HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
PERQUÈ ELS RIUS HAN D’ARRIBAR AL MAR?
Advertisements

Les amistats estan fetes de trossets....
MESURA DEL RADI DE LA TERRA (seguint Eratóstenes)
P-3 P-4 P-5 QUÈ FEM AL LABORATORI ? ESCOLA PAU DELCLÒS. TARRAGONA Curs FEM HIPÒTESIS SOBRE ELS FENÒMENS FÍSICS I QUÍMICS OBSERVEM,
Portal de Santa Madrona
Educació per la sostenibilitat. Agenda 21
QUINS MATERIALS SÓN MILLORS CONDUCTORS ELÈCTRICS?
PROJECTES: UN LLARG CAMÍ…
3a PART Els nens i nenes de P- 4
El mercat ELS NENS I NENES DE P-4.
Elisabet - Abril – Rubén 6èB
TERMOREGULACIÓ HORÀRIA INDIVIDUAL DELS ESPAIS DEL CENTRE
ESTADÍSTIQUES I WEBQUEAST
TREBALLEM EL SISTEMA SOLAR
Creació d’un mapa personalitzat
SIGUEM SOSTENIBLES.
Experimentam amb la ciència
Taller SOBRE l’aigua: L'inventor gota.
Una forma fàcil d'obtenir algunes fórmules
Éssers vius i éssers inerts
LA MESURA Mesurar és determinar quantes vegades cap una unitat en allò que es mesura.
éssers vius o de les coses.
IMPLIQUEM A TOTES LES CLASSES EN EL NOSTRE PROJECTE
EL DIA SENSE COTXES 5è de Primària.
COSES  QUE  ENS  FAN  POR!!!.
EL BOSC DE COLLSEROLA A LA PRIMAVERA
QUÈ FA QUE UNA PILOTA BOTI MÉS QUE UNA ALTRA?
Escola de Karate do Salvador Àlvarez
DE LA DURADA AL RITME.
A quina hora i en quin espai hi ha més soroll a l’escola?
Treballem l’estadística
SANT JOSEP ORIOL, ESCOLA PARTICIPATIVA I SOSTENIBLE
Un far a l’entrada anuncia la Setmana UNESCO
AMOR.
WEBQUEST WEB...QUÈ ? Alumnes de l’Escola ESTEL VALLSECA.
L’ASSUT DE L’EBRE.
LA FESTA MAJOR I ELS GEGANTS
Situacions creades a partir dels materials naturals
vista pels nens i nenes de 2n
CAP DE CREUS.
El Perfil de l’Educador: El Lideratge a l’aula
ENS TROBEM DE NOU.
Sortir fora de l’escola: Què ens plantegem?
Projecte: el mercat 2a PART P -4.
APLICACIÓ DE SAPONINES PER AL CONTROL
HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t
PERQUÈ LA NOSTRA SABATA TÉ UN NÚMERO!!
BIODIVERSITAT A L’HORT
XXIII OLIMPìADA MATEMÀTICA 2012
Problemes que es poden resoldre amb equacions
Lingua e cultura catalana Unitat 4: habitatge i l’entorn
Projecte de P-3: Som fotògrafs!!
QUIN EFECTE TENEN ELS ÀCIDS SOBRE ELS ALIMENTS?
L’AIGUA UN RECURS POC VALORAT?
Als de la Bisbal tan els fots quedar bé com mal.
PROJECTE HORT CEIP BUFALÀ CURS
AQUESTA QUARESMA TU POTS SER MÉS!
EL QUADRAT LES MARIETES.
ANEM A L’HORT AQUEST CURS ELS NENS I NENES DE P-3 S’HAN INCORPORAT A LA TASCA DE CUIDAR L´HORT. PREPARAR LA TERRA, PLANTAR ,REGAR, RECOLLIR FULLES.
6a SETMANA de QUARESMA US PRESENTEM LA JOANA QUE ENS ACOMPANYARÀ EN AQUESTA SISENA SETMANA DE QUARESMA. LA JOANA DE VEGADES ES MOSTRA MOLT RESPONSABLE.
CELEBRACIÓ DEL DIA DE LA PAU.
ECOSISTEMES FORESTALS A LES SALINES
COM NEIX UN PARADIGMA?.
El Montgrí per camins de calç.
COM FER UNA EXPOSICIÓ ORAL
Aquí hi va el títol del pòster: representatiu de les conclusions,i que generi interès, sient seriós i exacte Pérez, J., Rodríguez, P., Casal, J. Institut.
El que ha passat està molt bé
Què fas a la universitat?
Què fas a la universitat?
CABREM TOTS AL GIMNÀS?.
Transcripción de la presentación:

