Incorporació de la Perspectiva de Gènere en la Prevenció del vih en l’àmbit de les drogodependències  La perspectiva de gènere ens ofereix l’oportunitat.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
e-health i terciarisme
Advertisements

Competències ètiques en la formación universitària
Les Emergències Mèdiques Vitals a l’Atenció Primària.
6è. PRIMÀRIA Escola Gerbert d’Orlhac
PERSONES AMB DISCAPACITAT INTEL·LECTUAL QUALITAT DE VIDA
Diapositiva de presentació
Les competències i la coeducació
EBM LA FONTANA Escola Bressol Municipal de gestió directa de l’Ajuntament de Barcelona Districte de Gràcia Escola de tres grups: 1 de 18 infants de 2-3.
Programa de Transició Escola Treball
“ESCOLTA’M” La vinculació del tutor/a com a factor protector i alhora creador de resiliència en els infants de risc d’exclusió social.
1 u n i t a t L’educador infantil.
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
EXCEL·LÈNCIA PROFESSIONAL I INCREMENT
Caterina Cesari Antunez Institut Mediterrània
TEXT I CONTEXT DE LES CONDUCTES PROBLEMÀTIQUES
Què és Càritas Dijous, 29 de gener de 2015.
AMPA 2.0 ? AMPA escola IPSE de Barcelona
L’Expressió escrita.
de qualitat a l’administració local
Com a element simbòlic comptarem amb la figura de "l‘ atrapa-somnis":
ELS DRETS I DEURES DE LES FAMILIES DE PERSONES AMB DID
Autor: Samuel Lozano Alcodori
1 u n i t a t El departament de Recursos Humans.
SERVEI DE SUPORT PRELABORAL a les escoles 1 1.
Universitat i RSE: com podem ajudar? Universitat Rovira i Virgili
Esquema de treball Josep Minguell M. Mercè Fernández
PONÈNCIA. Denuncies associades a PRL (psicosocials).
CAMPANYA PER A L’ESTALVI D’ENERGIA
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
La igualtat dona/home a la universitat
Programa BIBE: perspectives de futur
L’escola, l’entorn i la línia pedagògica.
17a ESCOLA D’ESTIU DEL VOLUNTARIAT 2016
Projecte d’Itineraris Formatius
Jornada Cloenda Esports
ESCOLA MUNICIPAL D’EDUCACIÓ ESPECIAL FÀTIMA
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
INTERVENCIÓ COMUNITÀRIA INTERCULTURAL
EAP ANOIA COMPOSICIÓ PROFESSIONALS
Les competències i la coeducació
LES FUNCIONS DE SUPORT A L’ESCOLA.
Direcció General d’Igualtat d’Oportunitats en el Treball
Objectiu Educatiu Trienni
2. El materialisme històric de Marx
REPERCUSIONS DEL NOU MODEL EN ELS SERVEIS SOCIALS LOCALS
L’avaluació com a motor de l’aprenentatge TALLER D’AVALUACIÓ A L’EDUCACIÓ PRIMÀRIA Primera sessió Març 2018.
Com preparar una unitat per a l’avaluació
Treball i aprenentatge en xarxa
Coneixements i idees previs
Estrès laboral i L'estrès laboral és una resposta de l’organisme davant de qualsevol demanda o exigència a la qual està sotmès i que l’individu interpreta.
Formació per als equips directius d’educació secundària
MEMÒRIA CITE 2005 Dades estadístiques.
Projecte d’Itineraris Formatius
GRUP DE TREBALL: ATENCIÓ DE CASOS
VIOLÈNCIA I VIH Margarita Sentís i Carmen Borreguero
Departamento de Pedagogia Aplicada
INTEGRACIÓ DEL PROGRAMA D’ESCOLES VERDES DINS DE LA GESTIÓ DEL INSTITUT GIOLA Programa escoles verdes de la generalitat té com a objectius principals:
LES PREFERÈNCIES COM A EINA FACILITADORA
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
Quin poble volem? CP Mare de Déu del Toro Es Mercadal
Xarxa de Dones Directives i Professionals del Tercer Sector
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals
Valors i actituds polítiques en perspectiva comparada
BONES PRÀCTIQUES MODELS D’ÚS DIDÀCTIC DE LES TICS
II JORNADA de SALUT MENTAL
Plans d’igualtat d’oportunitats Plans d’igualtat d’oportunitats
Metodologia per treballar per competències:Consideracions generals (1)
“Les Ciències de la naturalesa al Treball per Tasques”
Informe per a l’ASSEMBLEA GENERAL DE SOCIETATS MUSICALS
MEDIACIÓ COMUNITÀRIA ICQP.
