grau en Enginyeria Elèctrica Grau en Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica Grau en Enginyeria Mecànica Grau en Enginyeria Química Grau en Enginyeria en Tecnologies Aeroespacials Grau en Enginyeria en Tecnologies Industrials Grau en Enginyeria en Vehicles Aeroespacials

curs base Assignatura Nivell 1 Assignatura Nivell 2 A partir d’un curs base, a cada curs acadèmic es creen tantes assignatures com titulacions i nivells s’ofereixen Assignatura Nivell 1 Assignatura Nivell 2 Assignatura Nivell 3

Metodologia Autoaprenentatge: permet a l’alumne establir el seu propi ritme d’aprenentatge Els formadors són 8 bibliotecaris de la BCT en col·laboració amb el personal docent El material didàctic està format per apunts, qüestionaris, tutorials, fòrums i vídeos Modalitat semipresencial (1 sessió presencial obligatòria per nivell) L’avaluació està basada en qüestionaris autoavaluatius que donen a l’alumne la possibilitat de millorar en tot moment la seva qualificació. Per aprovar cal que.... La nota de la pràctica presencial (qüestionari) sigui superior a 5 La mitjana de qüestionaris proposat per al nivell 2 sigui superior a 5 La nota proposada pel professor de l’assignatura (a partir de l’aplicació dels continguts de la competència en les pràctiques) sigui superior a 5

Material didàctic Apunts (PDF) Podcast (mp3) Tutorials (Prezi, vídeos Youtube, PowerPoint, animació Flash…) Enllaços web

Banc de preguntes de selecció múltiple organitzades per nivells, temes i estudis . Un qüestionari diferent a cada intent, utilitzant preguntes aleatòries

Qüestionaris autoavaluatius : 3 intents permesos 10 preguntes aleatòries Qualificació més alta

Implementació de la competència “Ús solvent dels recursos d’informació” als graus de l’EET i ETSEIAT - 2012

Conclusions Atenea ens ha permés assumir un nombre elevat d’alumnes cada any i amb una càrrega mínima Col·laboració personal biblioteca i docent molt positiu L’experiència prèvia en l’ús d’Atenea i en el desenvolupament de la competència informacionals ens ha estat molt útil Sistema flexible d’aprenentage i avaluació que permet la seva aplicació en titulacions diferents.