HORT = TREBALL EN EQUIP - 4t Una experiència per compartir

PER QUÈ NO ENS CREIXEN ELS ENCIAMS PER QUÈ NO ENS CREIXEN ELS ENCIAMS? Arrel del mal creixement dels nostres enciams (4t) , ens vam plantejar quines podien ser les causes del poc creixement de les nostres plantes. Ens plantegem diferents hipòtesis que anirem resolent amb el dies, la recerca i el treball en equip.

HIPÒTESIS 1: manca d’aigua Aquesta hipòtesis queda descartada de seguida doncs hem tingut molta cura de regar la quantitat necessària i la terra sempre està prou humida.

HIPÒTESIS 2: manca d’hores de sol Ens sembla la hipòtesis més encertada. Així que prenem una sèrie de decisions. 1- Pujar a l’hort a diferents moments del dia per observar quan hi ha sol. De 13-15 h 2- Delimitar les zones de sol marcant amb guix, fent servir passes com a unitat de mesura. 3- Dividir-nos en 5 grups per fer les diferents tasques: Matemàtics Botànics Observadors Cuidadors Tècnics

ELS MATEMÀTICS Els matemàtics hem calculat l’àrea de les diferents zones on hi ha sol en diferents hores del dia. A partir de la mesura dels perímetres amb passos, hem fet els càlculs necessaris per passar aquestes dades a centímetres i metres, per tal d’aplicar la fórmula de càlcul de l’àrea “ COSTAT X COSTAT”.

Aquests càlculs ens permeten saber a quines hores hi ha més sol i quines són les àrees amb més insolació.

ELS TÈCNICS Els tècnics ens hem encarregat de passar a format digital les dades necessàries per a fer la nostra recerca. Per exemple, passar a format PowerPoint les hores d’insolació, fer fotografies... Tot el necessari per saber on col·loquem les plantes.

ELS BOTÀNICS Hem considerat necessari tenir un grup que s’encarregués de fer inventari i que, a més, fos el responsable de buscar diferents informacions necessàries per a les nostres plantes (plagues que hem trobat, característiques de les faves, ...).

LES CUIDADORES Hem estat les encarregades de cuidar les nostres preuades plantes. Cal estar alerta dels minadors i altres plagues, així com del rec, el planter, etc. Hem considerat necessari elaborar una graella per portar el control del què fem cada cop que pugem a l’hort. Hi anotem el què hi fem, si observem plagues, si els fem un tractament, ...

LES OBSERVADORES Com bé diu la paraula, la nostra tasca consisteix en observar, durant un període de temps, el creixement dels nostres enciams, un cop ja estiguin bellugades les caixes a les zones amb més hores de sol. Utilitzem les canyes per anar marcant el creixement.

La recollida de dades és molt important per poder treure, posteriorment, conclusions. Amb més hores de sol hauran crescut els enciams?

Graella de resultats

CONCLUSIONS Un cop observada la recollida de dades després de fer un estudi de les hores de sol i la situació de les nostres plantes, podem concloure que... Malgrat haver millorat les condicions de les hores de sol, tenir cura de les plagues, etc., no han crescut els enciams. Això ens fa plantejar una tercera hipòtesis: si no és l’aigua, ni el sol, només hi ha un tercer element que intervé en el creixement de les plantes, el SÒL. Acordem afegir compost de millor qualitat per tal d’aportar més nutrients a les plantes.

Un temps després...

ACONSEGUIT! Ara a tastar-ho!