Títol: Una proposta d'utilització de la plataforma educativa Moodle en circuits i dispositiu electrònics Autor(s): Raúl Fernández-García, Ignacio Gil Centre,

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Sistemes microinformàtics i xarxes
Advertisements

Títol: Curs de Càlcul completament integrat a Atenea
Treball Fi de Carrera – J2EE
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
IES SABADELL Juvenal nº 1 Sabadell (Barcelona)
Estudi per a la identificació de
Implantació del protocol Inserqual en la fase d’acollida
AVALUACIÓ DE L’ASSIGNATURA DIDÀCTICA DE LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS, 1
AVALUACIÓ DE L’ASSIGNATURA DIDÀCTICA DE LES CIÈNCIES EXPERIMENTALS, 1
Benvinguts i benvingudes al Campus de la UPC a Vilanova i la Geltrú
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
uoc-domo CONTROL DOMÒTIC AMB ARDUINO UOC-DOMO
REUNIÓ AMB PARES I MARES DE 3r I 4t D’ESO
Orientacions i criteris de la UIB per adaptar la docència a l’EEES
PROCÉS FINAL FCT amb qBid
I ARA, QUÈ PUC FER?.
V Dia d’ATENEA 18 de Juny de 2013.
Evolució de la complexitat assistencial en atenció sociosanitària d’internament
LA SOSTENIBILITAT I L’ENSENYAMENT DELS ACCIONAMENTS ELÈCTRICS
Tema 3. Aplicacions de les TIC a l’educació.
Experimentam amb la ciència
Barcelona, 2 de desembre de 2.002
SISTEMA GESTOR D’EMPRESA D’EXCAVACIONS
Reunió de pares i mares d’alumnes de segon de Batxillerat
JOCS I ESPORTS ALTERNATIUS
MIREMMATEMÀTIQUES Lleida 24 d’octubre de 2009.
Premi Innovació Lear Propostes Projectes Final Carrera Juliol 2011
COMUNICACIÓ I INTERACCIÓ EDUCATIVA II (CIE II)
BATXILLERAT ARTS ESCÈNIQUES
Matèries de modalitat i optatives de 2n de batxillerat
Autor(s): Núria Castillo Mas, Miquel Puertas Molina, Marta Roca Lefler
Víctor Ruiz Marquès Enginyeria en Informàtica   Juan Martínez Bolaños
MARC PER L’AVALUACIÓ DE LA TASCA DOCENT
Eines d’internet per al professorat d’EOI.
La gestió per processos
Introducció i objectius
Enginyeria del software II
L’orientació acadèmica i professional dels alumnes d’ESO:
- Treballem un projecte a l’aula d’acollida -
INDEX 1.- Introducció 2.- Abast i objectius del projecte
Jonathan Ceballos Rodriguez ( ) Zenón Perisé Alía ( )
PROCÉS DE SEGUIMENT DE LES TITULACIONS UNIVERSITÀRIES
millora de la qualitat de l’ensenyament.
Projecte final de carrera Què és?
Resultats de l’Estudi 1Q 1R ESCOLA TÈCNICA SUPERIOR D’ENGINYERIA Curs Grau d’Eng.Elèctrica Grau d’Eng.Electrònica Ind. i Automàtica Grau d’Eng.Informàtica.
Les pràctiques curriculars del grau d’Informació i Documentació
Llorenç Seguí capllonch 11 de juny de 2018
Una experiència d’ambientalització curricular als estudis de Magisteri de la FPCEE Blanquerna PAMB IV SEMINARI SOBRE AMBIENTALITZACIÓ CURRICULAR de les.
Què passa amb ’examen final?
INSTRUCCIONS PER A L’ORGANITZACIÓ I EL FUNCIONAMENT DELS CENTRES PÚBLICS Tenen per objecte aprovar les instruccions que concretaran i desenvoluparan aspectes.
GRUP DE TREBALL: ATENCIÓ DE CASOS
INFORMÀTICA BÀSICA 1r ESO curs
Departamento de Pedagogia Aplicada
El portafoli d'aprenentatge de l’estudiantat
EXPERIÈNCIES EN UNA ASSIGNATURA OPTATIVA NO CONVENCIONAL: INTRODUCCIÓ ALS NOUS MATERIALS A L’ARQUITECTURA I Congrés UPC Sostenible i 13 de Juliol.
Curs Presentació Assignatura
Sistema de tramitació electrònica per tràmits de màquines recreatives i d’atzar Informació tècnica i de suport Juliol 2010.
Grup d’Aprenentatge en Pressupostos Participatius
Albert Barceló Masdéu Grau d’Enginyeria Informàtica
Anàlisi d’un lloc web implementant actualització del contingut
Àrea d’Atenció a les Persones
MATERIAL MULTIMEDIA PARA LA AUTOEVALUACIÓN DE ASIGNATURAS DEL GRADO EN QUÍMICA  Jorge Verdú, Rosa Herráez, Yolanda Moliner, Carmen Molins, María Llobat,
un camí cap a la convivència i el diàleg
PERSONAL DOCENT I INVESTIGADOR (PDI)
J. C. Aguado, E. Carrera, J. Cendra, A. Sabater Pruna i J. Segalàs làs                                                                                        
Presentació assignatura
CIENCIES DE LA TERRA I EL MEDI AMBIENT 2n batxillerat
TRETS DIFERENCIADORS 4t ESO
Residencia estudiants
L’AVALUACIÓ DE LA CARPETA DE LABORATORI EN UNA ASSIGNATURA DE SEGON CURS D’ENGINYERIA TÈCNICA DE TELECOMUNICACIÓ Josep Jordana, Francesc J. Sànchez Departament.
Transcripción de la presentación:

Títol: Una proposta d'utilització de la plataforma educativa Moodle en circuits i dispositiu electrònics Autor(s): Raúl Fernández-García, Ignacio Gil Centre, departament: EET, Departament d’Enginyeria Electrònica Email: raul.fernandez-garcia@upc.edu Resum (màxim 100 paraules): Es presenta una proposta que utilitza la plataforma Moodle com a eina addicional per a l'ensenyament de circuits i dispositius electrònics. L'ús dels recursos disponibles a Moodle permet una avaluació i un seguiment continu dels alumnes al llarg del curs independentment de la mida del grup. La proposta s'ha implementat en la titulació de Grau d'Enginyeria de Sistemes Audiovisuals de l'Escola d'Enginyeria de Terrassa. Els resultats confirmen que amb aquesta proposta la dedicació dels alumnes a l'assignatura augmenta respecte a una metodologia tradicional. Aquesta major dedicació dels alumnes es veu reflectida en un increment significatiu del rendiment acadèmic. Paraules clau: Moodle, e-learning, enginyeria, electrònica, circuits, dispositius.

Índex Descripció de la assignatura Entorn Virtual Recursos utilitzats Resultats Conclusions

Pla d’estudis Grau en Enginyeria de Sistemes Audiovisuals. Ordre CIN/352/2009: Q1 Càlcul Àlgebra Fonaments d’Informàtica Física Tecnologies mediambientals i sostenibilitat Q2 Anàlisi de Fourier i equacions diferencials Circuits i dispositius electrònics Estructura de dades i orientació a objectes Electrònica digital Q3 Probabilitat i processos estocàstics Economia i gestió d’empresa Bases de dades Electrònica analògica Senyals i sistemes Q4 Implementació de Sistemes Audiovisuals Comunicacions analògiques i digitals Fonaments de xarxes telemàtiques Processadors digitals Acústica Q5 Gestió i distribució del senyal audiovisual Equips de so Serveis i aplicacions telemàtiques Processament digital d’imatge Processament digital d'àudio Q6 Codificació multimèdia Emissors i receptors Equips de vídeo Algorísmica i programació audiovisual Acústica II Q7 Continguts Multimèdia Projectes d’enginyeria Optativa Q8 Projecte fi de grau

Estructura Metodologia Expositiva-Participtiva Resolució de problemes en grup Treball experimental Grups X Número de alumnes 1 x 60 2 x 30 3 x 20 Distribució horària (6 ECTS = 150h) 30h Grup Gran 15h Grup Mitja 15h Grup Lab.

Continguts i activitats Tema   Hores presencials 1 Conceptes bàsics 9h 2 Tècniques de resolució de circuits lineals 12h 3 Anàlisis de circuits de primer ordre 4 Díodes 5 Transistors d’unió bipolar 6 Transistors d’efecte de camp Activitat #Califi. Recursos de Moodle Observacions Exercicis avaluables 6 Qüestionari Pregunta calculada 1 qüestionari per tema Qüestionari previ de pràctica 1 qüestionari per pràctica Informe de pràctica Tasca Lliurament fitxer 1 informe per pràctica Controls 2  

Nombre d’activitats a corregir Nombre d’activitats a corregir Requeriments Assignatura amb baix rendiment acadèmic. Necessitat d’avaluació continuada. Elevat nombre d'activitats per corregir. Utilització de Moodle per a realitzar l’avaluació continuada Activitat #Califi. Alumnes o Grups Nombre d’activitats a corregir Exercicis avaluables 6 60 360 Pre-lab Informe Lab. 30 180 Controles 2  60 120  TOTAL 1020 Activitat #Califi. Alumnes o Grups Utilització Moodle Nombre d’activitats a corregir Exercicis avaluables 6 60 Sí Pre-Lab. Informe Lab. 30 No 180 Controles 2  60 120  TOTAL 300

Entorn Virtual

Transparències i problemes Per cada tema es lliuren les transparències de classe i es proposa una col·lecció de problemes.

Qüestionari solució de problemes Qüestionaris d’emparellament. Consulta per verificar els resultat obtinguts. No avaluable. Permet monitoritzar el treball dels alumnes.

Exercicis avaluables Preguntes calculades Activitat formativa individual -> tres intents Qualificació mitja dels tres intents. Els exercicis s’han de proposar, preferiblement, de forma que no es puguin realitzar amb simulador de circuits.

Activitats Pre-Lab Preguntes calculades Activitat formativa individual -> tres intents Qualificació mitjana dels tres intents. Els exercicis han de tractar aspectes bàsics de la sessió de pràctica.

Treball experimental A ATENEA desponen de les activitats a realitzar en la sessió de laboratori. Durant la sessió es realitza un caracterització en una PCB dissenyada específicament. Finalitzada la sessió lliuren mitjançant ATENEA un informe amb las mesures realitzades. S’estableix un límit de temps per lliurar la tasca.

Rendiment acadèmic

Valoració dels estudiants

Conclusions Proposta d'utilització de la plataforma Moodle per treballar en una assignatura de circuits i dispositius electrònics, EET-UPC. La proposta facilita l’avaluació continuada al llarg del curs, independentment de la mida del grup. Els resultats mostren: Augment de la càrrega de treball i el ritme de treball per part dels estudiants. Augment del rendiment acadèmic en un 14%. Augment del percentatge d'abandonament de l’assignatura en un 8%.