Transcripción de la presentación:

Incorporació de la Perspectiva de Gènere en la Prevenció del vih en l’àmbit de les drogodependències  La perspectiva de gènere ens ofereix l’oportunitat d’analitzar les possibilitats vitals de les dones i els homes: el sentit de les seves vides, les seves expectatives, les seves necessitats i oportunitats, les complexes relacions socials, els conflictes quotidians que han d’afrontar i les diverses maneres en que ho fan. Així doncs, la perspectiva de gènere ens aporta  un millor coneixement per abordar i donar cobertura a les necessitats de dones i homes, i al mateix temps, la possibilitat de treballar en la reducció dels factors de vulnerabilitat de les persones respecte al VIH. Les polítiques socials i sanitàries institucionalitzen la construcció social del gènere, per tant realitzar polítiques amb perspectiva de gènere és una forma de reconstruir i canviar les estructures desiguals i discriminatòries. La incorporació del Gènere és un repte i un “deure” política,moral i tècnica. La realització de polítiques que incorporin el “MAINSTREAMING” de gènere suposa treballar: els processos (qui i com es prenen les decisions, la planificació dels objectius, l’assignació de recursos, l’avaluació, els objectius (polítiques a tot els nivells), i incidir en els subjectes actius (persones, tècnics/ques, polítics/ques que intervenen). Els Valors de treballar amb la Perspectiva de Gènere: El treball es basa en : la relació entre salut i drets humans, i el gènere com a Clau per entendre i millorar la salut de les persones La prevenció es entesa com a Promoció de la salut, com un element transformador personal i social Es tracta d’un treball Sostenible (temps i recursos) i en un Continuum (prevenció, atenció, “advocacy”) Requereix prèviament una anàlisi des de la perspectiva de gènere: del context (social, legal i econòmic), de les situacions concretes dels diferents grups i de les organitzacions (Institucions..) El treball en el marc de les drogodependències implica el treball des de la perspectiva de reducció de riscos i danys. On l’objecte d’intervenció sigui les persones, no les substàncies. Incorporant La Perspectiva de Gènere en la Prevenció del VIH Aplicació comunitària: Si es realitzen Plans Comunitaris de Prevenció: han de ser des del model de treball participatiu (no representatiu.). Un model que incorpori el Mainstreaming des de la base fins a les polítiques. Requereix un treball de xarxes comunitàries. Requereix una política activa de reducció de vulnerabilitats i potenciació d’elements socials protectors. Requereix l’enfocament des de la capacitació de les persones (necessitats, habilitats, capacitats, drets), evitant els models de canvi de conducta o centrats en les practiques de risc. El centre de la nostra intervenció és el dret de les persones a decidir lliurement amb els recursos necessaris. I la utilització d’un llenguatge no sexista. Aplicació als Tallers de Prevenció: Realització de tallers, on es treballi la sexualitat com a construcció social del sistema patriarcal, per tant es tracta de visibilitzar la influencia del gènere en les nostres vides i en la nostra manera de relacionar-nos (socialment, afectivament, sexualment). On es visibilitzin els rols, estereotips i prejudicis de gènere. On es treballi: percepció, anàlisi, racionalització, explicacions, alternatives. És un treball de capacitats i d’identificació de vulnerabilitats. La violència de gènere és un dels aspecte més influents en la prevenció del VIH. El treball des del “model ecològic “implica el treball de prevenció de relacions abusives i reconstruir “l’amor romàntic” com a forma de relacionar-nos afectivament. El treball de prevenció ha de ser des d’un model de reflexió amb un estructura de continguts no “heterosexista” ni “genitalitsta” i que es produeixin coneixement col·lectivament respecte a la sexualitat i aquells aspectes que ens fan vulnerables al VIH. On finalment s’estableixin alternatives i propostes de canvis a nivell social i personal. Creación Positiva. www.creacionpositiva .net Margarita Maragall, MªLuisa García I Montse Pineda