EL DEPARTAMENT DE RECURSOS HUMANS

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Página 1 Creade - LHH, Programes d´Outplacement. Página 2 Què és Creade - LHH ? Context Com ho fem Components bàsics Consultoría Visió Global Consultoría.
Advertisements

ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN.
Presentació Serveis Contactar GESTORIA BARCELÓ, S.L.
CASAP Can Bou Intranet Sistema d’informació i comunicació en un centre d’atenció primària t CALASS BRUSELES 2008 Eva Marimon - Andreu Baiget Antoni Peris.
Sistemes microinformàtics i xarxes
UNITAT 1 L’EMPRESA I L’ENTORN ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT.
PENSAMENTS O HABILITATS COGNITIVES
FORMES JURÍDIQUES D’EMPRESES
LA PREVENCIÓ DE RISCOS LABORALS VIARIS
1 u n i t a t Relació laboral i contracte de treball.
1 u n i t a t L’educador infantil.
Programa Pacient Expert ICS en MPOC
PROJECTE XARXA EMPRESES INCLUSIVES DEL GARRAF
PETITS REPORTERS Títol.
APRENENT JUNTS.
ELS DRETS I DEURES DE LES FAMILIES DE PERSONES AMB DID
Autor: Samuel Lozano Alcodori
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
Plantilles complexes i la gestió del temps de les persones.
Models de Qualitat 17 d’Octubre de 2017.
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
1 u n i t a t La funció comercial de l’empresa.
TRETS DIFERENCIADORS 3r ESO
El model EDC: De la inserció laboral a la gestió corporativa de la diversitat De les dificultats a les oportunitats empresarials.
(Robert S. Baron & Norbert L.Kerr )
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
PLA DE FORMACIÓ DEL CENTRE
Incorporació de la Perspectiva de Gènere en la Prevenció del vih en l’àmbit de les drogodependències  La perspectiva de gènere ens ofereix l’oportunitat.
Visió estratègica de la UPC
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
1 u n i t a t El Dret del Treball.
Estat de benestar i drets socials
Presentació de la Guia per a la identificació i
Xarxa d’Escoles i Instituts per la Igualtat i la No Discriminació
Direcció General d’Igualtat d’Oportunitats en el Treball
EL PROCÉS DE DIRECCIÓ DE L’EMPRESA
Equip d’Inserció Laboral Comunitat Terapèutica del Maresme
PROJECTE D’IMPLANTACIÓ SISTEMA DE GESTIÓ PER COMPETÈNCIES (SGC)
I CONGRÉS INTERNACIONAL DE RESPONSABLES DE RECURSOS HUMANS EMPRESA-ADMINISTRACIÓ PÚBLICA Girona, 3 de Febrer de 2011 MARC JURÍDIC LEGAL DE LES ADMINISTRACIONS.
CURRÍCULUM CICLE FORMATIU TÈCNIC EN GESTIÓ ADMINISTRATIVA
EL DRET LABORAL.
EL PROCÉS INTEGRAL DE COMPETÈNCIES
L’empresa com a sistema organitzat
ITINERARIS EDUCATIUS Marc Escalé, Bruna Riera i Marta Arumí.
EL NOU REGLAMENT EUROPEU DE PROTECCIÓ DE DADES
Coneixements i idees previs
RESPONSABLE SERVEI/OFICINA/DELEGACIÓ
1. Aristòtil 1.4 El problema de l’ésser humà i del coneixement
Polítiques Actives d’Ocupació (PAO)
MODEL DE QUALITAT DEL CONSELL COMARCAL DEL MARESME 27 d’abril 2006.
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
PROGRAMA ELECTORAL FeSP-UGT Universitat de València
PROGRAMA ELECTORAL FeSP-UGT Universitat de València
LA DIMENSIÓ RELACIONAL A L’ACP
PROGRAMA ELECTORAL FeSP-UGT Universitat de València
MODEL ADMINISTRATIU I DE GESTIÓ
PROGRAMA ELECTORAL FeSP-UGT Universitat de València
OBJECTIUS DE LA WEBQUEST
PROGRAMA ELECTORAL FeSP-UGT Universitat de València
Pla Integral de Salut Mental
Catàleg de llocs de treball del CPNL
PROJECTE EXPERIMENTAL D’HOMOLOGACIÓ D’EMPRESES D’FCT
Xarxa de Dones Directives i Professionals del Tercer Sector
més enllà del PIB: de la mesura a la política i les polítiques
APRENDRE A NEDAR . Les activitats aquàtiques estan classificades per plantejaments de tipus: -UTILITARI: s’obté un aprenentatge útil -HIGIÈNIC: millora.
Promoció de la salut i programació sanitària
Convivència i Mediació Escolar
El departament de Recursos Humans
ESTADA A L’EMPRESA AL BATXILLERAT
Transcripción de la presentación:

EL DEPARTAMENT DE RECURSOS HUMANS UNITAT 5 EL DEPARTAMENT DE RECURSOS HUMANS ECONOMIA DE L’EMPRESA 1 BATXILLERAT

L’element humà dins l’empresa L’element humà és el fet diferenciador de les empreses, és l’element únic i irrepetible de l’organització. Envoltar-se d’un bon equip de professionals comporta un avantatge competitiu clar en el mercat. Empresari: emprenedor que ha creat la seva empresa i la dirigeix. Treballadors: força de treball de l’empresa. Components de l’element humà Components de la intel·ligència emocional Coneixement de les pròpies emocions. Conducció de les emocions. Automotivació. Empatia. Conducció de les relacions. La intel·ligència emocional és l’habilitat que ens permet conèixer i dominar els nostres propis sentiments, interpretar o afrontar els sentiments dels altres, sentir-nos satisfets i ser eficaços en la vida.

Funcions del departament de recursos humans (I) El departament de recursos humans s’encarrega de tot el que té a veure amb l’element humà de l’empresa en qualsevol dels seus departaments. Organització i planificació del personal Consisteix a... Planificar les plantilles en funció de l’organització de l’empresa. Descriure el perfil professional dels treballadors. Definir funcions i responsabilitats. Preveure les necessitats de personal. Analitzar sistemes retributius i de promoció interna. Gestió per competències: planificació del treball basat en les competències laborals dels treballadors.

Funcions del departament de recursos humans (II) Selecció i contractació del personal Passos per fer una bona selecció: Determinar el perfil exacte de la persona idònia que ha d’ocupar el nou lloc de treball. Definir el perfil de competències del lloc que s’ha d’ocupar. Reclutar candidatures. Fer el procés de selecció de la persona: entrevista personal, test de capacitat, test de personalitat, etc. Si la selecció es fa per competències: En tota selecció i contractació de personal és necessari: Entrevistar els candidats de manera distesa: entrevista d’incidents crítics. Triar la persona que hagi mostrat més adequació al lloc de treball que s’ofereix. Contractar definitivament la persona si compleix les expectatives previstes durant el període de prova.

Competències més valorades en els candidats a una feina Funcions del departament de recursos humans (III) Selecció i contractació del personal Competències més valorades en els candidats a una feina L’entusiasme i les ganes de treballar. La capacitat d’adaptació a la filosofia de l’empresa. L’empatia amb els altres. La capacitat d’aprendre. La flexibilitat per adaptar-se als canvis. La voluntat de treballar en equip. Competències més valorades en els candidats a un càrrec de responsabilitat La iniciativa. La capacitat de decisió i de gestió d’equips de treball. La creativitat. El lideratge. La capacitat per anticipar-se als canvis, en especial als de l’entorn. El control de les emocions. La capacitat de negociació.

Funcions del departament de recursos humans (IV) Formació de recursos humans La formació dels treballadors permet que el personal de l’empresa pugui adaptar-se als canvis, així com als avenços tecnològics. L’empresa ha de buscar un equilibri entre el cost de la formació i l’expectativa de resultats. Nova manera de formar en l’empresa: educació electrònica o e-learning. Avantatges Reducció de temps i de costos. Major comoditat. Actualització de continguts. Manca de necessitat d'una infraestructura. Flexibilitat per als treballadors. Major coordinació de cursos. Inconvenients Retroalimentació lenta, poca interactivitat. Pèrdua de les relacions directes entre l’alumne i el formador. Abandonaments. Problemes tècnics. Falta d’hàbit. L’explícit: fórmules, paraules, equacions, etc. El tàcit: experiències personals, habilitats, destreses, valors, etc. Tipus de coneixement

Funcions del departament de recursos humans (V) Administració de personal Consisteix a gestionar tots els tràmits juridicoadministratius corresponents al personal de l’empresa: Selecció i formalització de contractes. Tramitació de nòmines i assegurances socials. Control de drets i deures dels treballadors: vacances, permisos per maternitat, etc. Relacions laborals Són les activitats que relacionen les empreses amb els treballadors a través dels seus representants, com ara els comitès d’empresa o els delegats de personal. Control de personal Consisteix a controlar les activitats que es fan, gestionar la motivació del personal i avaluar els resultats obtinguts amb la intenció de solucionar els possibles errors: absentisme, hores extraordinàries, formació, etc.

Actuacions a realitzar Funcions del departament de recursos humans (VI) Salut laboral Té per objecte la promoció de la millora de les condicions de treball per augmentar el nivell de protecció de la salut i la seguretat dels treballadors. Actuacions a realitzar Empresaris: avaluar riscos, prevenir-los i fer complir la normativa. Treballadors: vetllar per la seguretat i salut pròpies i per la de tercers. Fabricants, importadors i subministradors de maquinària, equips, productes i estris de treball: informar de la utilització correcta dels productes, així com de la seva conservació. Administracions públiques: desenvolupar un conjunt d’actuacions que tenen com a finalitat la prevenció dels accidents de treball, les malalties professionals, etc.

La igualtat en el treball Existeixen normatives que consagren la igualtat en el treball i proposen mesures per promoure-la de manera efectiva: Constitució espanyola, Carta dels Drets Fonamentals de la UE, etc. Malgrat la normativa, en la nostra societat encara hi ha: Discriminació salarial. Discriminació en les pensions de viduïtat. La taxa més gran de desocupació femenina. Una escassa presència de dones en llocs de responsabilitat política, social, cultural i econòmica. Problemes de conciliació entre la vida personal, la laboral i la familiar. Discriminació genèrica envers col·lectius especialment sensibles: persones immigrades, amb discapacitats, amb risc d’exclusió social, joves, persones grans (en edat laboral), etc. Per evitar-ho: Llei d’igualtat efectiva d’homes i dones (àmbit estatal). Programes d’igualtat entre homes i dones en el treball i polítiques laborals per la diversitat (àmbit autonòmic).